Mistanke om Landis har taget doping


Miguel
 Share

Recommended Posts

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er ikke en dansk, fransk eller amerikansk cykelrytter.

Se artikel fra BT.

.. så Floyd går vist fri i denne omgang.. :-)

Robert Hunter, der er holdkammerat med Landis på Phonak udtaler, at Landis har smerter i hoften og er taget til Tyskland hos holdets læge, og derfor har meldt afbud til en række kriterier...

Link to comment
Share on other sites

Det kommer vel ikke som en stor overraskelse for nogen???

Tror nogen måske de cykler rundt i 3 uger i 40 graders varme på støvede landevej, med en pose rosiner lidt saftevand i dunken, uden en lille bitte bitte smule extra "saft"????

Nej gu gør de ej, de er dopet hele banden, det er bare et spørgsmål om held og en dygtig læge, at man ikke ryger i fælden.....

Ja, jeg mener det fandme, cykelsporten er kraftedme til at brække sig over.......

Man hopper og danser hver gang en vægtløfter eller en styrkeløfter bliver snuppet for snyd, men fordi man cykler så er det slet ikke så slemt. Næ nej en der løfter jern er bare en TABER uden hjerne, men en der cykler er bare en uskyldig fattig bjergbonde der er blevet narret af nogle fæle læger og ledere.

De viste ikke de var dopet, det må jo helt sikkert være tvillingbroderen...

Ja så fik jeg lige luftet min mening om det....

Der er den meget afgørende forskel på cykelsport og VL/SL, at du stort set kun finder doping i cykling på professionelt verdenseliteplan (men næsten aldrig hos den hjemmelige elite), mens det omvendt for VL/SL rækker længere med i rækkerne, herunder også almindelige dødelige i centrene. Derfor er det en total fejlslutning at udråbe cykelsport som en specielt dopet sportsgren.

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

Robert Hunter, der er holdkammerat med Landis på Phonak udtaler, at Landis har smerter i hoften og er taget til Tyskland hos holdets læge, og derfor har meldt afbud til en række kriterier...

Men, det er stadig utroligt dårlig stil af Landis - måske er gadeløbene ikke så prestigefulde som TdF, men derfor kan man da godt melde afbud :nonono: Usselt.

Link to comment
Share on other sites

Stadig synes jeg dog det er problematisk at dømme hele banden som dopingsyndere alene på den baggrund at de kan cykle TdF.

SL'ere og VL'ere kan løfte sindsyge vægte der virker fuldstændig urealistiske for os dødelige, og de fleste gør det da forhåbentlig clean. Hvorfor skulle verdens bedste på cykel ikke også kunne cykle distancer og hastigheder der virker helt utrolige for os?

Pro-tour-rytter og cykelryttere i det hele taget tilhører helt givet den aerobe verdenselite. Måske uforståeligt for nogle med de ultrapræstationer, det kræver at gøre sig gældende i touren, men man skal gøre sig klart, at cykelsporten er en af de sportsgrene med de højeste konditionsorienterede træningsmængder overhovedet. Der er derfor absolut ingen der kommer sovende til løbesejre. At være professional fodboldsspiller er det rene svir i en sammenligning. 6 timers daglig træning er ikke specielt højt i den branche, så rytterene træner i forvejen en daglig træningsmængde tæt på etapedistancerne.

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

ganske rimelige argumenter, bruno, og det er også hovedsageligt med den baggrund at jeg selv tvivler på feltets "renlighed" :wink:

Der blev bare brugt væsentlig andre argumenter i denne tråd, som jeg syntes jeg måtte kommentere.

Du svarede ikke på mit ønske om at du definerede hvad du mener med den "aerobe verdenselite".

Der er mange sportsgrene som overvejende kræver en kondition og iltoptagelsesevne i absolut topklasse for kunne gøre sig gældende, så derfor er den "aerobe verdenselite" (som jeg definere den) naturligvis spredt på disse mange discipliner.

Jeg synes i øvrigt det er ganske relevant i denne tråd, hvis du mener at doping nærmest tæller højere i forsøget på at nå toppen end det at have talentet og exceptionelt gode gener. Men hvis du ikke kan bakke din mening op med argumenter er det selvfølgelig ikke så spændende at diskutere.

Din definition af eliten passer meget godt. Det er jo svært at sige om disse cykelryttere overhovedet(overdrivelse fremmer forståelsen) overhovedet tilhører verdenseliten, hvis de er doping fri. Og ja jeg forestiller mig at de(verdenseliten) alle bruger en eller flere former for doping.

