Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Vi er helt på bølgelængde, men jeg er stadig overbevist om at Mother Russia vil være stolt over Bjørne med arbejdskapaciteter som maskiner OG max. kondi :tongue:

Jeg kører 2'eren for tiden (to træningspas endnu) og synes det er supercool at skifte mellem bænk og squat/død.

Starter med squat/død og så direkte over på bænk. Derefter skift vægt på begge. Det giver sammenlagt en lidt længere pause fra den enkelte øvelse.. Det bliver først rigtigt hårdt, når det er tungt på begge og vægtene IKKE skal justeres, men det er jo bare en del af charmen :crazy_pilot:

Haserne tager dog sin del af skraldet, når man går direkte fra kraftigt opspænd i bænken til Squat og vice versa - det har givet krampe mere end EN gang :laugh: :laugh:

God vind med CMS'en!

Hail Mother Russia!!

Takker, og du har da en pointe med at Mother Russia vil ha' at man skal være Tought på alle punkter :devil:

Det med krampe i haserne når man bænker kender jeg godt :crazy: Endnu en grund til at jeg ikke har lyst til at supersætte skidtet :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Sheiko CMS: Week 2, day 1:

Bænkpres - 5x80kg, 4x90kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x132,5kg, 3x132,5kg

Squat - 5x90kg, 4x110kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x145kg, 3x145kg, 3x145kg, 3x145kg, 3x145kg (Ol stil og uden bælte)

Bænkpres - 4x85kg, 4x100kg, 4x100kg, 4x120kg, 4x120kg, 4x120kg, 4x120kg

Incline Dumbell Flyers - 5sæt x 10reps med 20kgs håndvægte

Ab Wheel - 3sæt x 10reps

Desværre stadig lidt hold i nakken, så var lidt nervøs for dagens træning. Da jeg blev var var det dog intet problem udover at jeg ikke kunne spænde helt op i bænken.

Link to comment
Share on other sites

Ekstra Support træning i OSK, da jeg havde lyst og energi til det:

Pullups - 6xmig, 6xmig+10kg, 6xmig+20kg, 6xmig+30kg, 3xmig+40kg, 0xmig+60kg(Chanceløs, skulle bare lige prøves :blush: ), 20xmig, 14xmig med hjælp fra lilla elastik (Helt brændt aw tilsidst. Kæft, det gav franskbrøø' under armene :w00t: )

Fatman Pullups - 3sæt x 10reps

Mågen - 5sæt x 10reps med 10kgs håndvægte

Bands Pullaparts - 4-5sæt x 10reps

Dumbell Pullovers - 3sæt x 10reps med 40kgs håndvægt

lidt let bænkpres med 80kg, (15rep, 10reps, 8reps)

Rotatorcuff med rød elastik

Super lige at få kørt noget af det man ikke får lavet i Sheikoen.

Link to comment
Share on other sites

Sheiko CMS - Week 2. Day 2:

Dødløft stående på kasse - 3x120kg, 3x145kg(Sumo), 3x145kg, 4x155kg(Sumo), 4x155kg

Bænkpres - 4x80kg, 4x90kg, 3x110kg, 3x110kg, 1x130kg, 1x130kg, 1x130kg, 3x120kg, 3x120kg, 4x110kg, 6x90kg, 8x80kg (Ret nem omgang bænk idag. Skulle kører singels med 125kg men rundede op til 130kg og lavede dem med start,pres,Rack signal.)

Incline Dumbell Flyers - 5sæt x 10reps med 22,5kgs håndvægte

Dødløft op til knæene - 4x120kg, 4x145kg, 3x170kg, 3x170kg, 3x190kg (rev et stykke hud af hånden og blev meget svimmel af det tunge sæt, så holdte bare her. Ownet endnu engang på dødløft dagen. Men er fortrøstningsfuld. Tror at det tougher mig op i længden, selvom styrken ikke umiddelbart stiger i dødløft under sheikoen.)

Goodmornings - 5sæt x 5reps med 90kg

Jeg er godt nok ikke gode venner med dødløft for tiden. But it will be worse before it will be better. Toughness :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hail Viking!

Fedt med en omgang sheiko, håber det gi'r gode resultater :4flex:

Hvad er dit gamle max?

Hil du Viking fra Nord.

