Hvor lav fedtprocent til sixpack


Satchmo
 Share

Recommended Posts

Vil gerne vide hvorhenne fedtprocenten skal ligge hvis man vil have sixpack'en??? lige nu ligger min på ca. 16,8 % er 185 cm høj og vejer 75 kg

Som udganskpunkt siger man normalt 10%, hvis de er rimelig trænet.

Men hvis du er på 16,8%, så er der da et godt stykke vej til de 10% :tongue:

Link to comment
Share on other sites

kanont indlæg... jeg har også gerne villet have et tal på. Man hører normal sådan lidt luftig snak, om at fedtprocenten bare skal være lav - lækkert med nogle tal på :) Min er selv på 14.4%, og mavemusklerne kan ikke ses, det undrer mig dog at man skal helt ned omkring 10%.... det er alligevel voldsomt, efter min målestok :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Vil gerne vide hvorhenne fedtprocenten skal ligge hvis man vil have sixpack'en??? lige nu ligger min på ca. 16,8 % er 185 cm høj og vejer 75 kg

hvis du vejer 75kg og er 185 vil jeg umiddelbart ikke tro din fedt% er på 16,8. hvordan har du målt den?

Når man/I snakker sixpack, er det så uden flex eller med flex? :blush:

uden vel...

jeg har aldrig fået målt min fedtprocent med en tang, men jeg vejer 76kg med sixpack og er 181cm

Link to comment
Share on other sites

Hvad med hvis man er brun, så ser man vel mere markeret ud? - tænker på at folk til konkurrencer bruger bruncreme, det er vel ikke bare for sjovt(?)

Men hvis man nu fx er alm. bleg og man så begynder at gå i solarie, ville det hjælpe lidt på markeringen?

Jeg kan ikke selv tage sol (i øjeblikket), da jeg tager nogle piller mod bumser (tetracyklin) som gør min hud skrøplig overfor sol.

Link to comment
Share on other sites

Jaa... brun hud ser lidt mere markeret ud :cool: mavehår kan også være med til at stjæle lidt af udsynet :bigsmile:

Men jeg vil sige at det kommer selvf. an på hvor markeret den skal være og i høj grad hvor store ens muskler er....

Jeg bulker lige nu og ligger med en fedtprocent på ca. 15... og jeg har ik direkte sixpack, men man kan godt se markeringen af mine mavemuskler.... Jeg vil men man kan få en fin sixpack med 10-12% men selvf. jo lavere jo bedre.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil godt vide hvordan man måsler sin fedtprocent, det lyder som om en del af jer har gjort det

da det er meget spændende at vide ikk fordi jeg føler jeg skal tabe mig

det er sådan bare af ren nysgerighed

jeg er 178 høj og vejer 66 kg (16år)

så ved jeg heller ikke hvad det betyder "om det er med eller uden flex"

er der nogen der kan forklare det udtryk for mig

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg er enig med 7 %. Men den burde dog komme frem fra 12% af

Jeg har dog ellers hørt man man allerede kan se dem ved de 15%, men det har helt sikker noget med massen, altså størrelsen på ens mavemuskler. En splejs skal jo have en noget lavere fedtprocent for at man kan se hans muller..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share