Forslunds log vol. II


Chris27
 Share

Recommended Posts

I anledning af, at jeg lige er startet i vægtløftningsklubben Thor, tænkte jeg, at det ville være passende med en ny log, så jeg kan lægge tiden i Hardwork og de tilhørende minimale fremgange bag mig, så her er min nye log.

Mine mål er primært fremgang i de tre store og gerne mere muskelmasse. Lav fedtprocent ville være rart, men det har jeg næppe tålmodighed til.

Mine stats (pr 15/12-2008) er:

Køn: Mand

Alder: 36år

Bopæl: Ørestaden

Ægtestand: single

Højde: 184cm

Vægt: 91kg

Og jeg har trænet alt for længe :blush: men det meste uden kyndig vejledning.

Og mine relevante all-time 1RM's er:

Dødløft 192,5

Squat 107,5

OL squat 2x92,5kg

Bænk 97,5

Frontsquat 87,5

Frivend 80

Stød 67,5

Military 57,5

Træk 55

De vil blive løbende opdateret - Forhåbentligt snart.

Jeg træner 3 gange om ugen, hvor jeg laver WSB bænk (og maxer på mandag) og skal finde på noget fornuftigt i squat/frontsquat/dødløft, hvilket de gamle rotter i Thor forhåbentligt kan hjælpe med. Så rekorderne kan rulle igen.

Måske bliver jeg også indoktrineret til lidt vægtløftning, men det må tiden vise.

Link til min gamle log

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 10/10-2005

Der var ren folkevandring i Thor, hvor vi trænede 7 på en gang, så der bliver snart kø til skiverne, som i gamle dage, som de gamle elsker at snakke om (vores nyeste Kurt har 48års vægtløftningserfaring)

Rotator cuff

ME bænk: 1x5x20 - 1x3x50 - 1x3x60 - 1x3x70 - 1x1x80 - 1x1x85 - 1x1x90 - 1x1x92,5

Så nåede jeg for første gang i WSB til at maxe i bænken, og det gik ikke så godt, da jeg kun fik tangerede mit årsbedste og havde satset på mindst 95kg, men sidst løft var så hårdt og skævt, at det var et under at skiverne blev siddende, og der var ingen ide i at fortsætte. Anders, som spottede mig på de to tunge sæt, mener, at jeg bør træne med pause i bunden, så det indfører jeg på min DE-dag.

Rumænsk dødløft: 4x6x55

Anders og Krebsen rettede lidt på min teknik, da jeg spændte for meget. den hedder 60kg næste gang.

Squat: 1x5x50 - 1x5x70 - 5x5x75

Så nåede jeg til de 5x5, som jeg bør træne. Det var under Krebsens skarpe kommando, men han kan se fremgang (selvom han er lidt allergisk overfor styrkeløfter squat). Sættene var tunge, men de tungeste reps fik jeg mest ros for. Jeg bliver lidt endnu på 75kg og får mere styr på teknikken, hvor der er en del ting, som skal ind på rygmarven. Så begynder jeg at øge, når der er rimelig teknik og styrkeoverskud.

Rows: 1x8x50 - 1x8x60 - 1x8x65 - 1x8x70

Francis rows er droppet til fordel for noget konventionelt.

DB pres: 1x8x22 - 3x8x29,5

Tunge men rimelig stil. Det er vist en tilsnigelse, at kalde det med stop, så det lader jeg være med.

Træningen får 3x :banana: :En middeltræning, hvor bænken var under forventning, men jeg til gengæld kom en del videre i squat.

Morgenvægten i går var 90,3kg, så jeg for første gang i ½ år var over 90kg, men det måtte gerne smitte mere af på styrken.

