Vægtstigning under diæt?!


CarpeDiem84
 Share

Recommended Posts

Jeg har været på diæt i snart 14 dage og den første uges tid (ca. 6 dage) faldt vægten godt nok, men nu er den begyndt at stige! Hvad sker der?! Jeg dyrker ca. 2 timers cardio dagligt (step, spinning, Arc) + styrke min. 2 gange om ugen (måske ikke hårdt nok). Min diæt er 1400-1500 kcal.

Håber I kan hjælpe mig med at løse mysteriet? Da det virkelig er frustrende med en stigende vægt, når jeg synes, jeg gør alt, hvad jeg kan for at få den den modsatte vej!

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget snakker vi om her?

Har du taget højde for de udsving der kan komme pga din cyklus?

At din styrketræning måske ikke er så hård som den kunne gøres har jeg svært ved at se ligefrem skulle påvirke din vægt i særlig grad.

læs i øvrigt her

Og husk nu, at vægten altså ikke er alt og i sig selv kan den være en ret dårlig målestok for hvor godt det går.

Supplér som minimum også med kropsmål (hofte, talje, lår, læg, bryst, arme osv) og hvis du kan få nogle til at måle din fedtprocent med en fedttang, så vil det være super.

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget snakker vi om her?

Har du taget højde for de udsving der kan komme pga din cyklus?

At din styrketræning måske ikke er så hård som den kunne gøres har jeg svært ved at se ligefrem skulle påvirke din vægt i særlig grad.

læs i øvrigt her

Og husk nu, at vægten altså ikke er alt og i sig selv kan den være en ret dårlig målestok for hvor godt det går.

Supplér som minimum også med kropsmål (hofte, talje, lår, læg, bryst, arme osv) og hvis du kan få nogle til at måle din fedtprocent med en fedttang, så vil det være super.

Jeg ved, at jeg nok bare skal væbne mig med tålmodighed!

Jeg vil ikke sige, jeg er utrænet forud for diæt...

Jeg tager også mine kropsmål, men der er ikke sket det store endnu.

Desværre kender jeg ikke lige nogen med en fedttang, men ja, jeg må bare fortsætte... smiler... det kommer jo nok med tiden (det ønskede vægttab).

TAK for dit svar Max P

Link to comment
Share on other sites

På en 1400-1500 kcal- diæt?

NB! Jeg er 1,73 cm høj og vejer pt. over 70 kilo, det i sig selv kræver mere end 1400 kcal...

Hvad mener du med det?

Der er een forklaring på at man tager på -Man indtager flere kcal end man forbrænder. Så simpelt er det... Den eneste alternative forklaring er at du drikker en masse kviksølv hvilket ikke kan anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Hvad mener du med det?

Der er een forklaring på at man tager på -Man indtager flere kcal end man forbrænder. Så simpelt er det... Den eneste alternative forklaring er at du drikker en masse kviksølv hvilket ikke kan anbefales.

Hvis vi snakker mange kg vægtstigning har du naturligvis ret, men som der står i artiklen så kan diverse tilpasninger løbe sig op i 2kg vægtøgning plus som nævnt et udsving i forbindelse med en kvindes cyklus.

Carpediem skriver hun har været på diæt i 2 uger, hvor det gik fint ned i første uge men så er gået "lidt op" i anden? Du skrev ikke hvor meget, carpediem, var det med vilje?

Uanset hvad må der være grænser for hvor stor vægtøgning der er tale om her

Slå lige koldt vand i blodet, tøv en kende, slå bak skipper og lad være med at konkludere alverden på at din vægt er steget "en smule" i løbet af en uge. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi snakker mange kg vægtstigning har du naturligvis ret, men som der står i artiklen så kan diverse tilpasninger løbe sig op i 2kg vægtøgning plus som nævnt et udsving i forbindelse med en kvindes cyklus.

Carpediem skriver hun har været på diæt i 2 uger, hvor det gik fint ned i første uge men så er gået "lidt op" i anden? Du skrev ikke hvor meget, carpediem, var det med vilje?

Uanset hvad må der være grænser for hvor stor vægtøgning der er tale om her

Slå lige koldt vand i blodet, tøv en kende, slå bak skipper og lad være med at konkludere alverden på at din vægt er steget "en smule" i løbet af en uge. :smile:

Ja udsving i væskebalancen kan jo forekomme, men gik ikke ud fra det var i den størrelsesorden...

Edited by Tunen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share