De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

hvorfor skal politiet kæmpe med personen i 8år?

For at personen får samme livserfaring som en på 29 år.

Ellers ser jeg da ingen fordele ved ikke at hive de helt unge ind, selv om de har en "mindre" livserfaring.

Edited by Debil Emil
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvad har du ellers gjordt for at vise dem at det er det du vil?

For jeg skal op til den afsluttende samtale og der vil jeg helst tag dem med storm!Men hvordan gøres det uden at virke for "selsikker" du ved?

Nogen forslag?

PS: Grunden til min "comeback" er pga et meget skuffende 2tal i holdopgaven... :nonono:

Jeg tror desværre løbet er kørt med et 2 tal til holdopgaven medmindre du får 5 til den afsluttende samtale.

Forslag - vær dig selv!

Link to comment
Share on other sites

Mærkeligt indlæg at komme med. Jeg kan fortælle dig at godt 80% af mine klassekammerater incl. mig selv kom ind første gang de søgte. Grunden til at man ikke kommer ind første gang, er at man ikke er god nok - enten karaktermæssigt, manglende modenhed etc... Der går mange rygter om hvorfor folk ikke kom ind første gang. Og det er oftes dem selv der har fundet på 1000 søforklaringer, da de ikke vil sige, at de simpelthen ikke var gode nok.

hellere end på 29 end 21? Hmm... :dry: Hvorfor skulle en på 29 være bedre end en på 21?

Hvis du regner gennemsnittet ud for alle klasserne tror jeg ikke du får 80 % - anyway.

Tror ikke du forstod joken i denne tråd - for at skære det lidt mere ud. Jeg er næsten sikker på, at politiet hellere vil ansætte én på 25 år eller 26 år end en på 21 år - modenhed som du selv skriver. Og ja, en på 21 år kan være ligeså moden som en på 25, dog ikke i de fleste tilfælde.

Link to comment
Share on other sites

Det er da rart at vide man ikke er den eneste som har fået afslag første gang.

Hvilke karakterer fik du i prøverne 2 gang?

Tillykke med optagelsen. :smile:

Karakterer:

Fysisk. Samlet: 3

Kropshævninger: 4

Kropsbøjninger: 3

Dukkeløft: 3

Bænkpres: 4

Spurt: 4

Opvarmning: 3

Løb: 3

Holdopgaven: samlet 4

Aflsuttende samtale: 3

Link to comment
Share on other sites

Tjae...

Hvorfor helst én på 29?

- Generel modenhed

- Mere livserfaring

- Bedre forståelse for de fleste ting

- Har vel typisk et højere uddannelsesniveau

- Mere erhvervserfaring

- Er ovre den værste ungdom

Hvorfor helst én på 21?

- Mulighed for ansættelse i længere tid

- Kan være lettere at "præge" end en ældre person

Find selv på flere....

Præcis....

Link to comment
Share on other sites

Efter som jeg fik den glædelige nyhed om at jeg skal starte på politiskolen d 1/8-2006 står jeg og mangler en bolig i København.

Jeg er på udkig efter et værelse til mig selv eller en 2 værelses lejlighed hvor jeg evt kan bo sammen med en anden aspirant.

Boligen skal helst ligge inden for disse områder:

Brøndby øster

Brøndby vester

Brøndby

Glostrup

Valby

Hvidovre

Rødovre

Nogle der kan hjælpe mig eller kender en god bolig-site ?????????

Har du fundet et sted at bo? :wink:

Edited by Avenue
Link to comment
Share on other sites

Så det vil faktisk være ligemeget hvad man gør til prøven. MAn kan kun håbe for de "falder" for ens personlighed og de bedømmer dig til at være af rette støbning?eller hvaD? :dry:

Jeg tror ikke der er så meget du kan gøre til kommissionen end som sagt, være dig selv. Selvom du måske får et 3 eller 4 tal, er det jo stadig nogle helt andre personer, der udvælger dig til ansættelse.

Jeg skal ikke gøre mig klog på den endelige udvælgelse, men de siger jo at de vælger dem ud, som efter samlet vurdering skønnes som de bedste til jobbet. Jeg vi da skyde på som udgangspunkt bliver der kigget på karakterer. Dernæst alder, erhvervs erfaring og modenhed. :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sgu også ked af det, havde virkelig håber på det blev denne gang, mest fordi de hele tiden havde sagt, at når de skulle ansætte mange næste gang, ville jeg blive ansat.