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

Min nye log er vist foreløbig en velbevaret hemmelighed :blush:

I onsdags havde jeg socaile forpligtelser (jeg så fodbold med ´familien i Skovlunde) og i går, skulle jeg hente min lænestol, så det blev først i dag, at jeg havde tid til træning. Det blev så mutters alene :sleeping:

Dagens træning: fredag 14/10-2005

Rotator cuff

Dynamisk bænk med pause: 1x5x20 - 1x5x50 - 8x3x65 - 1x1x80

Efter Anders forslag lavede jeg DE-bænk med pause. Det var først lidt tungt, men når jeg fik styr på opspændet, så gik det fint. De må jeg også huske til mandagens ME-bænk. Sidste sæt var for at sikre mig at 80kg ikke var tungt, og det fik fornuftigt.

Rumænsk dødløft: 1x6x20 - 4x6x60

Jeg havde smidt 5kg på, men det var nemt, næste gang må en checke om jeg holder ryggen ret.

Dødløft: 1x5x60 - 1x5x90 - 1x3x110 - 5x3x130 - 1x2x150

Dødløften gik vel fint nok, jeg prøve at holde ret ryg, og trække bagud. Det gik fint, men vægten er heller ikke alverden. Sidste sæt var tungt.

DB pres: 1x8x22 - 3x8x29,5

Gik fint. Når jeg koncentererer mig, så får jeg alle reps i fornuftig stil. Men det er vist ikke aktuelt at gå op i vægt.

Frontsquat: 1x5x50 - 1x3x60 - 1x3x65 - 1x3x70 - 1x3x75 - 1x2x80(PR)

Jeg har droppet Smolov, så det blev lidt ad hoc men gik fint med lidt mere styrke end sidste uge. Jeg fik også en lille pr med hjem, selvom anden rep var godt ude af hænge.

Military (Smolovagtig dag 5): 1x5x30 - 5x6x37,5

Tilbage på 6 reps. Det var nemt, selvom de sidste to sæt var lidt tungere.

Udmærket træning, som tog 2timer selvom jeg supersettede bænk med de to dødløft, og synes jeg holdt et godt tempo, hvor jeg i starten blev godt svedt.

Jeg har også købt nyt trådløst netværk i stedet for Elgigantens bras. Denne gang fra TDC, så det må være godt. Jeg købte også en CD med Nightwish (High hopes), det er vist ved at være lidt in på MOL.

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 18/10-2005

Fremmødet i Thor var ikke så stort i dag. Den nye Kurt var der i starten, ellers mig, Anders, Martin og en gæst fra Springfield: Homer Simpson

Rotator cuff

ME normal bænk: 1x5x20 - 1x3x50 - 1x3x60 - 1x3x70 - 1x1x77,5 - 1x1x82,5 - 1x1x87,5 - 1x1x90 - 1x8x70

I dag skulle jeg maxe i bænk, hvilket var kulminationen på min første WSB runde -det var noget møg - 87,5kg og 90kg var begge meget tunge, så der var ingen ide i at gå. Jeg afreagerede med at reppe i 70kg, der var jeg også 2rep fra min rekord. Så min WSB har foreløbig været en fiasko.. mere op det senere.

Rumænsk dødløft: 1x5x20 - 4x6x60

Her går jeg 5kg op næste gang.

Squat: 1x5x50 - 1x5x70 - 5x5x75

De første 75kg sæt var rimelig lette, men så fik jeg rettet på teknikken, og så blev de tungere. Det er ligesom i dødløft, der er jeg også stærkest med dårlig teknik :blink: . Men jeg smider 2,5kg oveni alligevel.

Bent åge rows: 1x8x50 - 1x8x60 - 1x8x65 - 1x8x70

DB skrå pres: 2x8x22 - 2x8x24,5Jeg tænkte, at det var på tide at skifte. 24,5kg er nok passende.. ret tungt, men nogenlunde stil.

Træningen kan kun få 2x :banana:

Så er det tid til en status på min første WSB-runde. Inden jeg startede lavede jeg 90kg og missede 95kg. Nu lavede jeg 92,5kg sidst (med meget ringe stil) og 90kg i dag. Så jeg har cirka hentet 0kg på 10uger.

