Jeg har brug for noget hjælp


Doqqet
 Share

Recommended Posts

Jo det kan skade væksten at træne hårdt når man er teenager, derfor må man ofte først træne i fitnesscentrene fra man er 15 år

Nej, det kan ikke skade væksten at træne hårdt.... det kan forsinke den i sjældne tilfælde, men generelt vil det ikke påvirke væksten overhovedet.

Link to comment
Share on other sites

Så er det jo bare at jeg undrer mig over at der netop er en grænse, og hvorfor er det af vækstskiven i knæledet kan sættes ud af funktion for et stykke tid?

Jamen er det ikke en slags skade, som måske nok kan rettes igen, ligesom de fleste andre skader

Det har ingen relation til at man begynder at træne i en ung alder.

At fitness-centerne ikke tillader børn under 15 at træne er enten fordi de ikke ved bedre, fordi de vil undgå at centeret bliver til en børnehave eller fordi at man nemt kan komme tilskade hvis ikke man ved hvad man laver, når man løfter vægte. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det har ingen relation til at man begynder at træne i en ung alder.

At fitness-centerne ikke tillader børn under 15 at træne er enten fordi de ikke ved bedre, fordi de vil undgå at centeret bliver til en børnehave eller fordi at man nemt kan komme tilskade hvis ikke man ved hvad man laver, når man løfter vægte. :smile:

Du kan have ret i det sidste du siger

Link to comment
Share on other sites

Så blev man så meget klogere...

Nå men Davd jeg synes nu stadig du er lidt for hård i din dom, men selvføgelig skal du have plads til at udfolde dig som du nu har lyst til

Mit første indlæg, rettet mod dig, var nok lidt hårdt - Det undskylder jeg selvfølgelig. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mit første indlæg, rettet mod dig, var nok lidt hårdt - Det undskylder jeg selvfølgelig. :smile:

Bare i orden, blev bare sådan lidt irriteret da jeg regnede med at jeg principielt var hel gal på den, fra ende til slut, og så var det mere et spørgsmål om uddybelse, med undtagelse af det med at træning kan skade..

Til gengæld synes jeg at MaxPower og jeg var de eneste der gav konkrete henvisninger, hvorimod de fleste andre her ikke sagde så meget konstruktivt, og jeg ville derfor bare trådstarter lidt i møde, da det kan være lidt af en jungle at finde rundt i mht træningsdogmer, hvis man ikke har lyst til at pløje rundt i alverdens emner, som helt tydeligt ikke er tilfældet her.

Han spørger jo efter et specielt træningsprogram TIL HAM udpenslet og lagt foran ham.

Link to comment
Share on other sites

Bare i orden, blev bare sådan lidt irriteret da jeg regnede med at jeg principielt var hel gal på den, fra ende til slut, og så var det mere et spørgsmål om uddybelse, med undtagelse af det med at træning kan skade..

Til gengæld synes jeg at MaxPower og jeg var de eneste der gav konkrete henvisninger, hvorimod de fleste andre her ikke sagde så meget konstruktivt, og jeg ville derfor bare trådstarter lidt i møde, da det kan være lidt af en jungle at finde rundt i mht træningsdogmer, hvis man ikke har lyst til at pløje rundt i alverdens emner, som helt tydeligt ikke er tilfældet her.

Han spørger jo efter et specielt træningsprogram TIL HAM udpenslet og lagt foran ham.

Præcis! Det er netop det jeg gør. Jeg kan ikke bruge alle mulige guider til noget.

Jeg vil lave træning med de resourcer jeg har.

Det er:

Min krop

2x2kg vægtskiver

4x2,5 kg vægtskiver

og 2 stænger

Link to comment
Share on other sites

men altså de vægte er jo for små..

Giver det slet ikke mening for dig at jo større muskler jo mere vægt kan de bære, og derfor den anden vej rundt, jo mere vægt jo større muskler

Jo, det forstår jeg da godt.

