Bronzecirkel


LeCerveau
 Share

Recommended Posts

Elvirus mener vel bare at der findes bedre måder at forbedre styrke. Og der findes bedre måder at forbedre kondition. Og det har han vel egentligt ret i men hvis man kigger lidt på hvad man tilgengæld har med cirklen er den rigtig god.

Hvis alt hvad man har tilrådighed er en gymnastik sal eller bare lidt gulvplads + evt et hold der skal trænes 1-2 gange om ugen så giver den en god allround træning af både kondition og de store muskelgrupper der benyttes i reelle basis øvelser. For en hardcore BB vil der givet ikke være nogen effekt i styrke men han vil med garanti stadig få pulsen op at ringe. Og ligeledes for den trænede marathon løber. Han vil ikke puste meget men med garanti have godt af styrke øvelserne.

Vi snakker altså basis all-round træning og her er cirkel træningen altså ikke helt ved siden af.

bare min mening

Lars

Link to comment
Share on other sites

En lille øvelse kunne være at køre den 3 x bronzecirkel under 12 min og 15 min senere løbe en Coopertest. Jeg garanterer hermed DOMS...vend tilbage med din oplevelser.

Negativ!!! :tease:

:tongue: , Kan være jeg prøver en omgang på et tidspunkt, men det blir ikke lige de næste par dage :cool: !

Link to comment
Share on other sites

3x bronzecirkel under 12 min er jo ingenting sammenlignet med en cooper.

Ok men så lad os sige du skal køre:

3 x bronze under 12 min og 15 min senere 3000 m på en Cooper

Alternativt:

3 x sølv under 15 min og 15 min senere 3000 m på en Cooper

3 x bronze under 10 min og 15 min senere 3000 m på en Cooper

Alle øvelser skal køres helt til yderstillingerne...dette burde dog være overflødigt at skrive...

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

3x bronzecirkel under 12 min er jo ingenting sammenlignet med en cooper.

Normalt køres begge som MAX-test.

Så "under" 12min på cirklen kan godt gøre nas, ganske som en cooper kan. :crazy:

Er der forøvrig andre end mig som har prøve at ændre rækkefølgen, og sammenligne tider/dastancer?

Link to comment
Share on other sites

Er der forøvrig andre end mig som har prøve at ændre rækkefølgen, og sammenligne tider/dastancer?

Ja, for mig giver det laengere distance, og ingen/meget lille aendring i tid, ogsaa ved soelv og guldcirkel.

MtbForever: god signatur: Heartattack and Wine, cool skive :cool:

Link to comment
Share on other sites

Normalt køres begge som MAX-test.

Så "under" 12min på cirklen kan godt gøre nas, ganske som en cooper kan. :crazy:

Er der forøvrig andre end mig som har prøve at ændre rækkefølgen, og sammenligne tider/dastancer?

En cooper er pr definition en max-test: "løb så langt du kan på 12 minutter"

For mig i hvert fald (og forhåbentlig mange andre) vil 3x bronze under 12 minutter ikke volde de store problemer, så det er altså langt fra en max-test.

Derfor undrede forslaget mig.

Som i siger kan man jo bare sætte det op til sølv eller guld og lave den som max og så cooperen bagefter. Men hvorfor er det lige fedt at lave en cooper efter sådan en omgang? :wink:

Er det en meget brugt sammensætning indenfor Mili eller hvordan?

Link to comment
Share on other sites

En cooper er pr definition en max-test: "løb så langt du kan på 12 minutter"

For mig i hvert fald (og forhåbentlig mange andre) vil 3x bronze under 12 minutter ikke volde de store problemer, så det er altså langt fra en max-test.

Derfor undrede forslaget mig.

Som i siger kan man jo bare sætte det op til sølv eller guld og lave den som max og så cooperen bagefter. Men hvorfor er det lige fedt at lave en cooper efter sådan en omgang? :wink:

Er det en meget brugt sammensætning indenfor Mili eller hvordan?

Det er en lille del af optagelsesproeverne til specialstyrkerne

mht. max test og bronzecirklen, saa er det at lave den hurtigst muligt og under 12 minutter. Og det volder nok ikke problemer for de fleste i bare nogenlunde form

Link to comment
Share on other sites

Som i siger kan man jo bare sætte det op til sølv eller guld og lave den som max og så cooperen bagefter. Men hvorfor er det lige fedt at lave en cooper efter sådan en omgang? :wink:

Er det en meget brugt sammensætning indenfor Mili eller hvordan?

Såvidt jeg lige ved så bruges sammensætningen indenfor bl.a. de helt grundlæggende optagelsesprøver til jægerkorpset.