Det er simpelthen ringe, men jeg kan godt lide WSB og (i hvert fald) på papiret ser det meget gennemført ud med eksplosiv træning, volumen træning, tunge singles og svagpunkts træning, kort sagt det hele.

Så jeg må se, om jeg kan gøre bedre i anden omgang.

At træne samme sted er en fordel, så jeg ikke skal vænne mig til vægtene hele tiden.

Jeg skal huske at træne ( i hvert fald min DE - dag) med pause, da min svaghed er i bunden.

Jeg skal finde mine ME -øvelser, feks:

Almindelig bænk

Bred bænk

Smal bænk (ikke et svagt punkt, men en rar øvelse)

Skrå bænk (lidt besværlig da skrå bænken står i det andet rum, hvor jeg ikke har nogen spotter).

Boardpres (hvis jeg kan lave det i Thor)

Floor pres (nok ikke så interessant, da DB test løft antyder, at det er en øvelse for toppen).

De første 5 øvelser er mest oplagte.

Derudover er spørgsmålet om jeg laver mine volumen sæt passende: er det for meget at lave det 3 gange om ugen, og er det for tungt at træne det tungeste jeg kan med rimelig stil.

Jeg tog 1-2kg på under WSB, så det burde heller ikke trække ned.

Kommentarer om min bænk, og hvad der kan ændres er meget velkomne.

Morgenvægten i går var 89,2kg (-1,1kg i forhold til sidste uge...et uventet vægttab).

Link to comment
Share on other sites

Tjah hva skal man efterhånden sige til dit bænkpres (og squat for den sags skyld).

Nu har jeg aldrig set dig træne, men du må simpelthen mangle noget aggressivitet.

Jeg mener;

du har sgu snart prøvet alt. Der er efterhånden ikke det program du ikke har kørt, så det kan ikke være programmerne den er gal med. :smile:

Jeg synes bare du skal fucke alt det der raw bænkpres og så øg styrke i triceps, med nogle tunge lockouts. Bare for at komme væk fra den lorte bænkpres. Hvis det var mig gad jeg slet ikke bænke raw mere, nu hvor det hele tiden kikser.

Nåh, men hvis du fortsætter med WSB så er der en artikkel inde på elitefts der hedder noget i retning af *bench like a stripper* som du måske bør læse.

Edited by c0y0te
Link to comment
Share on other sites

Hej coyote. Du blev så min første besøgende i loggen.

Ja mit bænkpres er noget møg. Jeg syntes, at jeg fulgte WSB bænken næsten til punkt og prikke ok fik alligevel intet ud af den. Jeg har læst din artikel: bench like a stripper, og det var den jeg tog udgangspunkt i foruden Rommels betragtninger.

Jeg kunne prøve WSB igen, spørgsmålet er bare, hvorfor den skulle virke bedre anden gang, hvis jeg kun kan få øje på minimale forbedringer.

Efter at have tænkt over de bænkpresprogrammer, som jeg har lavet, som bla omfatter: Hatfield, Sheiko, WSB, Smolov, TJ singles og faktisk ikke fået 1kg ud af dem, har jeg tænkte på, at det eneste, jeg har haft fremgang af, var når jeg ikke kørte nogle programmer men bare løftede efter dagsformen, så det har jeg kraftigt overvejet at prøve igen.

Jeg kan ikke se dit andet link, da mine sikkerhedsindstillinger på arbejdet ikke tillader det, så det må jeg vende tilbage til.

Tricepsstyrke er det eneste, som jeg ikke mangler, jeg fik jo for en måned siden 87,5kg i smal bænk uden at træne specifik triceps. Måske skulle jeg bare konvertere til smal bænk :wink: .

I squatten kigger nogle kloge folk på min teknik når jeg løfter nu, så der skulle der i hvert fald komme styr på teknikken, og så burde der følge nogle kilo med (hmm.. hvor har jeg hørt det før).

