De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

Ja der bliver spurgt lidt løst og fast om alt muligt.

Jeg sad foran et panel på 5 folk af forskellig afstamning.

Pedro i stedet for at brokke dig over hvordan prøverne er noget lort og de gør det hele forkert osv, så indse at sådan er det bgare og brug energien positivt.

Og til det med bolig. Smid en annonce i den blå avis eller noget i den stil, hvor du skriver du søger bolig og du skal starte på politiskolen. Så går der ikke lang tid før du får henvendelser.

Jeg synes da ikke jeg har brokket mig!Mener bar de kunne godt have taget lidt hensyn til folk som har brugt over 1år på det og består det hele med gode karaktere OGSÅ til sidst får beskeden at de må vente!Kender folk som har brugt snart over 2 år på det...

Jeg bruger helt sikkert prøverne til noget positivt!Ellers går man kold i det! :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Boligen skal helst ligge inden for disse områder:

Brøndby øster

Brøndby vester

Brøndby

Glostrup

Valby

Hvidovre

Rødovre

Nogle der kan hjælpe mig eller kender en god bolig-site ?????????

Overvej det her nøje. Det er virkelig Danmarks røvhul (=Vestegnen). Jeg regner med, at du er fra Jylland og ikke ved bedre ;) Men hvis jeg var dig ville jeg hellere finde noget ind i Kbh og så tage S-toget den korte bid vej, der er til skolen.

Link to comment
Share on other sites

Overvej det her nøje. Det er virkelig Danmarks røvhul (=Vestegnen). Jeg regner med, at du er fra Jylland og ikke ved bedre ;) Men hvis jeg var dig ville jeg hellere finde noget ind i Kbh og så tage S-toget den korte bid vej, der er til skolen.

Du har helt ret, jeg er fra jylland og kender ikke København særlig godt. Men vil bo nær skolen da jeg regner med at tage hjem i weekenden.

Jeg fundet en 2-værelses i Valby 4-5 km fra skolen på 60 kvm, med et fint køkken og nyt badeværelse. Der er vaskekælder, altan, kabeltv og internetforbindelse for 3500.- + forbrug !!!

Det kan sku ikke være meget bedre når man skal bo sammen.

Link to comment
Share on other sites

Til alle jer som efterhånden har fået besked om, at i er velkommen i dansk politi, tillykke.

OG SÅ TIL DET VÆSENTLIGE ANG. BOLIG...

Ude i byen går der rygter om, at man kan rette henvendelse til politiet på hovednummeret og her blive omstillet til "Bolig anvisningen".

Hvor meget de kan hjælpe fortæller rygterne intet om, men det er da en start.

Til alle jer som overvejer at bo i centrum af KBH så husk lige disse ting:

1) priserne for bare et værelse på 15 m2 koster ca. 3500,- kr. :cry:

2) Når i skal løbetræne, for det skal en "politier" jo, så har dem i KBH- centrum glæden af, at løbe mellem lyskryds, i tæt trafik, på befærdede fortove mv. (medmindre man synes det er helt vildt sejt at tage S-toget ud i vildmarken for at træne) :nonono:

3) Når man bor i centrum er det dejligt at køre med de "altid-pålidelige" s-toge til og fra skole... NOT!! :blink:

Det var ordene..

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Det har de sagt i laaaaannng tid men ingen har prøvet de der hold endnu. Tror heller ikke de kan afvikles iløbet af et par dage!

Det tror jeg først på når jeg har set det! :dry:

FORKERT!!!!

Du ved slet ikke hvad du taler om. For næsten et år siden afprøvede de modellen på nogle af dem der startede på august holdet 05. Det var en prøvemodel af hvordan det kunne se ud, og det forløb over 3 dage. Man er i øjeblikket i gang med at færdigkonstruere den optagelsesmodel der skal bruges i fremtiden, hvor man nedbringer behandlingstiden til max. 4 mdr. Dvs fra den dag du sender ansøgningen til du får besked om du er optaget eller ej. I den model vil fysisk prøve, holdopg og samtale ligge i umiddelbart forlængelse af hinanden.

Link to comment
Share on other sites

FORKERT!!!!

