Sign in to follow this  
ANThomsen

Hjælp til program

Recommended Posts

Hejsa..

Jeg er begyndt at træne seriøst nu for cirka en måned siden. Jeg har været i center omkring 10 gange, og har blot leget lidt med tingene derovre.

Jeg kender en som har været rigtig syg til det for nogle år siden som hjælper mig meget. Han siger at jeg ikke skal starte med død-løft osv.

Så jeg har lavet et lille skema, som ikke behøves komme 100% rundt om hele kroppen men som bare virker fint stille og roligt. Og så med tiden kan jeg (skal jeg) lave et bedre skema..

De ting som jeg rigtigt gerne vil træne er:

Bænkpres - jeg varmer op med løft alene med stang hvorefter jeg kører mig træt

Squat - kører mig selv træt ved mange gentagelser af mange kilo

De to vil være dem jeg fokusere mest på.

Her har jeg så brug for hjælp. Hvilke muskelgrupper mangler jeg efter disse to? Evt stik mig nogle navne på øvelser. Og om de er mulige at lave på maskiner, da vi har rigtig mange af dem!

Jeg er meget ny, og det jeg sådan set bare gerne vil have at vide er om dette her holder! Jeg vil helst ikke ud i alt for mange øvelser til en start, men jeg er villig til at høre foreslag. Især da jeg er utrolig ny og dårlig til dette her.

På forhånd tak for hjælpen! :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velkommen!

Den muskelgruppe du mangler er ryggen, kør fks rotræk med en håndvægt eller brug et nedtrækstårn.

God ide at du holder dig til de store øvelser såsom squat/dødløft og bænkpress, de er meget effektive til at bygge masse og betydelig styrkeforøgelse.

Der er med garanti flere her på siden som kan hjælpe dig mere end jeg kan så spørg løs eller brug søgefunktionen.

God træning! :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Velkommen!

Den muskelgruppe du mangler er ryggen, kør fks rotræk med en håndvægt eller brug et nedtrækstårn.

God ide at du holder dig til de store øvelser såsom squat/dødløft og bænkpress, de er meget effektive til at bygge masse og betydelig styrkeforøgelse.

Der er med garanti flere her på siden som kan hjælpe dig mere end jeg kan så spørg løs eller brug søgefunktionen.

God træning! :smile:

Tak skal du have!

Godt at du synes det er en god ide :)

Ryg har jeg nogle maskiner til, men det skal jeg nok huske!

Er jeg så godt dækket ind med hele kroppen ved squat / bænkpres & ryg-maskiner?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Drop maskinerne og kør med frie vægte og til nød nogle kabeltårne.

Hvorfor synes din ven ikke at du skal dødløft? Det er da kongeøvelsen over dem alle.

Han trænede selv super meget dødløft, indtil han kom til at løfte med ryggen og fik en skade for resten af livet.

Det han siger er, at det ikke er en øvelse at starte ud med som nybegynder. Men når jeg er noget bedre, og har styr på tingene, så skal jeg begynde. Han har faktisk givet mig sådan nogle handsker der er super gode til dødløft. Aner ikke hvad de hedder, men de holder stangen.

Er det dumt at vente med det synes du?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm det kan da ikke passe at jeg når rundt om alle muskler undtagen ryg med bænkpres og squat?

Jeg vil efterhånden om nogle uger begynde på dødløft!

Så hvad mangler jeg egentlig?

Mål er sådan set både at det kan ses, men også at man får noget at gøre med :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige lavet det fulde skema som jeg vil køre fast 3 gange ugentligt, måske med nogle små ændringer engang imellem:

Bænkpres

Squat

Læg, siddende

Flyers

Træk (pull down)

Biceps curl, stående

Triceps push down

Mave crunch

Så er der Lænderyg men er den nødvendig at tage med?

Hvordan ser skemaet ud synes i?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg har lige lavet det fulde skema som jeg vil køre fast 3 gange ugentligt, måske med nogle små ændringer engang imellem:

Bænkpres

Squat

Læg, siddende

Flyers

Træk (pull down)

Biceps curl, stående

Triceps push down

Mave crunch

Så er der Lænderyg men er den nødvendig at tage med?

Hvordan ser skemaet ud synes i?

Der mangler klar ryg i det program!

En ro-øvelse + dødløft vil hjælpe meget.

Skift træk ud med kropshævninger.

Dips i stedet for push down

Smid flyes ud!

Lig i øvrigt squat og dødløft først i programmet.

Det er de ændringer jeg ville lave

Share this post


Link to post
Share on other sites
Der mangler klar ryg i det program!

En ro-øvelse + dødløft vil hjælpe meget.

Skift træk ud med kropshævninger.

Dips i stedet for push down

Smid flyes ud!

Lig i øvrigt squat og dødløft først i programmet.

Det er de ændringer jeg ville lave

Tak for dit svar!

Jeg lægger ro-øvelsen ind + rygmaskinen. Dødløft ved jeg endnu ikke om jeg vil begynde på. Jeg er elendig til at løfte. Kommer altid til at bruge ryggen. Eller det er måske ikke noget problem i dødløft?

Jeg har sat kropshævninger ind som alternativ

Dips er sat alternativ

Hvorfor skal jeg smide flyers ud?

Squat sat øverst!

Det nye skema:

Squat

(dødløft)

Bænkpres

Læg, siddende

Flyers

Træk (pull down) / kropsløftninger

Biceps curl, stående

Triceps push down / Dips

Mave crunch

Ro-Øvelse

Ryg-Maskine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this