Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

"Deload i OSK":

Squat - 5x60kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x140kg, 1x180kg, 1x190kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg (Det føltes ret godt idag, så skulle lige prøve at smide lidt kg på. De 180kg var mega nemme, og de 190kg var også med lidt overskud, så det er fanme lækkert. :cool: )

Bænkpres med benene oppe - 10x60kg, 2x100kg 2x100kg, 2x100kg, 1x120kg, 1x130kg, 1x140kg, 1x145kg(Pr), 1x150kg(Pr) (Kunne sgu hellere ikke lade være her med at smide kg på :blush: Har aldrig maxet decideret i bænkpres med benene oppe før, men mener ihvertfald aldrig jeg har lavet mere end 140kg i den før. Var sgu ret glad for denne pr, da det tegner på lidt råstyrke og at jeg ikke behøver at lette røven for at kunne hive lidt kg hjem. Der var pause på brystet, men det var også et langsomt og tungt løft)

Bænkpres - 6sæt x 2reps med 100kg (Bare lidt speed bænk med max opspænd. Kapaow, det er fedt at mærke at 100kg bare er smør igen :bigsmile: )

Renegade Rows - 3sæt x 6reps med 30kgs håndvægte

Dumbell Swings - 3sæt x 8reps med hver hånd med 30kgs håndvægt

Mave - 3sæt x 20reps

Dumbell Laterels - 10x12,5kgs, 10x12,5kg, 10x15kgs, 10x17,5kgs, 10x20kgs

Dumbell Curls - 1sæt

En rimelig stille og rolig træning, hvor jeg trods deload alligevel ikke kunne lade være med at smide lidt kg på stangen. Volumen var ikke så stor og det var ikke vilde grinder løft, selvom bænken dog blev noget tung. Så tror jeg ikke det skader at intensiten var ok høj idag.

Har iøvrigt brugt noget tid på at få arbejdet min ryg godt igennem med en stickball, lavet lidt Mckenzie pushups samt stræk af hoftebøjerne. Man skal jo til at passe på sig selv når alderen trykker på :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg lige testet Concept II Råfætteren igen på mit arbejde, og satme om jeg ikke fik hevet en ny PR hjem. Endda en rimeligt solid en af slagsen :bigsmile: Min gamle Pr var 1min og 27sek på 500meter.

Ny Pr:

Concept II Roergometer - 500meter (1min og 25sek :bigsmile: )

Efter dette kunne jeg så bruge 3-4min på at få pulsen ned :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Fredagsafbrænding i OSK:

Chinups - 6sæt x 8reps (Starte stille og roligt op med denne igen)

Squat - 5x20kg, 5x60kg, 2x100kg, 2x140kg, 2x140kg, 1x180kg(Med knæbind), 1x200kg(Med knæbind), 1x210kg(Med knæbind.PR :devil: ), 3x140kg(Med knæbind. Skal øve lidt mere med knæbindende, da jeg ikke udnytter dem nok i bunden. Er MEGET glad for denne Pr da det var et af delmålene i 2008 at lave 210kg knæbind. Godt at være på forskud :bigsmile: )

Bænkpres - 10x60kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 1x140kg, 1x160kg (Lidt grimt løft da jeg fik krampe i min ryg. )

Bænkpres + Grønne Bands - 10sæt x 3reps med 90kg (Rigtig god fart. Fedt at kører med bands igen)

Sumo Dødløft - 5x60kg, 3x100kg, 1x140kg, 1x180kg (Herefter dragt på. Titan Squatter)

1x220kg (Kapouw, der var fart på :blink::bigsmile: )

1x260kg (Udligning af gamle Sumo PR)

1x280kg (ALLTIME PR med +5kg samt Sumo PR med +20kg :devil::devil::devil: Skal dog tilføjes at der var noget hitching op ad lårene i toppen, så den ville næppe være godkendt. Men super kælder Pr, og havde masser af overskud i grebet til at stå længe med den i toppen. Grebstræningen har også båret frugt :cool: ) 3x140kg

