Sign in to follow this  
LurifaX--

Hjemmebaksen program

Recommended Posts

Hey Bro's

Squat 5x5

Bænkpress 5x5

Dødløft 5x5

Bent over rows 5x5

Skulderpres 3x8

Preacher curls 3x8

Fransk pres 3x8

Cabelcrunch 3x15

Sitting calf raises 3x15

Hva siger i til ovenstående program? Selv er jeg i tvivl om det er for stor en workload og om jeg simpelthen vil gå død i det?

Har tænkt mig at starte progressionen ved 75% af min 5/8/15 RM og så derefter øge hveranden gang med 2,5%...

Jeg har lige overstået to runder HST, og har ca trænet 1 år, og træner kun for masse.

Men hvad siger i ? Jeg er selv lidt i tvivl... :wink:

Edited by LurifaX--

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Okay.. Fik jeg jo ikke rigtigt det vilde ud af. Den ene siger det ene og den anden noget andet... Bar rimelig skod da jeg ska starte på programmet idag.. Dog er jeg nok også selv mest tilbøjelig til at skifte mellel DL og SQ på dagene, da jeg godt er klar over at det er rimelig volumiøst..

Synes selv det med at veksle mellem SQ og DL er en rigtig go ide da det også giver mig muglighed for at så smide en 3x8 db inc. press ind da jeg er virkelig glad for den øvelse... Kan jeg ikke godt gøre det? ELLER bare skifte mellem bb flad bænk 5x5 og db inc. press 5x5 for at det ikke bliver for volumist? Faktisk det jeg hælder mest til lige nu.. Go ide ?

Men kom med nogle flere bud... :4thumbup:

Edited by LurifaX--

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmm.. Okay.. Fik jeg jo ikke rigtigt det vilde ud af. Den ene siger det ene og den anden noget andet... Bar rimelig skod da jeg ska starte på programmet idag.. Dog er jeg nok også selv mest tilbøjelig til at skifte mellel DL og SQ på dagene, da jeg godt er klar over at det er rimelig volumiøst..

Synes selv det med at veksle mellem SQ og DL er en rigtig go ide da det også giver mig muglighed for at så smide en 3x8 db inc. press ind da jeg er virkelig glad for den øvelse... Kan jeg ikke godt gøre det? ELLER bare skifte mellem bb flad bænk 5x5 og db inc. press 5x5 for at det ikke bliver for volumist? Faktisk det jeg hælder mest til lige nu.. Go ide ?

Men kom med nogle flere bud... :4thumbup:

Du kan godt have både BB bænk og db incline bænk samme dag. Jeg har gode erfaringer med at tage den ene 5x5 og den anden 3x8. At have dem begge 5x5 kan måske blive lidt hårdt, når du når et stykke op i progressionen. Men prøv dig frem. Nogle folk kan hurtigt vænne sig til et stort workload andre kan ikke. Jeg mener iøvrigt fortsat, du bør tage chin-ups ind.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Du kan godt have både BB bænk og db incline bænk samme dag. Jeg har gode erfaringer med at tage den ene 5x5 og den anden 3x8. At have dem begge 5x5 kan måske blive lidt hårdt, når du når et stykke op i progressionen. Men prøv dig frem. Nogle folk kan hurtigt vænne sig til et stort workload andre kan ikke. Jeg mener iøvrigt fortsat, du bør tage chin-ups ind.

Okay.. Så tror jeg sku at jeg tager at veksler mellem SQ og DL og smider 3x8 db inc. press ind og køre den alle dage med 5x5 bænk også...

Jeg tror ikke jeg vil smide chinups ind fordi den er for svær at køre med progression i... :dry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this