Problemer i Dødløft


Guest
 Share

Recommended Posts

Læg mærke til at jeg ikke skrev at der skal arbejdes med teknikken ved tunge løft.

Men at fokus skal være på korrekt teknik.

forkert. ved tunge løft skal foksu være på at løfte skidtet, teknikken skal sidde som en refleks, ligesom at hvis der kommer mad på bordet foran en, så spiser man det.

Desuden synes jeg faktisk at teknikkens vigtighed ved dødløft er voldsomt overdrevet, du dør altså ikke af at du løfter grimt, hvilket mange godt kan have en tendens til at lyde som om

Edited by p1kz0r
Link to comment
Share on other sites

Læg mærke til at jeg ikke skrev at der skal arbejdes med teknikken ved tunge løft.

Men at fokus skal være på korrekt teknik.

Nej men fokus på teknikken ved tunge løft er nærmest umuligt i alle tre dicipliner. Det eneste fokus jeg har på teknikken, i fx squat, er på at starten af løftet er rigtigt og derefter må det briste eller bære. Som oftest kikser jeg på at jeg begynder at tænke på teknikken hele vejen igennem løftet. Tanker på knæende ud, røven i den rette bane, ryggen i den rette vinkel, tilpas svej i ryggen, tilpas fart etc etc, resultere oftest i at jeg misser en eller flere af tekniske aspekter og teknikken kikser totalt set. Samtidig reduceres min evne til bare at presse alt hvad jeg kan. De mest grælle tilfælde jeg kender til er hvor teknikken godtnok er ok, men hvor løfteren slet ikke bliver rød i hovedet da løfteren mentalt er rettet imod teknikken. En løfter må ikke, ved et kiks, kunne sige "ta den" eller kommentere sin teknik, og så uden anstrengelse. :blink: Så er der sgutte tale om et maks løft. :cool:

Edited by Casper T
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share