Kan man lave gode protein drikke UDEN proteinpulver ?


klowN
 Share

Recommended Posts

Ja , som overskriften siger ..

Kan man egentlig lave nogle gode proteindrikke uden alt det der proteinpulver osv. .. altså f.eks. noget med nogle bananer , noget havregryn og sådan lidt af hvert.

Det skal selvfølgelig kunne drikkes , men samtidig skal det også kunne drikkes inden og efter træning f.eks. og så have en effekt.

Hvis der er nogle der ligger inde med nogle opskrifter , må de meget gerne poste dem :4thumbup:

klowN

Link to comment
Share on other sites

Ja. Skummetmælk er ganske udemærket..

Jeg drikker faktisk rigtig meget skummetmælk i forvejen , men jeg tænkte mere på en ordentlig proteindrik hvor man blender nogle forskellige ting sammen så man får en god og proteinrig drik !

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ofte brugt en opskrift der er noget i den her retning:

1/2 l. skummetmælk

250 ml. pasturiserede æggehvider

nogle frosne jordbær eller ligende

lidt sødemiddel eller sukker( hvis man kan lide det lidt sødt :innocent: )

måske et par isterninger hvis man bruger friske jordbær.

og så bare en tur i blenderen med hele skidtet

Gir et lækkert, køligt mellem måtid.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil du i grunden ikke bruge proteinpulver?

Nu kan jeg ikke svare på hans vegne..

Men der kan være mange gode grunde til at indtage naturlig føde

istedet for proteinpulver.

Blandt andet indeholder naturligt føde en masse nødvendige stoffer, du ikke

får sammen med pulveret.

Flere oplever også problemer med maven samt uren hud, ved indtagelse af proteinpulver...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ofte brugt en opskrift der er noget i den her retning:

1/2 l. skummetmælk

250 ml. pasturiserede æggehvider

nogle frosne jordbær eller ligende

lidt sødemiddel eller sukker( hvis man kan lide det lidt sødt :innocent: )

måske et par isterninger hvis man bruger friske jordbær.

og så bare en tur i blenderen med hele skidtet

Gir et lækkert, køligt mellem måtid.

Det lyder faktisk okay. Men hvor meget protein er der i sådan en potion?

Link to comment
Share on other sites

har lige beregnet hvor meget proteinpuvler faktisk koster kontra en dåse tun...

jeg køber tun i netto, 150g(drænet vægt), i vand selvfølgelig de koster 3,95kr pr dåse(man kan også få nogle til 6,50kr, men da jeg også er studerende har jeg ikke gidet købe dem endnu...)

jeg køber også proteinpuvler hvor jeg får 2200gr for 200kr.(fik lige med chokoladesmag ind af døren i dag da jeg løb tør for jordbær i fredags - er nu mest til jordbær'en...)

i min tun er der 26g protein for 100g hvilket giver 39g per dåse. da mit proteinpulver indeholder 80g per 100g giver det en divider(engelsk - hvad hedder det på dansk? divident?) på 1,25.

1,25*39(g protein) = 48,75g(prot. pulver)

da der er 2200g i en bøtte(har ikke målt efter, men jeg kan jo heller ikke måle om der er 26g protein per 100g tun...) divideret med 48,75g giver det 45(,128)portioner.

200kr divideret med 45portioner giver en pris på 4,50kr(helt præcist 4,43kr) altså sølle 55øre ekstra i forhold til en dåse tun - og jeg har nogle gange kværnet tre dåser tun i løbet af en dag - det kan meget nemt gå hen og bliver stereotypt, til trods for at jeg elsker at lave mad og derfor har en masse krydderier og kan varier det med forskellige tilbedringsmetoder og tilbehør(brød, grøntsager ect)

jeg køber proteinpulver for at få lidt afveksling i kosten - og når det er til den pris er det jo næsten til grin ikke at købe det - man kan desuden få protein i meget større mængder fx 5kg(stadig med smag) og helt op til 20kg(ofte uden smag) hvor det jo bliver billigere end tundåser.

dette er ikke en opfordring til at købe proteinpulver, da jeg selv kun drikker en shake to eller tre gange på en uge og dermed for næsten al protein, fedt og kulhydrater gennem en normal varieret kost, men mere en beregning på at det ikke skal være tegnedrengen der skal stoppe dig fra at købe protein da det jænvfør ovenstående beregning hermed er bevist anderledes.

(ps, jeg studerer kommunikation så jeg ved godt jeg mangler nogle punktumer og har lange forfelter m.v., men jeg gider ikke skrive det om, men hvis i synes det er komplet uforståeligt skal jeg nok gøre det...)

Link to comment
Share on other sites

Proteinpulver kan ofte være billigere gram for gram end fast føde.

Det med uren hud er aldrig påvist, imo kan det massive kcal overskud i sig selv bære skylden. Desuden er det få, der rapporterer denne bivirkning.

Der er så meget der ikke er påvist.

Jeg tror ikke engang det er påvist at junkfood kan give uren hud..

Men en hel del har nu rapporteret om bivirkninger såsom maveproblemer og uren hud

i forbindelse med proteinpulver...

tidl tråd...

Edited by pioneer
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share