Yeah, håber dælme også det giver resultater for det er ret hårdt.

Mine Raw max er sat til 180, 155, 240kg

Men har jo faktisk løftet: 200,180,275kg Raw som det bedste. Men det var jo også max sat hvor alt har spillet max og marginalerne var med mig. De ovenstående er mere "behagelige" max.

Bænken er sat ned fordi det skal være i godkendt stil, dødløften er sat ned fordi jeg ikke kan løfte 275kg for tiden, og det samme med squatten.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Dødløften ligger efterhånden et par år tilbage men bænkpressen var sidste år.

Skal dog lige siges at bænkpressen IKKe var i godkendt stil. Men den blev dog presset op :bigsmile:

Hvordan går det ellers med din træning, Champ? :cool:

:cool: Den dødløft har du da løftet under træning ... uden nogen form for dragt ? Så er du jo godt på

vej til de 300 ? Og bænkpresse 180 uden trøje. Det skal sgu nok blive godt til næste stævne for dig.

Men lad være med at hænge dig i, at du er svag i dødløften for tiden. Kør hårdt på i squatten og skån dig lidt

i dødløften og focuser på farten i bunden i vikingeøvelsen. Jeg ved godt at du ikke er til den slags, men

hvoffor ikke prøve?

:cool: Min pensionisttilværelse som ex styrkeløfter , kører fint. Træner 2 gange i center og 4 gange hjemme

for tiden, for at være mere hjemme hos familien. Venter spændt på de 170 i bænken uden trøje om 12 uger.

Er forholdsvis skadesfri. Ellers går tiden med at skaffe medlemmer til Taek-won-do klubben på Tornbjerg skole

som min datter træner i. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hil du Viking fra Nord.

Yeah, håber dælme også det giver resultater for det er ret hårdt.

Mine Raw max er sat til 180, 155, 240kg

Men har jo faktisk løftet: 200,180,275kg Raw som det bedste. Men det var jo også max sat hvor alt har spillet max og marginalerne var med mig. De ovenstående er mere "behagelige" max.

Bænken er sat ned fordi det skal være i godkendt stil, dødløften er sat ned fordi jeg ikke kan løfte 275kg for tiden, og det samme med squatten.

:smile:

Fedt, glæder mig til at høre om resultatet! :smile:

Link to comment
Share on other sites

:cool: Den dødløft har du da løftet under træning ... uden nogen form for dragt ? Så er du jo godt på

vej til de 300 ? Og bænkpresse 180 uden trøje. Det skal sgu nok blive godt til næste stævne for dig.

Men lad være med at hænge dig i, at du er svag i dødløften for tiden. Kør hårdt på i squatten og skån dig lidt

i dødløften og focuser på farten i bunden i vikingeøvelsen. Jeg ved godt at du ikke er til den slags, men

hvoffor ikke prøve?

:cool: Min pensionisttilværelse som ex styrkeløfter , kører fint. Træner 2 gange i center og 4 gange hjemme

for tiden, for at være mere hjemme hos familien. Venter spændt på de 170 i bænken uden trøje om 12 uger.

Er forholdsvis skadesfri. Ellers går tiden med at skaffe medlemmer til Taek-won-do klubben på Tornbjerg skole

som min datter træner i. :smile:

Ja, lavede dem bare med bælte. Første forsøg missede jeg på grebet men fik den i andet forsøg. Havde lavet 270kg i dragt et par uger inden som var ligeså tunge, så får desværre ikke det store ud af dragten. Ihvertfald ikke dengang. Der var min bundstyrke rigtig god.

Men du har ret i at jeg ikke skal kører dødløften så tungt. Der skal køres noget farttræning. Men med min lange torso kan jeg dog ikke nøjes med squat udover speed singels, så laver også noget goodmornings oven i hatten. Er ved at strikker et program sammen som jeg skal starte op i det ny år :smile:

Men 6 gange træninger om ugen er da også rigeligt fint. Kunne være fedt hvis du fik de 170kg i bænken. Du har ligget til at nappe dem længe. De skal nok komme :cool:

Link to comment
Share on other sites

:cool: Ja, har sgu ventet længe på de kg. Bliver altid skadet når formen er ved at være der.

