Mistanke om Landis har taget doping


Miguel
 Share

Recommended Posts

ZDF overvejer at droppe touren:

http://www.bt.dk/sport/cykling/artikel:aid...:fid=100300434/

Det burde alle TV-stationer gøre, jeg synes simpellthen det er så meget til grin det cykelløb, det er jo ikke 1 person der bliver nappet fra tid

til anden de kaster jo horder af mennesker udaf det løb hvert år efterhånden.

Nedlæg touren ( det er også kedeligt fjernsyn ).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pressekonference med Floyd Landis på CNN lige nu!!!

Han skal medvirke i Larry King Live efterfølgende..! Om det bli'r vist idag er jeg ikke helt med på.. Men tror det skulle komme lige efter pressekonferencen...

Jeg fik ikke set det kan man evt få et resume?

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik ikke set det kan man evt få et resume?

Jeg nåede desværre ikke at få det hele med, og mit spanske er nær ikke-eksisterende (Den blev afholdt i Madrid). Men Landis selv talte selvfølgelig engelsk.

Han sagde bl.a.

- At han aldrig har været involveret i doping, og at det målte testosteron niveau er kommet af naturlige årsager.

- Han bad folk om ikke at behandle det som en doping sag, af ovenstående grunde, før svaret fra B-prøven er kommet. Et svar han i øvrigt ville dele med det samme han har det.

- Ellers forklarede han noget med at han havde denne pressekonference på opfordring af hans advokater, der i øvrigt snakkede en masse spansk også.

Men han skal deltage i Larry King Live i nat kl. 1 på CNN...

Link to comment
Share on other sites

Det var netop det rigtige tidspunkt at indtage Test på.

Test giver langt bedre recovery-muligheder , og Landis blev jo nærmest "myrdet" på etapen inden.

Der var en tysk læge der på tv forklarede hvordan de gjorde:

- med en "patch" der lægges på testiklerne (seriøst!) tilføjes kroppen testosteron, så den langt hurtigere restituerer. Tricket er så at man tilføjer tilpas lidt Test at det ikke kan registreres i en dopingtest.

Har man tilført meget mere Test, kan dette sløres med forskellige sløringsstoffer.

Hvis Landis har fået Test via sin gamle transfusion, hvordan forklarer man så at der også er testet positiv for Testosteron-sløringsstoffet Epitestosteron?

Hm, fair nok så, synes bare umiddelbart testosteron doping virker så gammeldags og ualmindelig amatøragtigt, men okay, denne typing doping er vidst ikke helt afgået ved døden endnu så

Link to comment
Share on other sites

Så ser det ud som om, at Sastre alligevel kommer på Podiet og at Schleck kommer i top 10 :4thumbup:

Sastre blev nr. to på den etape som Landis vandt, betyder det så, at Sastre får sejren?

Jeg tror umiddelbart ikke etapesejrene ændres, men i det samlede klassement rykkes alle 1 plads op..

Link to comment
Share on other sites

Han blev jo netop testet postiv efter nævnte etape, så det var vel det mest fair, at han fik frataget den sejr :smile:

Enig..

Men hvordan proceduren er omkring det aner jeg ikke.. Jeg tror bare ikke de går ind og ændrer ved etapesejrene, hvis en rytter viser sig at være dopet..

Link to comment
Share on other sites

Kan vi ikke bare sige at Periero også er dopet? Han gik fra en dårlig klassement rytter, til en af de allerbedste klassement ryttere over 1 etape(den dag han var i udbruddet, og fik gult bagefter).

Se bare på hans enkeltstart :blink: , han blev nr. 23 i første enkeltstart, og bagefter nr. 4 . Og Oscar havde altså kørt langt hurtigere i bjergene, end troet. Mon ikke han også blev sprøjtet :laugh:

Eller med Michael Rasmussen? Han er bjergkongen nu :blink: Der var en rytter 3 år tilbage, som også var Mountainbike VM mester, som prøvede at køre klassement i TDF, han floppede totalt(tror han blev #3x. Men Michael Rasmussen blev altså vinder af den prikkedetrøje :blink: .

Link to comment
Share on other sites

Kan vi ikke bare sige at Periero også er dopet? Han gik fra en dårlig klassement rytter, til en af de allerbedste klassement ryttere over 1 etape(den dag han var i udbruddet, og fik gult bagefter).

