Morgenmad..


Prosendal
 Share

Recommended Posts

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jeg veksler mellem 500 gram ylette og en stor portion rema 1000 müsli med lidt ekstra rosiner og en skiveskåret banen på.. Begge dele suppleres med en prot-shake..

Tror jeg skal prøve et par af "forslagene" her fra tråden af.. Blandt andet ex-anyone og englens morgenmad ser ret guffe-guffe-agtig ud.. :4mewantfood:

Tidligere spiste jeg en pandefuld bacon og fire store æg (lavet til scrambled egg), og så det hele på en skive rugbrød. Det var dæleme noget der lå godt i maven. Og en god start på dagen.. :4thumbup: meen er lidt på vægt-retur for tiden, så det måtte sættes på pause.. :unhappy:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

På optimale dage, skyller jeg for tiden så snart jeg vågner:

En smotie blendet af frostne bær (blandet og forskelligt), kiwifrugter, lidt råt spinat (kan også være basilikum eller lign kryderurter, kryderer som oregano eller rosmarin kan også bruges alt efer smag og behag; denne del kan og bliver også tit undladt), et par skefulde af noget med gode mælke syre kulturer (typisk et surmælks produkt med minimalt fedt og sukker; smagen afhænger som regl af hvilken bodylab smag jeg benytter), bodylab whey 95+, noget olie (UDOS ligenende blanding) og en halv litter skummet; Nydes evt med et par tykke humler rugbrød hvis energiregnskabet tillader det.

En dl friskpresset grøntsags juice, typisk gulerod, men nogen gange også med seleri og eller rødbede; evt med et par dråber af noget ekstrakt med marietidsel, guldblomst, artiskok, ingefær og lignende for antioxidanternes og mikronæringsstoffernes skyld. (denne del er heller ikke noget der altid laves, alt efter tid osv)

En spand frisk brykket kaffe, enten lavet på filtreret stempelkande eller ekspresso i den billige komfur udgave; valget foretages efter hvor hårdt der skal trænes, samt hvad lysten lige er til.

1 twinlab mega six og 0,5 gram glucosamin

--------------------

Den egentlige morgen mad kommer så lidt efter, det vil etc sige efter morgentræningen altså ca et par timer efter omk kl 7-8; som regl ota sports gryn (udelukkende for smagens skyld, spars egen myshli er også helt ok) med rosiner og nødder (mandler etc), et protein produkt, fortiden nutrisport eller selfølgelig bodylab; samt en lille banan; hvis kcal overskud ønskes, en ekstra slat appelsin juice, ved særtilfælde en slat maltodextrin.

500mg - 1,5 G vitamin c, alt efter træningens omfang.

--------------------

På uoptimale dage, ja det nævner jeg så af gode grunde ikke; men det er ikke noget der kan anbefales, typisk dansk affalds kost har forekommet jævnligt den sidste tid.

M.V.H

Helio

Link to comment
Share on other sites

Det er desværre ikke altid jeg får spist morgenmad:/

Appetitten er ikke så stor om morgenen.

Ved godt det er en tilvændingssag:)

Personligt ville jeg spise 100gr havregryn med masser af mælk hvis jeg da bare kunne få det ned om morgenen.... det ender tit med at være de sidste måltid jeg får på dagen.. med lidt rusiner. (kl. 23:00 ca)

Link to comment
Share on other sites

Det er desværre ikke altid jeg får spist morgenmad:/

Appetitten er ikke så stor om morgenen.

Ved godt det er en tilvændingssag:)

Personligt ville jeg spise 100gr havregryn med masser af mælk hvis jeg da bare kunne få det ned om morgenen.... det ender tit med at være de sidste måltid jeg får på dagen.. med lidt rusiner. (kl. 23:00 ca)

Drik en god omgang appelsinjuice inden, det hjalp hos mig :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Det er desværre ikke altid jeg får spist morgenmad:/

Appetitten er ikke så stor om morgenen.

