De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

TILLYKKE MED DET...håber ikke du glemmer os på forummet!!!! :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

1000 tak skal du have og selvfølgelig glemmer jeg jer ikke :wink: !! Man skal aldrig glemme hvor man kommer fra :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med det!

Hvornår blevet du erklæret egnet og hvilke kataktere fik du undervejs?

Ja, helt sikkert.

Kan du ikke skrive dine karakterer ned. Jeg fik selv 3 taller hele vejen igennem, sidst til den sidste samtale i januar. I brevet idag pr. 20/5 fik jeg at vide, at jeg ikke kom ind til august, men stadig var i betragtning til decemberholdet.

Link to comment
Share on other sites

Ja, helt sikkert.

Kan du ikke skrive dine karakterer ned. Jeg fik selv 3 taller hele vejen igennem, sidst til den sidste samtale i januar. I brevet idag pr. 20/5 fik jeg at vide, at jeg ikke kom ind til august, men stadig var i betragtning til decemberholdet.

Synes der er efterhånden en del som er til eftertragtning til december holdet?

Link to comment
Share on other sites

Synes der er efterhånden en del som er til eftertragtning til december holdet?

Er der nogen herinde der har en idé om hvordan det forholder sig med antallet af egnede kontra egnede, der bliver optaget, eksempelvis her til december. Har hørt, der er mindst dobbelt så mange egnede, end der er brug for.

Har alle, der ikke kom ind til august, fået at vide de røg videre i puljen til december ?

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen herinde der har en idé om hvordan det forholder sig med antallet af egnede kontra egnede, der bliver optaget, eksempelvis her til december. Har hørt, der er mindst dobbelt så mange egnede, end der er brug for.

Har alle, der ikke kom ind til august, fået at vide de røg videre i puljen til december ?

Jeg ved fra nogle enkelte rygter at der vil blive dannet 2 store hold december og april...tror jeg..Er ikke sikker på på april :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jo lovet at poste svaret på optagelse som politibetjent på prøve herinde.

Brevet kom i går, og jeg kom deværre ind til august. Ej heller 1 december. :nonono:

Der har været 300 egnede til ansættelse, og der blev ansat 198 til august.

Officiel afslag på min ansøgning efter en ventetid på 11 måneder. 21 juni 2005 blev jeg færdig med alle prøverne og erklæret egnet.

Mine karakter har været ok, men bare ikke gode nok åbentbart. De skriver i brevet at jeg var en af 300 velkvalificerede ansøgere, som var til rådighed. Sørgeligt man skal vente så længe for at få et svar, jeg kunne i teorien har gennemført alle prøverne 2 gange med henblik på bedre karakterer. Til dem som ikke kender mine karakterer, fik jeg i skriftlig prøve: referat 8, matematik 8, diktat 10 om almen 16 rigtige ud af 20. Fysisk gennemsnit 3, holdopgave 4, afsluttende samtale 3.

Jeg har endnu ikke besluttet om jeg vil søge igen.

Held og lykke til alle som er i gang og også til dem som blev optaget pr 1 august. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jo lovet at poste svaret på optagelse som politibetjent på prøve herinde.

Brevet kom i går, og jeg kom deværre ind til august. Ej heller 1 december. :nonono:

Der har været 300 egnede til ansættelse, og der blev ansat 198 til august.

Officiel afslag på min ansøgning efter en ventetid på 11 måneder. 21 juni 2005 blev jeg færdig med alle prøverne og erklæret egnet.

Mine karakter har været ok, men bare ikke gode nok åbentbart. De skriver i brevet at jeg var en af 300 velkvalificerede ansøgere, som var til rådighed. Sørgeligt man skal vente så længe for at få et svar, jeg kunne i teorien har gennemført alle prøverne 2 gange med henblik på bedre karakterer. Til dem som ikke kender mine karakterer, fik jeg i skriftlig prøve: referat 8, matematik 8, diktat 10 om almen 16 rigtige ud af 20. Fysisk gennemsnit 3, holdopgave 4, afsluttende samtale 3.

Jeg har endnu ikke besluttet om jeg vil søge igen.

Held og lykke til alle som er i gang og også til dem som blev optaget pr 1 august. :bigsmile:

SURT SHOW, langt fra tilfredstillende at der skulle gå så lang tid inden du fik besked om den endelige afgørelse.

