Muligt at overreache på dette program?


LurifaX--
 Share

Recommended Posts

Hey MOL

Jeg er begyndte at undre mig meget sidst jeg var nede og træne.. Jeg var lige ved at faile da jeg squattede. Og er kun lige kommet ind i 3. uge at mit homemade 6 ugers program. Men smider lige programmet.. Så kan i selv vurdere det..

Skiftevis hver anden gang squat 5x5 og dødløft 5x5

bp 5x5

bent over barbell rows 5x5

inc. db pres 3x8

siddende skulderpres 3x8

chins ladder (der ligges et ladder til hver uge. dvs. uge 1 = 1 ladder, uge 2, 2 ladders osv)

fransk 3x8

preacher curls 3x8

siddende calf raises 3x15

cabelcrunches 3x15

Progressionen starter ved 75% af 5/8/15 RM, stiger med 2,5% hveranden gang, og slutter ved 95%...

Hvad siger i? kan godt selv se det er mange sæt, og har tidligere kun kørt 2 omgange HST og lidt lalle fullbody, har trænet lidt over et år. Dog mere seriøst de sidste 8 mdr.

Jeg prøver at holde mig i kcaloverskud, så det burde ikke være det der var problemet.. Men hva siger i ? Er det virkelig muligt at overreache på overstående. Og SÅ tidligt inde i programmet? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at det er et af de spørgsmål, der er umulige at svare på for andre..... :crazy::tongue:

Det kommer jo helt an på hvad du i forvejen har været konditioneret til, hvordan du har spist, sovet osv....Svært at sige noget om. Men det lyder jo umiddelbart til at du har symptomerne.... :smile:

Men andre bud på hvad der er los ville da være interessante....

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Ja jeg er også meget nysgerrig selv.. Fordi jeg synes altid man har fået banket ind i hovedet at man først kunne begynde at overreache efter lang tids træning med failure træning og forced reps. Og så en endu mere underlig ting.. Det er kun i squat jeg oplever dette. I de andre øvelser synes jeg faktisk det går fint. Men blev sku ret bekymret da jeg failede ved 82,5% af min 5 RM... Jeg er godt selv klar over at det er en relativ stor workload, men skulle bare mene at have hørt at det var noget kroppen ville vænne sig til realtivt hurtigt.. Altså 2-3 uger..

Men kom meget gerne med nogle flere bud..

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg er også meget nysgerrig selv.. Fordi jeg synes altid man har fået banket ind i hovedet at man først kunne begynde at overreache efter lang tids træning med failure træning og forced reps

Det er nu ikke rigtigt. Jeg tror du tænker på overTRÆNING. På et sheikoprogram er det jo fx meningen at man skal overreache efter kun 4 ugers load.

Grunden til at du ikke rigtig får nogle svar du føler at du kan "bruge" til noget er med ret stor sikkerhed at det er umuligt at svare på dit spørgsmål. I hvertfald på den entydige måde du ønsker.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke ændret din squat dybe vel??

For ens max kan variere meget, efter hvor dybt man går ned. Der er en forskel mellem at gå til lige over parrellel til under parrellel.

Der er vel kun en måde, at finde ud af om du er overreache. Hold en uges deload, og kører på igen, hvis det hjælper har du nok været overreacher.

Det er jo også muligt du bare har haft en dårlig dag.

Link to comment
Share on other sites

Det er nu ikke rigtigt. Jeg tror du tænker på overTRÆNING. På et sheikoprogram er det jo fx meningen at man skal overreache efter kun 4 ugers load.

Grunden til at du ikke rigtig får nogle svar du føler at du kan "bruge" til noget er med ret stor sikkerhed at det er umuligt at svare på dit spørgsmål. I hvertfald på den entydige måde du ønsker.

Rommel

Ja det er nok rigtigt nok, synes bare jeg bliver helt panisk efter at finde ud af hvad der eventuelt KUNNE være los :blush:

Du kunne jo starte med at fortælle hvor tit du egentlig træner programmet :laugh:

3 gange i ugen..

Hvem er den heldige..? :tongue:

Haha.. You wish :innocent:

Du har ikke ændret din squat dybe vel??

For ens max kan variere meget, efter hvor dybt man går ned. Der er en forskel mellem at gå til lige over parrellel til under parrellel.

Der er vel kun en måde, at finde ud af om du er overreache. Hold en uges deload, og kører på igen, hvis det hjælper har du nok været overreacher.

Det er jo også muligt du bare har haft en dårlig dag.

Nej det har jeg nemlig også selv tænkt over som en mulighed, og det har jeg nemlig ikke gjort.. Så det er meget mystisk.. Men nu må vi se.. Skal også køre squat i morgen, så der vil jeg tage min beslutning..

Men ellers tak for hjælpen med nogle gode bud.. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share