KUN vedligeholdelse af muskelmasse?!?


Pumber-Thomas
 Share

Recommended Posts

Jeg har trænet meget seriøst i knap 2 år nu, og har nået en passende størrelse!

Mit spørgsmål er så: Hvordan holder jeg dét ved lige, uden at blive større, men heller ikke miste noget af det jeg har opnået??? :blink:

Jeg vil meget gerne ved lige holde den størrelse jeg har, men også gerne vokse noget mere endnu på brystet

Nogen der har nogle gode ider, til hvordan jeg kan gøre dette?? Lige nu bruger jeg det at jeg træner 3x8 i alle øvelser, med god effekt og resultat da! Men ved de muskler som jeg ikke ville have til at vokse mere (her er der tale om alle muskler, foruden bryst) skal jeg bare fortsætte det, bare uden at stige i kilo?? Eller skal jeg til at køre helt andre rep antal?

Og ved Brystet som jeg stadig gerne vil have til at vokse. Skal jeg bare fortsætte med de 3x8 der, som jeg synes virker okay jo.. eller er der bedre muligheder??

Ser frem til alles svar :4thumbup: :bigsmile: Hvis der er noget I ikke forstår hvad jeg mener med, så spørg endelig ind, sådan I kan svare :bigsmile:

På forhånd tak! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nå ja, det er vel ikke alle der drømmer om at ligne Arnold. Det er da flot nok bare at sige stop.

Der skal ikke meget træning til bare at holde det du har ved lige. Jeg vil umiddelbart skyde på 1 gang om ugen alle muskelgrupper mellem hård træning skulle være nok, ellers må nogen lige rette mig.

Hvis du vil have større patter træner jo bare dem normalt, dog vil det ikke gå særlig hurtigt da du ikke træner resten af kroppen hårdt (med mindre dine patter virkelig er bagud ifølge resten af kroppen, hvilket jeg finder usandsynligt).

venaN

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene.. Hehe men synes nu bare mere folk beskriver dét at jeg ikk vil vokse så meget mere osv :tongue: var nu ikk det du skulle handle så meget om ..

Jeg har en fundet side, hvor en amerikans fodbold spiller beskriver sit træningsprogram, uden for sesonen.. Her beskriver han blandt andet hvordan han træner med hensyn til rep antal fordi han ikk vil blive for stor - dan han stadig skal være hurtig osv som spille rpå banen jo (men har alligevel en utrolig flot størrelse)

http://images.google.dk/imgres?imgurl=http...hl%3Dda%26lr%3D

^kopir linket og kig lidt på det.. Det var nok noget i den retning jeg mente, altså med hvor mange reps og øvelser jeg evt skulle gå op til, eller skære ned til...

Og til spørgsmålet om styrke: Jo self vil jeg gerne stige i styrke stadigvæk, og lidt hist og pist.. Men det andet er klart hovedeformålet nu!

Lidt fakte om mig(har desværre ikke et bilelde lige nu:

Bryst: Bænk i set: 90kg

Skulder: Millitarypress: 85kg

Triceps: Pushdown: 50kg

Biceps: Curls håndvægte: 24kg

Ryg: Puldowns bag nak: 90kg. Seatede rows: 105kg

Ben: Squat: 150kg.

Alt faktaen oven for er hvad jeg tager i set af 3x8.

Synes selv det er okay kilo, men vil stadig gerne have lidt mere masse på brystet, og KUN vedligeholde alle de andre muskler :blush:

Håber det kan hjælpe jer lidt mere, med at unne svare på mit spørgsmål :smile: Ellers spørger I bare igen. Og tak fordi så mange gad svare før os :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Skulder: Millitarypress: 85kg

Alt faktaen oven for er hvad jeg tager i set af 3x8.

Synes selv det er okay kilo, men vil stadig gerne have lidt mere masse på brystet, og KUN vedligeholde alle de andre muskler :blush:

Damn, 3x8x85 i militarypres er sgu godt løftet. Som sagt af andre i tråden så stop progressionen ved de muskelgrupper du er tilfreds med, så skulle der umiddelbart ikke være nogen fare for at de voksede alt for vildt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Damn, 3x8x85 i militarypres er sgu godt løftet. Som sagt af andre i tråden så stop progressionen ved de muskelgrupper du er tilfreds med, så skulle der umiddelbart ikke være nogen fare for at de voksede alt for vildt :wink:

:blink: Er man ikke lidt "speciel" hvis man løfter stort set det samme i bænkpres som military (evt vægtløfter :wink: )? Når du siger militarypress, er det så "stående skulderpres med stang", er det i smith-dimsen eller i en maskine?

Link to comment
Share on other sites

Progressionen..??? Hva menes der specielt med det? :blink: Er lidt blank når dte gælder alle de fag udtryk der...?

Millitary er siddende, med barbel vægt stang.. Som i selv siger synes jeg os det lyder utroligt underligt.. Nok os derfor jeg altid er efter mit bryst.. Ikke at det er helt lille.. men måtte gerne være endnu større, mere pumpet og rundt i det.. tjaa.. i ved hvad jeg mener.. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Progressionen..??? Hva menes der specielt med det? :blink: Er lidt blank når dte gælder alle de fag udtryk der...?

Millitary er siddende, med barbel vægt stang.. Som i selv siger synes jeg os det lyder utroligt underligt.. Nok os derfor jeg altid er efter mit bryst.. Ikke at det er helt lille.. men måtte gerne være endnu større, mere pumpet og rundt i det.. tjaa.. i ved hvad jeg mener.. :bigsmile:

Nu bliver jeg jo nysgerrig. Hvor stor er din bevægebane i "military", altså hvor langt kører du stangen ned? Var det med fri vægtstang eller bruger du den fastlåste (smith)?

