Squat og Lunges - Jeres erfaring?


Bambi1981
 Share

Recommended Posts

Hvor dybt går du? Aktiveringen af quads er stort set upåvirket af dybden mens aktiveringen af glutes er direkte proportional med den. Du får også større aktivering jo længere du sætter dig bagud, også af baglåret.

Hmm okay, skal træne her i aften, så det vil jeg prøve....

Cirka til vandret...

Link to comment
Share on other sites

Hvor dybt går du? Aktiveringen af quads er stort set upåvirket af dybden mens aktiveringen af glutes er direkte proportional med den. Du får også større aktivering jo længere du sætter dig bagud, også af baglåret.

Hmm okay, skal træne her i aften, så det vil jeg prøve....

Cirka til vandret...

Undskyld for spam, men pcen fuckede

Edited by Pumpekongen
Link to comment
Share on other sites

Hej :bigsmile:

I det center hvor jeg er begyndt at træne er der (desværre) ikke et smith stativ. Jeg har tidligere været vant til at træne squat og lunges i smith stativet. Jeg har lige tjekket nogle video illustrationer ud her på nettet som viser udførslen af squat og lunges med fri stang eller frie håndvægte.

Hvad siger jeres erfaring jer? Jeg synes det kræver meget teknik at lave netop disse to øvelser med fri vægte og det bliver ikke nemmere når der så samtidig gerne må være lidt bønner på..... Er der nogle som kender en øvelse, som de synes er "teknisk nem" og hvor man samtidig godt kan få lidt vægt på?

Hilsen Bambi. :wub:

Har dit center ikke en form for benpres øvelse du kan køre efter du evt har taget benbøjningerne (hvor det tekniske indtil videre sætter begrænsningen)?

Link to comment
Share on other sites

Har dit center ikke en form for benpres øvelse du kan køre efter du evt har taget benbøjningerne (hvor det tekniske indtil videre sætter begrænsningen)?

Jo der er både leg-press, leg-extension og leg-curl. Det vil nok være en go ide at kører dem ved siden af, indtil teknikken ifht. squat og lunges med håndvægte er på plads.

Tak for hjælpen. :smile:

-Bambi.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan bliver det mere simpelt end squat og dødløft? Altså man kan da finde en masse spidsfindigheder i øvelserne, men i bund og grund er de da rørende simple.

Du er heldig, at jeg ikke så dig til træning i dag, for så havde dén kommentar kostet skridtprygl med en våd Berlinger... :mad::nonono:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share