Fitnesscenter i København-vesterbro/frb


Freja
 Share

Recommended Posts

Hey

Jeg skal have mig meldt ind i et fitnesscenter en af dagene og jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge.

Jeg har kigget på SATS, har tidligere været medlem hos dem og det har været ok.

Men jeg har også kigget på fitnessdk og fitnessworld.

Alle kæder har centre i nærheden af hvor jeg bor så det er fint, men hvad skal jeg mon vælge?

Fitnessworld (vesterbro) er billige og man binder sig ikke, men er de også gode?

Fitnessdk royal(ved vesterport) lyder også interesant.

Sats er vist bare ret dyre..?

Jeg skal spinne en hel del og så bruge kredsløbsmaskine. Jeg skal også styrketræne, men det betyder ikke så meget hvordan disse maskiner er bare det virker.

Måske skal jeg vælge noget helt andet...? Men det skal heller ikke være for langt væk

Men er der nogle der vil anbefale mig noget? I er meget velkomne :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvis jeg må, så vil jeg klart anbefale dig S.A.T.S bl.a. fordi du ønsker at spinne, S.A.T.S har suverænt de bedste instruktører. Jeg har prøvet alle 3 steder og der er ingen tvivl hos mig. Ja, fitnessworld er billige, men kvaliteteten og service niveauet er også derefter. S.A.T.S er ikke dyrere end fitnessdk, prisen er den samme (godt og vel), og for øjeblikket sparer du over kr. 1000,- i S.A.T.S i hele Januar.

god træning

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvis jeg må, så vil jeg klart anbefale dig S.A.T.S bl.a. fordi du ønsker at spinne, S.A.T.S har suverænt de bedste instruktører. Jeg har prøvet alle 3 steder og der er ingen tvivl hos mig. Ja, fitnessworld er billige, men kvaliteteten og service niveauet er også derefter. S.A.T.S er ikke dyrere end fitnessdk, prisen er den samme (godt og vel), og for øjeblikket sparer du over kr. 1000,- i S.A.T.S i hele Januar.

god træning

Okay - SATS har også været ok da jeg var medlem. Men er fitnessworld's/dk spinning meget dårligere end SATS?. Jeg skal jo bare have brændt nogle kalorier af og regner med at begge steder er nogenlunde ens...? De har vel alle uddannelse inde for det?

Jeg har lige fået en gratis prøvetime hos fitnessdk, så det vil jeg prøve...men er der flere der kender fitnessworld og deres spinning? De giver nemlig ikke prøvetimer :nonono:

Link to comment
Share on other sites

<God baghjul og godt nytår..

Kan kun anbefale Fitnesswolrd på vesterbro=ingen binding god service. alt i udstyr.. har selv arbejdet der som instruktør indtil August i år. Alle ansatte er uddannet instruktør. læs evt centerguide nota.

Fitness.dk samt S.A.T.S ripper ens pengepung.. :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Også godt nytår til dig!

Ja fitnessworld er billigt nok, men det er lidt irriterende man ikke kan få en prøvetime. Selvfølgelig fedt der ikke er binding!

Jeg var til en prøvetime hos fitness.dk og jeg er positiv, sys det var et rart center på Vesterbro og en fin spinningtime og så har de et tilbud der kun gælder 7 januar som er godt. Jeg tror ikke jeg vælger SATS, jeg vil prøve noget andet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan klart anbefale FitnessWorld. Især til de ting som du skal bruge. Pris og kvalitet hænger ikke altid sammen, så fordi det er billigt betyder ikke at det er et dårligt sted.

Har gået der siden peptember. En god ting er stemningen og de mange forskellige typer mennesker der kommer der. Lige fra unge til gamle. :4thumbup:

Der er altid plads på cadiomaskinerne, og spinnehold er det hver dag et hold af.

