Armbøjninger - trænes op!


Dirk.Diggler
 Share

Recommended Posts

Du kan evt lave undskyld udtrykket "tøsearmbøjninger" hvor du har knæene på gulvet mens du laver armbøjninger, hva med lidt styrketræning såsom bænkpress?

Velkommen på motiononline! :smile:

Kør 3 sæt armbøjninger hvor du kører hver sæt til næsten udmattelse, træn det ca 3 gange om ugen med mindst en dag mellem hver træning.

Link to comment
Share on other sites

Du kan evt lave undskyld udtrykket "tøsearmbøjninger" hvor du har knæene på gulvet mens du laver armbøjninger, hva med lidt styrketræning såsom bænkpress?

Velkommen på motiononline! :smile:

Kør 3 sæt armbøjninger hvor du kører hver sæt til næsten udmattelse, træn det ca 3 gange om ugen med mindst en dag mellem hver træning.

ok, det vil jeg gøre..! 3 sæt 3x om ugen..

super..!

takker

Link to comment
Share on other sites

Du kan evt lave undskyld udtrykket "tøsearmbøjninger" hvor du har knæene på gulvet mens du laver armbøjninger, hva med lidt styrketræning såsom bænkpress?

Velkommen på motiononline! :smile:

Kør 3 sæt armbøjninger hvor du kører hver sæt til næsten udmattelse, træn det ca 3 gange om ugen med mindst en dag mellem hver træning.

Heller lave én rigtig, end 10 forkerte vil jeg sige. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Skal det forstås på den måde, at du foreslår knægten at lave 300 (30 x 10) sæt hver anden dag? :tongue:

Det ender med at blive ret tidskrævende... :wink:

Tidskrævende?

Du fordeler det ud over dagen. Det tager ikke engang 1 minut at køre 30 armbøjere - altså mindre end 10 min. Det er ikke mere tidskrævende end et bad!

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

Tidskrævende?

Du fordeler det ud over dagen. Det tager ikke engang 1 minut at køre 30 armbøjere - altså mindre end 10 min. Det er ikke mere tidskrævende end et bad!

Jamen som du selv siger, så tager et sæt måske ét minut, men med lidt hurtig hovedregning giver 300 x 1 minut altså 300 minutter... Og hvis vi så regner lidt videre, så kommer vi til det resultat, at knægten skal bruge 5 timer på at tage armbøjninger hver anden dag... tidkrævende? ja! ømme triceps? JA!! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jamen som du selv siger, så tager et sæt måske ét minut, men med lidt hurtig hovedregning giver 300 x 1 minut altså 300 minutter... Og hvis vi så regner lidt videre, så kommer vi til det resultat, at knægten skal bruge 5 timer på at tage armbøjninger hver anden dag... tidkrævende? ja! ømme triceps? JA!! :laugh:

Skal vi lige tage den i langsom gengivelse:

30 armbøjninger x 10 sæt = 300 armbøjninger

30 armbøjninger udføres på under 1 min

1 min x 10 (sæt) = 10 min

Link to comment
Share on other sites

Jamen som du selv siger, så tager et sæt måske ét minut, men med lidt hurtig hovedregning giver 300 x 1 minut altså 300 minutter... Og hvis vi så regner lidt videre, så kommer vi til det resultat, at knægten skal bruge 5 timer på at tage armbøjninger hver anden dag... tidkrævende? ja! ømme triceps? JA!! :laugh:

prøv at køre matematik de dage, hvor du ikke træner :wink::tongue:

Kunne ikke lade være

Link to comment
Share on other sites

Skal vi lige tage den i langsom gengivelse:

30 armbøjninger x 10 sæt = 300 armbøjninger

30 armbøjninger udføres på under 1 min

1 min x 10 (sæt) = 10 min

Det er jo en helt anden snak... du skrev jo 10 x 30 sæt... altså 30 sæt taget 10 gange - og mig bekendt giver det 300! :cool: Og 300 sæt kørt til udmattelse, ja, det vil jeg vove at påstå man skal bruge mere end ti minutter til...

Men godt så, nu er vi enige! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at bruge grease the groove teknikken, meget simpel og meget effektiv:

Lav alle de armbøjninger du kan, mens du holder dig fra failure så mange gange du kan om dagen, altså lige et par sæt i frikvarteret... mens du vener på bussen, keder dig derhjemme osv :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo en helt anden snak... du skrev jo 10 x 30 sæt... altså 30 sæt taget 10 gange - og mig bekendt giver det 300! :cool: Og 300 sæt kørt til udmattelse, ja, det vil jeg vove at påstå man skal bruge mere end ti minutter til...

Men godt så, nu er vi enige! :4thumbup:

Tager den gerne igen: 30 x 10 = 300 og nu bliver det svært...10 x 30 = 300

Og ja 300 x 10 sæt = 3000, men det er dig som snakker om det...

Link to comment
Share on other sites

hej dyrker selv rigtig meget thaiboksning

du kan starte med at ta' 10 til 15 stk af 2 eller 3 sæt når du så får problemer holder du pause ved at stå med låste albuer og spænder i maven !

hvis dette ikke går køre du på til du ikke kan mere og så går du tilbage og sidder på knæ tar' et åndedræt og ta' så 1 eller 2 armbøjning mellem hver pause eller flere til du når de 15

det virker i starten

du får mest ud af at gøre det så perfekt som muligt

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan GODT tage alm. armbøjninger men nok ikke

mere en 25 stk. så ramler jeg..!

tror den der med 10 x 30 stk er lige i overkanten så.. ;)

tror jeg prøver mig stille og roligt frem med at tage

armbøjniner RIGTIGT hver anden dag f.eks 3 x 20

eller skal der mere til? og må jeg ikke køre dem til Faliure?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kan tage omkring 15 i korrekt, vil jeg nok køre sæt med 5-10 stk.

Eks på metoder kunne være

1) 10-9-8-7-6-5

2) 5*5

3) 3*10

Når du allerede kan tage 15 korrekt, kan du hurtigt træne dig langt længere op.

Husk iøvrigt også at træne træk, når du begynder at lave mange pres!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kan tage omkring 15 i korrekt, vil jeg nok køre sæt med 5-10 stk.

Eks på metoder kunne være

1) 10-9-8-7-6-5

2) 5*5

3) 3*10

Når du allerede kan tage 15 korrekt, kan du hurtigt træne dig langt længere op.

Husk iøvrigt også at træne træk, når du begynder at lave mange pres!

altså køre disse 3 metoder pr. uge??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share