Nordland Cup - hvem kommer?


Mikkel leicht
 Share

Recommended Posts

Jeg synes bare, at sumo er et tamt løft og jeg kan ikke lade mig imponere af det, om der så er 350 kg på stangen, så ændre det ikke noget for mig.
Han er vel ikke nedværdigende? hvor henne har han skrevet noget der kunne minde om at nedværdige et løft?

Hmm det kan vel betragtes som nedværdigende hvis man som sumo løfter lige har trukket over 300 kg, og der så er en der mener at det er tamt :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 329
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er så ikke samme mand, som ham jeg har linket til! viscnhistky (skodnavn) han er i 110, og var i 100 i vejle i 2003. ham jeg linker til er en 90 kg mand.

Det er da det lækreste navn i verden, ruller lige af tungen! Staves Oleksiy Vyshnytskyy.

Iøvrigt sjovt at se Faber-fælden er klappet igen. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det står nok i tråden, men jeg kunne ikke lige finde det. Hvornår er Nordland og det er vel desværre for sent at blive meldt til? Jeg har nemlig en kammerat som gerne vil med, men han har hverken licens eller noget, så det kan vel ikke nåes? Men ellers kommer vi bare og kigger på.

Nordland Cup afholdes d. 24. juni og der er sidste tilmelding d. 9. juni. Men hvis ikke man har licens på nuværende tidspunkt så kan man ikke nå det, man skal ha haft licens i 3 måneder inden første stævne man stiller op i. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nordland Cup afholdes d. 24. juni og der er sidste tilmelding d. 9. juni. Men hvis ikke man har licens på nuværende tidspunkt så kan man ikke nå det, man skal ha haft licens i 3 måneder inden første stævne man stiller op i. :smile:

Mange tak. :smile:

Ok det var ærgeligt, men så kommer vi bare og kigger. Skal man melde sig til det buffet på forhånd, eller er det bare noget man kan købe derude?

Link to comment
Share on other sites

Det er så ikke samme mand, som ham jeg har linket til! viscnhistky (skodnavn) han er i 110, og var i 100 i vejle i 2003. ham jeg linker til er en 90 kg mand.

Det er også rigtig, tænkte bare på at vise en der var syg i sumo også, for han må da siges at tage sumo "AWARDEN" hvad det angår! 400kg rimelig nemt, uden udstyr er for sick! :superman:

Hmm det kan vel betragtes som nedværdigende hvis man som sumo løfter lige har trukket over 300 kg, og der så er en der mener at det er tamt :wink:

Det er vel også lidt hvordan man tager det, men tror ikke, ud fra hvad jeg har læst ham skrive, at han mente det nedværdigende..

Link to comment
Share on other sites

Brændt aw diskussion som jeg gerne ville have været med i. Men for hulan hvor tror jeg du skal til at tænke lidt over hvad du skriver istedet for at sige at folk har misforstået det du har skrevet Faber :smile:

Bare et godt råd! For hvis næsten alle læser det på én måde som du måske ikke er enig i, så er det måske ikke bare fordi folk ikke fatter hvad du skriver, men fordi du har problemer med at formulere dig :smile:

Jeg tror simpelthen ikke på at du kan dødløfte mere i sumodødløft, for så havde du også gjort det. Det er simpelthen helt sort at skrive, da du aldrig nogensinde har taget mere i sumo end alm. hvad man kan erfarer ud fra diverse logbøger.

Det er simpelthen helt sort :blink:

Ps. Puhaaa, hvor kunne jeg bare nikke genkendende til Søren W's indlæg omkring hvor stærk man nu ville være hvis man fik en dragt der passede. Bare lige til min information så har jeg ikke haft en bænkpres trøje som jeg ikke selv kunne hoppe i, undtaget de helt gamle inzer trøjer. Trøjerne er jo lavet sådan at man selv kan hoppe i dem. Derfor kan de altså godt være stramme. :wink:

Troels jeg har nu ikke nogle problemer med at formulere mig. Det er de samme hver gang, der fejllæser mig, men jeg vil da tage den kritik til mig, at jeg nok må skrive tingene mere klart, så alle kan forstå det. Måske er der nogle folk, der har problemer med at læse så, men jeg skal da nok prøve, men der er grænser for, hvor enkelt jeg kan skrive, men jeg synes også, at man, som læser af et indlæg, lige skal læse det to gange inden man skriver, da det ofte er direkte usandheder, i de svar, som folk skriver.