/lundgren

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvis jeg må, så vil jeg klart anbefale dig S.A.T.S bl.a. fordi du ønsker at spinne, S.A.T.S har suverænt de bedste instruktører. Jeg har prøvet alle 3 steder og der er ingen tvivl hos mig. Ja, fitnessworld er billige, men kvaliteteten og service niveauet er også derefter. S.A.T.S er ikke dyrere end fitnessdk, prisen er den samme (godt og vel), og for øjeblikket sparer du over kr. 1000,- i S.A.T.S i hele Januar.

god træning

En sandhed med modifikationer. Blandt andet arbejder Lasse Träff, som tidligere kørte i S.A.T.S, nu hos fitness.dk Frederiksberg (den afdeling der ligger ved Frederiksberg Centeret / Frederiksberg Gymnasium). Henrik Withen er altså også en hård negl. Så instruktørerne kan pr. definition ikke være meget bedre i S.A.T.S hvis de er de samme :tongue:

Så vidt jeg er orienteret, har fitness.dk også en pris-kampagne i øjeblikket (noget med en flyrejse med SAS til ca 1.000,- oven i hatten). Derudover er Hard Work og Fitness.dk lige smeltet sammen. De gamle Hard Work afdelinger har en meget god dækning af timer. Derudover er spinning-lokalerne i det tidligere Hard Work (nu fitness.dk) super fede. Dvs. især på Frederiksberg og i Field's, samt i det nye center i Valby, der åbner en gang i foråret.

Sidst men ikke mindst betyder dét at fitness.dk og Hard Work er fusioneret, at de har en ret god dækning lige i området om Frederiksberg. Dér har de to kæder tidligere konkurreret lidt om pladsen. Så kan man vælge hvor man foretrækker at være, og samtidig "shoppe" spinning-timer, hvis der er noget i planen det ene sted, der ikke lige passer ind i éns egne planer.

Bare min ydmyge mening her og nu..

Jeg ville tage prøvetimer i både S.A.T.S (en anden time end Chris McDonald's for at lure det generelle instruktør-niveau) og hos fitness.dk (en anden time end Lasse Träff eller Henrik Withen), for at lure det generelle instruktør-niveau), og derefter gå efter den kæde, der viser sig at være mest værd til prisen.

Link to comment
Share on other sites

Okay - SATS har også været ok da jeg var medlem. Men er fitnessworld's/dk spinning meget dårligere end SATS?. Jeg skal jo bare have brændt nogle kalorier af og regner med at begge steder er nogenlunde ens...? De har vel alle uddannelse inde for det?

Jeg har lige fået en gratis prøvetime hos fitnessdk, så det vil jeg prøve...men er der flere der kender fitnessworld og deres spinning? De giver nemlig ikke prøvetimer :nonono:

Hej Freja,

Jeg arbejder som instruktør i fitness.dk (Frederiksberg) og er som sådan ikke den mest objektive rådgiver :tongue:

Men jeg må lige understrege at jo, alle instruktører i fitness.dk er uddannede spinner-instruktører. De fleste af mine kollegaer er endda uddannet på Fitness-Danmarks (det tidligere Hard Work Studio) egen skole, der er Danmarks ældste og største, og en certificeret afdeling af en international fitness uddannelse (FISAF). Det kan man læse mere om på http://www.fitness-danmark.dk/ins/

Men det lader til at du allerede har været på en prøvetime i Fitness.dk, så jeg vil undlade at skrive mere om dét. Andet end du selvfølgelig skal være velkommen på en af mine kom-i-form eller spinner2 timer om onsdagen, hvis du melder dig ind :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Freja,

Jeg arbejder som instruktør i fitness.dk (Frederiksberg) og er som sådan ikke den mest objektive rådgiver :tongue:

Men jeg må lige understrege at jo, alle instruktører i fitness.dk er uddannede spinner-instruktører. De fleste af mine kollegaer er endda uddannet på Fitness-Danmarks (det tidligere Hard Work Studio) egen skole, der er Danmarks ældste og største, og en certificeret afdeling af en international fitness uddannelse (FISAF). Det kan man læse mere om på http://www.fitness-danmark.dk/ins/

