Hver anden dag, er en gang om ugen.


tjr
 Share

Recommended Posts

Torsdag d. 13 september i AK Thor:

Sjip, swings og hop.

4 set af Vend efterfulgt af 2x militarypress, hvv. 1 gang fra gulv og 2 gange fra hæng.

Råtræk: 3x3x40kg eller noget i den dur. Fik lidt pointers af Krebsen

Stød:

Nogen gange med 50kg

Vend:

2x60kg

2x65kg

2x70kg

2x75kg

2x77,5kg

Front squat:

6x3x80kg

1x3x85kg

Lee' :)

Stød-hiv:

1x2x80kg

Virkligt imponerende....

Kettlebell snatch, 16kg

2x5 til hver hånd.

Jeg er blevet rimeligt brændt af i ryggen, har faktisk lidt ondt, hvilket ikke er så fedt, men en udemærket undskyldning til at købe nogle tarwelige cookies. Jeg glemte at købe mælk, hvilket viser hvor urutineret jeg er til at spise småkager - hvilket er en god ting. Det var bl.a. også pga. ryggen at jeg ikke fik roet.

Link to comment
Share on other sites

Thor, en pissefuck onsdag i september

Thrusters 4x6x40kg

Power snatch

2x3x40kg

2x3x45kg

2x3x47,5kg

Flot load paa 45kg naeste gang

Snatch balanca

3x40kg

3x45kg

3x47,5kg

3x50kg

Front squat.

Klap klap tillykke...

5x80kg

3x80kg....

Tror jeg saetter VL i bero, indtil jeg har faaet kigget paa ryggen...

Link to comment
Share on other sites

Først var det i lænden, nu er det lidt længere oppe. Det føles som om det er rygsøjlen der piver. Vend og tungt benbøj lader til at være primus motor.

Jeg tror det kunne afhjælpes, hvis jeg fandt en måde at få rygsøjlen strukket ud.

Link to comment
Share on other sites

:w00t:

Rugby @ Frederiksberg Rugby Klub.

Jeg tog hjem til en kammerat for at få en kop kaffe og da jeg træder ind af døren, får jeg at vide at vi skal op og spille rugby... Nå ja, ok, jeg kan vel tage med og kigge. Kommer derop og der ser nogenlunde interessant ud, så jeg beslutter mig for at køre hjem og hente shorts og fodboldstøvler. Kommer tilbage til Frederiksberg, skifter om, går ud på banen og træneren stopper for i dag, fordi det er blevet mørkt og lyset virker åbenbart ikke. Ikke så fedt. Det ender således med, at 2 kammerater og jeg kører lidt kaste/løbe øvelser. Det er underligt at skulle kaste bolden bagud og sænke farten...

Jeg er bange for at jeg er blevet bidt...

Link to comment
Share on other sites

Orange Ball of Death for teh WIN! :superman:

Har købt en orange bold. Godt til ryggen, mams. Overtalte Kasper, til at overtale Flemming om boldens fortræffeligheder. Der burde være bold i Thor på mandag.

Råtræk:

4x4x40kg (gulv-hæng-gulv-hæng)

Træk.

Doubles indtil 55kg

Singles indtil 62,kg PR

2x0x65kg

Frivend:

Singles fra 62,5kg indtil 80kg hvilket er PR tror jeg

Stød:

0x75kg

1x70kg

Link to comment
Share on other sites

Orli' syg træning i Thor, med Krebs, Bat, Chris, Max og Morten.

Jeg havde mit første seriøse fail i benbøj i dag. Jeg var blevet lige kæk nok med 90kg på stangen, men heldigvis kunne Max høre mit mandige* råb på hjælp...

Sjip, kørte ret godt.

16 kg kettlebell:

3x Swings, high pulls, snatch, C&J, hver bevægelse 5 gange til hver hånd.

Ret god øvelse.

OHS:

6x40kg

2x6x45kg

6x50kg (5. rep var ringe).

Frivend:

5x5x75kg

Opafstød:

3x50kg

3x60kg

3x65kg

Stød:

2x70kg

0x75kg

Benbøj:

5x90kg

4½x90kg (fail)

Det blev brugt lidt tid på, at finde ud af, hvordan man får en tyk mand til at lave chins vha. cykelslanger - ikke videre vellykket. Tilbage til skrivebordet. Og det blev endnu værre med diskoøvelser:

Military:

3x8x40kg

Bent Åge roning:

3x6x60kg

Romænsk dødløft:

Nogle stykker med en 24kg kettlebell - fed øvelse :)

Nogle stykker med 2x24kg kettlebells - lidt nememre.

Slut prut finale. Hjem at drikke sødmælk og make sweet sweet love med min Orange Ball of Death.

Link to comment
Share on other sites

Verden bedste træning EVER @ Thor onsdag d. 26.

Jeg har valgt at fokusere lidt mere på at få stangen op i en fart (det sagde hun også i går). Jeg tror umiddelbart kun det har betydning i bænk, benbøj, military og evt. dødløft, når jeg en sjælden engang imellem kører den.

Sjip - jeg er ved at være god. Tror jeg jeg har 'hul igennem' så det er kredsløbet der siger stop og ikke teknikken.

