De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

... præcis. Til min prøve var der også en meget frembusende person, som kun bestod fordi han var meget opmærksom og reflekterende på det. Og det er det jeg mener med at holde sig sikkert midt på kørebanen... :smile:

ok det giver bar en masser forvirring omkring hvad prøven går ud op? :crazy:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ok det rejser en masser spørgsmål...

for det første:

hvad er 10finger systemet?

og hvad er hinderbahn? :w00t:

10 finger systemet, er at du bruger alle 10 fingre til at skrive på pc'en. Man lærer det dog på skolen, og en af mine kammerater har fået en cd, så man kan øve sig derhjemme.

Hinderbahn=forhindringsbanen (ligesom militæret)

Edited by boxpa
Link to comment
Share on other sites

ok det giver bar en masser forvirring omkring hvad prøven går ud op? :crazy:

Slap nu af med den prøve, så slemt er der altså ikke. Man skal ikke gå og være så nervøs for denne prøve. Det er jo bare en ganske almindelig samarbejdsprøve, for at se om man fungerer i et fælles forum/fælleskab.

Til holdopgaven var vi 6 ansøgere og 3 politibetjente. 2 betjente observerede og en udspurgte os.

Holdopgaven tager ca 4 timer med 3 forskellige opgaver, som skal løses i fællesskab.

Til vores prøve skulle vi være en bestyrelse i en badminton klub, som skulle løse forskellige problemstillinger. Her handler det om at bringe sig selv på bane med sine meninger og holdninger, uden at virke dominerende. Der var en som dumpede til prøven, har var simpelhen for tavs, og havde ingen mening, da politibetjenten spurgte ind. Det var faktisk en meget sjov opgave, hvor det gælder om at holde fast i sine meninger. man bliver udspurgt helt vildt af betjenten. Har hørt om flere som ikke kune klare det, og brød sammen og begyndte at græde. Det var dog ikke tilfældet med nogle af os til prøven.

Edited by boxpa
Link to comment
Share on other sites

10 finger systemet, er at du bruger alle 10 fingre til at skrive på pc'en. Man lærer det dog på skolen, og en af mine kammarater har fået en cd, så man kan øve sig derhjemme.

Hinderbahn=forhindringsbanen (ligesom militæret)

nåh ok...det er ikke noget problem for jeg kan allerede 10finger systemet så...

og militærets forhindrings bane er..hmm...rigtig god... :laugh: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Slap nu af med den prøve, så slemt er der altså ikke. Man skal ikke gå og være så nervøs for denne prøve. Det er jo bare en ganske almindelig samarbejdsprøve, for at se om man fungerer i et fælles forum/fælleskab.

Til holdopgaven var vi 6 ansøgere og 3 politibetjente. 2 betjente observerede og en udspurgte os.

Holdopgaven tager ca 4 timer med 3 forskellige opgaver, som skal løses i fællesskab.

Til vores prøve skulle vi være en bestyrelse i en badminton klub, som skulle løse forskellige problemstillinger. Her handler det om at bringe sig selv på bane med sine meninger og holdninger, uden at virke dominerende. Der var en som dumpede til prøven, har var simpelhen for tavs, og havde ingen mening, da politibetjenten spurgte ind. Det var faktisk en meget sjov opgave, hvor det gælder om at holde fast i sine meninger. man bliver udspurgt helt vildt af betjenten. Har hørt om flere som ikke kune klare det, og brød sammen og begyndte at græde. Det var dog ikke tilfældet med nogle af os til prøven.

ok hvordan udspørge jer?

hvad spørger han om foreksempel? :dry:

Link to comment
Share on other sites

ok hvordan udspørge jer?

hvad spørger han om foreksempel? :dry:

For eks. hvis man har sagt noget tidligere og pludselig ændrer mening. Det er vigtigt at holde fast i sine udtalelser og ikke pludselig ændrer mening senere i forløbet. Og så skal man kunne argumentere for sine meninger/holdninger. Man skal kunne uddybe hvad man siger, når han spørger. Det nytter ikke noget at man sidder og siger "det ved jeg ikke". Så kommer man ikke ind til :4police:

Link to comment
Share on other sites

For eks. hvis man har sagt noget tidligere og pludselig ændrer mening. Det er vigtigt at holde fast i sine udtalelser og ikke pludselig ændrer mening senere i forløbet. Og så skal man kunne argumentere for sine meninger/holdninger. Man skal kunne uddybe hvad man siger, når han spørger. Det nytter ikke noget at man sidder og siger "det ved jeg ikke". Så kommer man ikke ind til :4police:

er sådan som person så det er ikke noget problem..men er lidt bekymret for hvad de spørger om.altså at kunne forklare sig osv.ved ikke om jeg kan gøre det fordi jeg aldrig er blevet sat i den situation før? :blush:

Link to comment
Share on other sites

nåh ok...det er ikke noget problem for jeg kan allerede 10finger systemet så...

og militærets forhindrings bane er..hmm...rigtig god... :laugh: :4thumbup:

Det er ikke militærets forhindringsbane - men politiskolens. En blanding af løb, styrke og udholdenhed. Du skal bl.a. som minumum tage 25 reps i bænk á 50 kg på 1 min, trække svælle (78 kg) etc...