Men det lader til at du allerede har været på en prøvetime i Fitness.dk, så jeg vil undlade at skrive mere om dét. Andet end du selvfølgelig skal være velkommen på en af mine kom-i-form eller spinner2 timer om onsdagen, hvis du melder dig ind :wink:

Det kan da godt være jeg dukker op til en af dine timer om onsdagen, kom-i-form lyder meget tiltalende :wink:

Som jeg skrev, så har jeg tidligere været medlem hos SATS og det har jeg været tilfreds med, jeg kan godt lide at man kan vælge mellem flere centre. Mit yndlingscenter hos SATS ligger bare helt ude ved Parken og det er langt herfra og det der ligger tættest på mig nu er Scala og jeg har bare aldrig helt følt mig tilpas der. Det er også så småt. Men generelt har spinning timerne været super hos SATS og især dem du også nævner bla. Chris McD, men ham er der jo også laaange ventelister på som regel.

Men det Fitness.dk center der ligger ved Vesterport station er nok det der er tættest på mig og mit indtryk var at det er lige så prof som SATS. Det er svært at sige når man kun har været der en gang, men jeg har forhørt mig lidt hos andre der træner hos både det gamle Hard Work og Fitness.dk og de kan anbefale det.

Ja og så er der det med rejsen, det er jo også noget der kan få mig endelig overtalt (hehe, hvor er jeg nem) Man betaler ca. 500 kr d. 7 Januar og så får man en rejse med SAS ,frit valg mellem 18 destinationer og det er også inklusiv indmeldelses gebyr og træning i Januar måned.

Men rejse eller ej, lige nu er det fitness.dk jeg er mest til. Det er nok det fedeste center i nærheden af mig og så er der de to der ligger på frb.

Mht. Fitnessworld. Så er det stadig fedt at de ikke har binding og at det kun koster 199 pr mnd. Men jeg kommer alligevel til at være medlem i flere år, så bindingen betyder ikke så meget for mig, specielt ikke når der er flere centre at vælge imellem. De har kun 1 center i min nærhed og så er valgmulighederne ikke så store mht. Spinning. Men jeg vil helt sikkert prøve Fitnessworld på et tidspunkt, man binder sig jo ikke.

Men tak for svarene alle, indtil videre melder jeg mig til fitness.dk på lørdag og får mig en rejse oveni :tongue:

Edited by Freja
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
nogen der ved, hvilket navn Fitnessworld kørte under førhen, det har vel ikke heddet det særligt længe ?

Da jeg arbejdede i kbh over et par gange for ca et år siden hed det også fitnessworld, og det er et genialt sted, har aldrigt set et sted med så mange faciliteter til prisen.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg godt nok selv instruktør men ganske uvildig, da jeg kun kører timer som deltager og ikke som instruktør. Jeg vil uden tvivl anbefale Fitnessdk til dit brug, klart de bedste instruktører og ja, fristes også til at sige, at de fleste af deres centre ligger et niveau over fx Sats.

I fremtiden tror jeg heller ikke på, at der både vil være et fitdk samt et SATS i Kbh., den kamp er vist allerede tabt for sidstnævnte. Så hvorfor vælge SATS nu og skifte igen på et senere tidspunkt! :o)

Du betaler en del mere sammenholdt med fx fitnessworld, men da dit primære brug er cardio, herunder spinning- timer vil jeg gå efter fitnessdk.

Omvendt forlyder det også, at fitnessworld satser stort på deres holdtræning og i hærdigt forsøger at kapre de mere attraktive instruktører fra de andre centre.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil betale det dobbelte for at træne i nogle luksuriøse omgivelser og kunne gå i boblebad bagefter så vælg fitnessdk, hvis dette er ligegyldigt for dig så vælg fitnessworld, tror ikke på at der en kvalitetsforskel i hverken udstyr eller instruktører.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg godt nok selv instruktør men ganske uvildig, da jeg kun kører timer som deltager og ikke som instruktør. Jeg vil uden tvivl anbefale Fitnessdk til dit brug, klart de bedste instruktører og ja, fristes også til at sige, at de fleste af deres centre ligger et niveau over fx Sats.