Ab Wheel - 3sæt x 10reps

Bend Over Rows - 4sæt x 10reps med 60kg

Dumbell Front Raises - 8x20kgs, 8x22,5kgs, 8x25kgs, 8x27,5kgs, 8x30kgs (Mine front delts er klart blevet stærkere selvom jeg ikke har trænet dem direkte. Det må være bænkpressen med røven i sædet på alle reps der har hjulpet :bigsmile: )

Kanon fed træning med både PR i squat og dødløft. Nu skal jeg lige finde ud af hvor jeg ligger i konventionel dødløft og 3 ugers tid, for at finde ud af om jeg skal skifte stil. Problemet med sumo er at lårene er i vejen i toppen så den bliver noget grim i toppen.

God Jul til folket :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Hold fast, det er god læsning og kræs for motivationen! :4jumpy: 3 gange PR er imponerende. Lidt insane at lave PR i squat OG dødløft samme dag. Tror du ikke, der er flere kg i død, hvis du ikke har skvattet med 0,2 ton lige inden? :bigsmile:

Mange tak :nissegrin:

Som styrkeløfter skulle man jo helst kunne løfte tungt i squat og dødløft på samme dag, da det jo er sådan man gør til 3kamp :nissecool:

Tror ikke jeg havde kunne lavet mere selvom jeg ikke havde squattet inden. Når man lige har kørt Sheiko er ens workcapacity pænt høj :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Crazy PR's!!!!!!! :devil::devil::devil::devil::devil: Ret imponerende, når man tænker på dit maratonprojekt. Måske din krop har haft godt af lidt pause/afveksling fra de helt tunge løft?

Mange tak, Transformer :nissecool:

Ja, tror faktisk at min krop havde rigtigt godt af at få en længere pause fra squat og dødløft, og bare lave noget helt andet. Min krop har det rigtig godt og mærker intet til nogle af de småskavanker jeg har haft før, som en overbelastet periformis i højre balle, samt en overbelastet venstre brystmuskel.

Du har fat i det helt rigtige ved at variere din træning :devil:

Falder heller ikke helt hen og kun laver powerlifting, da jeg på mit arbejde er tvunget til at lave diverse boldspil og lidt løb hver uge. Det er dog på et så lavt niveau at det ikke koster på styrken heldigvis :bigsmile:

Har iøvrigt set din log at du måske vil kører Tj's singelcyklus. Vil bare sige at jeg kun kan anbefale den. Man bliver eksplosiv :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning foregik i Olympia i Fredericia:

Squat - 10x60kg, 10x100kg, 10x150kg

Vægtløfter Goodmornings - 4sæt x 4reps med 100kg

Push Press - 3x60kg, 3x80kg, 1x100kg, 1x100kg

Kabel Rows - 4sæt x 10reps

One-armed Cabel Rows - 3sæt x 8-10reps

Rear Laterels - 3sæt

Skulderpress i maskine - 2sæt

Biceps - 2sæt x 10reps

En kort juletræning i den lille jernhule i Fredericia. Havde virkeligt tømmermænd, og var bogstavligt talt ved at brække mig under 10eren med 150kg i squat. Stilen var også noget mærkelig, da jeg squattede i flade sko istedet for mine vægtløftersko.

Men hel dejligt at få rørt sig lidt i al det her mad og alkohol orgie her i Julen.

:rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak, Transformer :nissecool:

Ja, tror faktisk at min krop havde rigtigt godt af at få en længere pause fra squat og dødløft, og bare lave noget helt andet. Min krop har det rigtig godt og mærker intet til nogle af de småskavanker jeg har haft før, som en overbelastet periformis i højre balle, samt en overbelastet venstre brystmuskel.

