Concept 2 (ergometer) roning i Randers eller omegn...


MichaelEbeltoft
 Share

Recommended Posts

Halløjsa...

I forbindelse med forberedelse til GIV CC, afholder vi en træningsweekend 13-14 oktober. Vi har efterhånden styr på det meste, men mangler et sted at teste ergometerroning. Vi har base i Randers, men kommer naturligvis lidt omkring i forbindelse med træningen, da vi jo skal trille lidt rundt på havelågerne. Derfor vil vi gerne høre om der skulle være nogen, der har mulighed for at give os lidt ergometertræning. Der er mange roklubber i området, og disse vil også blive kontaktet, men det var jo ikke sandsynligt at nogle af medlemmerne er her på MOL...? Vi kan nøjes med et ergometer, men det ville være fint hvis der var tre. Det må meget gerne være Concept2, men mindre kan bruges så længe det er et godt ergometer.

Vi er villige til at betale for det, og det drejer sig om max en time. Hvis man kunne få et par hints til teknik mv. ville det være fint. Vi skal tilbagelægge 4000 meter samlet til GIV CC på ergometeret, men man har kun et ergometer og må skifte roer så tit man vil, så vi skal ha' lavet nogle beregninger på hvilken disponering der bedst kan betale sig, samt træne skift af roer...

Anyone der kan hjælpe, så ville det være super!!!

/Michael

Link to comment
Share on other sites

Har kørt dette race før og været igennem netop denne diciplin før.

Vi roede vist godt 500-700m pr. mand ad gangen, for ikke at smadre os helt. De 2 personer, der står ved siden kan evt. hjælpe lidt med at trække i håndtaget. Det er nu ikke der racet bliver vundet men hvert sekundt tæller jo :devil:

Hurtige skift og hjælp manden, der skal ro, med at komme på plads - så går det ikke helt skævt.

Link to comment
Share on other sites

Hey bagmand.

Jeps, jeg har nogenlunde styr på taktikken/teknikken. Har været på et 4x4 timer crash course i Bagsværd roklub hvor vi blev trænet af guldfirerens træner. Vi lavede en del ergometertræning herunder stafet, samt rodede 4'er med 2 kursister og 2 proffer i båden. Men da de to andre ikke har været på kurset, samt ikke har ergometererfaring (jeg har heller ikke meget udover kurset, samt er det et par år siden) skal vi lige ha' gennemført lidt brush up på de forskellige ting. Jeg havde selv tænkt mig at lave 500 meter intervaller, men igen, hvis en af de andre af en eller anden årsag kun holder 300 meter er det rart at vide det på forhånd... Så vi er nødt til at teste taktik!

/Michael

Link to comment
Share on other sites

Come on dudes and dudettes...

Er der slet ikke en roer fra Randers eller omegn. Eller nogen som kender en roer fra Randers eller omegn der kan hjælpe os lørdag d. 14?

Bagmand-> Var det Concept II der blev anvendt til Stafetten. Lignede Prologen fra det år du deltog, den i år, og har du nogle gode tips til løbet :wink:

/Michael

Link to comment
Share on other sites

Come on dudes and dudettes...

Er der slet ikke en roer fra Randers eller omegn. Eller nogen som kender en roer fra Randers eller omegn der kan hjælpe os lørdag d. 14?

Bagmand-> Var det Concept II der blev anvendt til Stafetten. Lignede Prologen fra det år du deltog, den i år, og har du nogle gode tips til løbet :wink:

/Michael

Ja, jeg mener at huske det var Concept II, som vi kender dem. Kan I ikke bare bruge et Fitness-center? Jeg ved flere af Fitnessdk's har Concept II'er stående. I må da kunne tale for jeres syge moster :smile: og få en "prøve-time".

Sidste gang var der vist noget normalt MTB-orientering. Noget luftgevær, hvor det kunne svare sig at lade en skyde det meste, og en eller 2 spæner "straf-omgangene" imens. Så var der noget med svømning og dykning i koldt vand. Der er det vigtigt at være sikker på, hvad man læser!

Der var også noget passage af nogle høje bomme. Det kræver samarbejde, men med lidt kreativitet går det jo også.

Det bliver et konge ræs!

Edited by Bagmanden
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share