Smith Military Press vs Seated Military Press


cYRAx
 Share

Recommended Posts

Har aldrig kørt millitarypress i smithstativ eller siddende (Lyder halvfarligt) ... Men som udgangspunkt giver frivægte bedre end maskin-øvelser...

Millitarypress er jo en såkaldt basis-øvelse og plejer at udføres stående med en barllbell-stang... Det er højst sandsynligt sådan du får det meste ud af øvelsen...

Edited by BananAgtigKo
Link to comment
Share on other sites

Personligt synes jeg klart at Military er at foretrække. Man har en mere naturlig bevægelse, end hvis man sidder i et Smith stativ, hvor du kun kan køre lige op og lige ned. Har prøvet det og synes det knager lidt underligt i mine skuldre.

Hvad angår synergister ( muskler der også bliver berørt under udførelsen) er der ikke meget foreskel på hvilken øvelse du vælger

Men Military er som skrevet en basis øvelse, og træning med frivægt er at foretrække.

Jeg holder mig langt væk fra det stativ.

Edited by Don Pedro
Link to comment
Share on other sites

Ja, nu er jeg snart træt af at tænke på hvad giver bedere masse, smith eller frivægt, så hvad er jeres mening/efaring med de typer for skulder træning? Og hvorfor?

Der er ikke mere at tænke over. Kør den stående.. Den vil give klart bedst styrke og dermed mere grobund for bedre masse!

Hvad angår synergister ( muskler der også bliver berørt under udførelsen) er der ikke meget foreskel på hvilken øvelse du vælger

Det er nærmere direkte det modsatte..! Netop fordi at tunge stem påvirker så mange mindre muskelgrupper, gør det til en af de bedste øvelser overhovedet!!

Link to comment
Share on other sites

Det er nærmere direkte det modsatte..! Netop fordi at tunge stem påvirker så mange mindre muskelgrupper, gør det til en af de bedste øvelser overhovedet!!

Helt enig i at det er en kanon øvelse, og jeg vil heller aldrig køre skulder i et smith stativ. Har før kørt der, men det er meget lang tid siden, og det var som skrevet ikke en god oplevelse

Ang. synergister, samlignede jeg øvelserne på exrx.net og der var ikke den store foreskel på f.ex. behind neck press og military.

Link to comment
Share on other sites

ng. synergister, samlignede jeg øvelserne på exrx.net og der var ikke den store foreskel på f.ex. behind neck press og military

Okay. Forstod det som at du sammenlignede smith press og miltary med fri stang. Men military og btn press, der er der ikke meget forskel nej! har man skuldersmidighed til det, er der mange der har fået ret gode resultater af den sidstnævnte (som jeg har hørt om på intern. boards). Personligt kører jeg kun pushpress fra nakken af, da min skuldersmidighed ikke rigtig tillader mig at stemme igennem med stangen liggende på nakken (og gider ikke det partial rep-pjat :wink: )

Link to comment
Share on other sites

jeg ser helt klart arnold press som en ekstra-øvelse. ikke noget der kan erstatte tung vægtstangsarbejde. hehe.. Har du prøvet one-arm db overhead press.. En konge-øvelse. En af de bedste db-øvelse for skulder, vil jeg mene. :smile:

Smidighed - er det ikke noget for gymnaster? :tongue:

Something like that.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja, nu er jeg snart træt af at tænke på hvad giver bedere masse, smith eller frivægt, så hvad er jeres mening/efaring med de typer for skulder træning? Og hvorfor?

Som sædvanligt bliver der svaret på alt muligt andet end det, der bliver spurgt om. Spørgsmålet lyder "Hvad giver bedre masse, Smith eller frivægt". Svaret er, at de giver det samme. Slut, prut, finale. Mere indviklet er det ikke.

Hvis du herefter kunne finde på at stille det fornuftige spørgsmål, hvilken af de to muligheder, som er bedst m.h.t. mindst skadespotentiale og størst generel styrkeforøgelse, så har du allerede svarene i denne tråd.

Link to comment
Share on other sites

Som sædvanligt bliver der svaret på alt muligt andet end det, der bliver spurgt om. Spørgsmålet lyder "Hvad giver bedre masse, Smith eller frivægt". Svaret er, at de giver det samme. Slut, prut, finale. Mere indviklet er det ikke.

Hvad kalder du så det her... :wink:

Der er ikke mere at tænke over. Kør den stående.. Den vil give klart bedst styrke og dermed mere grobund for bedre masse!

Og er ikke enig med dig i at de giver lige meget masse. På en uge måske, men ikke over en længere periode..! Så jo, lidt mere indviklet er det! :smile:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

jeg ser helt klart arnold press som en ekstra-øvelse. ikke noget der kan erstatte tung vægtstangsarbejde. hehe.. Har du prøvet one-arm db overhead press.. En konge-øvelse. En af de bedste db-øvelse for skulder, vil jeg mene. :smile:

Nej, men det kunne være at jeg skulle prøve den, thanks for the tip :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share