konditionstræning + styrketræning


therealdreamer81
 Share

Recommended Posts

Mit træningsprogram består af

15 min cykling

45 min styrketræning

15 min roning

Er det en god ide??? Jeg vil gerne have en lavere fedtprocent (læs vaskebræt), og det får man jo ikke af styrketræning. Men vil samtidig gerne have større muskler...

Håber nogen har et godt svar, og håber jeg kan fortsætte på denne måde...

Link to comment
Share on other sites

Det er meget meget svært at opbygge muskler samtidig med man reducerer sin fedt %. Det er ikke umuligt men tæt på - man skal være meget inde i sin kost. Det mest optimale ville være at gøre op med dig selv om du vil ha større muskler, eller en lavere fedt %.

Og hvis jeg skulle dyrke cardio træning, ville jeg gøre det på mine off-dage.

Link to comment
Share on other sites

Det er umuligt, men man kan næsten få større muskler samtidig med at man ikke øger sin fedtprocent, men som sagt kræver det en del tid i køkkenet. Man skal afpasse kcal. indtaget så man lige præcist indtager en lille smule mere en man forbrænder på den måde er der energi til at musklerne kan vokse.

Rådet må være at koncentrere sig om at bygge en solid muskelmasse op i løbet af vinteren og så cutte af fedtprocenten i løbet af foråret, således at man har den lave fedtprocent når man skal rende rundt på stranden.

Link to comment
Share on other sites

øv også....

fuck! PIS!!

jeg kan ikke vælge... jeg elsker begge dele.. jeg vil ha begge dele...

piv... mit kcal indtag er temmelig højt tror jeg, og min cardigo træning tager ikke alle kcal tror jeg.... så jeg tror jeg fortsætter og ser hvad der sker...

ja hvad sker der egentligt hvis jeg fortsætter på denne måde??? mindre muskler eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Intet er umuligt for den som har viljen i hjertet :4smartass:

Opbygning af muskelmasse kræver energioverskud

Nedbrydning af fedtvæv kræver energiunderskud

Når du spiser svarende til hvad du forbruger, så vil du flere gange i løbet af dagen skifte imellem disse to tilstande, så set over dage/uger/måneder kan du godt øge din muskelmasse uden at øge din fedtprocent, eller måske endda sænke den.

Du har tre valg:

  1. Fortsæt som nu og se hvad der sker. Måske går det fremaf, måske vil du stå stort set stille.
  2. Prioriter muskelmasse først, dvs spis mere eller lav lidt mindre kredsløbstræning, så du er i energioverskud. Når du så er nået din grænse for hvor høj du vil tillade din fedtprocent at være går du til 3.
  3. Prioriter fedttab først, dvs. spis lidt mindre eller lav mere kredsløbstræning. Når den så er "tilstrækkelig" lav går du til 2.

Hvad er dit udgangspunkt, vægt, fedtprocent, alder og den slags?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share