Ironman


f0x
 Share

Recommended Posts

Hey MOer

Jeg havde taenkt paa at proeve at gennemfoere en RIGTIG Ironman til naeste sommer...

Jeg kan bare ikke finde noget som helst information "rigtigt" information omkring det :crazy:

Og efter som dette er et af Danmarks stoerste fora for "motionister" :tongue: saa taenkte jeg paa at spoerge herinde.

Jeg ved godt hvor lang en rigtigt Ironman er, men kan ikke finde meget mere info end det.

3.8km svoemning

180km cykling

41.2km loeb

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan bare ikke finde noget som helst information "rigtigt" information omkring det :crazy:

Jeg ved godt hvor lang en rigtigt Ironman er, men kan ikke finde meget mere info end det.

Hvad ønsker du helt præcist at vide?

(Det er svært at gætte hvad DU mener "rigtig" information er)

Link to comment
Share on other sites

Well - er der nogle sider paa dansk hvor man kan laese om det? Hvornaar er naeste nationale Ironman, osv.

Hjemmesider på dansk er det tyndt med, på engelsk er der dog masser - søg!

Eneste jeg kan komme på er:

http://www.dtrif.dk

http://www.12tri.dk

Næste nationele ironman er i fredericia næste år i august (se stævne kalender på www.dtrif.dk)

Link to comment
Share on other sites

Hey MOer

Jeg havde taenkt paa at proeve at gennemfoere en RIGTIG Ironman til naeste sommer...

Jeg kan bare ikke finde noget som helst information "rigtigt" information omkring det :crazy:

Og efter som dette er et af Danmarks stoerste fora for "motionister" :tongue: saa taenkte jeg paa at spoerge herinde.

Jeg ved godt hvor lang en rigtigt Ironman er, men kan ikke finde meget mere info end det.

3.8km svoemning

180km cykling

41.2km loeb

Hvis du planlægger at køre Ironman til næste sommer, så skal du allerede til at tilrettelægge din træning nu. Mit råd til dig vil være at melde dig ind i en tri klub i nærheden af hvor du bor. Det koster normalt ikke alverden for et års medlemsskab, og du får mulighed for at gøre brug af klubbens svømmehalstider. Yderligere har de fleste klubber en træner ansat, der kan rådgive dig lidt. Skal du yderligere have lavet et specifikt skræddersyet træningsprogram med periodiseret træning og formtopning til konkurrence (anbefales) så må du "købe" hos en coach. Se evt. her eller her.

God træning

Link to comment
Share on other sites

www.triathlon.dk er stedet :4thumbup:

Skriv i gæstebogen hvis du mangler et bestemt stævne ellers er der en rimelig kalender og stævne liste.

Ellers er du meget velkommen til at skrive så skal vi hjælpe alt det vi kan!

Det er en lækker udfordring og en stor oplevelse! :superman:

PS:

Nu skriver du "rigtig" ironman - er det så et stævne under Ironman-konceptet altså med mulighed for kvalifikation til Hawaii så er det her du skal kigge: http://www.ironman.com/

Ellers er der mange stævner på samme distance (f.eks. Fredericia, Almere i Holland, Kalmar i Sverige osv.). De må ikke kalde det Ironman (Ironman er et "brand" som f.eks. Coca Cola). Derfor hedder det "jernmand" eller Iron-distance. Jernmænd/Iron-distance-races er normalt billigere at deltage i men så er kvaliteten/standarden normalt også lidt under Ironman-stæverne.

Edited by Bagmanden
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share