Link to comment
Share on other sites

Mit nye layout på loggen var rodet, og jeg blev ikke stærkere af det, så nu er jeg tilbage i gammel stil (men forhåbentligt ikke med vægtene)

Dagens træning: onsdag 19/10-2005

Rumænsk dødløft: 1x5x20 - 4x6x65

Dødløft: 1x5x60 - 1x3x100 - 1x3x120 - 3x3x135 - 1x2x150 - 1x1x160

Rotator cuff

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x8x70 - 3x5x75

Frontsquat: 1x5x50 - 2x5x60 - 1x5x65 - 1x3x70 - 1x2x75 - 1x1x80

Military(Smolovagtig dag 6): 1x5x30 - 5x5x40

Jeg startede med at være alene i Thor siden kom Indiian Spirit og Jeff forbi.

I dødløft har jeg skiftet stil Desværre var jeg alene, så ingen kunne vurdere om stilen så fornuftig ud. Umiddelbart er jeg vist lidt svagere end med gammel stil for 160kg var rimelig tunge. Men jeg skal nok bare i gang med det.

I bænk har jeg besluttet af droppe alle de fancy programmer på MOL som giver mig 0kg hver og træne efter dagsform, da mine fremgange er kommet, når jeg har trænet ad HOC, da dagens sæt var tæt på failure, så er styrken heller ikke imponerende pt, men det kommer forhåbentligt nu.

I frontsquat havde jeg ingen plan og løftede bare. 80kg var halv tungt.

Military var let, så det var rart at se.

Træningen får 3x :banana: . Den tog af uvisse årsager 2timer15min. Jeff antydede også svagt, at det måske var muligt at træne lidt hurtigere (endnu engang :innocent: )

Jeg har i øvrigt fået et hemmeligt våben til min bænk, da jeg har købt den nye Harry Potter bog, og JFK har lovet at den giver 10kg på bænken :cooldance: .

Mit trådløse netværk virker også ordentligt nu. TDC laver åbenbart bedre produkter end EL-giganten sælger :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Hey Chris!

Jeg er enig med Coyote. Jeg tror simpelthen ikke du har hoved med(eller måske omvendt, så tænker du for meget), når du løfter. Tror et program som WSB, hvor du bliver nød til at presse dig ofte og vende dig til at køre max vægte ville være godt for dig. WSB kan nemt justeres til mere end det du kørte. Eller så synes jeg ret hurtigt du opgav Smolov Jr, som du jo faktisk kom fint igennem.

De 87,5kg du har i smal bænk er da meget naturligt for en der bænker 92,5kg+. Med lockout styrke, så mener Coyote nok en masse klods træning, for også at føle mere på de tungere vægte, som du jo ikke særlig tit er oppe på.

Tror nok det skal vende, nu du er begynd i Thor :smile:

Edited by simondj
Link to comment
Share on other sites

En ting jeg har lagt mærke til når du bænker er at du ikke ser ud til at have kontrol over stangen. Du får lige akkurat vristet den ud og så ryger den lidt ukontrollabelt op og ned. det er selvfølgeligt overdrevet lidt for forståelsens skyld, men meningen skulle være til at se.

derudover kunne du overveje følgende:

1. Jeg tror at du kunne bruge noget god tid med at at få arbejdet bevægelsen ordentligt ind. Din stilling, når du ligger, stangens stilling i bunden, stangens stilling i toppen og den korteste bane mellem bund og top for stangen.

2. Noget hypertrofi træning. måske skulle du satse på at få afviklet mere træning på kortere tid og så glemme hvor tungt det er i en tid. Altså noget BB træning til failure og med rigtigt mange sæt

Link to comment
Share on other sites

DJ> jeg tænker nok nærmere for meget end for lidt overe mine løft. Men jeg har faktisk gennemført alle de programmer som jeg har nævnt inden for de seneste år uden at jeg har fået fremgang i nogen af dem, selv jeg har gennemført dem til punkt og prikke. I Smolov fik jeg (formodentlig fremgang første gang) men anden gang blev jeg vist oven i købet en smule svagere. Så jeg vil prøve noget andet, som jeg faktisk har fået lidt fremgang med ind i mellem.