Jeg har løftet mere i sumo, jeg slog bl.a. min rawpr i almindeligt dødløft efter at have løfte sumo to gange, lige den oplysning kan du også finde i min log, men ellers plejer jeg ikke at notere sumoløft, da de bliver kørt ved siden af mit program :smile: Efter min mening så er charmen ved 3-kamp, at der er en øvelse til ben, bryst/triceps og ryg, jeg synes, at sumo ændre på det forhold.

Vi er uenige igen, hvilket jo er fint nok. Jeg bryder mig bare ikke om, at det er mig som person som folk er efter og ikke hvad jeg rent faktisk siger. Hvis det var en hvilke som helst anden, der havde skrevet det, så havde tråden kun været halv så lang, sørgeligt men sandt.

Jeg er ikke ude på at finde venner på en online forum, jeg vil til gengæld gerne bruge et forum til at diskutere, men jeg har erfaret, at der i stedet er folk, der hader mig, fordi jeg ikke er enige med dem, der går falske rygter om mig i flere klubber og jeg har endda modtaget trusselsbreve, og jeg må indrømme, at det her forum måske ikke er noget for mig. Jeg gider ikke være nogen rygklapper, jeg har en holdning som mange deler, men jeg skiller mig ud ved, at jeg tør, når andre holder deres mund.

Kan du forstå det her?

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Hmm det kan vel betragtes som nedværdigende hvis man som sumo løfter lige har trukket over 300 kg, og der så er en der mener at det er tamt :wink:

Mener du det her seriøst????????????????????? :laugh: Jeg skriver, at sumo er et tamt løft. Jeg skriver ikke, at det er tamt at sumo-løfte 300 kg :blink: At noget er tamt og ikke imponerende er altså ikke det samme.

Link to comment
Share on other sites

Det er da det lækreste navn i verden, ruller lige af tungen! Staves Oleksiy Vyshnytskyy.

Iøvrigt sjovt at se Faber-fælden er klappet igen. :laugh:

Det er jo blot den klassiske Faberstil... ;)

Troels jeg har nu ikke nogle problemer med at formulere mig. Det er de samme hver gang, der fejllæser mig, men jeg vil da tage den kritik til mig, at jeg nok må skrive tingene mere klart, så alle kan forstå det. Måske er der nogle folk, der har problemer med at læse så, men jeg skal da nok prøve, men der er grænser for, hvor enkelt jeg kan skrive, men jeg synes også, at man, som læser af et indlæg, lige skal læse det to gange inden man skriver, da det ofte er direkte usandheder, i de svar, som folk skriver.

Du har ret. Det er alle os andre. Utroligt vi ikke har forstået dette...

Link to comment
Share on other sites

Det er jo blot den klassiske Faberstil... ;)

Du har ret. Det er alle os andre. Utroligt vi ikke har forstået dette...

Her tager du jo fejl, de samme mennesker, der fejllæser mig gør det jo med vilje, og prøver så at vende og dreje ordene som de vil wink.gif

Mon ikke bare I skal acceptere, at jeg ikke vil med i jeres sladderklub tongue.gif

Nu mangler vi bare 3 personer, der lige skal svine mig til i denne tråd, så er det de samme 10 som hver gang. Sjovt nok at de er så enige, og at de aldrig går efter manden men altid bolden laugh.gif

Hilsen Faber der er så naiv, at han ikke tror på had til folk, så kald mig bare det nonono.gif

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Okey, det her bliver så det sidste indlæg fra min side, da jeg ikke gider den barnlige stil, der husere i denne tråd. Jeg fortrækker almindelig dødløft fremfor sumo. Hvis Busted laver 300 kg i sumo er det fint, men jeg synes, at det er mere impnerende, hvis en mand trækker 300 med almindelig stil. I tror måske at jeg er den eneste med den holdning, men det er jo til grin.

Det er jo så let, at gå flere sammen mod en, I tror det kan få mig ned med nakken, men jeg må skuffe jer, der skal mere til. Jeg klare tingene selv!

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Troels jeg har nu ikke nogle problemer med at formulere mig. Det er de samme hver gang, der fejllæser mig, men jeg vil da tage den kritik til mig, at jeg nok må skrive tingene mere klart, så alle kan forstå det. Måske er der nogle folk, der har problemer med at læse så, men jeg skal da nok prøve, men der er grænser for, hvor enkelt jeg kan skrive, men jeg synes også, at man, som læser af et indlæg, lige skal læse det to gange inden man skriver, da det ofte er direkte usandheder, i de svar, som folk skriver.

