De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Surt show, håber du får dem overbevist.

-Hvordan forløb prøven ellers?

-Hvad skulle I løse af opgaver?

-Var det sjovt?

BAR ROLIG det skal jeg nok gøre.

vi havde en motorcross klub som skulle styres, laves en bestyrelse til og besvare nogle spørgsmål..ret hårdt ma jeg sige

men alt i alt var det spændende og sjovt!helt sikkert lærerigt

Link to comment
Share on other sites

Hvor gammel er du?

Tro mig. Selvom man måske føler man har gjort sig bedre end til et 2-tal, så har de, som har bedømt dig, bedømt kommende eller ikke kommende betjente i mange år. De ved hvad de taler om og hvad de kræver af den enkelte. Der er selvfølgelig nogle fælleskrav der skal beståes, men modsat søger de ikke en slags person, men 1000 forskellige individer der kan tænke selvstændigt etc etc. Så hvis de på forhånd har dannet sig et billede af hvem du måske kunne være, og ikke har opfyldt det billede, så kan det sagtens være derfor du kun fik 2. Men det behøver ikke være derfor. Der kan jo være mange andre grunde.

Du skal bare ikke tude og sig at det var fordi betjenten var dum og ikke kunne lide dig. Måske er du ikke moden nok - det er der ingen skam i, for så søger du bare igen om et år og viser dem at du er blevet klar. Det vil de nok også anbefale, hvis det er sådan landet ligger

Jeg tuder ikke.BESTEMT IKKE. Det jeg fortæller er ikke fra min egen synspunkt men os fra de andre som var med til prøven. De synes alle det var uretfærdigt bedømt da jeg var med i samtalen osv. Grunden til det var at jeg var for "pjattede". Fordi vi i gruppen talte om at få flere penge i klubben foreslog jeg vi lavede en fest udvalg af forældre som kunne lave arrangement med fest osv. De andre i gruppen synes os det var en rigtig god ide men det gjorde bedømmeren ikke.

Selvom han har bedømt mange betjente, kommende eller ikke kommende kan de stadig tag fejl. De betyder ikke de er fejlfrie. Jeg VED med hundrede procent at jeg er bedre end til en 2 tal!!!Det sagde jeg os til bedømmeren og fik ham til at skrive at jeg var uenig i bedømmelsen!!

Link to comment
Share on other sites

Hvad med denne kommision?Er der nogen som ved hvordan det foregår og hvad der bliver snakket om?

For jeg er næsten 100% sikker på de spørger til det der er gået galt i hele prøve forløbet? :blink:

Kommisionen er ligesom den afsluttene samtale. Den minder en del om en normal jobsamtale hvor de stiller spørgsmål til din baggrund, hvorfor du vil være betjent osv. De kan finde på at spørge ind til alt, husk på at de sidder med ALLE dine personlige papire. De går også dit prøveforløb igennem hvor i snakket lidt omkring hvordan de og du selv syntes det er gået. Det er ikke et forhør, men nærmere en glidende samtale hvor DU er i centrum. Det er lidt svært at forberede sig til denne samtale, men vær på forkant med spørgsmål som hvorfor du vil ind til politiet, hvad du har haft ar arbejde i fortiden, hvad du laver i fritiden. Der kan også komme alm viden spørgsmål om aktuelle emner i nyhederne.-

Link to comment
Share on other sites

Selvom han har bedømt mange betjente, kommende eller ikke kommende kan de stadig tag fejl. De betyder ikke de er fejlfrie. Jeg VED med hundrede procent at jeg er bedre end til en 2 tal!!!Det sagde jeg os til bedømmeren og fik ham til at skrive at jeg var uenig i bedømmelsen!!

Hvordan ved du at du er bedre end til et 2-tal? Der er ingen der gider selvhøjtidlige personer, og da slet ikke inde ved politiet. De vil helt sikkert hænge dig op på din udtalelse omkring holdopg - og med et 2 tal i bagagen, skal du være mere end ualmindelig skrap og virkelig vise noget til den afsluttende samtale for at komme i betragtning.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ved du at du er bedre end til et 2-tal? Der er ingen der gider selvhøjtidlige personer, og da slet ikke inde ved politiet. De vil helt sikkert hænge dig op på din udtalelse omkring holdopg - og med et 2 tal i bagagen, skal du være mere end ualmindelig skrap og virkelig vise noget til den afsluttende samtale for at komme i betragtning.