Incognito> Jeg er ikke blevet helt dus med bænkpresstativet, hvor jeg en del gange har braget ind i overlæggeren. Det er nok en af grundene til, at det ser lidt usikkert ud. En anden er, at jeg nok bør have stangen liggende lidt længere nede.

Rommel lærte mig, at jeg når jeg unracker skal holde stangen i lockout stillingen, så jeg kan starte kontrolleret, men jeg er vist slem til at glemme det, specielt på de tunge løft. Du må gerne minde mig om det, hvis du ser, at jeg bare lader den falde.

Dit forslag med hypertrofitræning, passer vist meget godt med, hvad jeg selv er kommet frem til med at træne efter dagsformen og tæt på failure. Lidt kortere pauser er nok også en god ide.

Teknikdelen kan jeg nok passende holde øje med på min dynamiske dag, som jeg beholder.

Men kom bare med alle dine betragtninger dernede, jeg lytter til dem (også når det ikke altid ser sådan ud).

Så jeg vil træne efter dagsform, og så håber jeg, at jeg om en måned kan begynde at mærke fremgang.

Link to comment
Share on other sites

Med lockout styrke, så mener Coyote nok en masse klods træning, for også at føle mere på de tungere vægte, som du jo ikke særlig tit er oppe på.

Tror nok det skal vende, nu du er begynd i Thor :smile:

Lige præcis det jeg mente.

Der skal nogle kg på stangen. Bare fordi du er god til smal stem betyder det ikke at du er god til en høj klods.

Link to comment
Share on other sites

Lige præcis det jeg mente.

Der skal nogle kg på stangen. Bare fordi du er god til smal stem betyder det ikke at du er god til en høj klods.

Ok så misforstod jeg dig. Det lyder som en god pointe, men jeg træner jo i en vægtløftningsklub, så jeg er ikke sikker på, om jeg kan træne boardpres mm der. Men jeg kan se, om jeg kan finde ud af noget.

Dagens træning: lørdag 22/10-2005

Rotator cuff

Dynamisk bænk m pause: 1x5x20 - 1x5x50 - 8x3x65

Rumænsk dødløft: 1x5x20 4x6x65

Frontsquat: 1x5x50 - 1x2x65 - 3x1x75 - 3x5x60

Military (Smolovagtigt): 1x5x30 - 5x4x42,5

Chinups 1x8xmig

Efter at jeg i morges fik løsrevet mig fra 'Gods of war' tog jeg i Thor, hvor jeg var Palle alene i verden. Jeg kunne vente med at træne til i eftermiddag, men så når jeg så lidt i dag, så formiddagen passer mig bedre.

Vægtløftningslokalet var i værre stand end ellers, da der var hul i taget og det dryppede ned (jeg satte end affaldsspand under hullet og informerede pedellen, så der nok ikke sker så meget skade).

I bænken prøvede jeg at fokusere på kontrollerede løft og pausen. Men det var stadig passende vægt.

I frontsquat var singlerne lidt hårde men 60kg sættene føltes teknisk rigtig gode og fløj op, så jeg overvejede at gå efter 10reps, men det gad jeg ikke. Det er ikke helt tilfældigt, at det lkigner baby-Hebburn, da den kombination får en chance, hvor jeg smider 2,5kg hver uge. Jeg ved ikke lige, hvad jeg vil på min anden frontsquatdag, måske 5x5 eller noget.

Military fløj op og var lettere end da jeg lavede tripler med samme vægt, så det går vist fremad.

Chinups var bare for at kunne sige, at jeg har trænet øvre ryg :tongue: .