Jeg har løftet mere i sumo, jeg slog bl.a. min rawpr i almindeligt dødløft efter at have løfte sumo to gange, lige den oplysning kan du også finde i min log, men ellers plejer jeg ikke at notere sumoløft, da de bliver kørt ved siden af mit program :smile: Efter min mening så er charmen ved 3-kamp, at der er en øvelse til ben, bryst/triceps og ryg, jeg synes, at sumo ændre på det forhold.

Vi er uenige igen, hvilket jo er fint nok. Jeg bryder mig bare ikke om, at det er mig som person som folk er efter og ikke hvad jeg rent faktisk siger. Hvis det var en hvilke som helst anden, der havde skrevet det, så havde tråden kun været halv så lang, sørgeligt men sandt.

Jeg er ikke ude på at finde venner på en online forum, jeg vil til gengæld gerne bruge et forum til at diskutere, men jeg har erfaret, at der i stedet er folk, der hader mig, fordi jeg ikke er enige med dem, der går falske rygter om mig i flere klubber og jeg har endda modtaget trusselsbreve, og jeg må indrømme, at det her forum måske ikke er noget for mig. Jeg gider ikke være nogen rygklapper, jeg har en holdning som mange deler, men jeg skiller mig ud ved, at jeg tør, når andre holder deres mund.

Kan du forstå det her?

Er skam ikke ude efter dig personligt! Jeg har sågar forsvarede dig i nogle andre situationer hvor jeg synes folk har været for meget ude efter dig.

Synes bare at du skulle tage det til at du synes at du bliver misforstået så mange gange. Det er måske ikke alle de andre der kører i den forkerte retning på motervejen. :wink:

At skrive at man ikke synes om sumodødløft er et tamt løft lige efter en person fortæller begrejstret om en tredje person lige har trukket 300kg er i min bog nedværdigende. Og at du så bagefter siger at du ville kunne løfte meget mere i sumo dødløft men ikke bruger denne stil til stævner virker jo lidt uforståeligt på mange andre...

Men bliver nok aldrig helt klog på dig, men det går nok også. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Er skam ikke ude efter dig personligt! Jeg har sågar forsvarede dig i nogle andre situationer hvor jeg synes folk har været for meget ude efter dig.

Synes bare at du skulle tage det til at du synes at du bliver misforstået så mange gange. Det er måske ikke alle de andre der kører i den forkerte retning på motervejen. :wink:

At skrive at man ikke synes om sumodødløft er et tamt løft lige efter en person fortæller begrejstret om en tredje person lige har trukket 300kg er i min bog nedværdigende. Og at du så bagefter siger at du ville kunne løfte meget mere i sumo dødløft men ikke bruger denne stil til stævner virker jo lidt uforståeligt på mange andre...

Men bliver nok aldrig helt klog på dig, men det går nok også. :wink:

Vi tænker jo alle forskelligt, og jeg indrømmer da godt, at det kan være svært for folk at se, hvorfor man ikke løfter på den måde, hvor man er stærkest, men for mig er kg altså ikke alt. Man ser jo heller ikke mig kravle i en superstram squatdragt for at hente ekstra kg. Det er flot at folk gider, men jeg gør ikke. Man kan synes, at det er tosset, men som sagt, så handler ikke alt om kg på stangen.

Altså jeg kan ikke bruge 10 kg ekstra på stangen til noget, hvis jeg ikke kan se mig selv i spejlet hver morgen :tongue:

Men ellers hænger min modstand mod sumo nok også sammen med, at jeg ikke selv synes, at øvelsen er hård. Jeg kan ikke mærke, at jeg har trænet øvelsen, det er måske godt, men sådan er jeg ikke vant til at tænke :wink:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Vi tænker jo alle forskelligt, og jeg indrømmer da godt, at det kan være svært for folk at se, hvorfor man ikke løfte på den måde, hvor man er stærkest, men for mig er kg altså ikke alt. Man ser jo heller mig kravle i en superstram squatdragt for at hente ekstra kg. Det er flot at folk gider, men jeg gør ikke. Man kan synes, at det er tosset, men som sagt, så handler ikke alt om kg på stangen.

