2-split program


MBA
 Share

Recommended Posts

Hej.

Efter at have besøgt MOL et stykke tid er jeg blevet bevidst om at her findes en masse personer der ligger inde med en viden jeg håber at kunne drage gavn af.

Har læst links relateret til emnet, men synes ikke de er brugbare. Jeg har trænet i ca. et år og er gået lidt død i mit nuværende program. Jeg er 180 cm og vejer 74 kg. Jeg har brug for et rigtig godt 2-split program og har selv været ved at sætte et sammen, men jeg er meget i tvil om det er ok. Vil gerne have at vide om det ser fornuftigt ud, om noget skal byttes rundt, om det er for meget eller for lidt o.s.v.

Årsagen til at jeg ikke har nogle ben-øvelser med er, at jeg løber hver anden dag og efter en god gang bentræning er jeg øm i dem i et par dage, og det føler jeg påvirker mit løb.

Dag 1) Bryst: Bænkpres, fly, pullover, incline bænkpres.

Skulder: Laterals, military, skulderpres, row

Triceps: Dips, kickback, pushdown, skullcrusher.

Dag 2) Ryg: Chin-ups, cable front pull-down, row, straight arm pull-down.

Biceps: Db curls, praecher curls, pull-ups (håndfladerne mod mig selv)

Øvelserne foretages selvfølgelig ikke i den nævnte rækkefølge.

Mål med træningen: At få styrke uden at blive for stor, at på sigt komme til at køre mange øvelser med egen kropsvægt.

Håber i kan hjælpe. Mvh. Martin

Link to comment
Share on other sites

Dine ben er kun ømme efter de første par gange du træner dem.

Hvis du træner dine ben regelmæssigt, vil du ikke komme til at mærke nogen form for ømhed og det vil ikke påvirke dit løb.

Link to comment
Share on other sites

Dine ben er kun ømme efter de første par gange du træner dem.

Hvis du træner dine ben regelmæssigt, vil du ikke komme til at mærke nogen form for ømhed og det vil ikke påvirke dit løb.

Vidste godt at jeg bare skulle spænde hjelmen og komme i gang med bentræning, men de gange hvor jeg har kørt max i benpres har det siddet i benene flere dage efter. Må bare state stille og roligt.

Tak for svarene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share