Jeg kører mere dag til dag træning. Og så lette kg i hjemmeøvelserne med mine 5 håndvægte

plus en masse massage og stræk. Men familielivet med små børn tager tid , så derfor har det

også tappet på kræfterne i træningen. Nu er de blevet lidt større (ungerne) så er der tid til lidt

mere træning og mere chokolade med nødder,saltstænger og romkugler. :beerchug: Har du været ude i

hegnet for nylig med det træk i nakken du har fået ? :beer: Det er skidt for din power.... viking!!! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fedt, glæder mig til at høre om resultatet! :smile:

Yeah, håber også at det er gået fremad. Dog langtfra sikkert at jeg maxtester. Bruger ikke sheikoen en måde at peake på, men til at få styrket mit fundament. :cool:

:cool: Ja, har sgu ventet længe på de kg. Bliver altid skadet når formen er ved at være der.

Jeg kører mere dag til dag træning. Og så lette kg i hjemmeøvelserne med mine 5 håndvægte

plus en masse massage og stræk. Men familielivet med små børn tager tid , så derfor har det

også tappet på kræfterne i træningen. Nu er de blevet lidt større (ungerne) så er der tid til lidt

mere træning og mere chokolade med nødder,saltstænger og romkugler. :beerchug: Har du været ude i

hegnet for nylig med det træk i nakken du har fået ? :beer: Det er skidt for din power.... viking!!! :smile:

Også sundt nok at supplere den lette træning derhjemme med den tunge der bliver lavet i OBBC. Det er som du selv siger også mere tidsbesparende. ISÆR når man har dine evner til at kører kæwe :tongue:

Chokolade, saltstænger og romkugler skal der sgu til. Som sagt. Mælk og saltstænger så har man alt hvad man skal bruge i et morgenmåltid :bigsmile:

Tjo, får da kæwet nogle bajer engang imellem, men det er nu ikke det jeg fik hold i nakken af. Humle Booster bare Testeron niveau. Kan heldigvis godt træne dagen efter en omgang druk. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Lidt vildt idag.

Jeg trænede ret meget på mine Concept II Roergometer tider da jeg trænede til Marathon. Gik efter at få en god 500meter tid.

Min bedste tid under marathon træningen blev 1min og 28sek.

Idag skulle jeg lige prøve igen efter en omgang basketball med nogle patienter.

Concept II Roergometer - 500meter (1min og 27sek. PR :w00t: )

Det havde jeg alligevel ikke regnet med da jeg hverken har løbetrænet eller trænet roning længe, og faktisk satte tiden med en solid omgang doms i vinger og baller. Fee' :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Yeah, håber også at det er gået fremad. Dog langtfra sikkert at jeg maxtester. Bruger ikke sheikoen en måde at peake på, men til at få styrket mit fundament. :cool:

Også sundt nok at supplere den lette træning derhjemme med den tunge der bliver lavet i OBBC. Det er som du selv siger også mere tidsbesparende. ISÆR når man har dine evner til at kører kæwe :tongue:

Chokolade, saltstænger og romkugler skal der sgu til. Som sagt. Mælk og saltstænger så har man alt hvad man skal bruge i et morgenmåltid :bigsmile:

Tjo, får da kæwet nogle bajer engang imellem, men det er nu ikke det jeg fik hold i nakken af. Humle Booster bare Testeron niveau. Kan heldigvis godt træne dagen efter en omgang druk. :cool:

Og det smager også godt!! :bigsmile: Jeg har sgu spist det gentagne gange til morgenmad efter at man haft fest hjemme :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Og det smager også godt!! :bigsmile: Jeg har sgu spist det gentagne gange til morgenmad efter at man haft fest hjemme :4mewantfood:

Hehe! Har faktisk aldrig prøvet den kombination. Men Champen har bare anbefalet det. Og med et 297,5kgs dødløft til at bakke op at Romkugler og Saltstænger gi'r noget så bliver man jo nød til at tage det seriøst :cool::superman:

Link to comment
Share on other sites

Sheiko Cms - Week 2. day 3.