Jeg syntes det er svært at sige hvor langt du kan komme med talent og gode gener når vi taler om cykelsport. Det er jo ikke til at sige, hvis vi forestiller os at de alle bruger doping. Hvor mange af dem ville reelt tilhøre eliten, hvis ikke de havde rigtig dygtige læger ved deres side?

Link to comment
Share on other sites

Vil det så sige, at jeg ville kunne dødløfte 800kg hvis jeg dopede mig? (ligger på 130kg nu :blush: )

Tror du Ben Johnson, der jo blev snuppet efter at have sat verdensrekord på 100m med 9.81 (eller deromkring) ville have løbet på 12-13 stykker uden doping?

Jeg tror din forestilling om hvor meget doping kan gøre er noget overdrevet...

1. Nej

2. Ben Johnson ville højst sansynligt ikke have vundet noget uden doping, da de alle sammen brugte det dengang.

3. Det tror jeg såmænd ikke den er. Jeg har læst utroligt meget om emnet de sidste 10 år og det ville nok overraske dig hvad doping kan gøre af forskelle i ALLE sportsgrene. Problemet er at verdenseliten i næsten alle sportgrene er så gennemsyret af doping at det ikke er noget man går og tænker over til hverdag.

Link to comment
Share on other sites

Højt at flyve dybt at falde

I stedet for at gå over i historiebøgerne som en af de største vindere, så vil han nu blive husket for den største dopingskandale... mon der overhovedet er en tour til næste år.

Noget jeg ikke fatter er at TV2 for nogle år tilbage afviste at sende mere stærkmand pga. doping i sporten... men Touren er OK... så meget dobbeltmoral :nonono:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Tour'en led det største knæk i 1998. Mens det her selvfølgelig vil sende chokbølger gennem cykelsporten i nogle måneder, så er det glemt igen til næste år. Der kører det samme cirkus. Glansen er allerede pillet af. Det skete i 1998 og uskylden kommer aldrig nogensinde tilbage. Husk på, det var kun fordi en spansk journalist advarede os om det, at ikke også Jan Ullrich og Ivan Basso ville kunne have været dem der røg i fælden efter at have vundet den gule trøje! :wink:

Floyd Landis vil bare gå over i historien som endnu et komma i den saga der omhandler cykelsport og doping. De to ting hænger næsten uløseligt sammen - og det ændrer dagens nyhed intet ved. Den forstærker det ikke, ej heller formindsker det faktum. Det er selvfølgelig synd for de ryttere der rent faktisk kører clean, men så længe man i forbundene ikke er villige til at slagte de hellige køer, så vil sager som Landis komme op i ny og næ. Det er selvfølgelig uheldigt, at det lige er kort tid efter han har vundet det mest prestigefyldte løb af alle indenfor sportsgrenen, men hey... shit happens.

For alle almindelige mennesker er denne nyhed intet andet end: "Nå, okay. Fair nok. Hvad viser de iøvrigt på TV3 i aften?" :laugh:

Som sagt. Cykelsporten afgik ved døden i 1998. Siden da har det bare været et show for showets skyld. Angel råber op om dobbeltmoralen hos TV2? En ganske reel anklage. Vi bør dog ikke stoppe der. UCI, de nationale forbund og ikke mindst de store cykelhold bærer ansvaret. Det er DEM der er skyld i problemerne. For de kan ikke finde fælles front om, at få skåret ind til benet og luget ud i de uheldige elementer. Men så længe tv-stationer som TV2 vil pose x antal millioner ned i arrangørernes lommer får at få lov at sende, lige så længe vil man gladeligt give penge til de store hold for at møde op og give et godt show. :cool:

Edit: UCI skulle lige ændres. Havde oprindeligt skrevet ICU.

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke en dansk, fransk eller amerikansk cykelrytter.

Se artikel fra BT.

.. så Floyd går vist fri i denne omgang.. :-)

http://www.dr.dk/Sporten/Tour_de_France/20...7/27/160115.htm

I en pressemeddelelse oplyser Phonak, at Floyd Landis efter sejren på 17. etape blev testet positiv for et unormalt niveau af det mandlige kønshormon Testosteron.

Er det kun mig der ikke synes det giver ret megen mening? - hvorfor i alverden skulle man få et testosteron boost under TDF? - er det ikke den slags man gør før et cykelløb? - alt andet giver da ingen mening?

