Teddy's Allround træning


teddy
 Share

Recommended Posts

  • Replies 315
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hey Punk, Kettlebells don't sleep around!!!! :mad: So treat them iron dressed ladies with the respect they deserve! :wink:

Vil det sige at det kun er min kugle der har det med at fucke alle der piller ved den så? ... jeg troede det var ret commen practise. :sneaky2:

M.V.H

Helio

PS: Min nævnte kugle, er opkaldt efter en gammel eks. Cornelia. En rigtig leee en... haha - MEN den får skam en eller anden form for respekt, fear based that is - hun er en nasty mother fucker...

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Vil det sige at det kun er min kugle der har det med at fucke alle der piller ved den så? ... jeg troede det var ret commen practise. :sneaky2:

M.V.H

Helio

PS: Min nævnte kugle, er opkaldt efter en gammel eks. Cornelia. En rigtig leee en... haha - MEN den får skam en eller anden form for respekt, fear based that is - hun er en nasty mother fucker...

Med de tøser du render rundt med, må du da minimum være BEAST TAMER :tongue:

Fed debat i min log ellers ;-)

Musashi> har du nogle gode råd til en ny KB'eller??

Link to comment
Share on other sites

Går iøvrigt og overvejer at køre ETK "indlæringsprogram" som nu, ca 3 gange om ugen og så på andre dage smide en form for GTG ind med swings, da jeg syntes det er den hvor teknikken halter mest.

Kunne det være en fremgangsmåde??

Link to comment
Share on other sites

Med de tøser du render rundt med, må du da minimum være BEAST TAMER :tongue:

Fed debat i min log ellers ;-)

Fissen er et rovdyr :tongue: - Anyway, min pointe bare osse bare - husk og navngiv kuglen..

Går iøvrigt og overvejer at køre ETK "indlæringsprogram" som nu, ca 3 gange om ugen og så på andre dage smide en form for GTG ind med swings, da jeg syntes det er den hvor teknikken halter mest.

Kunne det være en fremgangsmåde??

Snakker du oven i dit Starr ? - i så fald ville en måde jeg vil gøre det på, være at nøjes med ETK indlærings programmet indtil du har styr på det - når det er okay - så køre dynamiske kettlebells øvelser som du nu lyster, feks man & tors dag - og så køre to tunge dage af din Bill Starr eller lign tirdag og fredag - du fatter princippet, evt. prøv og bytte om på dagene, bare gør det ens hver uge, når du har fundet ud af hvad virker for dig: altså altid: dag 1: A, dag 2: B, dag 3: off, Dag 4:A, Dag 5: B. og så find ud af om du bedst kan li noget dynamisk kettlebells arbejde og lign på A ELLER B, og Starr A ELLER B.

Overstående har jeg haft klienter med virkelig gode resultater med - du skal passe på du ikke undervurdere kuglen, så futter du awww...

En anden løsning kunne være at skrifte imellem det gamle RKC program 2 uger, køre Starr 2 uger, forfra igen:

1. Train 2-7 times a week. Try to complete your workout in 45 min or less.

Vary the length of your workouts, for example Monday 30 min, Tuesday 45

min, Wednesday 20 min, Thursday off, Friday 35 min.

2. Each session do as few or as many exercises as you wish but do not work

equally hard on every one of them. For example, on Monday do a lot of

sets of the bent press, on Tuesday skip the bent press or take it easy and work

hard on snatches, etc. Do not be overly pedantic about the order. Just do not

do one pet feat at the expense of everything else all the time. Also, do not be

afraid to make some workouts relatively easier than others.

3. Perform your exercises in a circuit. Allow at least a few minutes of rest

between the sets; do not rush if your focus is strength. Compress the rest

periods to favor endurance, muscular and cardiovascular, over strength. Do

not practice exercises which require great coordination, e.g. the bent press, if

you choose brief rest periods.

4. The order of the drills in the rotation is up to you but it is a good idea to

alternate harder and easier (for you) exercises and/or sets. For example, do a

set of five reps in the difficult military press, then ten reps in the relatively

easy two-arm snatch pull.

5. Start your practice with the most technically demanding exercises, e.g.

the two hands anyhow. Do not engage in any endurance activities before

your kettlebell practice.

6. The total number of sets is up to you, anywhere from three to as many as

twenty sets per exercise are acceptable but should be varied.

7. Never go to failure but vary the difficulty of your sets. For example,

your estimated best in the side press is four reps. Some sets do one or two

reps, others three. Play by the seat of your pants.

