Kogte æg som proteintilskud


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Hvis du ikke har et forhøjet kolesterol indhold i blodet kan du spise de æg du har lyst til.

Det er genetisk styret om du får for højt indhold af kolesterol indhold, nogen kan spise hvad det

skal være uden at få problemer, andre skal passe på...

Man kan ikke sige at æg giver en hurtig og letoptagelig form for protein, det har noget at gøre

med i hvilken form proteinet er, æg skal nedbrydes i maven og videre i systemet, så

det er en smule langsommere end for eksempel protein fra pulver og mælk, som nedbrydes hurtigt.

Mit råd ville være at drikke mælk og spise æg efter træning. Mælkeprotein bliver hurtigt optaget, æg

er lidt længere om det.

Så mælken dækker dit akutte behov, lige efter træning, og æggets proteiner bliver optaget

over et par timer eller 3....

Men protein pulver er jo noget nemmere, forudsat at man ikke spiser proteinpulver der indeholder Sucralose eller Aspartam som ikke er sundt for kroppen, så vil du spise proteinpulver, så vælg noget

som ikke indeholder kunstige sødemidler, men kun naturligt sukker !!!

Som en lille bemærkning til Aspartam, det kan bruges til at udryde myrer med, de dør hvis

de spiser Aspartam...

Spændende emne der er gang i her, dog syntes jeg det er fuldstændigt tåbeligt at du - farsover, skal belemre tråden med din antiparti imod Aspartam - du har startet en anden tråd ovenover denne, hvor du også kommer med dine udokumenterede tilsagn om Aspartam (bortset fra det du lige har læst på tekst TV).... :nonono:

Såfremt du ligger inde med noget dokumentation på at Aspartam er så slemt som du skriver, så lad os da endelig se det, så vi andre også kan blive lidt klogere.... :wink:

Undskyld for trådkapringen - dette MÅTTE jeg bare ud med..... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er imponeret over al det sludder der kommer frem om æg og kolesterol her. Bl.a. et æg indeholder kun ca.2 gram mættet fedt, der er ingen sund kolesterol i kosten, LDL kolesteroltallet skal ikke ligge på 3,6 eller lavere, der findes også transfedtsyrer i smør, leveren kan ganske vist kompensere for kolesterolindtaget men ikke tilstrækkeligt ved lave eller høje indtag, osv.

Link to comment
Share on other sites

Hvis professor Stubbe henviser til undertegnedes indlæg vil professoren måske have bemærket at undertegnede hævder forekomst på 7g fedt i blommen og ikke blot mættet fedt.

Jeg vil samtidig benytte lejligheden til at undskylde på hele trådens vegne for "al det sludder der kommer frem om æg og kolesterol" som professoren har måtte trækkes med. Ja, bedrevidenhed er en tung byrde at trækkes med i en verden af ignoranter, så undskyld endnu engang.

Link to comment
Share on other sites

Hvis professor Stubbe henviser til undertegnedes indlæg vil professoren måske have bemærket at undertegnede hævder forekomst på 7g fedt i blommen og ikke blot mættet fedt.

Jeg vil samtidig benytte lejligheden til at undskylde på hele trådens vegne for "al det sludder der kommer frem om æg og kolesterol" som professoren har måtte trækkes med. Ja, bedrevidenhed er en tung byrde at trækkes med i en verden af ignoranter, så undskyld endnu engang.

Tager du det godt nok så tungt hver gang du får at vide at du har sagt noget forkert?
Desuden er der omkring 7g, overvejende mættet fedt
Min kommentar var til at du påstod at det var overvejende mættet fedt. Det er faktisk kun godt 30% af fedtet som er mættet, altså ca. 2 gram pr. æg.

Med hensyn til resten - i nogle tråde er det uden betydning hvor meget folk sludrer, og det sker faktisk ret ofte, mens det på andre tidspunkter kan have betydning for andre folks helbred. Ved sidste nævnte har jeg svært ved at holde kæft, det beklager jeg så for de finfølende individer som føler jeg træder på dem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i lang spist 3 blødkogte æg om dagen,

så jeg håber ikke det er skadeligt.

Henning :showoff:

3 æg dagligt fører med en god sansynlighed til et øget kolesteroltal. De fleste eksperter vil nok være enige om at chancen for at det er skadeligt er større end chancen for at det ikke er.
Link to comment
Share on other sites

Hr. K> Der er ingen problemer med æggehviderne, så længe de ikke er rå. Ellers er klassikerne som fedtfattige mælkeprodukter, kød og tun sikre vindere.

Tak for ideerne, Dines. Jeg går og roder med tankerne om at koge en masse hele kyllinger og så pakke det afpillede kød i nogle portioner á 100g.

Mælk er også en mulighed, men jeg har bare ikke så sikker på, at så store mængder mælk er godt i længen.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Det med kyllingerne lyder som et godt trick, ellers er kyllinge/kalkun bryster også enormt nemt at stege på forhånd.

Mht mælkeprodukter, så cheasy's hytteost en god kilde til protein, da der er ret lidt kulhydrat og fedt. Fromage Frais er også en vinder, især den fra netto er god.

Link to comment
Share on other sites

Mht kyllingefiletter er de frosne ofte "naturel marinerede" dvs pumpede med salt og vand. De smager ikke af en skid, og de er underligt svampede. Det smager LANGT bedre med hele kyllinger, hvor man skærer brysterne af, koger/steger dem. S¨kan man koge resten og bruge det til kyllingesalt.

Link to comment
Share on other sites

Indskyder lige en hurtig bemærkning om, at man i disse salmonella-fri tider, kan købe æggehvide rent - som regel i 6 stk pakke i sit lokale supermarked... så kan man evt. købe en alm pakke æg og supplere op med hvider... istedet for at kyle blommen ud.

Det er bare en ret dyr måde at få æggehvider på... kontakt evt din lokale bager, eller find dig en ven der har kort til Metro og eller Dagrofa (hedder det vist) der kan man købe 5 L-dunke med æggehvider, til en noget anden pris end den du køber i supermarkedet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mht kyllingefiletter er de frosne ofte "naturel marinerede" dvs pumpede med salt og vand. De smager ikke af en skid, og de er underligt svampede. Det smager LANGT bedre med hele kyllinger, hvor man skærer brysterne af, koger/steger dem. S¨kan man koge resten og bruge det til kyllingesalt.

Ja efterhånden er kyllinge-fileter så nederen i både konsistens og smag at jeg ikke gider købe det mere... måske man skulle prøve at købe en hel kylling som du foreslår... er det så lige meget om den er fersk (noget dyrere) eller frossen (billigere)?... og kyllingesalt, gider du uddybe det?

Link to comment
Share on other sites

Ja efterhånden er kyllinge-fileter så nederen i både konsistens og smag at jeg ikke gider købe det mere... måske man skulle prøve at købe en hel kylling som du foreslår... er det så lige meget om den er fersk (noget dyrere) eller frossen (billigere)?... og kyllingesalt, gider du uddybe det?

Mon ikke den gode Herr Doktor mente kyllingesalat? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mon ikke den gode Herr Doktor mente kyllingesalat? :wink:

Du har nok ret Mååås

Jeg har forresten købt fersk kylling på tilbud idag... brunet den og kogt den... pillet skindet af den og skåret al kødet fra skroget... damn det smager jo 1000 gange bedre... DocHylle er daaa maaaaaaaaan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share