Hver anden dag, er en gang om ugen.


tjr
 Share

Recommended Posts

Onsdag 13APR2011 @ The Gym

Feat. Brøleaben og Dixen.

Der var engang en bodybuildingsmand der hed Dorian Yates. Der var en ryg øvelse opkaldt efter ham. Nu er Yates' tid ovre og øvelse hedder fra denne dag frem: Yoke Row!

Brøleaben og jeg er dansk rugbys nye Messiaser. Bare ærgerligt ingen af os spiller.

Frivend

1x80kg

Dødløft

5x100kg

1x120kg

0x140kg

Jeg kunne lirke de 140kg fra gulvet, men heller ikke mere. Mærkværdigt.

Bænk

5x75kg

5x75kg

8x75kg

Yoke Row

10x20kg - straps

10x50kg

8x80kg

8x80kg

Flot og funktionel øvelse

EZ Curls

5x20kg + pind

5x25kg + ping

10x25kg + pind

Helt op til panden ligesom Yates!

Nakke

20x12kg

20x12kg

20x12kg

Var der måske et sæt mere?

Seated Row - v-handle

Mange x mange x mange

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 13APR2011 @ The Gym

Der var engang en bodybuildingsmand der hed Dorian Yates. Der var en ryg øvelse opkaldt efter ham. Nu er Yates' tid ovre og øvelse hedder fra denne dag frem: Yoke Row!

Fremragende navn! Det er det eneste row der dur, alt andet er bøs...

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 14APR2011

Inden morgenmad

Gåtur - Greyskull ApprovedTM

Udstrækning + foam roll + rev. hyper + kæwe @ The Gym

Diskuterede politik med Anne. Vi bliver nok enige foreløbigt.

Aften

Rugby @ Nandrupsvej

Det meste af holdet var beordret til at holde sig væk, for at restituere. Selve træningen var weak-sauce for at spare lidt på resten af holdest kræfter - lige hvad jeg trængte til.

Ydersiden af venstre hofte (IT-band og hvad det nu hedder) brokkede sig, med en smule ondt i knæet til følge. Det lader til at foam roll kun forværrer det.

Fremragende navn! Det er det eneste row der dur, alt andet er bøs...

Jeg er måske lidt ved at fortryde mit hybris.

Link to comment
Share on other sites

Jeg troede at du skulle stille op til klubmesterskaberne i morgen. Så kan du vre kondisvin i overmorgen.

Jeg ved ikke hvem der går og fortæller dig sådan noget pjat.

Jeg skal slet ikke køre noget der minder om tungt lige nu.

Søndag er jeg vist tømmermandssvin.

Link to comment
Share on other sites

Fredag 15APR2011 @ Thor

Ben bagpå

3x5x92kg

Stem

2x5x48kg

1x9x48kg << Rep PR (+1)

Dødløft

1x100kg

1x100kg

1x100kg

1x100kg

1x100kg

1x100kg

1x100kg

1x100kg

1x100kg

1x100kg

1x100kg

1x100kg

1x100kg

1x100kg

1x100kg

1x100kg

1x100kg

1x100kg

1x100kg

1x100kg

Et såkaldt "Sadiv set", hvilket vil sige 20 reps på 12 minutter. Synes det var udmærket; http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/train_like_a_man_part_ii

Pull Downs, v-handle

2x8x16 blokke

Hanging leg raises

2x8xBW

Kørte overraskende godt. Jeg var stærk i dunken/hoftebøjerne

Link to comment
Share on other sites

Mandag 18APR2011 @ The Gyn

Sen aftentræning, banket af utroligt hurtigt og effektivt. Sådan er det vel at træne under tidspres og man ikke rigtigt kender nogen at kæwe den af med.

Jeg har fået mig en forkølelse og lidt ondt i halsen - det er rimeligt gay.

Ingen opvarmning, for det gør DBM nemlig ikke, mener jeg at have læst. Noget med en tiger der ikke foam roller.

Dødløft

5x120kg

Bænk

2x5x76kg

1x6x76kg

Yates Row aka. Yoke Row

2x8x85kg

Nakke

20x13,5kg

15x13,5kg

20x12,5kg

BB Curls

2x5x40kg

Her er en video der viser vigtigheden af at træne nakke, ikke være en cunt og tage et førstehjælpskursus:

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

I knew that would be me. I would look like Reg Park. I studied every move he made, every gesture. From that point on my life was utterly dominated by Reg Park. His image was my ideal. It was fixed indeliably in my mind. All my friends were more impressed by Steve Reeves, but I didn't like him. Reg Park had more of a rough look, a powerful look, while Steeve Reeves seemed elegant, smooth, polished. I knew in my mind that I was not geared for elegance. I wanted to be massive. It was the difference between cologne and sweat.

Reg Park

rp16.jpg

Steve Reeves

steve_reeves.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 19APR2011

Rugby @ Nandrupsvej

Første træning med kontakt for mit vedkommende. Fik en skalle under højre øje - den bliver flot den bule. Kropper makker stadig ikke helt ret, men der arbejdes der på.

Bøz @ The Gym

Reverse hypers + abs

Her er en video der viser vigtigheden af et stort skæg:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke til Akkaev Khadzhimurat for EM-guldet. 195/230/425kg @ -105kg.

Flot Fyr

akkaev-230_lg.jpg

Onsdag 20APR2011 @ Thor

Øøøøøv jeg har været træt i kroppen i dag.

Verdens længste og mindst energiske træning i verdenshistorien.

Benbøj bagpå

Noget foran

Opvarmning bagpå

3x5x94kg

Kørte nogenlunde. Skal huske at spænde noget mere i maven.

Stem

5x49kg

4x49kg - WTF?