I forbindelse med noget optagelse (indenfor en anden enhed i forsvaret) har jeg prøvet noget lignende. Her var det bare en "prøve 2" og en cooper lige umiddelbart efter. De fleste (fra før den nye tøse værnepligt) har sikkert stiftet bekendtskab med den før:

Idéen er ret simpel. Man skal lave forskellige øvelser, og jo flere gentagelser man kan lave - jo flere point får man. Pointene bliver regnet sammen til en karakter til sidst: 5.0 er max man kan få og normalt betyder 3.0 bestået.

Øvelserne (tallet angiver hvor mange/meget man skal lave for at få max point i øvelsen):

8 armhævninger

26 armstrækkere

36 mavebøjninger

hænge 50 sekunder i en ribbe (statisk - med armene i 90 grader)

10 squats + 10 sekunder statisk i bunden (gentages 10 gange, uden pause mellem "sæt")

extensions (ryg bøjere) 16 stk + 10 sekunder statisk (gentages 5 gange såvidt jeg husker)

Det er muligt at jeg har glemt en enkelt øvelse udover dem, men det er også ved at være et par år siden...

Link to comment
Share on other sites

En cooper er pr definition en max-test: "løb så langt du kan på 12 minutter"

For mig i hvert fald (og forhåbentlig mange andre) vil 3x bronze under 12 minutter ikke volde de store problemer, så det er altså langt fra en max-test.

Derfor undrede forslaget mig.

Som i siger kan man jo bare sætte det op til sølv eller guld og lave den som max og så cooperen bagefter. Men hvorfor er det lige fedt at lave en cooper efter sådan en omgang? :wink:

Er det en meget brugt sammensætning indenfor Mili eller hvordan?

Så fik vi vist rundet alt omkring den cirkel af!

Jeg synes egentlig vi mangler englehop i mols 10 min challenge;-) :crazy:

Det er langt fra alle, der kan lave en bronzecirkel eller 3 x bronzecirkel på under 12 min...tro mig jeg har virkelig set et par ynkelige forsøg...

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

For mig i hvert fald (og forhåbentlig mange andre) vil 3x bronze under 12 minutter ikke volde de store problemer, så det er altså langt fra en max-test.

Pointen er, at ved de prøver hvor cirklen skal laves foretages den som en MAX-test, minimunskravet er ganske vel 12min.

Ganske som min. kravet på en cooper er 2800m, hvilket heller er ikke er en max-test for habile løbere.

Der i bunder mine forsøg i at vende rækkefølgen, og ville høre hvilke erfaringer andre havde.

Jeg selv har som Watt og så "bedre" resultater ved at løbe først.

Derved kan jeg klemme 100-200m mere ud af benene, og smider 10-20sek på cirklen.

Så forskellen er altså for mit vedkommende ikke stor.

Link to comment
Share on other sites

Som i siger kan man jo bare sætte det op til sølv eller guld og lave den som max og så cooperen bagefter. Men hvorfor er det lige fedt at lave en cooper efter sådan en omgang? :wink:

Er det en meget brugt sammensætning indenfor Mili eller hvordan?

Tror den er populær fordi man på en time hurtigt kan teste både styrke og kondition.

Ved de forskellige optagelesesprøver vil man ikke normalt ikke slippe af sted med at lave det antal rep. der giver en bronze cirkel. De skal nok sørge for at du bliver kørt helt i bund ved at give lidt extra hist og her. :)

Copertesten løbes ofte i kampuniform+støvler, det kræver en noget bedre kondition.

Link to comment
Share on other sites

Copertesten løbes ofte i kampuniform+støvler, det kræver en noget bedre kondition.

Hvorfor kræver det en bedre kondition at løbe i uniform, og støvler??

- Hvis du skal løbe samme distance som i FUT-tøj, så ja.

Personligt synes jeg ikke der er den store forskel, skulle jeg vælge vil jeg sige at den "noramle" er den værste.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kræver det en bedre kondition at løbe i uniform, og støvler??

- Hvis du skal løbe samme distance som i FUT-tøj, så ja.

Personligt synes jeg ikke der er den store forskel, skulle jeg vælge vil jeg sige at den "noramle" er den værste.

Den eneste forskel skulle så ligge i støvlernes vægt. Mine Lowa Combat vejer dog ikke meget mere end gummisandalerne...

Link to comment
Share on other sites

Den eneste forskel skulle så ligge i støvlernes vægt. Mine Lowa Combat vejer dog ikke meget mere end gummisandalerne...

Mine Lowa boots vejer omkring 1kg, hvilket er over 5 gange så meget en sko jeg ville løbe en alm cooper i.

Hvis begge typer løbes med samme intensitet, så kan jeg ikke se hvorfor den ene skulle være mere "ubehagelig" end den anden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share