For lang restitution


AnikaSuw
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ja... Ovenstående tid har jeg igennem årvis kunne nikke genkende til.

Jeg holder jævnligt pauser og disse holder jeg på max 10 dage. Det er sket at der alligevel er gået 14 dage og her kan jeg dog alligevel komme tilbage og være stærkere end da pausen startede (Måske et tegn på overtræning). Går der længere end de 14 dage så vender skuden.

V/h Chr

Link to comment
Share on other sites

Selve styrken forsvinder ikke lige med det samme, når du ellers bare passer dine daglige gøremål. Det gør derimod iltoptagelsen i musklerne samt de "programerede funktioner" i dine nervebaner.. det er derfor at ved fx løb vil benene føles tunge efter blot en lille uges pause.

Men men men... hvis du fx er sengeliggende("Have been there, bought the t-shirt") i 14 dage, det kunne være en indlæggelse på sygehuset eller et brækket ben. Så vil din fysiske præstation være sat ca. 8 uger tilbage.

Jeg var ovenstående igennem i maj måned(evt. se min blog omkring april/maj) og oplevede, at det var virkelig hårdt arbejde at komme ind i kampen igen, ikke mindst psykisk fordi inde i hovedet troede jeg, at min krop kunne langt mere.

Håber at det var svar på dine spørgsmål :crazy:

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Det kommer selvfølgelig an på hvor hårdt man har trænet op til tidspunktet hvor man holder pause...

Efter at have tænkt lidt over det bliver jeg lidt i tvivl om man mister styrke efter en uge til 10 dage, for er det ik det der sker ved en dekonditionering, altså man mister styrke?, på den anden side er jeg ik sikker..

Edited by henke
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share