1 let uges træning vs. en uges pause?


LurifaX--
 Share

Recommended Posts

Hey MOL

Jeg er lige blevet færdig med mit program, som cirka har varet 6-7 uger. Jeg er nu lidt i tvivl om jeg skal køre en uges meget let træning eller en uges hel pause? Hvad er det mest optimale i forhold til max muskelvækst? Hvad gør i ? og hvad er jeres erfaringer?

Jeg stiller netop dette spørgsmål fordi jeg er gået hen og blevet i tvivl om det egentligt er mest optimalt blot at træne en uge let træning fremfor totalt pause fra træningen...

Men kom med nogle erfaringer og bud :4thumbup:

Edited by LurifaX--
Link to comment
Share on other sites

Såsom jeg har forstået det plejer styrketrænere at Deloade (dvs. meget let træning) for at mindske tabet af neurale tilpasninger, herved mindskes mindst muligt styrke. Dog plejer bodybuildere at tage en uges dekonditionering dvs. uden træning overhovedet. Så når du starter op ugen efter, vil musklerne reagere på mindre vægte og dette er guld værd, da ens cyklus ofte starter med lette vægte, fx. 65%. Dvs. du skal dekonditionere så musklerne kan stimulere vækst på lavere vægte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share