Link to comment
Share on other sites

nu vi snakker om ude i byen så har jeg derimod hørt at de vil gøre næsten hvad som helst for at beholde en hvis man er startet på skolen..der menes ikke med "snyd" til prøverne eller lign men derimod råd og masser af vejledning til at komme på rette spor :superman:

Det skulle vist ikke være helt forkert. Det som rygtet siger ude i byen er, at typisk falder der ca. 2 fra per hold( IKKE pr. klasse!)

Årsagerne kan der være mange af.

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Det skulle vist ikke være helt forkert. Det som rygtet siger ude i byen er, at typisk falder der ca. 2 fra per hold( IKKE pr. klasse!)

Årsagerne kan der være mange af.

/CountySheriff

hvad menes der med pr hold?bliver man ikke indelt i klasser når man starter på politiskolen? :blink:

Link to comment
Share on other sites

hvad menes der med pr hold?bliver man ikke indelt i klasser når man starter på politiskolen? :blink:

Jo jo..

Hver årgang har 3 hold; april august og december.

Hver hold har et antal klasser. Antallet af klasse variere en del, ofte flere klasser sidst på året- årsagen skal findes i politiskolens budget.

Hver klasse har typisk 16-20 elever.

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Jo jo..

Hver årgang har 3 hold; april august og december.

Hver hold har et antal klasser. Antallet af klasse variere en del, ofte flere klasser sidst på året- årsagen skal findes i politiskolens budget.

Hver klasse har typisk 16-20 elever.

/CountySheriff

hvordan bliver man så fordelt når man har bestået alle prøver osv?

Link to comment
Share on other sites

den rute vi løb var der 4xhjørner.dvs at for hvert lys kryds var der lidt mindre at løbe efter.

men den er god til at kunne styre sin hastighed på.så kan man give den gas de sidste pr meter.det gjorde jeg ihvertfald

Får man sin karakter for hver øvelse med det samme - når den er slut??

Hvordan fik du styr på dine kropshævninger?

Hvornår skal du til samarbejdsprøve?

Hvordan

Hilsen

Brian

Edited by bhsand
Link to comment
Share on other sites

Får man sin karakter for hver øvelse med det samme - når den er slut??

Hvornår skal du til samarbejdsprøve?

Hilsen

Brian

Man får karakter i hver øvelse, når prøven er slut. Så er der en lille personlig samtale hvor man snakker lidt omkring prøven og får sine karakterer.-

Link to comment
Share on other sites

Får man sin karakter for hver øvelse med det samme - når den er slut??

Hvordan fik du styr på dine kropshævninger?

Hvornår skal du til samarbejdsprøve?

Hvordan

Hilsen

Brian

nej nej man får en samlet karaktere for prøven. og vi kunne derefter spørge instruktøren om at få karakterene at vide for hver enkelt øvelse.

jeg kørte med ekstra vægt og kørte 4reps. Jeg plejede og kører stadig med vægt. Ca 10-15kg mere end min egen krops vægt. Så kørte jeg os os smal trak...

jeg skal faktisk op imorgen...d.11.maj :superman:

Link to comment
Share on other sites

nej nej man får en samlet karaktere for prøven. og vi kunne derefter spørge instruktøren om at få karakterene at vide for hver enkelt øvelse.

jeg kørte med ekstra vægt og kørte 4reps. Jeg plejede og kører stadig med vægt. Ca 10-15kg mere end min egen krops vægt. Så kørte jeg os os smal trak...

jeg skal faktisk op imorgen...d.11.maj :superman:

OK. Spændende, spændende... Glæder mig til at hører hvordan det er gået.

Good luck.

Link to comment
Share on other sites

hvordan bliver man så fordelt når man har bestået alle prøver osv?

Rygtet siger, at fordelingen i klasserne er helt tilfældig, een ting er dog sikkert, og det er at der ikke bliver lavet hele klasser med elever som skal til samme station. fx. en KBH CITY klasse mv.

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Rygtet siger, at fordelingen i klasserne er helt tilfældig, een ting er dog sikkert, og det er at der ikke bliver lavet hele klasser med elever som skal til samme station. fx. en KBH CITY klasse mv.

/CountySheriff

For år tilbage delte man op i studenter-, traktor- og hvad de ellers kunne finde på af klasser, men det er altså også længe siden. Også dengang blandede man stationerne, men er du først optaget er det fuldstændig lige meget. Held og lykke.

Per

Link to comment
Share on other sites

hAR VÆRET OPPE OG BESTOD!!!!