Ved godt det er en tilvændingssag:)

En flydende shake kan alle få ned; siger man andet er det bare pylleri! - Så, kan andet ikke virke for dig, så prøv at blend de ting sammen du gerne vil have ned, sammen med noget væske selvfølgelig, hvis det smager forfærdeligt så prøv at tilsætte gode ting der smager dig også (eller vend dig til det), frostne bær og og frugt er altid en sikker vinder på det område, men andet mere kunstigt virker også for nogle; og skyl det derefter ned i svælget;

Og så ER det iøvrigt, præcist som du selv siger det, udelukkende en sag om tilvending, krydret med lidt "state of mind": man har før hørt om sirius patruljer der har spildt benzin i deres mad, og har måtte leve af klamt magarine only i flere mder; grønlændere der har måtte(og kunne) spise halvgamle rå fiske indvolde så snart de vågner, sultne børn i u-lande der vil spise alt bare det engang har lignet mad; ja store dele af jorden er enda fyldt med folk der ikke engang har muligheden for at få mad,- så virkelig,- hudløst ærligt hvad er det egentligt VI tuder over?

Vores luksus problemer er og bliver ynkelige, og hamrende uinteressante; vi har alle luxus muligheden for at tage vare på os selv, men vælger af lutter dovenskab og lystreptil adfær ikke at gøre dette; andre har ikke samme mulighed men vil gøre ALT bare for at overleve endnu en dag. - Tanker der er værd at spilde tid på!

Det nævnte er ikke møntet specifikt på dig, måske er det enda myntet direkte på mig selv; ihvertfald er det bare den konklussion jeg kommer frem til, hver gang jeg reflektere over dette emne, hvorfor er VI så hamrende møg forkælede at det er til at brække sig i lange stråler over, ret bizart og perverst i øvrigt hvis man tænker lidt over det.

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

hæhæ, helio.. som du dog smider om dig med "malende" udtryk! :tongue:

Men du har dog ret i meget af det du siger... Folk generelt (og alt for tit inklusivt migselv) har en tendens til at have ondt af sigselv om visse ting, istedet for at glæde sig over hvad man har!

Link to comment
Share on other sites

hæhæ, helio.. som du dog smider om dig med "malende" udtryk!
Hvad kan jeg sige, jeg er et farverigt menneske :tongue:
Folk generelt (og alt for tit inklusivt migselv) har en tendens til at have ondt af sigselv om visse ting, istedet for at glæde sig over hvad man har!

Perfekt skåret :4thumbup:

M.V.H

Helio

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Morgenmad: 150g.havregryn med skummetmælk, sødet med lidt light marmelade

2* omega 3,6,9

2*multivitamin

Et glas vand

Indtager du omega pillerne sådan - 2 omega 3, så 2 omega 6 også 2 omega 9, eller tager du bare 2 piller hvor det hele er i? Hvis du da var klar over der er sådan nogen:) Nu må jeg så ikke henvise til noget, men over PM må man vel så kan jeg sige hvor du kan få dem hvis det er. (Da letter end at optag 2 piller end 6 hvis du gøre det) - De skulle virke lige så godt, dog kan jeg ikke svarer på det da jeg ikke tager dem selv.

Må der egenligt godt stå det der står på shakerne, eller skulle du ikke have streget det over end billedet kom ud?

Edited by mehateme
Link to comment
Share on other sites

Glemte helt at skrive hvad jeg æder selv.

100 gr havegryn - Ca 4-5 dl.

3-5 dl. letmælk/minimælk

Hælder det hele op i en dyb tallerken, og nok her fra bliver jeg mærkelig, hehe. Der efter dryser jeg sukker over som laver et rimlig tyk lag af sukker - Hvor meget sukker der bliv brugt kan jeg ikke svarer på, men det er meget:O.

Der efter drysser jeg kokos udover som så dækker sådan man ikke kan se sukkerne, og så kakaopulver over (Giver en dejlig kakao smag og mælken kommer også til at smage af kakao)

Jeg vil imorgen (Eller på mandag nå jeg engang få rosiner hjem) prøve den med rosiner og havegryn - Evt. lavet noget med kokos og kakaopulver over :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Er havrefras sundt nok at spise?

Lige nu Spiser jeg havrefras med mælk og kakao, og får en protein shake ved siden af.

Havrefras er helt okay, eneste ulempe er det er monster dyrt i forhold til havregryn :smile:

Link to comment
Share on other sites

Havrefras er helt okay, eneste ulempe er det er monster dyrt i forhold til havregryn :smile:

Der er en del sukker i...

Antal sukkerarter pr. 100 g er således 13 g/100 g mod havregryns 1g/100 g.

Jeg foretrækker selv morgenmad med så lidt sukker som muligt - skal det sødes vil jeg selv gøre det og dette sker med frugt og rosiner :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share