Bodybuilderprogression


juve
 Share

Recommended Posts

Hej :)

Jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg skal gribe min progression an? Jeg træner bodybuilding, altså for at øge min muskelmasse. Har læst artiklen "Hemmeligheden bag træningscyklusser"(på bodybuilding.dk), men synes, at det er titusind forskellige måder at gøre det på :(

Så jeg ville spørge jer, om der er nogle, som konkret kan stille en træningscyklus op for mig, der er let og forståelig samt effektiv.

Jeg poster lige mit træningsprogram, og så vil jeg gerne have forslag til, hvordan jeg skal gribe min progression an, både i de små øvelser samt basisøvelserne?

Det skal lige tilføjes, at jeg har kigget på HST(på bodybuilding.dk), men ved ikke rigtigt, om det er så godt? Som I også kan se vælger jeg jo at køre 5*5 i de store, og så vidt jeg kan se på det HST program, der ligger derinde, så kører man kun med 2 sæt. Jeg vil jo gerne kunne lave en progression, som kan gælde min 5*5 i de tre store og så 3*8 i de små. Men hvad mener I? Vil meget gerne høre nogle forskellige bud på, hvordan det kan sættes op? Og det må MEGET gerne være en uddybende forklaring :bigsmile:

På forhånd tak :bigsmile:

tr_ning.doc

Edited by juve
Link to comment
Share on other sites

Hej og velkommen på motiononline!

Du er nødt til at fortælle lidt om hvor længe du har trænet osv

tror det er for meget altså overkill hvis du kører dødløft og squat 3 gange om ugen med samme vægt reps og sæt hvis jeg forstod dig korrekt!?

Kør evt hvis du gerne vil træne disse øvelser tre gange om ugen således:

Mandag:Tungt Onsdag: Let Fredag: Medium.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du nu bare havde brugt to minutter på at kigge mit træningsprogram ordentlig igennem, så ville du kunne se, at jeg anvender et hybrid program, hvor jeg træner sqaut to gange om ugen samt dødløft én gang om ugen.. Fatter ikke, hvor du har fået de 3 gange om ugen fra :nonono: Kig ordentligt næste gang, du skal besvare min tråd.

Grunden til jeg kører 5*5 i de tre store er, at jeg har hørt det giver en god portion af masse og styrke. Jeg har før trænet i ca. 3 måneder, men blev nød til at stoppe grundet at jeg simpelthen havde for meget om ørene.

Men er der nogle som konkret og uddybende kan give mig en progression til mit program, som retter sig mod bodybuilding?

Og jeg vil lige sige, at husk nu at jeg har postet mit træningsprogram, så I ikke laver den samme fejl, som ham den første, der åbenbart enten er blind eller ikke har kigget mit træningsprogram ordentligt igennem :nonono:

Sender lige træningsprogrammet igen for en sikkerheds skyld, så der ikke laves samme fejl.

Det er postet her nedenunder:

tr_ning.doc

Edited by juve
Link to comment
Share on other sites

Og jeg vil lige sige, at husk nu at jeg har postet mit træningsprogram, så I ikke laver den samme fejl, som ham den første, der åbenbart enten er blind eller ikke har kigget mit træningsprogram ordentligt igennem :nonono:

Super dårlig stil! :mad:

Det her er altså en gratis service til dig, hvor folk frivilligt sætte tid af til netop af svare på dit spørgsmål fordi DU ikke selv kan/gider finde svarene...så der skal sgu andre boller på suppen end dem du kaster på der, hvis du skal have noget positiv feedback. Og jo, jeg ved godt, at der er lidt irriterende, at man ikke får den perfekte feedback, men det kan man altså ikke forvente!

Jeg har vedhæftet en fil med den progression, jeg selv har benyttet mig af på et tidspunkt og fået gode resultater med. Det korte og det lange er, at man flytter bunden og øger toppen samt kropsvægten kontinuert. Se om det er noget, du kan bruge...

5x5_progression.xls

Link to comment
Share on other sites

Hvis du nu bare havde brugt to minutter på at kigge mit træningsprogram ordentlig igennem, så ville du kunne se, at jeg anvender et hybrid program, hvor jeg træner sqaut to gange om ugen samt dødløft én gang om ugen.. Fatter ikke, hvor du har fået de 3 gange om ugen fra :nonono: Kig ordentligt næste gang, du skal besvare min tråd.

Med den holdning der undrer det mig hvis der overhovedet er flere der gider svare dig

Link to comment
Share on other sites

Hvis du nu bare havde brugt to minutter på at kigge mit træningsprogram ordentlig igennem, så ville du kunne se, at jeg anvender et hybrid program, hvor jeg træner sqaut to gange om ugen samt dødløft én gang om ugen.. Fatter ikke, hvor du har fået de 3 gange om ugen fra :nonono: Kig ordentligt næste gang, du skal besvare min tråd.

Og jeg vil lige sige, at husk nu at jeg har postet mit træningsprogram, så I ikke laver den samme fejl, som ham den første, der åbenbart enten er blind eller ikke har kigget mit træningsprogram ordentligt igennem :nonono:

Nu har andre allerede kommenteret det, så det burde egentligt ikke være nødvendigt at jeg også gør det.

Men for lige at skære det helt ud i metertykt pap: Den der tone kan du godt pakke væk lige med det samme, ellers kan du godt fise af igen.

Link to comment
Share on other sites

kan da godt forstå man bliver irrteret over en der svarer uden at have kigget på programmet.

Dog er det smart ikke at pisse folk af som det første man gør :wink:

Læs Bill Starr tråden der er regneark og et ton info om strukturering af 5x5. progression på hjælpeøvelserne ville jeg køre på gefühl. Evt. starte med lettere vægte og f.eks. 12reps og fra gang til gang øge vægt og sænke reps indtil man når ned omkring sin 8rm.

På dette tidspunkt vil man typisk skifte øvelse :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share