Du ved slet ikke hvad du taler om. For næsten et år siden afprøvede de modellen på nogle af dem der startede på august holdet 05. Det var en prøvemodel af hvordan det kunne se ud, og det forløb over 3 dage. Man er i øjeblikket i gang med at færdigkonstruere den optagelsesmodel der skal bruges i fremtiden, hvor man nedbringer behandlingstiden til max. 4 mdr. Dvs fra den dag du sender ansøgningen til du får besked om du er optaget eller ej. I den model vil fysisk prøve, holdopg og samtale ligge i umiddelbart forlængelse af hinanden.

På den måde er det os fint!

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi ses på skolen mate...!!!

Folk herinde taler så meget om gode karakterer til prøverne - og ja - det er en vigtig faktor for ansættelse....men andre ting er også væsentlige!? Alder, erhvervserfaring, modenhed og hvad man ellers har gjort for at vise politiet, at det er det man vil. For mit vedkommende har jeg de sidste mange år, gjort mange ting, for at vise at det er det jeg vil 100 % - så får man brevet om ansættelse – stor tilfredsstillelse!

Til dem som har fået afslag - op på hesten igen, jeg har selv fået afslag før, det var til den afsluttende samtale for præcis et år siden – 2 tal!

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi ses på skolen mate...!!!

Folk herinde taler så meget om gode karakterer til prøverne - og ja - det er en vigtig faktor for ansættelse....men andre ting er også væsentlige!? Alder, erhvervserfaring, modenhed og hvad man ellers har gjort for at vise politiet, at det er det man vil. For mit vedkommende har jeg de sidste mange år, gjort mange ting, for at vise at det er det jeg vil 100 % - så får man brevet om ansættelse – stor tilfredsstillelse!

Til dem som har fået afslag - op på hesten igen, jeg har selv fået afslag før, det var til den afsluttende samtale for præcis et år siden – 2 tal!

Det er da rart at vide man ikke er den eneste som har fået afslag første gang.

Hvilke karakterer fik du i prøverne 2 gang?

Tillykke med optagelsen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

SURT SHOW, langt fra tilfredstillende at der skulle gå så lang tid inden du fik besked om den endelige afgørelse.

Skulle du ikke have mistet modet, så er det bare "op på hesten igen".

Du har jo den mulighed, at prøverne kan gennemføres på den halve tid, dvs. minimum ventetid mellem prøverne.

Måde det gøres på, er at meddele afdeling B(dem som modtager ansøgningen) at du er villig til at gennemfører prøverne uanset hvor i landet de bliver afholdt.

Jeg kender selv en som gjorde dette og fik afsluttet alle prøver mv. inden 4 mdr.

Det er selvfølgelig en lidt dyr løsning, mht. transport udgifter, men du sparer også en hel del tid.

Så er spørgsmålet bare om du gider gå det hele igennem igen. Jeg kan godt forstå hvis du har mistet alt for dansk politi, men du kan spørge dig selv:

"hvad fa.. skulle jeg ellers lave??" kort efter har du sikkert svaret.

/CountySheriff

Jeg er sgu også ked af det, havde virkelig håber på det blev denne gang, mest fordi de hele tiden havde sagt, at når de skulle ansætte mange næste gang, ville jeg blive ansat.

Jeg var med i april puljen, men der blev kun ansat 72. Jeg fik mulighed for at lade min ansøgning ligge til at komme i betragning både april, august og december, men nu skriver de at mine chancer for at komme med til december er små, og har derfor givet mig officielt afslag og sendt bilag og det hele tilbage. Det må jo næsten være fordi, der er mange andre som har højere karakterer i øjebikket.

Jeg er næsten sikker på jeg vil søge igen, selvom det ikke er så fedt at skulle tage alle prøverne igen(ikke mindst den berømte ventetid). Men jeg skal bare vise dem, at det er mig der skal ansættes i politiet. :4police: Jeg er jo heldigvis i god form, om ikke bedre end sidst (går efter 4 tal i fysisk prøve). Det eneste der lige skal friskes op er den almene viden og lidt matematik, så ryger ansøgningen afsted igen. :cool:

Jeg er lige blevet 28, så det er ved at være sidste chance for mig :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan så fortælle dig, at de fleste får afslag første gang de søger.....Jeg kender mange som først er kommet ind 2. eller 3. gang. Det fortæller også, at det er det man vil, endvidere er det også et tegn på, at man kan rejse sig igen efter et nederlag. Rigtig indstilling til det med et 4 tal til den næste fysiske prøve - sådan skal det sq lyder champ. Du har måske også et lille minus, da din alder går dig lidt imod....men hvad, hellere en på 29 år end en på 21 år.

