Fit for fight


Panda
 Share

Recommended Posts

Motion tirsdag

Spinning :bike:

Hold k..., sådan en time trækker tænder ud :crazy: Mit håndklæde kunne nærmest vrides, da timen var slut :w00t: ....så jeg har skrevet mig på igen til næste tirsdag :wink: . Det er meget godt med sådan en time, hvor jeg kan tonse igennem og brænde noget energi af. Så er det ikke helt så frustrerende, at løbeturene stadig kun varer et kvarters tid :dry:

Fortsat god tirsdag til MOL :smile:

Panda :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Motion torsdag

2,3 km. løb uden gåpauser.

Jeg havde utroligt nok solskin og nul regn på hele turen :cool: . Selvom det er en hurtig lille tur er det alligevel godt timet sådan som vejrguderne opfører sig i dag :devil:

God fridag til MOL :laugh:

Panda :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

En lidt forsinket opdatering:

Motion lørdag: 2,7 km. løb :cool:

Motion mandag:

2,3 km. løb

Styrketræning - same procedure as last time :wink:

Næste træning bliver ikke før onsdag eller torsdag.

Panda :crazy_pilot:

ps: Jeg har lige tilmeldt mig Marselisløbet, 12 km. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hey! :cool:

Der er ikke ligefrem stabil opdatering af loggen for tiden :innocent: . Men, men, men - det skyldes heldigvis ikke manglende træning :firebounce: Jeg får faktisk både løbet, styrketrænet og indimellem også spinnet :superman: . Jeg vil ikke opremse al træning siden sidst, men dagens træning kan (eventuelle) læsere da lige få:

Styrketræning: (morgen) The usual stuff.

Løb: (eftermiddag) 4 km. i roligt tempo. For første gang siden opstart havde jeg for alvor følelsen af at finde en god rytme og løbe med overskud selvom jeg har droppet gåpauserne. Fedt! :4thumbup:

Næste uges træningsplan:

Mandag: Træningsfri

Tirsdag: Løb + evt. styrke + evt. spinning

Onsdag: Træningsfri

Torsdag: Løb + styrke

Fredag: Træningsfri

Lørdag: Træningsfri

Søndag:Løb + styrke

Træningspassene er ikke helt optimalt fordelt, men det er sådan det må være, når der også skal tages hensyn til øvrige aktiviteter :smile:

Panda

Edited by Panda
Link to comment
Share on other sites

I dag løb jeg 5 km. i træk for første gang i år :bigsmile: . Selvom det ikke står i log-overskriften er det et fint del-delmål at nå. Nok så vigtigt: Jeg løb hele tiden med følelsen af, at jeg uden besvær kunne have nuppet 5 km. mere :w00t: . Som det fornuftige menneske jeg er, stoppede jeg dog efter de planlagte 5 km.

Ugens træning bød alt i alt kun på 2 løbeture og 2 x styrketræning. Det er én løbetur for lidt!! :nonono: Og hovedet skal lægges i blød hvis det samme ikke skal ske næste uge - alle aftener er booket på nær én.

Bedste bud på en træningsplan for den kommende uge er p.t.:

Mandag: 3 km. Løb (eftermiddag eller aften)

Tirsdag:Styrke (morgen)

Onsdag: Træningsfri

Torsdag: 5 km. løb (eftermiddag)

Fredag: Træningsfri

Lørdag: 4 km. løb + styrke

Søndag: Træningsfri

God aften til MOL :smile:

Panda

Link to comment
Share on other sites

En lille - velovervejet - omrokering af ugens træningsprogram:

Tirsdag: knap 4,2 km. løb :cooldance: kl. 6.45 om morgenen :blink::superman:

Onsdag: Styrke + 2-3 km. løb (eftermiddag)

Torsdag: Træningsfri

Fredag: Løb (morgen)

Lørdag: Træningsfri ell. evt. løb, hvis morgenturen fredag glipper :innocent:

Søndag: Styrke + løb

Sejt, at jeg kom afsted i morges inden arbejde - når jeg selv skal sige det :devil::tongue:

Panda :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Status på denne uges træning:

3 løbeture, i alt 12 km. :4thumbup:

2 x styrketræning :4thumbup:

Næste uge ser sådan her ud:

Mandag: 4 km. løb

Tirsdag: Spinning + styrketræning

Onsdag: Træningsfri

Torsdag: 5 km. løb

Fredag: Styrketræning

Lørdag: 5 km. løb

Søndag: Afsted til 2 ugers ferie i Italien!! :w00t:

= i alt 14 km. løb, 1 spinningtime og 2 x styrketræning :smile:

God søndag aften til MOL

Panda :crazy_pilot:

Edited by Panda
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 years later...

