hvorfor ik bare forøg vægten?


Mega-Hawk
 Share

Recommended Posts

Hejsa igen igen.

Altså jeg er jo så stadig forholdsvis ny i motions center og synes at jo mere jeg tænker over tingene osv jo flere spørgsmål kommer der frem så her kommer et spørgsmål mere.

Altså jeg er lidt med på det der med at kroppen vender sig til de ting man gør ved den, men hvorfor så lave et nyt program hvorfor ik bare forøg vægten hele tiden? Altså jeg mener selvom du får et andet program så er det jo stadig de samme muskler du træner så hvorfor kan man ik bare blive ved med at forøge de kg man træner med og så også få en noget ud af det.

Grunden til jeg spørger er jeg overvejer at købe ind til at lave mit eget garage gym her hjemme det hjælper jo bare ik hvis jeg ik kan finde ud af at lave mit eget program fra tid til anden jo.....

Link to comment
Share on other sites

Hejsa igen igen.

Altså jeg er jo så stadig forholdsvis ny i motions center og synes at jo mere jeg tænker over tingene osv jo flere spørgsmål kommer der frem så her kommer et spørgsmål mere.

Altså jeg er lidt med på det der med at kroppen vender sig til de ting man gør ved den, men hvorfor så lave et nyt program hvorfor ik bare forøg vægten hele tiden? Altså jeg mener selvom du får et andet program så er det jo stadig de samme muskler du træner så hvorfor kan man ik bare blive ved med at forøge de kg man træner med og så også få en noget ud af det.

Grunden til jeg spørger er jeg overvejer at købe ind til at lave mit eget garage gym her hjemme det hjælper jo bare ik hvis jeg ik kan finde ud af at lave mit eget program fra tid til anden jo.....

Det er jo de færreste der kan forøge i en uendelighed! Hvis du ikke kører nogen cykli og deloader vil du nå et niveau hvor du kun kan forøge vægten meget meget langsomt...

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle jeres svar, men hvad betyder alt det der deload og de andre udtryk i bruger?

Og hvor lang tid skal man træne før man begynder at kunne se resultater?

Altså jeg mener det jo resultater som giver lysten til at fortsætte og nu har jeg da trænet i et par mdr stadig uden at kunne se noget

Link to comment
Share on other sites

Spiser du nok og træner du fornuftigt?

Rommel

til det kan jeg vel kun melde pas og pas.

Altså lad mig se... Lad og starte med at spise.

Jeg får 1 stk rygbrød med pålæg omkring kl 6 om morgenen. Så igen et stykke kl 9 et igen kl 12 og igen et kl 14 og så får jeg mig lidt ris med lidt kød om aftenen mellem 18 og 19 og det er sådan set det jeg får at spise i løbet af dagen. Ud over det drikker jeg ca 2 liter mælk på en dag blandet op med protein pulver og ja det vel egentlig det.

Træning da har motions centeret lavet et split program til mig hvor jeg burde være hele min krop igennem efter 3 gange motions center, men efter lidt søgning på nettet har jeg fundet ud af det med træne hele kroppen på en gang åbenbart skulle være bedre så jeg har lavet lidt af mit eget program ud fra deres program hvis man kan sige det sådan.

Altså da jeg ik aner hvad de forskellige ting hedder vælger jeg at smide et par små links ind af mit program.

Jeg starter tirsdag eftermiddag med følgende øvelser:

http://www.billpearl.com/programs/programs.asp?d=1

Nr. 2

Nr. 3

Nr. 4

Nr. 5

Nr 8.

http://www.billpearl.com/programs/programs.asp?d=2

Nr. 6

Nr. 7

Nr. 8

Nr. 9

Og det faktisk min tirsdag.

Min torsdag ser sådan her ud:

http://www.billpearl.com/programs/programs.asp?d=4

Nr. 2

Nr. 6

http://www.billpearl.com/programs/programs.asp?d=5

Nr. 2

http://www.billpearl.com/programs/programs.asp?d=6

Nr 5

http://www.billpearl.com/programs/programs.asp?d=7

Nr 6

Ud over det har de 2 ben maskiner som der ikke er billeder af som jeg bruger men skulle egentlig mene det var hvad jeg gik gennem.

Begge gange slutter jeg af med at løbe 15 min.

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke præcis hvor stor og hvor aktiv du generelt er, men det fødeindtag du skitserer virker MEGET småt. Ikke noget man vokser af.

Kan du ikke skrive øvelserne ned dag for dag? Så slipper jeg og andre for at lege detektiver med 5 forskellige links og øvelses numre.:wink: Jo mere overskuligt man som spørger/nybegynder stiller sine programmer op, des mere hjælp får man. Men umiddelbart tror jeg godt at det kan gøres mere fornuftigt med HST lignene fullbody....

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Altså jeg træner jo så kun 3 gange i ugen må jeg indrømme.