Du har fat i det helt rigtige ved at variere din træning :devil:

Falder heller ikke helt hen og kun laver powerlifting, da jeg på mit arbejde er tvunget til at lave diverse boldspil og lidt løb hver uge. Det er dog på et så lavt niveau at det ikke koster på styrken heldigvis :bigsmile:

Har iøvrigt set din log at du måske vil kører Tj's singelcyklus. Vil bare sige at jeg kun kan anbefale den. Man bliver eksplosiv :devil:

DMB køre en cyklus :nissetunge: Har en træhest en træpik??? :laugh:

Men damn, din tid på 500 meter ligger nok et stykke fra hvad jeg kan pt. Jeg må snart tage mig sammen og flå en afsted.

You are evil my friend. Hils ham abekatten :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

DMB køre en cyklus :nissetunge: Har en træhest en træpik??? :laugh:

Men damn, din tid på 500 meter ligger nok et stykke fra hvad jeg kan pt. Jeg må snart tage mig sammen og flå en afsted.

You are evil my friend. Hils ham abekatten :rudolph:

Hehe! Han overvejede også kun programmet, og der er jo langt til handling :nissegrin:

Tak tak, Dr.Banner. Du skal bare blive grøn og bister, så flår du den maskine fra hinanden :devil:

Link to comment
Share on other sites

Træning i Olympia i Fredericia:

Dødløft - 6x50kg, 3x90kg, 3x130kg, 1x160kg, 1x180kg, 1x210kg, 0x250kg(Fail på grebet), 0x255kg(Fail på grebet), 5x130kg (Det re noget helt andet at dødløfte når bruge en glat Ol stang istedet for en Leoko stang, så kunne ikke holde fast, selvom jeg faktisk brugte stropper. )

Kabel Rows - 5sæt x 6-10reps op til hele stakken + 6kg (Puha, det er en barsk kabeltræk de har dernede, hvor der kan komme 140kg på)

Bænkpres - 10sæt x 3reps med 130kg (Kørt imellem alt det andet, da de andre ikke ville træne bryst idag)

Pullups - 6xmig, 6xmig+5kg, 6xmig+10kg, 6xmig+15kg

Biceps i maskine - 5sæt x 8-10reps

Biceps (21'ere) - 21x30kg, 21x40kg, 21x50kg(Meje meje BB og meje hård tilsidst, men stadigvæk nem for mig)

Kabel Rows Dropsæt - 5x100kg, 5x90kg, 5x80kg, 5x80kg, 5x70kg, 5x60kg, 5x50kg, 5x40kg, 10x30kg (Brænder dælme med sådan et dropsæt)

Fin fin træning :cool: Dog dumt af mig at smide 250kg på stangen, når det var uvant udstyr jeg løftede på. Min gamle makker løftede 250kg Raw med 90kgs kropsvægt, så det var derfor jeg også lige skulle prøve.

Link to comment
Share on other sites

Onkel Troels & Guarden: Cut me some slack.... det tog mig flere timers overvejelse før jeg havde mod til at skrive det! :tongue:

Hehe! Du SKAL drilles når du overvejer faste programmer med procenter og det hele :tongue:

Forsinket GOD JUL i loggen :smile: .... godtnok vildt så hurtigt du er gået fra løbepind til leee' powaa'lifta' igen :blink::cool: - meget alsidig træning du holder dig, må man sige :w00t:.

Mange tak og i lige måde til jer alle 3 :cool::superman:

Det gælder jo om at være alsidig og klar til civilisationens sammenbrud som mine kampfæller DBM og Guarden jo siger, og så går det ikke med svage led i kæden, det kan betyde enden for menneskeheden når Orkerne angriber :devil::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Lidt sløv lørdagstræning i OSK:

Ol Squat - 10x60kg, 10x60kg, 3x100kg, 1x140kg, 2x140kg, 3x140kg, 4x140kg, 10x100kg, 10x60kg, 10x60kg (En let omgang. Mine skuldre, ryg og pattøj var simpelthen så DOMS'et at der skulle omfattende opvarmning til bare for at kunne lave squat. Umuligt at lave Low Bar Squats, så lagde stangen helt oppe i nakken)

French Press - (10x10kg), 10x30kg, 10x50kg, 10x60kg, 6x70kg, 10x50kg

3D Skulder - 3sæt

En lille sløv træning alene i hulen i OSK. Kroppen var stærkt DOMS's præget og energien var ikke så god. Det er vildt så øm jeg er blevet efter juledagene. Kroppen bliver godt nok hurtigt dekonditioneret.