Helt enig - Det er vigtigt at man husker på at det er en HOLDopgave, ikke en selvstændig opgave. Så selvom du har bidraget efter din egen mening, er det ikke sikkert at instruktørene er enig i din måde at løse en holdopgave på. Som du også skrev længere oppe i tråden fik du dit 2 ral fordi du havde virke barnlig og umoden. Kunne der være noget om snakken ( intet ondt ment selvfølgelig ) ? Et job hos politiet er en seriøs opgave og man skal være moden nok til at komme ind på skolen.-

Link to comment
Share on other sites

Kommisionen er ligesom den afsluttene samtale. Den minder en del om en normal jobsamtale hvor de stiller spørgsmål til din baggrund, hvorfor du vil være betjent osv. De kan finde på at spørge ind til alt, husk på at de sidder med ALLE dine personlige papire. De går også dit prøveforløb igennem hvor i snakket lidt omkring hvordan de og du selv syntes det er gået. Det er ikke et forhør, men nærmere en glidende samtale hvor DU er i centrum. Det er lidt svært at forberede sig til denne samtale, men vær på forkant med spørgsmål som hvorfor du vil ind til politiet, hvad du har haft ar arbejde i fortiden, hvad du laver i fritiden. Der kan også komme alm viden spørgsmål om aktuelle emner i nyhederne.-

ok det lyder meget afslappet..

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ved du at du er bedre end til et 2-tal? Der er ingen der gider selvhøjtidlige personer, og da slet ikke inde ved politiet. De vil helt sikkert hænge dig op på din udtalelse omkring holdopg - og med et 2 tal i bagagen, skal du være mere end ualmindelig skrap og virkelig vise noget til den afsluttende samtale for at komme i betragtning.

Jeg er ikke en selvoptaget person. Det vil alle i min ongangs kreds kunne vidne om. Men de bedømte mig til at være pjattede fordi jeg er en MEGET smilende og positiv person. OG kan godt indrømme jeg måske skulle have smilet mindre men det er der ingen grund til at give mig 2 tal for!det er for lamt og det vil jeg os vise til kommisionen min ven!

Link to comment
Share on other sites

ok det lyder meget afslappet..

Ja det kan man vel også sige det er. Jeg var meget nervøs da jeg var oppe, men det var der ingen grund til set i bakspejlet. Men skal man ikke være nervøs :bigsmile:

Vil nu alligevel rådig dig til på det kraftigste at have styr på din baggrund og hvad der forgår i medierne i tiden op til samtalen.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig - Det er vigtigt at man husker på at det er en HOLDopgave, ikke en selvstændig opgave. Så selvom du har bidraget efter din egen mening, er det ikke sikkert at instruktørene er enig i din måde at løse en holdopgave på. Som du også skrev længere oppe i tråden fik du dit 2 ral fordi du havde virke barnlig og umoden. Kunne der være noget om snakken ( intet ondt ment selvfølgelig ) ? Et job hos politiet er en seriøs opgave og man skal være moden nok til at komme ind på skolen.-

Jeg mener selv at jeg kan være seriøst og moden når det gælder. Jeg synes ikke holdopgaven var sådan en seriøst opgave da vi alle i gruppen var afslappet omkring det. Så jeg var bar mig selv.

Men selvfølgelig vil jeg ikke være smilende når du skal efter en tyv i den lokale superbrugsen!det siger sig selv..