Overhead squat (råtræk efterfulgt af 6 bøj): 4x6x50kg Enkelt grim rep i 4. set

Træk fra hæng 4x50kg

Råtræk 4x50kg

Træk fra hæng 4x50kg

Råtræk 4x50kg

Træk fra hæng 4x50kg

Bænk, smalt greb:

5x40kg

2x5x45kg

5x50kg

Stød-hiv:

2x4x70kg

4x75kg

4x80kg

Benbøj (den ægte): 5x5x65kg

med

Bent Åge roning 2x8x50kg

og

Yates row (eller hvad fanden den hedder) 2x8x50kg

i pauserne

The Bear, 50kg, 1 rep. Ja tak.

Kettlebell snatches, 16kg. Ca 2x1 min og 2x1½ min. Det er meget meget hårdt. Er begyndt at skifte hånd 'i luften'. Jow jow, RKC here I come.

Edit:

3set af get-up sit-up med en 16kg kettlebell. Rigtig fed øvelse.

/Edit.

Lidt sjip, når jeg alligevel havde løbesko på. Den er altså bedst hvis man er frisk.

På vej hjem syndede jeg groft :devil: Nutella, honning og leverståhej. Jeg retfærdiggør mit valg med, at jeg er nødt til at holde balancen nu hvor Jesper cutter. Ligesom når folk køber økologisk og jeg kaster batterier i Sortedamssøen.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

The Bear, 50kg, 1 rep. Ja tak.

WTF?

Og i øvrigt: :laugh:

Men jeg skal lige forstå én ting: "på vej hjem..." - dvs du var ikke engang nået hjem før du frådede igennem?

Jeg kan så afsløre at en af de andre på job havde jubilæum i dag og gav derfor giga onsdagsnegle nede fra Sct. Peder bageren, og jeg har jo så svært ved det med at sige nej. :blush: Jeg ved ikke om det så er økologisk bager, men du kan da godt ploppe et batteri i søen - bare for en sikkerheds skyld.

Og nu jeg har nævnt det her er det tys tys i loggen. :innocent: Overvejer kraftigt en straf-tur på C2 med streg under overvejer.

Link to comment
Share on other sites

Kunne godt være jeg lige skulle have varmet lidt op med 20kg i Bjørnen. Når Push Press med 50kg er svært, er det skidt. Desuden er jeg ikke fan af at skulle sænke vægten til nakken med stød-greb. Så det blev snatches istedet for som "conditioning".

Jeg købte mit fix i Døgn Netto, kørte hjem i et tempo, der ville slå et spinninghold tilsammen, ind, brød og kniv frem og Nutella i skuffen med mælk. Desuden var den leverpostej jeg købte økologisk, så jeg må hellere smide 1½ batteri i søen. Evt. brænde noget benzin af.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Rugby-træning @ FRK.

Startede med lidt teknik/spilleøvelser, gik fint.

Efterfølgende var det de garvede i angreb, mod begynderne i forsvar. Rugby må være verdens mest effektive GPP. Jeg blev hevet over i angreb de sidste 5 mins, hvilket jeg tager som et kompliment.

Min anaerobe kapacitet er klart weakspot i den her forbindelse. Synes jeg havde en OK idé over hvor jeg skulle stå/løbe hen, men ikke altid energien. Det er forresten meget motiverende at vide, at hvis man ikke har nok fart på ind i tacklingen, så bliver man tværet ud.

Efter den rigtige træning var vi nogle stykker der sparkede lidt bolde. Det lykkedes mig at forstuve højre lillefinger, da jeg prøvede at gribee en artillerigranat på vej nedad i høj fart... Arbejd på det samt det med at kaste bolden ned i jorden og sparke til den...

Rugby er fedt!

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 28 sep @ AK Thor

Lidt kettlebell snatches. Jeg kan køre med 24kg hvis jeg tager mig lidt sammen.

OHS:

6x50kg

3x6x52,5kg

Bent Åge roning:

3x8x52,5kg

Vend + 3x opadstød

Tungeste var vidst 65kg

Stød:

2x70kg De var tunge...

1x72,5kg .. ved sgu ikke om den var der. På en god dag ville 2/3 dommere sige god.

Bænk, smalt greb:

6x5x50kg

God hastighed

Bænk:

3x60kg

Benbøj:

5x5x80kg

Benbøj foran:

2x2x80kg

Træk-hiv:

4x4x60kg

Tunge...

Fuck jeg kunne godt mærke at have været til rugby i går. Jeg skal på arbejde om lidt. Pis' fedt...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Disko @ BB Thor

Fik en orn'li syg takling til rugby i torsdags, hvilket gav lidt piv i skulderen, så jeg lavede sårn nogle skulder øvelser, som måske hjalp eller noget....

Muscle snatch

Side lats

Pull downs overhånd

Pull downs underhånds

Rows i den der tårn

Military press

Bench press

Bent Åge ro

Dødløft

Box squats

Sets, reps og vægte er ligegyldige. Jeg er enten en vatarm eller også påvirker skulderskaden mine løft for meget. Jeg var ihvertfald ikke imponeret over styrken i press....

Anyhoot, det er ligeså meget for at lade de trofaste fans af loggen vide at jeg stadig er i live.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share