To spørgsmål


Nicky Cruz
 Share

Recommended Posts

Jeg har før fået fin hjælp herinde, så jeg prøver at forhøre mig igen. Disse spørgsmål har jeg prøvet at søge lidt på, men kunne ikke rigtig finde en tråd, der gav svar.

1. Flutes.. har hørt, at de er perfekte at spise efter træning. Er det sandt? Og hvis ja, hvilken slags flutes - grov eller lyst? Jeg vejer omkring 66-67 kilo og er 170 cm høj, hvor mange gram synes I ville være passende at indtage?

2. "Du skal ikke se på fedt som fedt, men som kcal." denne udtalelse har jeg før hørt her på MOL. Så hvis vi ser bort fra de sundhedsmæssige risici, skal det så forstås således, at jeg "ligeså godt" kan spise en pose 100g vingummibamser istedet for f.eks. 100g pastaskruer, hvis det er det samme kcal antal vi snakker om?

Takker

-Nicky Cruz

Edited by Nicky Cruz
Link to comment
Share on other sites

Jeg har før fået fin hjælp herinde, så jeg prøver at forhøre mig igen. Disse spørgsmål har jeg prøvet at søge lidt på, men kunne ikke rigtig finde en tråd, der gav svar.

1. Flutes.. har hørt, at de er perfekte at spise efter træning. Er det sandt? Og hvis ja, hvilken slags flutes - grov eller lyst? Jeg vejer omkring 66-67 kilo og er 170 cm høj, hvor mange gram synes I ville være passende at indtage?

2. "Du skal ikke se på fedt som fedt, men som kcal." denne udtalelse har jeg før hørt her på MOL. Så hvis vi ser bort fra de sundhedsmæssige risici, skal det så forstås således, at jeg "ligeså godt" kan spise en pose 100g vingummibamser istedet for f.eks. 100g pastaskruer, hvis det er det samme kcal antal vi snakker om?

Takker

-Nicky Cruz

Kan ikke lige umiddelbart se hvorfor flütes skulle være godt efter træning? Der er ingen proteiner i, men derimod en masse tomme kulhydrater, så det tror jeg bare er en and :blink:

Og nej, selvfølgelig kan du ikke leve af vingummibamser. Du skal selvfølgelig både have sundt fedt og proteiner, vingummi bamser er jo intet andet end tomme kalorier. Prøv at læs Protein faq og Fedt faq (begge pinned i dette forum), tror det vil hjælpe dig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke lige umiddelbart se hvorfor flütes skulle være godt efter træning? Der er ingen proteiner i, men derimod en masse tomme kulhydrater, så det tror jeg bare er en and :blink:

Og nej, selvfølgelig kan du ikke leve af vingummibamser. Du skal selvfølgelig både have sundt fedt og proteiner, vingummi bamser er jo intet andet end tomme kalorier. Prøv at læs Protein faq og Fedt faq (begge pinned i dette forum), tror det vil hjælpe dig :bigsmile:

tak for dit svar...

Proteinerne er intet problem, det har jeg pulver til. Jeg må sige at dit indlæg ser ud til at stride fuldstændig imod denne tråd: Banaer efter træning Flutes har højt GI, og bør derfor indtages efter træning, kunne bare godt tænke mig at høre fra jer herinde, om der er hold i det? og hvor meget jeg så skulle spise hvis jeg er 170cm og 66 kg. ?

-Nicky Cruz

Link to comment
Share on other sites

Du spiser vel andet end flutes proteinpulver og vingummibamser?! :smile:

Nej spøg til side husk at spise varieret og ofte gå ikke mere end ca 3 timer pr måltid eller mellemmåltid.

Jeg er 170 og vejer ca 77kg og skal bruge omkring 3000kcal for at vedligeholde min vægt så du skal nok have lidt minderer end jeg skal.

Mener at der er en kcal udregner på forsiden af MOL.

Få omkring 1,5-2 gange din vægt i gram af god protein hver dag for at få nok til at bygge bøf af.

Link to comment
Share on other sites

Du kan godt spise hvide flutes efter træning, hvis du kombinerer det med en proteinkilde. Mht mængde så prøv at spis omkring 30-50 g kulhydrat.

Og mht. pasta vs. vingummi, tja så er begge kulhydratkilder ret hurtigt optagelige, så hvis du ser bort fra den store mængde tilsætningsstoffer der er i vingummi, så er 100 kcal af det ene nogenlunde lige så fint som 100 kcal af det andet. Medmindre du f.eks. spiser grov pasta, hvor der fibre i.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share