Jeg er selv 24 år. Bor i London så har taget flyet hjem til alle prøverne, det fortæller måske også politiet at det er det jeg vil - bare et eks.!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan så fortælle dig, at de fleste får afslag første gang de søger.....Jeg kender mange som først er kommet ind 2. eller 3. gang. Det fortæller også, at det er det man vil, endvidere er det også et tegn på, at man kan rejse sig igen efter et nederlag. Rigtig indstilling til det med et 4 tal til den næste fysiske prøve - sådan skal det sq lyder champ. Du har måske også et lille minus, da din alder går dig lidt imod....men hvad, hellere en på 29 år end en på 21 år.

Jeg er selv 24 år. Bor i London så har taget flyet hjem til alle prøverne, det fortæller måske også politiet at det er det jeg vil - bare et eks.!

Hvad har du ellers gjordt for at vise dem at det er det du vil?

For jeg skal op til den afsluttende samtale og der vil jeg helst tag dem med storm!Men hvordan gøres det uden at virke for "selsikker" du ved?

Nogen forslag?

PS: Grunden til min "comeback" er pga et meget skuffende 2tal i holdopgaven... :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Hvad har du ellers gjordt for at vise dem at det er det du vil?

For jeg skal op til den afsluttende samtale og der vil jeg helst tag dem med storm!Men hvordan gøres det uden at virke for "selsikker" du ved?

Nogen forslag?

PS: Grunden til min "comeback" er pga et meget skuffende 2tal i holdopgaven... :nonono:

Mit forslag er at du skal slappe heeeeeelt af og ikke tage nogen med "storm". Jeg har en mistanke om at det kan give et dejligt bagslag. :smile:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor bagslag?

Fordi det er en jobsamtale = en samtale der skal afgøre om din personlighed passer til et job som politibetjent. (Det fremgår vist også af de sidste to sider i tråden...) En politibetjent skal vel næppe "tage nogen med storm", snarere bevare et overblik og, som Rommel foreslår, kunne tage det heeelt roligt.

Avenue: De fleste får afslag første gang? For at se om de virkelig vil? Den køber jeg sgu ikke... :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Fordi det er en jobsamtale = en samtale der skal afgøre om din personlighed passer til et job som politibetjent. (Det fremgår vist også af de sidste to sider i tråden...) En politibetjent skal vel næppe "tage nogen med storm", snarere bevare et overblik og, som Rommel foreslår, kunne tage det heeelt roligt.

Avenue: De fleste får afslag første gang? For at se om de virkelig vil? Den køber jeg sgu ikke... :nonono:

Nej det tror jeg heller ikke, men jeg tror dog at der er mange der får afslag første gange fordi de rent faktisk ikke er klar til at bestå.

Link to comment
Share on other sites

Tror i ikke hvis man har fået dårlige karaktere at den sidste afsluttende samtale er en sidste chance for at kunne vise at man kunne klare det?Altså at vise man er og kan arbejde som betjent..?

hmm :crazy:

Nej, det tror jeg ikke er tilfældet. De kigger jo på alle prøverne og laver en samlet vurdering af personen. Der er jo 4 forskellige personer som bedømmer gennem forløbet, kommissionen sammenfatter bare prøverne og spørger lidt ind til hvorfor man vil være betjent osv. Jeg blev f.eks selv spurgt om hvordan jeg ville reagere i en bestemt situation såsaom ulykke med børn indblandet osv.

Den endelige udvælgelse udføres af ledelsen af ansættelsesafsnittet

Link to comment
Share on other sites

Nej, det tror jeg ikke er tilfældet. De kigger jo på alle prøverne og laver en samlet vurdering af personen. Der er jo 4 forskellige personer som bedømmer gennem forløbet, kommissionen sammenfatter bare prøverne og spørger lidt ind til hvorfor man vil være betjent osv. Jeg blev f.eks selv spurgt om hvordan jeg ville reagere i en bestemt situation såsaom ulykke med børn indblandet osv.