Træningen får 3x :banana og tog 1t 35min, selvom jeg synes, at jeg holdt korte pauser :raisebrow:

Min badevægt er vist kommet ud af sync for ligepludselig vejer jeg konsekvent 3-4kg mindre end ellers og min morgenvægt var 86,0kg, hvilket ville være et ret uventet vægttab. I Thor vejede jeg 90,5kg påklædt, så min morgenvægt er nok ca 89kg.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i Thor: mandag 24/10-2005

Rotator cuff:

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x10x70 :smile: - 2x6x75 - 1x5x75 - 1x4x77,5 - 1x2x82,5

Smal bænk: 1x7x65 - 1x6x65 - 1x5x65(fail på 6. rep, av :confused: )

Rumænsk dødløft: 1x5x20 - 4x6x65

Squat: 1x5x50 - 4x5x70

Diverse cleans med 40kg + 1 single på 65kg

Rows: 1x8x50 - 1x8x60 - 2x8x65

Dagens træning i Thor med Krebsen, Martin, Kurt den ældre og senere Anders og Homer.

I bænk skulle jeg have mere volumen, så jeg tog 6 tunge sæt tæt på failure (nogle meget tæt). 10'eren på 70kg var en tangering af PR, men min work capacity er vist lige nu ikke så høj, for resten var et par rep fra mit bedste.

Jeg fortsatte med smal bænk, hvor jeg havde en knapt så flatterende fail i sidste sæt :blush: , hvor tanken var tom.

I rumænsk dødløft fik jeg checket om jeg stadig har ret ryg, det har jeg :smile: .

I squatten kiggede krebsen med, så stilen blev bedre, men det blev det også tungere af. Måske skal jeg give efter for gruppepresset og skifte til olympisk squat :blush: .

For at blive en rigtig vægtløfter.... eller noget skal jeg også lære cleans, så der fik jeg instruktion, men der er stadig et stykke vej før det bliver pænt.

Krebsen mener at jeg gør fremgang teknisk i øvelserne, men jeg venter lidt utålmodigt på, at det omsættes til PR's :wink:

I følge min badevægt vejede jeg 85,5kg i morges, men den er vist kommet ud af sync. Så den var nok omkring 89kg

Link to comment
Share on other sites

Jeff> Forskellen på de to træninger er, at deri den lange var dødløft med, det er min langsommeste øvelse, så fremgangen i tid er ikke så imponerende endda.

Ideen med en masse sæt til cirka failure er forhåbentligt bedre end alle de programmer, som jeg har prøvet, og vil jeg i hvert fald holde året ud (så må du lige sparke til mig, hvis jeg forfalder til noget andet).

Det ville også være ok, hvis vi synkroniserede træningen bedre end i dag :wink:

Dagens træning: onsdag 26/10-2005

Rotator cuff

Pin pres hul 10 (ca 5cm over spændt bryst): 1x5x20 - 1x5x50 - 2x10x70

Pin pres hul 12 (ca 25cm over spændt bryst): 1x10x70 - 1x10x80 - 1x10x90

Rumænsk dødløft: 1x5x20 - 4x6x65

Dødløft: 1x5x65 - 1x3x100 - 1x3x120 - 4x3x135 - 1x2x155

Front squat: 1x5x50 - 1x5x62,5

Military (Smolovagtig dag 8): 1x5x30 - 1x3x40 - 5x3x45

Dagens træning var for det meste mutters alene bortset fra pinpres, som jeg lavede i diskopumperrummet sammen med Jet (hedder han tilsyneladende), en midaldrende diskopumper, som ikke ligefrem ser ud til at han træner, men han lå ikke desto mindre og reppede med 120kg i bænk med flagrende ben. Han blev også lokket over for at prøve pinpres.

Pinpres er inspireret at Coyotes forslag om boardpres med tungere vægte. Pinpres ligner nok meget godt. I hul 10 svarer det vist til mit sticking point. Jeg kørte med pause og blev sindsygt øm af den. Bagefter prøvede jeg med hul 12, som nok svarer til noget lockoutagtigt, her kan jeg få flere kilo på og øve mig i at presse igennem. Men det bør nok rettes til, så jeg kun laver en af dem pr gang.

I rumænsk dødløft må det snart være tid til 70kg.