Link to comment
Share on other sites

Ja det kan man vel også sige det er. Jeg var meget nervøs da jeg var oppe, men det var der ingen grund til set i bakspejlet. Men skal man ikke være nervøs :bigsmile:

Vil nu alligevel rådig dig til på det kraftigste at have styr på din baggrund og hvad der forgår i medierne i tiden op til samtalen.

ok...jeg har tænkt meget på holdopgaven fordi jeg er sikker på de vil spørge til hvorfor jeg er uening. Vil man få en chance for at kunne overtale dem til at se at man ikke er den man er blevet bedømt til?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke en selvoptaget person. Det vil alle i min ongangs kreds kunne vidne om. Men de bedømte mig til at være pjattede fordi jeg er en MEGET smilende og positiv person. OG kan godt indrømme jeg måske skulle have smilet mindre men det er der ingen grund til at give mig 2 tal for!det er for lamt og det vil jeg os vise til kommisionen min ven!

Hvis du har smilet meget og virket "over-frisk/glad " kunne de måske have taget det som et tegn på at du er pjattet og ikke tog opgaven seriøs. Du skal jo tænke på at de ser på dig som en kommende politimand når de skal bedømme til til prøven og vil derfor have de bedste og dem som de ved kan klarer opgaven på forhånd.- De kender jo ike dine omgangskreds som kan bevidne at du er seriøs nok, de ved kun hvordan du var i prøvelokalet med de andre aspiranter.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har smilet meget og virket "over-frisk/glad " kunne de måske have taget det som et tegn på at du er pjattet og ikke tog opgaven seriøs. Du skal jo tænke på at de ser på dig som en kommende politimand når de skal bedømme til til prøven og vil derfor have de bedste og dem som de ved kan klarer opgaven på forhånd.- De kender jo ike dine omgangskreds som kan bevidne at du er seriøs nok, de ved kun hvordan du var i prøvelokalet med de andre aspiranter.

Det var præsis det ham bedømmeren sagde til dig. Han sammenlignde mig med en betjent i arbejde...

Link to comment
Share on other sites

ok...jeg har tænkt meget på holdopgaven fordi jeg er sikker på de vil spørge til hvorfor jeg er uening. Vil man få en chance for at kunne overtale dem til at se at man ikke er den man er blevet bedømt til?

Det tror jeg nu ikke du skal regne med desværre. Man kommer jo ind til en lille samtale efter holdopgaven hvorefter man kan prøve at redde den lidt ud med instruktørene, hvis man har gjort det lidt skidt. Så vuderer de en, en´gang til og så får du den endelige karakter som du tager med til kommisionen.

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg nu ikke du skal regne med desværre. Man kommer jo ind til en lille samtale efter holdopgaven hvorefter man kan prøve at redde den lidt ud med instruktørene, hvis man har gjort det lidt skidt. Så vuderer de en, en´gang til og så får du den endelige karakter som du tager med til kommisionen.

ok så der er mulighed for at kunne have en anden karaktere på papiret end man har fået at vide til prøven?

Link to comment
Share on other sites

jeg prøvede at forklare mig til prøven og det virkede vist en smule. Men har ikke fået papir på det endnu..

Du fik at vide din endelige karakter inden du gik hjem fra prøven. Det er den karakter som gælder.-

Link to comment
Share on other sites

ok...jeg har tænkt meget på holdopgaven fordi jeg er sikker på de vil spørge til hvorfor jeg er uening. Vil man få en chance for at kunne overtale dem til at se at man ikke er den man er blevet bedømt til?

Det tror jeg desværre du får svært ved, for ved min afsluttende samtale var det 3 andre personer jeg ikke havde set før. Men du kan jo altid prøve, jeg er bare ikke sikker på jeg ville råde dig til det. Jeg tror, hvis jeg var dig, at jeg kun ville komme ind på emnet hvis jeg blev spurgt. Man skal ikke virke alt for negativ, tænk på dem som bedømmer har jo en uddannelse indenfor faget. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Enig.......

Ja, okay - så tager vi den alligevel! :dry: Der er åbenbart også nogen som fik 4 i den opgave, som synes det :wink: Det er vel heller ikke uden grund, at de er i gang med at ændre på ting i holdopgaven. Halvdelen af dem, som kommer til den prøve, har alligevel terpet den til døde på en eller anden åndsvagt politi-forskole.

Det man laver til den prøver siger (efter min personlige mening) ikke en skid om hvordan man sam(arbejder) på gaden.

Mine 0,25 kr.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share