Folk siger jo muskler mindst skal have 24 timers ro.

Jeg vil ik betegne mig selv som stor/tyk eller noget.

Altså jeg er 178cm og vejer 78 kg så lidt små buttet, men det da også alt.

Jeg vil ik kalde mig selv for den mest aktive, men vil da heller ik kalde mig doven, men hvis jeg spiser for lidt hvad vil du så råde mig til at spise... Skulle jo gerne være sådan at mine muskler kan vokse, men at jeg ikke tager fedt på....

Link to comment
Share on other sites

Altså jeg træner jo så kun 3 gange i ugen må jeg indrømme.

Folk siger jo muskler mindst skal have 24 timers ro.

Jeg vil ik betegne mig selv som stor/tyk eller noget.

Altså jeg er 178cm og vejer 78 kg så lidt små buttet, men det da også alt.

Jeg vil ik kalde mig selv for den mest aktive, men vil da heller ik kalde mig doven, men hvis jeg spiser for lidt hvad vil du så råde mig til at spise... Skulle jo gerne være sådan at mine muskler kan vokse, men at jeg ikke tager fedt på....

Jeg træner også kun 3 gange om ugen - Det kan man skam komme langt med... :wink:

Du skal spise proteinholdige og energirige fødevarer: Havregryn, magert kød, tun, ris, pasta, masser af mælk, nødder, rosiner osv...Hvis det hele kikser og du ikke kan tage på, så er olivenolie super til at booste energindtaget med (men det er sikkert ikke nødvendigt). Start dog ud med at veje dig en gang om ugen (på samme tidspunkt) og se om du tager på. Hvis ikke skal du skrue op for indtaget.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Prøv peanutbutter det er meget energitæt dvs at du ikke behøver at spise store mængder af det for at få kalorier 100g indeholder ca 2500kcal! :4thumbup: dvs for mit vedkommende så dækker det ca halvdelen af mit kalorie indtag for at kunne tage på.

Derudover er det smækfyldt med protein ca 29g pr 100g umættede fedtsyrer som er godt for en og ikke mindst zink som er essentielt til ens testosteronproduktion.

(køb helst den økologiske da den traditionelle indholder små mængder transfedtsyrer for at olien ikke skiller)

Link to comment
Share on other sites

Prøv peanutbutter det er meget energitæt dvs at du ikke behøver at spise store mængder af det for at få kalorier 100g indeholder ca 2500kcal! :4thumbup: dvs for mit vedkommende så dækker det ca halvdelen af mit kalorie indtag for at kunne tage på.

Derudover er det smækfyldt med protein ca 29g pr 100g umættede fedtsyrer som er godt for en og ikke mindst zink som er essentielt til ens testosteronproduktion.

(køb helst den økologiske da den traditionelle indholder små mængder transfedtsyrer for at olien ikke skiller)

Ingen tvivl om, at peanutbutter kan være et godt tilskud til den daglige kost. Men det indeholder da langt fra 2500 kcal/100 gram. Det er velsagtens umuligt i og med, at energitætheden ikke kan overstige 900 kcal/100 gram - og alt indholdet er fedt vel og mærke, som i f.eks. olie?

Flueknepperi, men det er da næppe meget mere end 5-700 kcal/100 gram? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvilket dog også er en del, men jeg ville nok istedet foretrækker noget wieghgainer hvis man har så svært ved at tage på... Jeg drikker for tiden en hvor der i en shake (150g pulver) er små 600kcal og 30gram protein... Den er fin lige efter træning :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Prøv peanutbutter det er meget energitæt dvs at du ikke behøver at spise store mængder af det for at få kalorier 100g indeholder ca 2500kcal! :4thumbup: dvs for mit vedkommende så dækker det ca halvdelen af mit kalorie indtag for at kunne tage på.

Derudover er det smækfyldt med protein ca 29g pr 100g umættede fedtsyrer som er godt for en og ikke mindst zink som er essentielt til ens testosteronproduktion.

(køb helst den økologiske da den traditionelle indholder små mængder transfedtsyrer for at olien ikke skiller)

Som Thomas påpeger, er 900 kcal max/100 gram, hvilket er rent fedt. I øvrigt hvis peanutbutter indeholder 29 g proteiner/100 gram, så er det ikke animalske proteiner og derfor mere eller mindre værdiløse i det samlede regnskab -undtagen i kalorier.

Link to comment
Share on other sites

Som Thomas påpeger, er 900 kcal max/100 gram, hvilket er rent fedt. I øvrigt hvis peanutbutter indeholder 29 g proteiner/100 gram, så er det ikke animalske proteiner og derfor mere eller mindre værdiløse i det samlede regnskab -undtagen i kalorier.

Hvis man indtager animalske og planteprotein sammen så opvejer de så at sige hinanden fks peanutbutter med mælk til eller smurt på kylling som derefter skal i ovnen (skulle forøvrigt være superlækkert)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share