Jeg var med i april puljen, men der blev kun ansat 72. Jeg fik mulighed for at lade min ansøgning ligge til at komme i betragning både april, august og december, men nu skriver de at mine chancer for at komme med til december er små, og har derfor givet mig officielt afslag og sendt bilag og det hele tilbage. Det må jo næsten være fordi, der er mange andre som har højere karakterer i øjebikket.

Jeg er næsten sikker på jeg vil søge igen, selvom det ikke er så fedt at skulle tage alle prøverne igen(ikke mindst den berømte ventetid). Men jeg skal bare vise dem, at det er mig der skal ansættes i politiet. :4police: Jeg er jo heldigvis i god form, om ikke bedre end sidst (går efter 4 tal i fysisk prøve). Det eneste der lige skal friskes op er den almene viden og lidt matematik, så ryger ansøgningen afsted igen. :cool:

Jeg er lige blevet 28, så det er ved at være sidste chance for mig :innocent:

Det er godt at du har truffet et valg. Nu skal du bare søger for at være bedst på ALLE områder i forbindelse med prøverne, så har de(politiet) jo ingen undskyldning længere.

Lykke til.

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Ja, har fundet en lejlighed i Valby sammen med en anden aspirant som skal tilbage på skolebænken på PGIII. Og dig ?

Jeg har ikke rigtig kigget efter noget endnu, venter til jeg flytter tilbage til Danmark. Valby tror jeg er et godt valg, regner også selv med at kigge efter noget i Valby eller deromkring.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke rigtig kigget efter noget endnu, venter til jeg flytter tilbage til Danmark. Valby tror jeg er et godt valg, regner også selv med at kigge efter noget i Valby eller deromkring.

Bor du ikke i Danmark nu ?!

Har også hørt at Valby skulle være et godt sted at bo hvis man går på politiskolen. Nemt med transport, billigt ect.-

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke der er så meget du kan gøre til kommissionen end som sagt, være dig selv. Selvom du måske får et 3 eller 4 tal, er det jo stadig nogle helt andre personer, der udvælger dig til ansættelse.

Jeg skal ikke gøre mig klog på den endelige udvælgelse, men de siger jo at de vælger dem ud, som efter samlet vurdering skønnes som de bedste til jobbet. Jeg vi da skyde på som udgangspunkt bliver der kigget på karakterer. Dernæst alder, erhvervs erfaring og modenhed. :raisebrow:

Tror os det er noget ligende de kigger efter

Vil det sige at dem som er til kommisionen ikke har den endelig beslutning? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ud fra hvilke erfaringer taler du fra??

Kender et par stykker som har fået afslag pga. et 2 tal til holdopgaven. Der er mange som søger ind i øjeblikket og som du kan læse, har der ikke engang været plads til ansættelse til folk med 3 og 4 taler til holdopgaven endvidere vægter politiet holdopgaven højt. Et 2 tal er simpelthen ikke nok. Må man spørger hvor gammel du er?

Link to comment
Share on other sites

Den karakter, man får til holdprøven, er jo snittet af i alt 5 karakterer. Ved I om Rigspolitiet kigger på samtlige fem karakterer, når de gennemgår ens papirer, eller stirer de sig blinde på den ene gennemsnitkarakter?

Link to comment
Share on other sites

Den karakter, man får til holdprøven, er jo snittet af i alt 5 karakterer. Ved I om Rigspolitiet kigger på samtlige fem karakterer, når de gennemgår ens papirer, eller stirer de sig blinde på den ene gennemsnitkarakter?

Mit bud er at de ser på ALT. Jeg fik ihf at vide, at jeg skulle være forberedt på at de ville spørge ind til nogle af de 5 punkter første gang jeg var til kommission for et år siden.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Hey,

Håber sgu det lykkes for dig Rommel. Jeg venter selv på svar til september, og jeg synes fandme det er tæt på uudholdeligt med al den ventetid. Og dette er endda kun min første gang!

Det vil sige, at du fik et brev om at du skulle vente til september med at få svar? Hvad har du fået i prøverne?

Link to comment
Share on other sites

Kender et par stykker som har fået afslag pga. et 2 tal til holdopgaven. Der er mange som søger ind i øjeblikket og som du kan læse, har der ikke engang været plads til ansættelse til folk med 3 og 4 taler til holdopgaven endvidere vægter politiet holdopgaven højt. Et 2 tal er simpelthen ikke nok. Må man spørger hvor gammel du er?

ok..det lyder slemt...

jeg er 23, snart 24 lige præsis den rigtige "politi" alder :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share