Squat - 5x90kg, 4x110kg, 3x125kg, 3x125kg, 2x145kg, 2x145kg, 2x145kg, 2x145kg, 2x145kg (Pow pow, der var fart på skidtet idag :bigsmile: )

Bænkpres - 5x80kg, 4x100kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x135kg (Min makker lavede lige et spontant max forsøg, så jeg kørte også lidt tungere på det sidste. God fart og fin stil på de 135kg :smile: )

Incline Dumbell Flyers - 5sæt x 10reps med 25kgs håndvægte

Squat - 5x90kg, 5x110kg, 4x125kg, 4x125kg, 4x125kg, 4x125kg (Kørte dem Ol stil, da skulderne var alt for usmidige efter alt det bryst. Pause i bunden og let op.)

Ab Wheel - 3sæt x 10reps

Kørte rigtigt godt idag, og da jeg ikke har meget tid at træne i imorgen, så valgte vi at begynde på morgensdagens pas.

Sheiko CMS - Week 2. Day 4.

Press Behind the neck - 5sæt x 5reps med 60kg (Squatte stangen ud og siddende på en bænk uden rygstøtte blev vægten presset op fra nakken. Rimeligt hård position at presse fra. Nok heller ikke verdens sundeste for skulderen, men hva)

Incline Bænkpres - 6sæt x 4reps med 105kg

Bench Dips - 5sæt x 10reps +40kg (Piv nemme, men godt pump i hesteskoene)

I morgen står den på druk og skøjteløb så ved ikke hvor meget jeg for træne imorgen. Men super træning idag :cool:

Hvorfor?

Fordi!

Link to comment
Share on other sites

Press Behind the neck - 5sæt x 5reps med 60kg

I morgen står den på druk og skøjteløb så ved ikke hvor meget jeg for træne imorgen. Men super træning idag :cool:

:cool: Fint pres bag nakke du har, men det er ikke så godt med det at være

skidefuld og på rulleskøjter hver week - end ..... Trolle altså.....tsk...tsk

Hvor skal du på druk ? :beerchug:

Link to comment
Share on other sites

:cool: Fint pres bag nakke du har, men det er ikke så godt med det at være

skidefuld og på rulleskøjter hver week - end ..... Trolle altså.....tsk...tsk

Hvor skal du på druk ? :beerchug:

Tak :smile: Synes dog ikke mit nakke stem er særligt godt. Det er nok den eneste øvelse hvor min makker Martin kan tage det samme som mig eller måske mere, på trods af at jeg tager markant mere end ham i alle bryst relaterede pres øvelser.

Jeg skal ud til en kammerat i Odense, hvor vi skal ud at stå på skøjter og gi den gas. Det bliver pisse sjovt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hehe! Har faktisk aldrig prøvet den kombination. Men Champen har bare anbefalet det. Og med et 297,5kgs dødløft til at bakke op at Romkugler og Saltstænger gi'r noget så bliver man jo nød til at tage det seriøst :cool::superman:

Ja, med tanke på hvor langt du nået med kun Romkugler, tror jeg saltstængerne med mælk er hvad som gøre hele forskellen :bigsmile:

Så for min del er det måske romkuglerne som mangler for at få mit DL op i respektable dimensioner - jeg har jo saltstængerne på plads :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor?

:cool: Fordi romkugler er en god kaloriebombe til dem der ikke kan tage på uanset

hvor meget man spiser, og saltstænger der indeholder pr 100 gram ca 11gram protein,

73 gram kulhydrater og 6 gram fedt. Og kan iøvrigt anbefale som linis siger, saltstænger

og mælk til morgenmad. :4mewantfood:

:smile: Iøvrigt skulle kombinationen saltstænger og romkugler få sæden til at smage :tonguew::4eat: af

bodyrom (i stedet for bodyteqila), ifølge fruen i huset og de andre kærester jeg har haft.

Det skulle du prøve med din kæreste. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, med tanke på hvor langt du nået med kun Romkugler, tror jeg saltstængerne med mælk er hvad som gøre hele forskellen :bigsmile:

Så for min del er det måske romkuglerne som mangler for at få mit DL op i respektable dimensioner - jeg har jo saltstængerne på plads :rolleyes:

Hehe, takker kriger :bigsmile: Det der kageaffald som vi kalder romkugler smager virkeligt fantastisk, og må nok indrømme at det nok har haft lidt indflydelse på den fremgang jeg har haft :blush:

Jeg har dog aldrig været så vild med saltstænger(Det er næsten for sundt :laugh: ), men som morgenmåltid sammen med mælk tror jeg ikke det er helt skidt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share