Det der er jo bare snak. Sålænge du ikke har løftet sumo til et stævne og kravlet i en stram dragt, og rent faktisk lavet mere på den måde, er der næppe nogen, der kan bruge det der til noget. For nemt at sige. Det er samme princip, som Søren W skrev til Mikkel, der gør sig gældende:

Hvis du selv kan "kralve" i din bænkprestrøje, så er det da fint, men du skriver det jo bare for at vi skal tænke "fuuuck hvad ville der så ikke ske hvis han tog en stram på!!!1". Hvis det ville være bedre, hvorfor GØR du så ikke bare det og sætter ni verdensrekorder på en uge?

Sålænge du ikke har gjort det, er det jo bare snak :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det der er jo bare snak. Sålænge du ikke har løftet sumo til et stævne og kravlet i en stram dragt, og rent faktisk lavet mere på den måde, er der næppe nogen, der kan bruge det der til noget. For nemt at sige. Det er samme princip, som Søren W skrev til Mikkel, der gør sig gældende:

Sålænge du ikke har gjort det, er det jo bare snak :wink:

Jeg kan godt lide du nævner mig og søren W også selvom der ingen sammenligningsgrundlag er overhovedet.. Du ville heller ikke skrive efter at have taget 150kg med knæbind i squat fx og så skrive PR 150kg i udstyr, så skriver du da bind ikk' knægt (spørgsmål om at præcisere sine nednoteringer og om eget temperament).. Når jeg skriver løs dragt er det fordi den er løs, ingen hukos pokus ved det, faktisk er det mest til min egen fordel, for så føler jeg overskudet, og husker overskuddet og kan tage det med til træning næste gang og måske være fri for en psykisk barrier til næste PR forsøg, ALT sammen noget der kan hjælpe en, en smule længere...

Du tror ikke bare det er noget jantelov eller misundelse noget du har lidt svært ved at acceptere (no offence) :smile: Lad dog være, det for du jo ikke noget ud af, hvad har du fået ud af denne diskution indtil videre? at du ikke kan lide mig fordi jeg skriver at jeg løfter så og så meget i en løs dragt istedet for at skrive rekorden uden den ekstra note? Undskyld blanco, det vil jeg så lade være med, og har også slettet det fra min profil for Søren W's skyld.. Vil lige slutte af med at sige, "JA! det er bare snak" :smile:

Edited by Mikkel leicht
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt lide du nævner mig og søren W også selvom der ingen sammenligningsgrundlag er overhovedet.. Du ville heller ikke skrive efter at have taget 150kg med knæbind i squat fx og så skrive PR 150kg i udstyr, så skriver du da bind ikk' knægt (spørgsmål om at præcisere sine nednoteringer og om eget temperament).. Når jeg skriver løs dragt er det fordi den er løs, ingen hukos pokus ved det, faktisk er det mest til min egen fordel, for så føler jeg overskudet, og husker overskuddet og kan tage det med til træning næste gang og måske være fri for en psykisk barrier til næste PR forsøg, ALT sammen noget der kan hjælpe en, en smule længere...

Du tror ikke bare det er noget jantelov eller misundelse noget du har lidt svært ved at acceptere (no offence) :smile: Lad dog være, det for du jo ikke noget ud af, hvad har du fået ud af denne diskution indtil videre? at du ikke kan lide mig fordi jeg skriver at jeg løfter så og så meget i en løs dragt istedet for at skrive rekorden uden den ekstra note? Undskyld blanco, det vil jeg så lade være med, og har også slettet det fra min profil for Søren W's skyld.. Vil lige slutte af med at sige, "JA! det er bare snak" :smile:

jeg forstår ikke, hvorfor du tager mit indlæg personligt, når nu det ikke var henvendt til dig :blink:

Jeg skriver, at samme princip (det som Søren skrev til dig) gør sig gældende, når man skriver "jaja, jeg løfter mindre, men jeg kunne jo også bare tage en stram dragt på, hvis jeg gad". Det skriver jeg altså uden at forholde mig til udsagnet i dit tilfælde. Intet angreb på dig der :wink:

Jo, hvis jeg havde taget 150 kg i squat med knæbind, ville jeg skrive PR med knæbind. Men jeg ville ikke beslutte mig for aldrig at bruge andet udstyr end knæbind og skrive, at jo jo, jeg løfter da 300 kg mindre end verdens bedste, men HVIS nu jeg gad bruge sådan en stram dragt, så ved man jo aldrig....

Jantelov? Nej. Misundelig? Selvfølgelig, men det har intet med mine indlæg at gøre.