Hvor lang skal jeg op før jeg begynder at kunne mærke det?

Kan du evt. give links til sider hvor jeg kan købe det, og hvor det ikke er alt for dyrt.

Husk jeg gider ikke i motionscenter.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke nok.

Til bryst hvor jeg ikke er specielt trænet ligger jeg på 12 kg.

Jeg har svært ved at sige hvor meget du skal fylde på da jeg ikke kan mærke hvilken styrke der er max for dig.

Hvis du vil vokse skal det være hårdt.

Derfor jeg ville have dig til at finde ud af hvor meget vægt du lige akkurat kunne løfte en gang, og så tage 85 procent af denne vægt og tage 5*5 gentagelser

Det der med antal gentagelser skal jeg nok få ballade over, da det er et evigt diskuteret emne herinde.

Hvis du ikke vil i motionscenter må du finde udd af at få købt nogle flere vægte til hjemmebrug.

Kig i den blå avis og andre steder, måske nogle herinde har noget til salg billigt

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg målt hvor meget jeg kan løfte pt.

Det er 12kg.

Kan en lave et program til mig udfra det? - altså det med de 85% og hvor mange jeg skal tage af dem og sådan (jeg er ikke så god til det matematiske)

Det skal være dagligt og det må gerne være et program der for eksempel kører i 2 eller 3 uger.

Mave og arm bøjninger må meget gerne indgå hvis det hjælper

Link to comment
Share on other sites

Altså du kan jo gøre hvad du vil, men du kan jo også træne dig selv ihel uden at du vokser.

Man kan nøjes med meget mindre tid og opnå meget mere med korrekt træning, men du bestemmer da selv.

Du træner bryst med vægte ved at lægge dig ned på ryggen med dine vægte i hånden stræk dine arme dog ikke helt strækte, så fører du dine arme fra siden ind mod midten hvor de mødes, og så ud til siden igen, det er blot en metode, der er flere.. Synes altså du skal tage en prøve måned i center, du har brug for meget mere vejledning til øvelser og træningsprincipper end vi kan give dig hereller jo, men så må du hvist være mere tålmodig mht at få svar du kan bruge

Link to comment
Share on other sites

Altså du kan jo gøre hvad du vil, men du kan jo også træne dig selv ihel uden at du vokser.

Man kan nøjes med meget mindre tid og opnå meget mere med korrekt træning, men du bestemmer da selv.

Du træner bryst med vægte ved at lægge dig ned på ryggen med dine vægte i hånden stræk dine arme dog ikke helt strækte, så fører du dine arme fra siden ind mod midten hvor de mødes, og så ud til siden igen, det er blot en metode, der er flere.. Synes altså du skal tage en prøve måned i center, du har brug for meget mere vejledning til øvelser og træningsprincipper end vi kan give dig hereller jo, men så må du hvist være mere tålmodig mht at få svar du kan bruge

Jeg gider ikke i motionscenter:S

Jeg venter og ser.

Link to comment
Share on other sites

Træner selv i center nu og har gjort det af og til før i tiden men har også trænet der hjemme det var ikke nogen succes på trods af at jeg havde en fed bænk med mange indstillings muligheder fks kunne jeg træne squat, det stod ofte bare og fyldte i min stue.

Så jeg vil anbefale dig at finde et center gerne ikke for langt væk og find nogle venner at træne med det har jeg haft god erfaring med da man kan presse og hjælpe hinanden.

Link to comment
Share on other sites

1) Du kan ikke få alt serveret, du må selv gøre en indstats (også uden for træningslokalet)

2) Dine vægte ER for lette, og de vil ikke hjælpe dig

3) Hvis du ikke vil i center eller købe vægte så er kropsvægtsøvelser en (rigitg god) vej frem. Til dette har du fået et link med rigtig mange muligheder.

4) Du mangler basal viden om træning, gør dig selv en tjeneste og læs lidt mere om emnet, det vil gøre dig i stand til selv-hjælp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share