Wow - er det virkelig 2 år siden, at jeg har skrevet i min MOL-log??? :blink: Tiden flyver...

Nå, Det har været et helt bevidst fravalg. Jeg trængte til ikke at stå til regnskab for min træning, kost og vægt i en periode. De sidste par måneder har jeg smugkigget herinde engang i mellem. Og da jeg så fik et praj fra Meadow om at hun er aktiv herinde igen var der ikke langt til selv at genåbne min log :bigsmile:

En kort status:

Vægt Ca. 67 kg. :dry:

Motion Siden maj måned har jeg løbet 2-3 gange om ugen, dog noget mere uregelmæssigt i sommerferien (1-2 gange) - men jeg kom i gang igen så snart ferien var slut!

Jeg løber typisk 4-6 km. pr. gang, men øger stille og roligt distancen.

Mål er lige nu

1) at løbe Marselisløbet den 31. august (6,2 km.)

2) At løbe 10 km. i træk

3) At løbe hurtigere

Jeg ved godt, at man bør fokusere enten på distance eller hastighed. Men regelmæssig træning og lidt færre fedtdepoter bør kunne mærkes på hastigheden. Hvilken bringer mig til mål

4) Vægttab. 1. delmål: 65 kg. inden 1. september.

Udfordring

Mange meget lange arbejdsdage = manglende tid og ikke mindst overskud til motion og madlavning

Hygge-/trøste-/ forkælelsesspisning

Og så lige kort ugens træning:

Dagens træning

6,3 km. løb på 46 minutter. Apropos mål 3 ovenfor :tongue:

Ugens træning

DHL stafet tirsdag: 5 km. på 33 minutter.

Panda :firebounce:

Edited by Panda
Link to comment
Share on other sites

Hej Meadow

Dejligt at høre fra dig! Jeg håber du vil holde mig i hånden/ i ørerne de næste måneder, når det bliver koldt og mørkt og meget, meget fristende at blive hængende i sofaen?

Edit:

Glemte helt:

Motion torsdag

25 km. cykling. 1. halvdel i strid modvind, 2. halvdel i øsregnvejr :nonono:

Træning søndag

4,5 km. løb/ 35 minutter.

Lav puls og fed følelse af overskud. Mærkede intet til knæet, som ellers har drillet lidt på de sidste to ture.

Træning næste uge

Løb onsdag, fredag, søndag. Én hurtig og to rolige ture - dagsformen bestemmer hvilken dag der skal tempo på :tongue:

God søndag aften til MOL :yo:

Edited by Panda
Link to comment
Share on other sites

-> Meadow; det kan du tro jeg vil :bigsmile:

Træning onsdag

4,4 km. løb - 27 minutter = 9,8 km./ time

Jeg fokuserede på tempoet i går og selvom jeg stadig er langsommere end for et par år siden, så er det 8 minutter hurtigere end i søndags, da jeg løb næsten den samme distance :devil:

Pulsen var også derefter, gennemsnitspuls 173/ max. puls 183.

Jeg regner med de kommende uger at løbe to ture med lav puls (= langsomt tempo) og én tur, hvor jeg giver den gas.

Næste træning: Ca. ½ times løb fredag i roligt tempo

Panda :yo:

Link to comment
Share on other sites

Fredagens træning blev udskudt til lørdag. Jeg var simpelthen for kokset, kom for sent hjem - og ville hellere nyde en god løbetur i solskin lørdag morgen end gennemføre end sur træning på mørke villaveje fredag aften med nul energi.

Træning lørdag

4,5 km. løb i Riiskskov i solskin og efterårsstemning. Blæsende og smukt vejr :smile: . Stabil, lav puls og et jævnt tempo hvor jeg kunne nyde at løbe.

Tempo ca. 8 km./t.

Næste træning

Løb søndag.

God weekend til MOL !

Panda :yo:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag

4,5 km. løb i Riisskov (samme rute som i går). Hastighed: 8,5 km. i timen.

Øgede hastigheden lidt på sidste halvdel af turen. Fin tur hvor jeg fandt en god rytme at løbe i.

Dejligt at kunne løbe 30-40 minutter igen uden at være helt færdig bagefter :blush:

Næste træning

Ca. 5 km. løb tirsdag eller onsdag.

Panda :yo:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag

1 times løb

7,5 km. :dry:

.....men endnu en skøn tur, hvor der bare var power på duracell-batteriet....jeg kunne bare blive ved og ved.

Status

For hvad skete der lige med resten af ugens træning?? Ak ja, den blev arbejdsramt. Selvom jeg har taget en principbeslutning om, at det ikke er en gyldig undskyldning for at droppe løbeturene. Fordi jeg så aldrig vil komme ind i en rytme med regelmæssig træning. Så der er plads til forbedring!

God weekend til MOL :yo:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share