Nutella indeholder 0 gram transfedtsyrer


gladiator
 Share

Recommended Posts

Er jeg også ganske godt klar over ;) Men nu har jeg ikke lige en nutella stående herhjemme :)

Og jo, det må da hellere end gerne sætte sig som muskelmasse, men vil helst gerne undgå at tage fedt på, så vidt det er muligt :)

Post #1 har denne henvisning:

http://www.nutellausa.com/nutInfo.htm

Om det er meget værre end meget andet er jo ikke til at svære konkret på.

Hvad forventer du af svar på sådan et spørgsmål?

Et ja/nej???

Link to comment
Share on other sites

Post #1 har denne henvisning:

http://www.nutellausa.com/nutInfo.htm

Om det er meget værre end meget andet er jo ikke til at svære konkret på.

Hvad forventer du af svar på sådan et spørgsmål?

Et ja/nej???

Ved ikke hvad jeg forventer, derfor spørger jeg?

Men jeg håber da på et nej. Desuden står der ikke hvor mange kcal det indeholder i det link du henviser til. Og der står heller ikke (Så vidt jeg kan se) om det f.eks. er gode eller dårlige kulhydrater.

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke hvad jeg forventer, derfor spørger jeg?

Men jeg håber da på et nej. Desuden står der ikke hvor mange kcal det indeholder i det link du henviser til. Og der står heller ikke (Så vidt jeg kan se) om det f.eks. er gode eller dårlige kulhydrater.

Hvis du vil, så er der nok info på den side til at beregne energi indholder pr 100g hvis det er det du er på jagt efter.

Gode/dårlige kul. kommer helt an på i hvilken sammenhæng du har tænk dig at benytte varen.

Link to comment
Share on other sites

Nutella er ikke godt på diæt... indeholder alt for mange kalorier i forhold til mæthedsværdi, meget raffineret sukker samt store mængder fedt!!

Den store mængde sukker i selv en lille portion kan lynhurtigt hæmme din fedtforbrænding... Nutella er ikke og bliver aldrig diætmad!!

Link to comment
Share on other sites

Nutella er ikke godt på diæt... indeholder alt for mange kalorier i forhold til mæthedsværdi, meget raffineret sukker samt store mængder fedt!!

Den store mængde sukker i selv en lille portion kan lynhurtigt hæmme din fedtforbrænding... Nutella er ikke og bliver aldrig diætmad!!

Nu var jeg også mere intereseret i at vide om man kunne spise det under bulk :)

Link to comment
Share on other sites

Nu var jeg også mere intereseret i at vide om man kunne spise det under bulk :)

så misforstod jeg ... sorry :wink:

Ja.. det kan du sagtens! Men der er ingen specifikke fødevare emner som med garanti ikke vil give dig topmave... det er genetisk bestemt hvor du får første fedtaflejring!

Dog kan du være sikker på at jo højere indhold af raffineret sukker jo mere stress på kroppen jo mere fedtaflejring på maven!!

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke hvad jeg forventer, derfor spørger jeg?

Men jeg håber da på et nej. Desuden står der ikke hvor mange kcal det indeholder i det link du henviser til. Og der står heller ikke (Så vidt jeg kan se) om det f.eks. er gode eller dårlige kulhydrater.

Kalorier er en måleenhed for energi, vistnok den energi det kræver for at opvarme et gram vand en 1 grad celsius. hvis du indtager mere energi end din krop forbruger sætter det sig enten som fedt eller muskler. Der er ikke en slags gode kalorier der kun sætter sig som muskler og nogle dårlige der kun sætter sig som fedt

Link to comment
Share on other sites

Kalorier er en måleenhed for energi, vistnok den energi det kræver for at opvarme et gram vand en 1 grad celsius. hvis du indtager mere energi end din krop forbruger sætter det sig enten som fedt eller muskler. Der er ikke en slags gode kalorier der kun sætter sig som muskler og nogle dårlige der kun sætter sig som fedt

Undskyld kan se, du skriver gode eller dårlige kulhydrater. Her ville jeg synes, at brød, kartofler, (fuldkorns)pasta er bedre kilder til kulhydrater end nutella. Jeg formoder at nutella indeholder meget mættet fedt, som ikke er godt for dit kolesteroltal. Noget pasta med olivenolie henover, det er gode kulhydrater og godt fedt.

Link to comment
Share on other sites

Dog kan du være sikker på at jo højere indhold af raffineret sukker jo mere stress på kroppen jo mere fedtaflejring på maven!!

Det du siger her er vel i virkeligheden at 1 kcal ikke altid er lig med 1 kcal, hvis 1 raffineret sukker kcal i højere grad vil sætte sig som fedt end 1 protein kcal.

Går det ikke imod den gængse opfattelse af at det er ligemeget for dit vægttab om du indtager det ene eller det andet (til en hvis grad selvfølgelig) så længe det samlede antal kcal er det samme?

Eller misforstår jeg, det du skriver?

Link to comment
Share on other sites

så misforstod jeg ... sorry :wink:

Ja.. det kan du sagtens! Men der er ingen specifikke fødevare emner som med garanti ikke vil give dig topmave... det er genetisk bestemt hvor du får første fedtaflejring!

Dog kan du være sikker på at jo højere indhold af raffineret sukker jo mere stress på kroppen jo mere fedtaflejring på maven!!

Der er ingen specifik fødevare som giver fedt på maven, men alligevel giver sukker fedtaflejring på maven? Det er modsigende med mindre jeg misforstår det? Gider du dokumentere at sukker giver fedtaflejring på maven (selvfølgeligt uafhængigt af energibalancen)?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share