Link to comment
Share on other sites

det er jo ikke nyt at udholdenhedsatleter sommetider bliver knaldet for androgener. Øget arbejdstolerance, øget drive, øget styrke, bedre iltoptagelse (nok tvivlsomt i højt trænede aerobe atleter, men alligevel) kan umuligt være en ulempe. Måske var han bare uheldig og sporingstiden var længere end han havde kalkuleret med...

Link to comment
Share on other sites

det er jo ikke nyt at udholdenhedsatleter sommetider bliver knaldet for androgener. Øget arbejdstolerance, øget drive, øget styrke, bedre iltoptagelse (nok tvivlsomt i højt trænede aerobe atleter, men alligevel) kan umuligt være en ulempe. Måske var han bare uheldig og sporingstiden var længere end han havde kalkuleret med...

Det primære formål med indtag af androgener hos udholdenhedsatleter er forbedret restitutionsevne.

Link to comment
Share on other sites

KAN man opnå en hæmatokritværdi på 50%+ af naturlige veje? bigsmile.gif Jeg spørger helt reelt. For mig lyder det lidt for voldsomt, men KAN det rent faktisk lade sig gøre?

Ja det kan man. Hvor almindeligt det er skal jeg ikke kunne udtale mig om men jeg fik i efteråret 2004 målt min hæmotokritværdi til 52....og jeg kan vidst roligt påstå at jeg ikke er et aerobt monster :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig kunnet fatte at man kan sidde på en cykel i x antal timer hver dag og så yde det de gør. Rent fysiologisk burde det slet ikke kunne lade sig gøre. Det vil rent faktisk svare til at eliten i TDF representerer de bedste aerobe atleter i verden. Det har jeg svært ved at tro at de gør. :smile:

Cykelryttere er den absolute elite indenfor aerobe atleter. Hvis du kigger på navnene af de atleter, hvor man har målt størst lungekapacitet, bedste iltoptagelse osv. finder du navne som Francesco Moser, Miguel Indurain, Jan Ullrich og Lance Armstrong. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Noget jeg ikke fatter er at TV2 for nogle år tilbage afviste at sende mere stærkmand pga. doping i sporten... men Touren er OK... så meget dobbeltmoral :nonono:

Nej, TV2 sagde det netop ikke direkte. Måden de gjorde det på var næsten dummere, end hvis de havde sagt det direkte. De sendte en udsendelse, hvor de afslørede at Henrik Ravn solgte doping, og bagefter sagde de så, at de havde valgt at stoppe med at sende stærkmandskonkurrencer på TV2, og at det intet havde at gøre med afsløringen af Henrik Ravn. Ja, helt sikkert. Man sender et afslørende program, hvor en central stærkmand tages i at sælge doping, og så bruger man lige programmet til at meddele at man ikke længere ønsker at dække stærkmandssporten. Nej, der er selvfølgelig ikke nogen sammenhæng :sneaky2:

Men du har da ret i en ting. Det er da dobbeltmoralsk så det gør noget. Men hvad, hvis man kan sende et budskab om at TV2 er imod doping, og så ofre en lille freak-sportsgren som stærkmandskonkurrencer, så er det da billigt sluppet. Der er jo trods alt flere som ser Tour de France, end der er folk som ser stærkmandskonkurrencer :mad:

Link to comment
Share on other sites

KAN man opnå en hæmatokritværdi på 50%+ af naturlige veje? :bigsmile: Jeg spørger helt reelt. For mig lyder det lidt for voldsomt, men KAN det rent faktisk lade sig gøre?

Det er stort set umuligt men det skal ikke afvises at få individer kan have det... mange gange har udholdenheds-atleter en lavere hæmatokrit-værdi end da de startede da den samlede blodplasma stiger procentvis mere end antallet af nye røde blodlegemer idet deres samlede blodmængde stiger grundet deres idræt... sådan har jeg i al fald fået det fortalt og læst

Link to comment
Share on other sites

Ja det kan man. Hvor almindeligt det er skal jeg ikke kunne udtale mig om men jeg fik i efteråret 2004 målt min hæmotokritværdi til 52....og jeg kan vidst roligt påstå at jeg ikke er et aerobt monster :smile:

Din uddannelse taget i betragtning så er jeg skuffet over dig Luci... du burde du nok teste den aw istedet for bloddoping nu da du dyrker styrkeløft og ikke er langrends-løber :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share