Skulle du ikke have mistet modet, så er det bare "op på hesten igen".

Du har jo den mulighed, at prøverne kan gennemføres på den halve tid, dvs. minimum ventetid mellem prøverne.

Måde det gøres på, er at meddele afdeling B(dem som modtager ansøgningen) at du er villig til at gennemfører prøverne uanset hvor i landet de bliver afholdt.

Jeg kender selv en som gjorde dette og fik afsluttet alle prøver mv. inden 4 mdr.

Det er selvfølgelig en lidt dyr løsning, mht. transport udgifter, men du sparer også en hel del tid.

Så er spørgsmålet bare om du gider gå det hele igennem igen. Jeg kan godt forstå hvis du har mistet alt for dansk politi, men du kan spørge dig selv:

"hvad fa.. skulle jeg ellers lave??" kort efter har du sikkert svaret.

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Hej.. Var inde hos politiet til sådan noget åben hus noget, og der fortalte de at de nye system snart ville træde i kraft og alle prøverne ville blive afviklet over 1-2 dage! og at man så ville få svar efter 2-3 uger! De kunne nemlig også godt selv se problemet i alle de folk som unødigt gik og ventede på svar, vedrørende deres fremtid!

PS de sagde også at august holdet og december holdet ville blive meget store!

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med det!

Hvornår blevet du erklæret egnet og hvilke kataktere fik du undervejs?

De skriftlige prøver:

Matematik: 10

Diktat: Havde 3 fejl, så mener jeg fik 8 :blink:

Referat: 8

Alm viden: 14 ud af 20 rigtige

Fysiske prøver:

Bænkpress 4

Resten af øvelserne 3

Samlet karakter 3

Holdopgave:

Alle punkterne fik jeg 4 i.

Samlet karakter 4

Kommisionen:

Samlet karakter 3

Jeg blev erklæret egenet 14 dage efter jeg havde været til den afsluttende samtale og fik brev om jeg var blevet ansat 4 måneder senere.-

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jo lovet at poste svaret på optagelse som politibetjent på prøve herinde.

Brevet kom i går, og jeg kom deværre ind til august. Ej heller 1 december. :nonono:

Der har været 300 egnede til ansættelse, og der blev ansat 198 til august.

Officiel afslag på min ansøgning efter en ventetid på 11 måneder. 21 juni 2005 blev jeg færdig med alle prøverne og erklæret egnet.

Mine karakter har været ok, men bare ikke gode nok åbentbart. De skriver i brevet at jeg var en af 300 velkvalificerede ansøgere, som var til rådighed. Sørgeligt man skal vente så længe for at få et svar, jeg kunne i teorien har gennemført alle prøverne 2 gange med henblik på bedre karakterer. Til dem som ikke kender mine karakterer, fik jeg i skriftlig prøve: referat 8, matematik 8, diktat 10 om almen 16 rigtige ud af 20. Fysisk gennemsnit 3, holdopgave 4, afsluttende samtale 3.

Jeg har endnu ikke besluttet om jeg vil søge igen.

Held og lykke til alle som er i gang og også til dem som blev optaget pr 1 august. :bigsmile:

Jeg beklager.SYnes os deres prøver er platte. MENT på den måde at de skulle ligge holdopgaven først så de skriftlige og fysiske prøver først så kan man finde ud af med det samme hvad de forventer!

Håber du finder ud af hvad din drøm er og om den er værd at søge om igen!

Link to comment
Share on other sites

Hej.. Var inde hos politiet til sådan noget åben hus noget, og der fortalte de at de nye system snart ville træde i kraft og alle prøverne ville blive afviklet over 1-2 dage! og at man så ville få svar efter 2-3 uger! De kunne nemlig også godt selv se problemet i alle de folk som unødigt gik og ventede på svar, vedrørende deres fremtid!

PS de sagde også at august holdet og december holdet ville blive meget store!

Det har de sagt i laaaaannng tid men ingen har prøvet de der hold endnu. Tror heller ikke de kan afvikles iløbet af et par dage!

Det tror jeg først på når jeg har set det! :dry:

Link to comment
Share on other sites

De skriftlige prøver:

Matematik: 10

Diktat: Havde 3 fejl, så mener jeg fik 8 :blink:

Referat: 8

Alm viden: 14 ud af 20 rigtige

Fysiske prøver:

Bænkpress 4

Resten af øvelserne 3

Samlet karakter 3

Holdopgave:

Alle punkterne fik jeg 4 i.