6x49kg

Havde en del løft til rugby i går (indkast), så skuldrene var ikke superstærke.

Pull Downs, DD-greb

Noget x noget x noget

Dips + lilla band

5x5xBW

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Mandag 25APR2011 @ Thor

Bænk

3x5x77kg

Lidt tungere end jeg bryder mig om.

Box squat

Op til 3x100kg

De 100kg var nok lige tunge nok. Jeg satte mig lidt for hurtig på boksen og har haft lidt ondt i lænden siden.

Yates aka. Yoke Row

Op til 6x80kg

Ville ha' været oppe på 90kg, men droppede det jf. problemerne fra squatten.

BB Curls

2x5x40kg

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 26APR2011 @ Living Hell

Én anden smart ting ved box squats er at man stå bredt, hvilket betyder hoften er meget udadroteret og bøjet i bunden. Det er så noget min venstre hofte IKKE er glad for (den har generelt svært ved udadrotation). Det betyder så at min piriformis har været helt exceptionelt irriterende i dag.

@ The Gym

Reverse hyper

Abs

@ Nandrupvejs

Lidt rugby. Fik løbet en del. Lavet ét eller andet der fik venstre balle til at flamme op. Prøvede at rette det. Tog hjem.

Fucking gay.

Derudover kom jeg i tanker om - inspireret af DBM - at min jeg har i april fejrer 4-års jubilæum som ikke længere inaktiv - det er nemlig snart lang tid siden jeg begyndte i Thor. Der kommer nok et længere indlæg på et tidspunkt hvor jeg går ned ad memory lane

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 27APR2011 @ The Gym

Dødløft

3x140kg

Stem

2x5x50kg

1x7x50kg << Rep PR (+1)

Kropshævninger, UHG

4x1xBW

Dips (rødt bånd)

1x5xBW

Og så ellers kæwe med Bertel for resten af træningen.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Fredag 29APR2011 @ The Gym

Feat. Dix og Incognito.

Reverse hypers + dækflip (15 reps er nok et højt estimat).

Rev. hypers skyldtes lidt bøvl med SI-leddet. Det har bare ikke godt af at sove på en luftmadras.

Dækflip var en 'udfordring' fra Anders.

Jeg skal ud på en rugbybane i morgen, for første gang i lang tid. Jeg føler mig egentligt OK klar, så jeg håber jeg kan holde til det - selvom jeg nok lige skal have nogle Iprener for at få hoften til at holde kæft - min fys bliver SÅ stolt over den slags.

Jeg er så småt ved at være færdig med "Menneskeføde" af Tore Nørretranders. Hvis man er lidt en tilhænger af en paleo tilgang til tingene (hvad jeg er) er den fyldt med ting man kan være enig i.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Lørdag 30APR2011 @ Jens Jessensvej

FRK vs. Hundested: 43-8

Scoren viser ikke hvor dårligt vi spillede. Vi fungerede slet ikke som hold og sejren blev først cementeret de sidste ~20 minutter hvor vi havde lidt mere gas i tanken end Hundested.

Jeg startede som 1, hvilket jeg sutter røv til, men skiftede plads til 3 med Kurderen midt i første halveg - det fungerede noget bedre. Generelt spillede jeg elendigt, men det var også første kamp i MEGET lang tid, med meget lidt træning under bæltet.

Under en klynge sidst i første halveg kollapser klyngen og jeg er så dum/uheldig at tage fra med hånden (man bruger normalt hovedet) hvilket gør jeg for bøjet hånden for langt ind og forstuver den :sad: ...

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Long time no log!

I går trænede jeg rent faktisk med kroppen. Jeg trænede også lidt med kroppen i sidste uge, men det var utroligt homofilt pga. hånden.

Onsdag 11MAJ2011 @ Thor

Feat. en masse mennesker, så der blev kæwet en masse.

Benbøj

Jeg ændrede lidt på min teknik og det føltes såmænd slet ikke skidt. I stedet for at fokusere på at få hoften frem, skød jeg hoften tilbage og fokuserede på opspænd i lænden i stedet. Det skal nok blive godt. Der var desværre ikke nogen der havde et kamera.

Good Morning

Op til 5x60kg

Stem

En nem 3'er på 55kg og en hurtig 0'er på 60kg.

Planke + sit ups.

Link to comment
Share on other sites

Fredag den Trettende @ Thor

Weeeee, tog imod vores nye babylift fra ER. Den er flot. Og meget stor og klodset sammenlignet med fx. vores stativ fra Eleiko.

Jeg fik kæwet den godt og grundigt.

Squat

Op til 5x110kg

Den 'nye' teknik kører rigtigt godt og jeg var rigtigt glad for den 5'er. Bedst omgang squat i meget lang tid :smile:

Smal bænk

Nogle på 50kg

Håndleddet er stadig ikke i orden.

Nakke

5x10x16kg

Link to comment
Share on other sites

Søndag 15MAJ2011 @ Thor

Søndagstræning - HVABEHAR!?

Squat

2x5x94kg

10x94kg

'Genstarter' GSLP squat på 94kg. Det er min 5RM minus 4 ugers progression.

Nakke

5x12x16kg

Måske liiiige tunge nok.

Leg curl

4x8x15kg

Måske slet ikke så dum en øvelse - men ulideligt kedelig.

Mens jeg sad i omklædningen sneg Jonas sig ind i VL-lokalet og satte negermusik på - jeg havde ellers glædet mig utroligt meget til en omgang Slayer. Endelig gik Jonas og jeg fik sat noget smadder på, men så kom Thor - god fucking dammit! Nå, men Thor og jeg fik kæbet den godt og grundigt om alt mellem himmel og jord men mest og krudt. Og sovs.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share