Sår/mærker mellem lårene


Strongman2006
 Share

Recommended Posts

Jeg har efter en lang arbejdsuge været så uheldig at få nogle mærker på indersiden af lårene. Området er rødlilla og det meste af huden er skrabet væk. Hver gang jeg går bliver det værre, da lårene gnider mod hinanden. Det er så slemt, at det faktisk gør meget ondt, når jeg går.

Er der nogen, der kender til en måde at fjerne mærkerne på?

Link to comment
Share on other sites

jo, det kunne da være en ide :smile: tror du mener 'Zinksalve' :cool:

Det til barnenumser? Kan godt være det hedder Zinksalve :smile: Ellers tænkte jeg bare på en rigtig fed creme. Overvejede også om pudder (igen baby-sjov) eller vaseline kunne bruges men det bliver sgu nok noget gratværk :w00t::wink::tongue:

De to andre salver jeg nævner er fede salver uden parfume. Vil tro du kan købe dem på apoteket eller måske endda i Føøøøøøøtex :tongue:

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Når jeg løber langt bruger jeg vaseline på alle de steder, hvor der er mulighed for slidmærker af den slags (indersiden af lårene, indersiden af overarmene og under pulsuret) og det holder altså mærkerne fra døren. Måske kan det give huden noget ro til at hele, hvis du prøvede det (og det er billigere end 8 hour cream)

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også haft de sår du snakker om og jeg havde dem i noget tid on and off men det er pudder der hjælper og hvis du har mulighed for det brug da nogle cykelshorts eller noget der dækker. Det skal absolut ikke være meget pudder men mange gange.

At tabe sig er helt sikkert en god ide hvis du har det problem. Jeg har selv lige tabt 20 kg og jeg har ikke set noget til sår og rød hud i lang tid. Du skal se din hud på lårene som sandpapir mod hinanden.

Nu er det ikke for at skræmme dig men hvis det bliver ved og du ikke kan fjerne det kan det være en hudsygdom, de opstår typisk i fugtige områder og der er meget varmt mellem lårene.

Men en kombination af de ting andre er kommet med og så virker det.

Har ikke prøvet salver men husk det er som et åben sår så det mindste parfume svir grimt.

Held og lykke. :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

nu gætter jeg du er mand. så er bukser en rigtig god ting. og selvfølgelig helst bukser der ikke har hængerøv, der skal et lag mellem hud mod hud så sliddet kommer et andet sted.

hvis du er kvinde og det er fordi du vil gå i nederdel, så er afklippede nylonstrømper en løsning.

babypudder, salve og creme er uholdbart, det skal påføres mange gange, og det fedter.

området skal have ro og luft, det er jo et sår du har lavet på dig selv...

held og lykke

Link to comment
Share on other sites

huh?!?

Er det virkeligt normalt, at lårene gnider mod hinanden, når man går?

Da jeg vejede 75 kg var det ikke noget problem. Nu da jeg vejer ca. 100 kg skal jeg tænke mig lidt mere om, når jeg fx skal gå langt. Derfor bruger jeg korte løbetights når det er, ellers går det helt galt for mine inderlår.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok de fleste mandlige løbere har de samme problemer på længere ture. Jeg har ihvertfald på den hårde måde lært altid at løbe i tights i stedet for shorts når jeg løber længere end 20km.

Noget andet jeg også har lært er at tape brystvorterne ind. Ikke videre maskulint, men på den anden side er det heller ikke maskulint at vende hjem fra en tur med store røde pletter på brystet af løbe t-shirten. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share