I fremtiden tror jeg heller ikke på, at der både vil være et fitdk samt et SATS i Kbh., den kamp er vist allerede tabt for sidstnævnte. Så hvorfor vælge SATS nu og skifte igen på et senere tidspunkt! :o)

Du betaler en del mere sammenholdt med fx fitnessworld, men da dit primære brug er cardio, herunder spinning- timer vil jeg gå efter fitnessdk.

Omvendt forlyder det også, at fitnessworld satser stort på deres holdtræning og i hærdigt forsøger at kapre de mere attraktive instruktører fra de andre centre.

En fitworld ansat ringede til receptionen i SATS for at tale med en af vore instruktører. Hun valgte at blive ved os, men det er da frækt :laugh:

SATS tilbyder meget gratis uddannelse til deres instruktører, laver omfattende kvalitetssikring og udvikler konstant nye koncepter og tilpasser de gamle.

Det ser jeg som en fordel ifht. konkurrenterne.

Jeg har ikke trænet hos konkurrenterne da jeg arbejder hos SATS. Så man må tage det for hvad det er.

Har du prøvet SATS vesterbro (Vesterbrogade/Enghavevej)?

Jeg trænede altid der, da jeg boede i kbh. Stort center med god plads der blev renoveret for få år siden.

Instruktørerne betyder meget, så det er lidt tricky at vurdere et helt center på en time. Men håber du finder det tilbud der er bedst for dig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015
nogen der ved, hvilket navn Fitnessworld kørte under førhen, det har vel ikke heddet det særligt længe ?

FitnessWorld er relativt nyt.

Det er mig bekendt startet af folk der stod bag det populære men nu hedengangne Ve & Vel motioncenter, som lå hvor SATS ligger på Vesterbrogade nu.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Angående Fitness.dk Royal så er det nok det værste sted jeg har trænet. Håndvægte kun op til 30 kg, barbells kun til 30 (udover bp) og maskiner der nemt kan maxes efter 3 mdr's træning. De fleste maskiner føles os akavet og er bygget til dværge åbenbart. Kan godt lide detaljen at andre ikke kan se hvor meget vægt der køres med fra de fleste vinkler. Folk virker hellere ikke seriøse og er der kun for at se godt ud. Cardio træningen er dog lidt mere interessant da man kan se fjernsyn på de fleste kredsløbsmaskiner (godt eller dårligt?)...

SATS Vesterbrogade er et godt sted, der er alt hvad man skal bruge. Der er 2 af hver maskine, dips/chinup stativer, ordenlig benpres, squat rack, en masse kredsløbsudstyr og samtidigt en god atmosfære og massere af plads. Jeg ved ikke meget om spinning, men det ser ud til at udstyret er i orden derinde. Desuden kan du så også træne spinning i SATS Scala og dermed have flere muligheder.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil betale det dobbelte for at træne i nogle luksuriøse omgivelser og kunne gå i boblebad bagefter så vælg fitnessdk, hvis dette er ligegyldigt for dig så vælg fitnessworld, tror ikke på at der en kvalitetsforskel i hverken udstyr eller instruktører.

Synes jeg egentlig sammenfatter det meget godt... Jeg tror heller ikke SATS holder særlig længe, da de kræver det samme som Fitnessdk, men kan slet ikke stiller op med samme 'luksus'(tilgengæld synes jeg deres styrketræningsmuligheder er noget gejl, men hvis man ikke går efter dét, så betyder det nok ikke så meget).... Jeg trænede selv i SATS i mange år, da jeg boede lige i nærheden, men har været meget gladere for at flytte til fitnessworld... jeg synes for det første det er hyggeligere, der er mere plads(Kbh V), økonomisk er det langt rimeligere og jeg synes sågar styrktræningsudstyret er bedre og der er mere af det. Umiddelbart ser det også ud til der er mere cardioudstyr end SATS..... eneste jeg kan få øje på der trækker modsat skulle være at der er sauna i SATS, men jeg overlever nok uden ;0)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share