Link to comment
Share on other sites

jeg forstår ikke, hvorfor du tager mit indlæg personligt, når nu det ikke var henvendt til dig :blink:

Jeg skriver, at samme princip (det som Søren skrev til dig) gør sig gældende, når man skriver "jaja, jeg løfter mindre, men jeg kunne jo også bare tage en stram dragt på, hvis jeg gad". Det skriver jeg altså uden at forholde mig til udsagnet i dit tilfælde. Intet angreb på dig der :wink:

Jo, hvis jeg havde taget 150 kg i squat med knæbind, ville jeg skrive PR med knæbind. Men jeg ville ikke beslutte mig for aldrig at bruge andet udstyr end knæbind og skrive, at jo jo, jeg løfter da 300 kg mindre end verdens bedste, men HVIS nu jeg gad bruge sådan en stram dragt, så ved man jo aldrig....

Jantelov? Nej. Misundelig? Selvfølgelig, men det har intet med mine indlæg at gøre.

Mit indlæg var nu heller ikke et angreb mod dig, men blot at jeg synes der er meget jantelov og MOL (for tiden?) skulle lige af med nogle frustrationer, indlægget var ikke direkte mod dig, sorry... :wink:

Forstår da dit synspunkt der til sidst... Er det ikke bare eget gætværk på hvad man måske kunne løfte, og der må du selvfølgelig gerne have et andet synspunkt...

Edited by Mikkel leicht
Link to comment
Share on other sites

Mit indlæg var nu heller ikke et angreb mod dig, men blot at jeg synes der er meget jantelov og MOL (for tiden?) skulle lige af med nogle frustrationer, indlægget var ikke direkte mod dig, sorry... :wink:

Nej, jeg synes ikke der er meget jantelov på MOL. Er det ikke lidt for nemt at afvise folks kritik af dine synspunkter som "jantelov"? Der kunne jo lægge en reel stillingtagen til dine indlæg til grund.

Link to comment
Share on other sites

Jantelov er vist noget som rammer folk der har opnået et flot resultat enten sportsligt eller andre steder i livet. Her i tråden må det være sportsligt. Jeg tror ikke du er udsat for jantelov mikkel da du så vidt jeg ved har dit første stævne tilgode.

Edited by Herkules
Link to comment
Share on other sites

Jantelov er vist noget som rammer folk der har opnået et flot resultat enten sportsligt eller andre steder i livet. Her i tråden må det være sportsligt. Jeg tror ikke du er udsat for jantelov mikkel da du så vidt jeg ved har dit første stævne tilgode

Nemlig, så der burde ikke være noget at komme efter! :laugh: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Uha, tænk at det skulle ske. At man må på banen i en tråd, hvor alle er efter min vanlige ærkefjende Faber for at forsvarer ham! :laugh:

Faber er sgu inde på det rette her:

Efter min mening så er charmen ved 3-kamp, at der er en øvelse til ben, bryst/triceps og ryg, jeg synes, at sumo ændre på det forhold.

Når folk løfter sumo er der nemlig to benøvelser med i trekampen istedet for en ben og en rygøvelse. Så kunne man efter min overbevisning lige så godt lade folk squatte igen efter bænken. Det er så min personlige mening. At sumo så er tilladt ifølge reglerne er så en anden sag. Og jeg har sgu intet imod, at folk vælger sumostilen. :smile:

Med hensyn til det at blive imponeret af et sumoløft, så bliver jeg da imponeret når jeg ser Oleksiy Vyshnytskyy trække 400 i sumo. Men jeg bliver sgu mere imponeret når folk trækker en ordenlig fighter hjem i konventionel stil. Sumo virker mere som et "make it or brake it-løft", idet de fleste gode sumoløftere stort set altid får den såfremt de får den de første par cm fra gulvet. Det konventionele dødløft har for mig en helt anden charme, da det er et løft hvor man ofte ser folk fighte den hele vejen op eller kæmpe vildt med den i toppen af løftet. :smile:

Iøvrigt syntes jeg ikke nødvendigvis, at der behøver at være vildt mange kilo på stangen for at et løft er imponerende. Det er da fedt at se rekorder, både herhjemme og internationalt. Men jeg kan sgu blive lige så imponeret over at se folk der er nye i sporten som fighter flot. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Det er også rigtig, tænkte bare på at vise en der var syg i sumo også, for han må da siges at tage sumo "AWARDEN" hvad det angår! 400kg rimelig nemt, uden udstyr er for sick! :superman:

Der er jo også Andy Bolton :devil::superman:

Edited by chalZe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share