Mistet motivationen


Iggy
 Share

Recommended Posts

Jeg har sq mistet lidt af motivationen til at træne hvad gør i når i mister motivationen?

har lavet et nyt program (HST) som jeg starter med på mandag for måske kunne finde motivationen igen.

Mandag

Mave

Dødløft

Bænkpress (Håndvægt)

Rotræk (håndvægt)

Front raise.

Triceps

Onsdag

Mave/lænd

Benpress

Legcurl

Bænk incl

Skulder press

Rotræk (håndvægt)

Biceps

Fredag

Mave/lænd

Squat

bænkpress

Rotræk (håndvægt)

Shrugs (Stang)

Triceps

....sådan hva synes i?

Link to comment
Share on other sites

Tja det kunne jo være at man jo får en bedrer fysik og det er jo ganske godt når man jo ikk er en årsunge mere.

Hva angår træningen så er det jo et traditionelt HST med 15 10 og 5 reps fordelt på to uger hver.

Måske er det fordi at jeg træner alene at det kniber der er ikke rigtigt nogen til at svinge pisken.

Link to comment
Share on other sites

Personligt synes jeg ofte jeg for trænet mere intensivt alene faktisk... Min motivation er for det første spejlet, jeg kan se det virker (min kæreste kan også se det, så hun er også en god motivation ;-) ) og så sætter jeg mig nogen mål for hvor meget jeg vil kunne løfte til en given dato i f.eks. bænkpres og squat og så træner jeg intensivt efter at nå mine mål (dog uden at sylte resten af kroppen, men med fokus på min mine mål)... Et mål behøver dog ik nødvendigvis at være et KG mål, det kan også være en fin sixpack til sommer eller en tilpas fyldig overarm... Men prøv at sætte mål og træn intensivt efter dem... Det synes jeg er meget effektivt...

Det er selvfølgelig vigtigt at det er nogen hårde men ikke urealistiske mål...

Edited by pese
Link to comment
Share on other sites

Tja det kunne jo være at man jo får en bedrer fysik og det er jo ganske godt når man jo ikk er en årsunge mere.

Hva angår træningen så er det jo et traditionelt HST med 15 10 og 5 reps fordelt på to uger hver.

Måske er det fordi at jeg træner alene at det kniber der er ikke rigtigt nogen til at svinge pisken.

Det er bestemt ikke "traditionel HST" når du har forskellige sæt øvelser til hver dag.

Så længe du kommer hele vejen rundt er det dog ikke så galt.

Du kan risikere at visse muskelgrupper ikke får en jævn progression pga måden forskellige øvelser rammer, men sålænge tendensen er stigende som den jo vil være, er det næppe et seriøst problem.

Link to comment
Share on other sites

I mit tilfælde så er HST den største motivationsdræber EVER. Der er intet på spil, når du kommer ned i gymmet og skal træne. Du kan heller ikke bruge dagen til at tænke på om du nu kan nappe de 10s*3r med 40kg i db presses og du presser heller ikke dig selv helt vildt, i forsøget på rent faktisk at gennemføre det.

En anden ting der holder mit pis i kog, når det gælder træning, er i høj grad det at designe mine egne programmer og så se om lortet virker. (Det gør det aldrig, men det er nok mere mig der er defekt.. :D).

Link to comment
Share on other sites

hvis jeg mangler motivation kan jeg personligt godt lide at se diverse film klips hvor de store drenge træner og poserer. på Youtube.com kan du finde mange og de fleste er os gdot klippet med god baggrundmusik og lignende. bar søg under cutler, coleman, dexter osv osv osv :blush:

Giver altid mig lyst til at flå nogle vægte :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

hvis jeg mangler motivation kan jeg personligt godt lide at se diverse film klips hvor de store drenge træner og poserer. på Youtube.com kan du finde mange og de fleste er os gdot klippet med god baggrundmusik og lignende. bar søg under cutler, coleman, dexter osv osv osv :blush:

Giver altid mig lyst til at flå nogle vægte :4thumbup:

Jeps har tjekket Youtube ud det er sq lidt fedt at sidde og se folk der løfter jern.

Offtopic: tjek arnie prankcall den hvor du ser mister Freeze som billede herregrineren! :laugh:

Tak for svarene folks!

Link to comment
Share on other sites

Motivation:

Surfe søde piger :-)

Høre fedt musik ( for mig gør Korn, Incubus, Crystal Method, Linkin Park, The Game, 50, Rage Against the Machine det fint men det er en smagssag )

Se dig selv i spejlet ( er det virkelig sådan du vil se ud ?! )

Tal til dig selv højt

Spænd musklerne.... luk øjnene.... mærk hvordan blodet pumper i dem ...YEAH! :D

Kom så!

Link to comment
Share on other sites

Som Torben F siger, bør du nok starte med at overveje om HST er det rigtige at træne. Jeg har aldrig selv trænet HST, så jeg har ingen personlige erfaringer at bygge det på. Men HST er jo normalt, efter man har lavet det et meget struktureret program med fast antal reps, sæt og vægt, som ofte er langt fra ens max uden mulighed for improvisation, så det bliver vel rent rutinearbejde uden mange udfordringer, og det kan jeg forestille mig ville være dræbende for motivationen.

Der er masser af programmer, som er mere motiverende.

Det kunne også tænkes, at du burde finde en anden fritidsinteresse, som du brænder mere for.

Link to comment
Share on other sites

For mit vedkomne handler det om at have nogle mål. Jeg har også trænet HST i mange år efterhånden, men jeg kan stadig finde motivation i det - det handler om, at jeg f.eks. i næste cyklus f.eks. vil reppe 10x100kg i bænk, tabe 2 kg., udligne noget af den forskel, der er på mit højre versus venstre ben. Hvis man så konstant måler det, kan man se, at det går fremad og det giver blod på tanden. Jeg tror, at træner man bare et hvilket som helst program hovedløst uden mål, så bliver det netop bare rutine.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter ikke det der med at HST er kedeligt... jeg tror seriøst ikke at jer der siger det har presset jer selv nok ... Torben??

De gange jeg har kørt det har det været ondt og ledt og beskidt og har givet mig rigtigt gode resultater, men det har dælme også været hårdt. På den anden side synes jeg sq det om alle de programmer jeg har kørt/kører :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter ikke det der med at HST er kedeligt... jeg tror seriøst ikke at jer der siger det har presset jer selv nok ... Torben??

Altså, hvis man kører en klassisk HST, så er der jo store perioder hvor man i sagens natur ikke bør presse sig selv. Den første uge når man skifter intensitet, vil man jo være en del fra ens rm i den givne øvelse. Det kan så godt blive lidt opvejet hvis man kører mange og tunge øvelser..

Hvis man skal have 6 omgange progression, før man rammer sin 15rm.. såehhhhh? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share