Powerrack dilemma


Axethrower Skovdød
 Share

Recommended Posts

Hej

Vi står overfor at skulle købe et powerrack til et kollegietræningsrum. Købet skal godkendes ved en generalforsamling, så både pris og begrundelse har indflydelse på, om vi kan få overtalt flertallet.

Vi har flere mulige:

Fra ER-equipment:

post-7899-1159797387_thumb.jpg

til 10.000 kr

Fra Sportimex / Oemmebi:

post-7899-1159797498_thumb.jpg

til 7325 kr

Fra fitnessbutikken / Eurosport:

post-7899-1159797679.jpg

til 6375 kr

Er der nogen der har erfaring med disse racks? Eller kan I sige om det mht. holdbarhed kan betale sig at købe det dyre? Hvad ville I foreslå, når det tages i betragtning at det skal godkendes af andre (ikke trænende kollegiebeboere)?

Link to comment
Share on other sites

Har prøvet alle tre.

Hvis racket fra ER er boltet fast både i gulv og væg, så er det bedst, men ellers er nr 3 faktisk også ganske godt og har den fordel at det ikke behøver blive boltet fast. Nr 2 er for let.

Hvor stor en del er powerracket i den samlede budget? Gør det virkelig stor forskel om det koster 10k eller 6,5k?

Jeg ved ikke om ER også kan lave en base til hans powerrack, så det kan stå stabilt i sig selv, men det kan jo undersøges.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg ville vælge den fra eurosport idet man kan lave chin-ups på den også.

jp :superman:

Det kan du også få til ER's rack - om det er med i prisen på de 10k ved jeg ikke. For 2 år siden var jeg dog med til at købe et inkl chinup-stang for 9k inkl moms.

Jeg kan i øvrigt give Moos ret i at et godt argument for ER's powerrack er at det holder evigt (eller næsten). Malingen bliver måske slidt af efterhånden, men der skal sgu' en nuke til at gøre mere skade ved det.

Bare set som en investering over 10år er de 3-4k ekstra absolut ingenting.

Eurosport-racket er også ok, men support-systemet og krogene er i forhold til ER ret skrøbelige.

Link to comment
Share on other sites

Har selv et ER rack i kælderen

Det er ikke boltet eller skruet fast, men jeg bruger det også mest til bænk

Men ingen tvivl om at du har et rack i rigtig mange år, hvis du køber fra ER

Har man specielle ønsker, laver han det gerne de efter

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene, jeg hælder også mest til ER. Mine bekymringer går på, at det er for stor en udgift at sluge for kollegierådet.

Har prøvet alle tre.

Jeg ved ikke om ER også kan lave en base til hans powerrack, så det kan stå stabilt i sig selv, men det kan jo undersøges.

Dem han laver nu, er uden tværliggere i bunden, så det kan bruges til sumo. Jeg ved ikke, om det hindrer fastboltning.

ER er kram, det er bredere, mere solidt end noget andet powerrack, jeg har set. Alene pladsen inde i racket er imo grund nok til at vælge det, men ellers kan man altid vælge ER fordi det holder evigt.

Jeg elsker solidt grej, håber vi får det ER-rack! :wub:

Hej

Jeg ville vælge den fra eurosport idet man kan lave chin-ups på den også.

jp :superman:

De 10.000 er for rack med chin-up bar fra ER

Maxpower -- Hvad gav I for transport?

-Axe

Link to comment
Share on other sites

Vi har lige købt et ER rack.

Vi gav lige under 10.000 for det og det er uden chinup bar, men eftersom der er en solid ramme i toppen så burde det jo ikke være noget problem at lave dem.

Der er huller til at bolte dem fast i jorden med, dog savnede vi nogle ting ting så det kunne blive boltet fast i væggen, så det har vi så selv fået lavet, men mon ikke Erik ret hurtigt kan lave det hvis i beder ham om det, bare han får målene hen til væggen.

Vi betalte ikke noget for fragten, men vi købte så også ind for et forholdsvis stort beløb.

Link to comment
Share on other sites

Maxpower -- Hvad gav I for transport?

Vi købte for omkring 30k, så transporten var gratis :wink:

ER lavede for øvrigt afstivere til os i de mål vi bad om uden ekstra beregning, og toppen af racket er i øvrigt konstrueret sådan, at der nemt kan smækkes en chinup-stang på.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share