Roskilde, øl og ingen træning?


Emilie//
 Share

Recommended Posts

Jeg er en pige på 17 år, som i en længere periode har trænet full-body 3-4 gange om ugen. Mit træningsprogram er simpelt og bygger på en masse basisøvelser med frie vægte. Har allerede øget vægtene og kan både se og mærke at jeg er blevet stærkere, hvilket jo er rart.

Min spørgsmål er nu hvordan jeg skal tacle en uge på Roskilde, med en masse øl, for lidt (og usund) mad og ingen træning. Ved det ligger langt ude i fremtiden, men det kunne jo være rart hvis jeg allerede nu vidste hvordan jeg skulle bære mig ad.

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en pige på 17 år, som i en længere periode har trænet full-body 3-4 gange om ugen. Mit træningsprogram er simpelt og bygger på en masse basisøvelser med frie vægte. Har allerede øget vægtene og kan både se og mærke at jeg er blevet stærkere, hvilket jo er rart.

Min spørgsmål er nu hvordan jeg skal tacle en uge på Roskilde, med en masse øl, for lidt (og usund) mad og ingen træning. Ved det ligger langt ude i fremtiden, men det kunne jo være rart hvis jeg allerede nu vidste hvordan jeg skulle bære mig ad.

På forhånd tak!

Glem træningen og hyg dig. Det skal der være tid til også. :bigsmile:

Det tabte indhenter man hurtigt igen.

Meen hvis du vil gøre lidt for det, så sørg for at kalorier nok og væske nok(Nej ikke øl og den slags) samt at få sovet lidt mere end man plejer. Smid lidt kropsvægtøvelser oven i og så burde det ikke gå helt galt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en pige på 17 år, som i en længere periode har trænet full-body 3-4 gange om ugen. Mit træningsprogram er simpelt og bygger på en masse basisøvelser med frie vægte. Har allerede øget vægtene og kan både se og mærke at jeg er blevet stærkere, hvilket jo er rart.

Min spørgsmål er nu hvordan jeg skal tacle en uge på Roskilde, med en masse øl, for lidt (og usund) mad og ingen træning. Ved det ligger langt ude i fremtiden, men det kunne jo være rart hvis jeg allerede nu vidste hvordan jeg skulle bære mig ad.

På forhånd tak!

Jeg kunne også godt tænke mig at vide det.. Samme problem

MEN hvad havde du forestillet dig som svar?

Jeg vil forslå dig

1. Dans en hel masse til de fede koncerter - så forbrænder du lidt der

2. Tag proteinpulver med - så du i hvert fald får lidt kvalitetsprotein i løbet af dagene

3. Løb/gå en god tur rundt i festivalområdet

4. NYD ugen, fest igennem og træn så igennem når du kommer hjem igen

Link to comment
Share on other sites

Havde også overvejet at købe en kasse proteinbarer og slæbe med, ved ikke om det ikke bliver lidt klamt med pulver da jeg jo nok ikke kan blande det op med noget der er koldt :tongue:

Kalorier nok? Dvs. at jeg skal sørge for at huske at spise (ja, man kan glemme det når man er fuld :bigsmile: ) Jeg må altså ikke være i kcal-underskud? eller?

Link to comment
Share on other sites

Havde også overvejet at købe en kasse proteinbarer og slæbe med, ved ikke om det ikke bliver lidt klamt med pulver da jeg jo nok ikke kan blande det op med noget der er koldt :tongue:

Kalorier nok? Dvs. at jeg skal sørge for at huske at spise (ja, man kan glemme det når man er fuld :bigsmile: ) Jeg må altså ikke være i kcal-underskud? eller?

Kcal-underskuddet er en væsentlig del af problemet, men som sagt, du kan hurtigt indhente det bagefter igen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal også afsted til Roskilde (med min kæreste :wub:) og jeg må sgu ærligt indrømme at jeg ikke bekymrer mig om den manglende træning. Det er én uge - det skal bare nydes jo :4thumbup:

Måske skulle vi lave en MOL-camp? :laugh:

Yeah, en MOL-camp, det kunne være nice :)

Link to comment
Share on other sites

Haha, nej vi skal ej, jeg er pige og ser jo laangt fra lige så pumpet ud som du gør. tør jeg slet ikke :cry:

Du ved da ikke om jeg er stor og pumpet eller ej! :w00t: Men så skal jeg da nok passe på at andre mænd ikke gør nasty ting ved dig :innocent:

Jeg startede faktisk en tråd herinde om hvem der skulle med på Roskilde; http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=29682

Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer at få trænet en gang i Roskilde undervejs, men jeg plejer også at komme om lørdagen. Bare ikke de sidste 2 år desværre.