Men jeg synes jeg blev fejl bedømt!! :mad: For groft. Selvom jeg deltog i gruppen, blev valgt som formand af de andre og kunne forsvare mine holdninger på en god måde (fik det fortalt af de andre som var med til prøven) blev jeg stadig bedømt til en 2 tal. Fik bedømmeren til at skrive at jeg var dybt uenig i bedømmelsen så nu skal jeg til kommisionen og forsvare min 2tal så jeg stadig er egnet!

Synes det var uretfærdigt bedømt. Selv dem fra gruppen jeg var i synes jeg burde få 3 og op efter...

Hvad har i af erfaringer inden for hold opgaven og kommisionen? :blink:

Link to comment
Share on other sites

hAR VÆRET OPPE OG BESTOD!!!!

Men jeg synes jeg blev fejl bedømt!! :mad: For groft. Selvom jeg deltog i gruppen, blev valgt som formand af de andre og kunne forsvare mine holdninger på en god måde (fik det fortalt af de andre som var med til prøven) blev jeg stadig bedømt til en 2 tal. Fik bedømmeren til at skrive at jeg var dybt uenig i bedømmelsen så nu skal jeg til kommisionen og forsvare min 2tal så jeg stadig er egnet!

Synes det var uretfærdigt bedømt. Selv dem fra gruppen jeg var i synes jeg burde få 3 og op efter...

Hvad har i af erfaringer inden for hold opgaven og kommisionen? :blink:

af ren interesse - hvad gav bedømmeren som begrundelse?

Link to comment
Share on other sites

af ren interesse - hvad gav bedømmeren som begrundelse?

Han mente at jeg var for pjattede og var useriøst. Han mente ikke at jeg var seriøst nok til at kunne være betjent..

Men resten af gruppen havde det fint med mig. Snakkede med nogen af dem bageftr og de var i chok over at høre at jeg fik 2.

Men jeg synes os det var lidt underligt at han ikke spurgte mig ligeså meget som de andre.Mig gad han ikke bruge så megt tid på...

Jeg kunne ikke lide ham og han kunne hundrede procent ikke lide mig! :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Han mente at jeg var for pjattede og var useriøst. Han mente ikke at jeg var seriøst nok til at kunne være betjent..

Men resten af gruppen havde det fint med mig. Snakkede med nogen af dem bageftr og de var i chok over at høre at jeg fik 2.

Men jeg synes os det var lidt underligt at han ikke spurgte mig ligeså meget som de andre.Mig gad han ikke bruge så megt tid på...

Jeg kunne ikke lide ham og han kunne hundrede procent ikke lide mig! :nonono:

øv det var da ærgerligt. HVad fik de andre af karakterer?

Link to comment
Share on other sites

hAR VÆRET OPPE OG BESTOD!!!!

Men jeg synes jeg blev fejl bedømt!! :mad: For groft. Selvom jeg deltog i gruppen, blev valgt som formand af de andre og kunne forsvare mine holdninger på en god måde (fik det fortalt af de andre som var med til prøven) blev jeg stadig bedømt til en 2 tal. Fik bedømmeren til at skrive at jeg var dybt uenig i bedømmelsen så nu skal jeg til kommisionen og forsvare min 2tal så jeg stadig er egnet!

Synes det var uretfærdigt bedømt. Selv dem fra gruppen jeg var i synes jeg burde få 3 og op efter...

Hvad har i af erfaringer inden for hold opgaven og kommisionen? :blink:

Surt show, håber du får dem overbevist.

-Hvordan forløb prøven ellers?

-Hvad skulle I løse af opgaver?

-Var det sjovt?

Link to comment
Share on other sites

Han mente at jeg var for pjattede og var useriøst. Han mente ikke at jeg var seriøst nok til at kunne være betjent..

Men resten af gruppen havde det fint med mig. Snakkede med nogen af dem bageftr og de var i chok over at høre at jeg fik 2.

Men jeg synes os det var lidt underligt at han ikke spurgte mig ligeså meget som de andre.Mig gad han ikke bruge så megt tid på...

Jeg kunne ikke lide ham og han kunne hundrede procent ikke lide mig! :nonono:

Hvor gammel er du?

Tro mig. Selvom man måske føler man har gjort sig bedre end til et 2-tal, så har de, som har bedømt dig, bedømt kommende eller ikke kommende betjente i mange år. De ved hvad de taler om og hvad de kræver af den enkelte. Der er selvfølgelig nogle fælleskrav der skal beståes, men modsat søger de ikke en slags person, men 1000 forskellige individer der kan tænke selvstændigt etc etc. Så hvis de på forhånd har dannet sig et billede af hvem du måske kunne være, og ikke har opfyldt det billede, så kan det sagtens være derfor du kun fik 2. Men det behøver ikke være derfor. Der kan jo være mange andre grunde.

Du skal bare ikke tude og sig at det var fordi betjenten var dum og ikke kunne lide dig. Måske er du ikke moden nok - det er der ingen skam i, for så søger du bare igen om et år og viser dem at du er blevet klar. Det vil de nok også anbefale, hvis det er sådan landet ligger

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share