Den endelige udvælgelse udføres af ledelsen af ansættelsesafsnittet

Præcis! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan så fortælle dig, at de fleste får afslag første gang de søger.....Jeg kender mange som først er kommet ind 2. eller 3. gang. Det fortæller også, at det er det man vil, endvidere er det også et tegn på, at man kan rejse sig igen efter et nederlag. Rigtig indstilling til det med et 4 tal til den næste fysiske prøve - sådan skal det sq lyder champ. Du har måske også et lille minus, da din alder går dig lidt imod....men hvad, hellere en på 29 år end en på 21 år.

Mærkeligt indlæg at komme med. Jeg kan fortælle dig at godt 80% af mine klassekammerater incl. mig selv kom ind første gang de søgte. Grunden til at man ikke kommer ind første gang, er at man ikke er god nok - enten karaktermæssigt, manglende modenhed etc... Der går mange rygter om hvorfor folk ikke kom ind første gang. Og det er oftes dem selv der har fundet på 1000 søforklaringer, da de ikke vil sige, at de simpelthen ikke var gode nok.

hellere end på 29 end 21? Hmm... :dry: Hvorfor skulle en på 29 være bedre end en på 21?

Link to comment
Share on other sites

hellere end på 29 end 21? Hmm... :dry: Hvorfor skulle en på 29 være bedre end en på 21?

Tjae...

Hvorfor helst én på 29?

- Generel modenhed

- Mere livserfaring

- Bedre forståelse for de fleste ting

- Har vel typisk et højere uddannelsesniveau

- Mere erhvervserfaring

- Er ovre den værste ungdom

Hvorfor helst én på 21?

- Mulighed for ansættelse i længere tid

- Kan være lettere at "præge" end en ældre person

Find selv på flere....

Edited by Limited
Link to comment
Share on other sites

Tjae...

Hvorfor helst én på 29?

- Generel modenhed

- Mere livserfaring

- Bedre forståelse for de fleste ting

- Har vel typisk et højere uddannelsesniveau

- Mere erhvervserfaring

- Er ovre den værste ungdom

Hvorfor helst én på 21?

- Mulighed for ansættelse i længere tid

- Kan være lettere at "præge" end en ældre person

Find selv på flere....

Man kan vel sige at en person på 21 der bliver ansat i politiet i løbet af de næste 8 år, til personen kan sammen lignes med en på 29 får en højere forståelse for politiets arbejde

Har samme livserfaring.

Langt mere politimæssig erfaring.

Ovre den værste ungdom osv.

Man kan sige at politiet så skal kæmpe med den unge person i 8 år, men i længenden er den "præget" person til størrere gavn for politiet end den person der starter som 29 årige.

Link to comment
Share on other sites

Man kan vel sige at en person på 21 der bliver ansat i politiet i løbet af de næste 8 år, til personen kan sammen lignes med en på 29 får en højere forståelse for politiets arbejde

Har samme livserfaring.

Langt mere politimæssig erfaring.

Ovre den værste ungdom osv.

Man kan sige at politiet så skal kæmpe med den unge person i 8 år, men i længenden er den "præget" person til størrere gavn for politiet end den person der starter som 29 årige.

hvorfor skal politiet kæmpe med personen i 8år?

Link to comment
Share on other sites

Nej, det tror jeg ikke er tilfældet. De kigger jo på alle prøverne og laver en samlet vurdering af personen. Der er jo 4 forskellige personer som bedømmer gennem forløbet, kommissionen sammenfatter bare prøverne og spørger lidt ind til hvorfor man vil være betjent osv. Jeg blev f.eks selv spurgt om hvordan jeg ville reagere i en bestemt situation såsaom ulykke med børn indblandet osv.

Den endelige udvælgelse udføres af ledelsen af ansættelsesafsnittet

Så det vil faktisk være ligemeget hvad man gør til prøven. MAn kan kun håbe for de "falder" for ens personlighed og de bedømmer dig til at være af rette støbning?eller hvaD? :dry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share