Jeg undrer mig lidt over problemet med at blande protein i noget koldt, jeg bruger da altid mælk fra køleskabet til protein drik.

Man skal vist være rimeligt syg, for at tabe andet en væske undervejs på en Roskilde festival, ellers drikker man for få øl. Men noget fornuftigt at spise er altid godt. Træningspausen er sund for de fleste, faktisk for alle, som ikke træner med planlagt deload.

Link to comment
Share on other sites

Jeg undrer mig lidt over problemet med at blande protein i noget koldt, jeg bruger da altid mælk fra køleskabet til protein drik.

<->

Havde også overvejet at købe en kasse proteinbarer og slæbe med, ved ikke om det ikke bliver lidt klamt med pulver da jeg jo nok ikke kan blande det op med noget der er koldt :tongue:

Sætningen skal vist læses som at det nok ikke bliver muligt at blande det op med noget koldt, og ikke som at hun ikke kan lide det hvis det er koldt. Tror jeg nok.

Men iøvrigt så de gange jeg bruger vand i stedet for mælk til shakes, så er det bare vand fra hanen. Dvs. ikke specielt koldt, men det kan da sagtens drikkes.

Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer at få trænet en gang i Roskilde undervejs, men jeg plejer også at komme om lørdagen. Bare ikke de sidste 2 år desværre.

Jeg undrer mig lidt over problemet med at blande protein i noget koldt, jeg bruger da altid mælk fra køleskabet til protein drik.

Man skal vist være rimeligt syg, for at tabe andet en væske undervejs på en Roskilde festival, ellers drikker man for få øl. Men noget fornuftigt at spise er altid godt. Træningspausen er sund for de fleste, faktisk for alle, som ikke træner med planlagt deload.

Hjælper ikke hvis du pisser alle øllene ud igen kort tid efter, som man i de fleste tilfælde gør.

Link to comment
Share on other sites

hehe, ja jeg mente nu at det nok ville være lidt svært at opbevare mælk i teltet, i hvert fald hvis det skal være koldt. hehe.. men jeg kunne jo blande det op med en kold øl :raisebrow:

Jeg må erklære mig enig med nogen af den andre... enten tager man på Roskilde og skider hul i ens træning den næste uge/14 dage eller også bliver man hjemme og passer sin træning... jeg ville i al fald ikke have en god festival hvis jeg konstant skulle tænke over at få prots nok plus lave diverse frivægts-øvelser... nyd nu din festival... hvis du meget gerne vil lave bare lidt ligger der en udemærket styrkeløft-klub i Roskilde og mon ikke du kan få lov at træne der et par gange... det plejer jeg at gøre når jeg besøger min forældre

Link to comment
Share on other sites

haha, så tror jeg mine venner synes jeg er en freak :)

men hvis du tager med er jeg frisk :laugh:

Desværre, jeg træner hjemme...(har indrettet anekset som motionsrum).

Desuden skal jeg bruge hele sommeren på at ligge i den nye båd udenfor roskilde og suge pilsnere og få sol.....Lidt ligesom roskilde, bare med muligheden for at hoppe i vandet når det bliver for varmt..... :)

ahh....det bliver en god sommer.... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Man kan købe kold mælk det meste af døgnet på Roskilde festivallen.

Det kniber måske mellem 22 og 08, hvis man ikke vil gå efter det.

Det er da forøvrigt noget optimistisk at tro, at man bare kan drikke en øl og pisse den ud igen.

Det er jo energien (alkohol), men bliver fuld af, og det pisser man altså ikke bare ud.

Hvis man taber sig er det for lidt mad, for megen motion eller væskeunderskud, som har skylden.

Link to comment
Share on other sites

Man kan købe kold mælk det meste af døgnet på Roskilde festivallen.

Det kniber måske mellem 22 og 08, hvis man ikke vil gå efter det.

Det er da forøvrigt noget optimistisk at tro, at man bare kan drikke en øl og pisse den ud igen.

Det er jo energien (alkohol), men bliver fuld af, og det pisser man altså ikke bare ud.

Hvis man taber sig er det for lidt mad, for megen motion eller væskeunderskud, som har skylden.

Netop min pointe, - mht. væskeunderskudet. Ved et eftertjek kan jeg se jeg havde mislæst din første post. My bad. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner også Fullbody 3 gange om ugen og jeg skal med til Roskilde '06 :smile: Jeg øger bare træningen op til 5-6 gange om ugen 2 uger før roskilde, så man for eg velfortjent ferie :smile: Hvad angår mad osv. må tiden vise, håber bare jeg for nok mad :)

Edited by cYRAx
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share