Nu bliver min Triceps sikkert også fuldstændig wasted i morgen efter frenchpressen idag.

Målte iøvrigt begge guns til 43,5cm. Det er sgu ny BB Pr :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Har åbenbart fanget mig en eller anden virus, da jeg lå syg hele dagen igår. Troede bare at det var træthed, da det ikke er så ofte jeg er syg. Det var åbenbart sådan noget som Blackie også har haft, for fyldte næsten en håndvask med bræk igår :crazy: Og maden vil ikke rigtigt optages, og har ingen appetit.

Men har det noget bedre idag efter 12timer under dynerne. Fanme dårlig timing at blive syg nytårsaften. Men mon ikke jeg glemmer jeg er syg efter et par skrape lidt whiskey og en god cigar :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hej Troels og godt nytår!

Jeg har ikke kigget forbi i et godt stykke tid, så du får lige et sent tillykke med dine ny PR's også! :bigsmile:

Hey Floyed Linis :superman: Tak, og i lige måde. Håber at du havde en fantastisk jul og nytåret lød jo til at være rigtigt sjovt med udklædning og det hele :w00t:

Tak, angående PR'sne.

Nu har jeg slappet en del af her over julen, så nu skal det bliver godt at komme igang med trænigen igen. Fredag og lørdag skal der freestyle brændes og så starter jeg nok op på et nyt program fra næste uge af. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Fredagsafbrænding i OSK:

Squat - 5x60kg, 5x100kg, 2x140kg, 2x140kg, 1x160kg, 1x170kg, 1x180kg (Herefter halv dragt på)

2x200kg (Halv dragt)

2x210kg (Halv dragt)

2x220kg (Hel dragt + knæbind)

2x230kg (Hel dragt + knæbind)

2x240kg (Hel dragt + knæbind)

Meget lang tid siden jeg sidst var i udstyr, men synes nu at det gik hæderligt. Tror ikke at der var noget til godkendt, men en af reppene på de 230kg kunne muligvis godkendes med flinke dommere, men de skal alligevel lidt længere ned for at være sikker)

Front Squat - 10x60kg, 10x80kg, 4x100kg

Pistols til lav box - 3sæt x 6reps med hver ben (Utroligt så meget den brænder mine quads af. IOMS efter første sæt. Lee')

Dybe Roundback goodmornings - 10x60kg, 10x60kg

Læg - 4-5sæt

Ab Wheel - 2sæt x 20reps

Skrå mave - 2sæt x 20reps

Mave på bænk - 3sæt x 20reps

Bænkpres + 25,2kgs kæder - 3x80kg, 3x80kg 3x80kg, 3x80kg, 3x80kg, 3x80kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg (Sjovt nok at prøve at kører med kæder. Mere af den slags)

Dumbell Laterels - 10x10kgs, 10x12,5kgs, 10x15kgs

En masse Coc2 - Eccentriske, samt holds. Kan stadig ikke lukket det skidt, men det er så forbandet tæt på)

Troede sgu at jeg havde lavet mere, men sådan er det når man er i udstyr. Det tager jo en times tid bare med squatten, og samtidig så blev der også kæwet en del må jeg sige.

Kan mærke at bare en uge uden squat eller bænkpres har en negativ effekt på løftet. Regner med at min bænkpres kører kanon i morgen da jeg fik tunet nervesystemet lidt idag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share