8. Generally perform no more than five reps per set in various presses and

side bends. It is better to increase the difficulty by upgrading to a heavier

kettlebell, selecting a more difficult press (e.g. the military rather than the

side press), moving slower, pausing at different points of the lift,

compressing the rest periods between the sets, or performing more sets of

five reps. Use the above techniques by themselves or in any sensible

combination.

9. Snatches, cleans and jerks can be performed for any number of

repetitions, from one to hundreds. Leave all the sets of more than ten reps

for the very end of the workout to avoid their negative effect on your

presses. The exception is when your presses have become too easy and you

have not saved up for a heavier kettlebell yet. Understand that performing

strength drills on the background of pronounced fatigue is only marginally

effective.

10. Periodically speed up or slow down the movement from the comfortable

pace. For example, snatch at the limit of your explosiveness or at a near

stall. When pressing, lowering the kettlebell fast but lifting it slow or vice

versa is an option. If you have been following the Power to the People!

workout, alternate a 2-4 week period of kettlebell training with a PTP cycle.

Hvis du er villig til at droppe starr så kan du godt gøre det du nævner - så kan du evt. erstatte, ETK "indlæringsprogram" med starr igen, når du har helt styr på det hele..

Der er som sagt mange muligheder - du kan også bare udvælge EN forskellig kettlebell øvelse, du syntes passer sammen med dit Starr og smide den med ind i - altså som du feks kender det fra kettlebell brug i crossfit.

M.V.H

Helio

PS: jeg går ud fra du har læst side 157-158 i ETK? hvis ikke så gør det

PSS: har du iøvrigt læst disse her?:

http://www.dragondoor.com/articler/mode3/20/

http://www.dragondoor.com/articler/mode3/165/

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Med de tøser du render rundt med, må du da minimum være BEAST TAMER :tongue:

Fed debat i min log ellers ;-)

Musashi> har du nogle gode råd til en ny KB'eller??

ETK er et super program, som giver en rigtig god grundform. Derefter ville jeg køre på med Rite of Passage kombineret med pullups og evt. pistols. 2-3 måneder på det program skal nok give dig gode resultater. Det sidste råd skal være at tage forbi en instruktør ind imellem for at få tjekket teknikken, og få lidt inspiration. Jeg kan anbefale Guardens, Kaufs, Baron Bandits, Richards og mine egne timer i fitnessdk, wt-centeret eller CSA.

Link to comment
Share on other sites

ETK er et super program, som giver en rigtig god grundform. Derefter ville jeg køre på med Rite of Passage kombineret med pullups og evt. pistols. 2-3 måneder på det program skal nok give dig gode resultater. Det sidste råd skal være at tage forbi en instruktør ind imellem for at få tjekket teknikken, og få lidt inspiration. Jeg kan anbefale Guardens, Kaufs, Baron Bandits, Richards og mine egne timer i fitnessdk, wt-centeret eller CSA.

Ved du om der er nogle af dem fra Nordsjælland??

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har mulighed for det, så tag ud og få instruktion af Kenneth Jay. Det er IMO alle pengene værd

Ja han bor egentlig ikk så langt fra mig, men fandme langt ude på landet. Ikk nemt uden bil..

Giver han instruktion derhjemme??

Link to comment
Share on other sites

Prøvligeåhørher (som man siger i Århus) Da jeg var hjemme hos KJ kørte jeg først 4 timer i tog, derefter 35 min i S tog, så med en bus og til sidst gik jeg ca. 2-3 km. Jeg gjorde det gladeligt, for jeg glædede mig som et lille barn :smile:

Såhh..

Og jo, det gjorde han i hvertfald dengang. Det koster så hut jeg hvisker bare lidt ekstra.

Link to comment
Share on other sites

Prøvligeåhørher (som man siger i Århus) Da jeg var hjemme hos KJ kørte jeg først 4 timer i tog, derefter 35 min i S tog, så med en bus og til sidst gik jeg ca. 2-3 km. Jeg gjorde det gladeligt, for jeg glædede mig som et lille barn :smile:

Såhh..

Og jo, det gjorde han i hvertfald dengang. Det koster så hut jeg hvisker bare lidt ekstra.

Jyder har også alltid været et specielt folkefærd :tongue:

Link to comment
Share on other sites

:cool:

Og jeg har endda gjort det to gange.. Anden gang (hvor jeg hentede to 24'ere) var sgu en seriøs farmer walk. Kenneth var dog så flink at køre mig til S toget :smile:

Hmm gemmer der sig en blød mand inde i Kennet Jay, er nok ikk et rygte der skal spredes :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share