Samlet karakter 4

Kommisionen:

Samlet karakter 3

Jeg blev erklæret egenet 14 dage efter jeg havde været til den afsluttende samtale og fik brev om jeg var blevet ansat 4 måneder senere.-

Det lyder næsten som om du har været inde og ud og bestået alle prøver med let hed...

Hvad spurgte de dig om til kommisionen? :cool:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder næsten som om du har været inde og ud og bestået alle prøver med let hed...

Hvad spurgte de dig om til kommisionen? :cool:

Vil ikke sige at jeg bestod prøverne med lethed. Havde forberedt mig MEGET til alle prøverne og virkelig gået i dybten.- Man kommer ikke let til noget i denne verden !

Kommissionen er ligesom en normal jobsamtale. De spørg hvorfor du gerne vil være politimand, hvad du har lavet før i tiden, hvad dine fritidsinteresser er osv. Hvis der er noget i dine ansøgning eller til prøverne som står uklart vil de helt sikkert også bringe det på banen. Der kan også komme spørgsmål til din alm. orientering.

Edited by HAV
Link to comment
Share on other sites

Efter som jeg fik den glædelige nyhed om at jeg skal starte på politiskolen d 1/8-2006 står jeg og mangler en bolig i København.

Jeg er på udkig efter et værelse til mig selv eller en 2 værelses lejlighed hvor jeg evt kan bo sammen med en anden aspirant.

Boligen skal helst ligge inden for disse områder:

Brøndby øster

Brøndby vester

Brøndby

Glostrup

Valby

Hvidovre

Rødovre

Nogle der kan hjælpe mig eller kender en god bolig-site ?????????

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke sige at jeg bestod prøverne med lethed. Havde forberedt mig MEGET til alle prøverne og virkelig gået i dybten.- Man kommer ikke let til noget i denne verden !

Kommissionen er ligesom en normal jobsamtale. De spørg hvorfor du gerne vil være politimand, hvad du har lavet før i tiden, hvad dine fritidsinteresser er osv. Hvis der er noget i dine ansøgning eller til prøverne som står uklart vil de helt sikkert også bringe det på banen. Der kan også komme spørgsmål til din alm. orientering.

Hvilke direkte spørgsmål fik du?

Og hvem er med til "jobsamtalen"?

Link to comment
Share on other sites

Efter som jeg fik den glædelige nyhed om at jeg skal starte på politiskolen d 1/8-2006 står jeg og mangler en bolig i København.

Jeg er på udkig efter et værelse til mig selv eller en 2 værelses lejlighed hvor jeg evt kan bo sammen med en anden aspirant.

Boligen skal helst ligge inden for disse områder:

Brøndby øster

Brøndby vester

Brøndby

Glostrup

Valby

Hvidovre

Rødovre

Nogle der kan hjælpe mig eller kender en god bolig-site ?????????

Ved at der er nogen lejeboligselskaber som ligger politiaspiranter forest i køen ang lejlighed..ikke officielt meenn...lidt low low du ved

Link to comment
Share on other sites

Hvilke direkte spørgsmål fik du?

Og hvem er med til "jobsamtalen"?

Hvem er chef for det danske politi ?

Hvad går den nye politireform ud på og hvad er din holdning til dette ?

Til kommisionen er der en fra rigspolitiets personaleafdeling, en politimester og en fra politiforbundet.

Link to comment
Share on other sites

Hvem er chef for det danske politi ?

Hvad går den nye politireform ud på og hvad er din holdning til dette ?

Til kommisionen er der en fra rigspolitiets personaleafdeling, en politimester og en fra politiforbundet.

Ja der bliver spurgt lidt løst og fast om alt muligt.

Jeg sad foran et panel på 5 folk af forskellig afstamning.

Pedro i stedet for at brokke dig over hvordan prøverne er noget lort og de gør det hele forkert osv, så indse at sådan er det bgare og brug energien positivt.

Og til det med bolig. Smid en annonce i den blå avis eller noget i den stil, hvor du skriver du søger bolig og du skal starte på politiskolen. Så går der ikke lang tid før du får henvendelser.

Edited by Debil Emil
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share