Progression er en planlagt øgning af træningens belastning på kroppen, det kan enten være i form at mere vægt, flere gentagelser pr sæt eller flere sæt. Jeg skriver planlagt fordi man som udgangspunkt starter på en vægt man kan løfte med overskud og så bevæger sig op imod (og forhåbentlig forbi) sit gamle max.

Link to comment
Share on other sites

Military pres: lige gyldigt om man sidder ned eller står op! 100% Men den skal ned foran til brystet, og på den måde kan man godt sige at det ikke er mili.. Den jeg laver er faks bare "press behind the neck" som den siger...

Og jeg kører den op til strækte arme, og ned til den er bag nakken. Med en fri barbel stang.. kan tage lidt mer ei smith stativet..

Men med hensyn til det link jeg smed ind tidligere.. Hva er jeres meninger om han program?? Altså set i forhold til formålet?? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke en hat af det spørgsmål, men OK!

Vil du ikke være større så løft de vægte du løfter nu :blink: Det er da den eneste sikre måde hvorpå du ihvertfald hverken bliver større eller mindre af.

Der findes ikke nogen magisk rep-range at køre vedligeholdelsestræning på.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Ja hele den her tråd er mere eller mindre begyndt kun at handle og mili nu.. men lad dte ligge.. tilbage til hva det egentligt reelt handler om :bigsmile:

Ja self vil det hjælpe bare at blive på de samme kilo, og ikke putte ekstra vægt på...

Men det som hele spørgsmålet egentligt handlede om, var om det evt ku være bedre at køre mange flere reps i hvert set.. (LIGESOM HAM I DET DER LINK JEG SMED IND) Eller er der andre gode måder?? I stedte for bare at køre det jeg allerede kører, også for lidt afveksling..?

Så tjek nu lige det link ud og læs ehva han skriver :D Please :D Se dét! :blush:

Og så bare fortsætte med brystet som ellers, sån det gerne skulle vokse lidt endnu..?

Link to comment
Share on other sites

Ja hele den her tråd er mere eller mindre begyndt kun at handle og mili nu.. men lad dte ligge.. tilbage til hva det egentligt reelt handler om :bigsmile:

Ja self vil det hjælpe bare at blive på de samme kilo, og ikke putte ekstra vægt på...

Men det som hele spørgsmålet egentligt handlede om, var om det evt ku være bedre at køre mange flere reps i hvert set.. (LIGESOM HAM I DET DER LINK JEG SMED IND) Eller er der andre gode måder?? I stedte for bare at køre det jeg allerede kører, også for lidt afveksling..?

Så tjek nu lige det link ud og læs ehva han skriver :D Please :D Se dét! :blush:

Og så bare fortsætte med brystet som ellers, sån det gerne skulle vokse lidt endnu..?

HOOOOOVSA!! Forstår godt hvorfor I ikke har set på det link der.. fordi det er det forkerte link :nonono: Den tage rjeg på min kappe.. her er dte rigtige så :4thumbup:

http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...ent%3Dlgtech-kb

Sån der :cool:

Link to comment
Share on other sites

Dét link virkede nu også før. :wink:

Hr Owens har sikkert sine grunde til at træne som han gør, man skulle mene han i hvert fald har penge nok til at få de bedste råd. Jeg tror dog ikke sådan helt hans situation kan sammenlignes med din.

Der er også et par ting i artiklen jeg studser lidt over:

"He’s a naturally skinny guy ... " - der så nu vejer 100kg med sixpack, eller i hvert fald tæt på.

"Lying one-leg curls isolate each leg for speed." :blink::blink::blink:

Og så må jeg sige at jeg ikke har set nogen bruge 20/20/16/16/12/12 nogensinde.

Har du virkelig så let hvis at øge din muskelmasse, at det nærmest sker automatisk, hvis du ikke passer på? Lucky bastard siger jeg bare :smile: Hvad er din højde og vægt (bare sådan for referencen)?

Mange reps vil sikkert være fint, for du bliver i hvert fald ikke stor af det og heller ikke stærk.

Men hvis du blot sænker volumen (volumen = total antal løft) ift din nuværende træning på alt undtagen bryst, så burde der ikke være nogen ko på isen.

Link to comment
Share on other sites

Dét link virkede nu også før. :wink:

Hr Owens har sikkert sine grunde til at træne som han gør, man skulle mene han i hvert fald har penge nok til at få de bedste råd. Jeg tror dog ikke sådan helt hans situation kan sammenlignes med din.

Der er også et par ting i artiklen jeg studser lidt over:

"He’s a naturally skinny guy ... " - der så nu vejer 100kg med sixpack, eller i hvert fald tæt på.

"Lying one-leg curls isolate each leg for speed." :blink::blink::blink:

Og så må jeg sige at jeg ikke har set nogen bruge 20/20/16/16/12/12 nogensinde.

Har du virkelig så let hvis at øge din muskelmasse, at det nærmest sker automatisk, hvis du ikke passer på? Lucky bastard siger jeg bare :smile: Hvad er din højde og vægt (bare sådan for referencen)?

Mange reps vil sikkert være fint, for du bliver i hvert fald ikke stor af det og heller ikke stærk.

Men hvis du blot sænker volumen (volumen = total antal løft) ift din nuværende træning på alt undtagen bryst, så burde der ikke være nogen ko på isen.

Okay mange tak :bigsmile: Endelig en der havde fadt i noget af dte jeg mente :4thumbup: TAK!

Er 184 høj, vejer 86kg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share