Se bare på hans enkeltstart :blink: , han blev nr. 23 i første enkeltstart, og bagefter nr. 4 . Og Oscar havde altså kørt langt hurtigere i bjergene, end troet. Mon ikke han også blev sprøjtet :laugh:

Eller med Michael Rasmussen? Han er bjergkongen nu :blink: Der var en rytter 3 år tilbage, som også var Mountainbike VM mester, som prøvede at køre klassement i TDF, han floppede totalt(tror han blev #3x. Men Michael Rasmussen blev altså vinder af den prikkedetrøje :blink: .

Skal vi ikke bare sige at tanken er nærliggende.

Jeg får snart den fornemmelse at forskellen ikke er om den ene eller anden er dopet, men hvem der er bedst til at skjule det.

At en rytter skulle kunne dope sig uden hans hold kender til det fatter jeg ganske enkelt ikke kan lade sig gøre, men bortset fra Festina-sagen virker det som om holdene er fantastisk gode til at få vasket hænder efter den slags afsløringer. Der må da snart være nogen der trækker flere med ned?

Vi får bare ikke en bønne ud af den slags spekulationer, når der ikke er bare en lille smule konkrete beviser, og det beviser heldigvis ikke doping at en rytter er blevet bedre.

Link to comment
Share on other sites

Kan vi ikke bare sige at Periero også er dopet? Han gik fra en dårlig klassement rytter, til en af de allerbedste klassement ryttere over 1 etape(den dag han var i udbruddet, og fik gult bagefter).

Se bare på hans enkeltstart :blink: , han blev nr. 23 i første enkeltstart, og bagefter nr. 4 . Og Oscar havde altså kørt langt hurtigere i bjergene, end troet. Mon ikke han også blev sprøjtet :laugh:

Eller med Michael Rasmussen? Han er bjergkongen nu :blink: Der var en rytter 3 år tilbage, som også var Mountainbike VM mester, som prøvede at køre klassement i TDF, han floppede totalt(tror han blev #3x. Men Michael Rasmussen blev altså vinder af den prikkedetrøje :blink: .

Der er nu mange eks på MTB ryttere som gør det godt på lande vej.

Blot fordi en "floppede totalt" behøver alle andre ikke at gøre det!

Link to comment
Share on other sites

Kan vi ikke bare sige at Periero også er dopet? Han gik fra en dårlig klassement rytter, til en af de allerbedste klassement ryttere over 1 etape(den dag han var i udbruddet, og fik gult bagefter).

Se bare på hans enkeltstart :blink: , han blev nr. 23 i første enkeltstart, og bagefter nr. 4 . Og Oscar havde altså kørt langt hurtigere i bjergene, end troet. Mon ikke han også blev sprøjtet :laugh:

Pereiro har nu aldrig været en dårlig klassementrytter. De sidste to år har han da også kørt i top 10 i Touren. Han har tidligere kørt lige så godt i bjergene, men manglet en smule stabilitet. I år havde han blot sine dårlige dage først i løbet, hvorefter han fik foræret den tabte tid tilbage i udbrudet. Med hensyn til den sidste enkeltstart, så ses det ofte at dem der ligger godt til i klassementet kører en god afsluttende ITT.

Eller med Michael Rasmussen? Han er bjergkongen nu :blink: Der var en rytter 3 år tilbage, som også var Mountainbike VM mester, som prøvede at køre klassement i TDF, han floppede totalt(tror han blev #3x. Men Michael Rasmussen blev altså vinder af den prikkedetrøje :blink: .

Nu er det jo ikke ligefrem som om, at det var i går at Rasmussen skiftede mountainbiken ud med landevejscyklen. Det var helt tilbage i 99, at han vandt VM i MTB. Siden 2001 har han udelukkende satset på landevejen. Og allerede fra første færd leverede han gode resultater på landevejen. Jeg har mere end svært ved at se noget som helst mistænkligt ved Rasmussens udvikling.

Nu ved jeg ikke rigtigt hvilken tidligere MTB-verdensmester du tænker på. Mig bekendt er de to eneste tidligere MTB-ryttere som i de seneste år har villet kører klassement i TdF Michael Rasmussen og Cadel Evans. Men ud over dem er der da en række øvrige MTB-ryttere der er skiftet over til landevejen med fin succes. Feks. Dario Cioni, Ryder Hesjedal og Jose Alberto Martinez.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share