Dødløft gik fint nok og 2x155 var ikke helt max. Måske maxer jeg næste gang med min nye stil, som jeg tror er pænere (dog svært at vurdere uden en second opinion, når jeg altid træner alene om onsdagen).

Frontsquat efter dødløft holder bare ikke, så den vil i fremtiden kun ligge på dag 3. Måske kan jeg skifte frivend ind, når jeg har fået styr på teknikken.

Military var meget tung og tæt på failure i alle sæt, selvom 42,5kg fløj op sidst, jeg mistænker min lave pinpresøvelse for at have hærget mine muskler... Næste gang er det 5x6x40.

Da jeg skulle gå kom Jeff. Vi burde nok time sådan noget bedre.

Link to comment
Share on other sites

Hej Bruno, ja det er her jeg gemmer mig, og åbenbart alt for godt. Men jeg nedlægger ikke min log... det lader jeg andre om :wink: (selvom du er kommet i gang igen).

Nej jeg ville lægge min resultatmæssige skuffende træning i Hardwork bag mig og starte på en frisk med en ny logbog med min træning i AK Thor, som forhåbentligt bliver bedre.

Foreløbig sker der mere med teknikken end kiloene, men jeg har ikke glemt, at jeg skal hente 10kg på dig.. på et tidspunkt.

Med hensyn til titlen Forslunds log, så hedder jeg Christian Forslund, så det er indlysende for insideren :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvor blev du øm henne?

Meningen med boardpressene var at overloade bænkpressen, altså løfte mere end hvad du kan normalt raw

Men når man laver 10 reps kan jeg godt se at det kan blive lidt svært at komme op på tunge vægte.

Edited by c0y0te
Link to comment
Share on other sites

Hvor blev du øm henne?

Meningen med boardpressene var at overloade bænkpressen, altså løfte mere end hvad du kan normalt raw

Men når man laver 10 reps kan jeg godt se at det kan blive lidt svært at komme op på tunge vægte.

Mine pecs var ømme og føltes som jeg havde negative flies med nogle usædvanlig tunge håndvægte.

Det er første gang jeg prøver den, og jeg skulle først se, om jeg overhovedet kunne lave en god opsætning, som jeg kunne udføre det med...det kunne jeg, jeg skulle også lige se, hvad jeg kunne løfte.

Men i fremtiden vil jeg kun lave en variant pr gang, og så nogle flere sæt med den.

Så næste gang vil jeg prøve for første gang nogensinde at lave mindst 100kg i en bænkpresvariant :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mine pecs var ømme og føltes som jeg havde negative flies med nogle usædvanlig tunge håndvægte.

Det er første gang jeg prøver den, og jeg skulle først se, om jeg overhovedet kunne lave en god opsætning, som jeg kunne udføre det med...det kunne jeg, jeg skulle også lige se, hvad jeg kunne løfte.

Men i fremtiden vil jeg kun lave en variant pr gang, og så nogle flere sæt med den.

Så næste gang vil jeg prøve for første gang nogensinde at lave mindst 100kg i en bænkpresvariant :smile:

Det er pudsigt at du ligenetop bliver øm i pecs selvom ROM er langt mindre.

Prøv at kør med omkring 10-15 cm. Du skulle gerne 10 kg over dit max.

Ellers kan du forsøge med nogle rackouts og bare ligge under stangen, statisk 10 sek. tid, og blive stærk.

Det er en sindssyg følelse at ligge med så mange kg nogengange. Prøv det næste gang du kører lockouts.

Om ik andet, så bare for sjov.

Edited by c0y0te
Link to comment
Share on other sites

Det er pudsigt at du ligenetop bliver øm i pecs selvom ROM er langt mindre.

Prøv at kør med omkring 10-15 cm. Du skulle gerne 10 kg over dit max.

Ellers kan du forsøge med nogle rackouts og bare ligge under stangen, statisk 10 sek. tid, og blive stærk.

Det er en sindssyg følelse at ligge med så mange kg nogengange. Prøv det næste gang du kører lockouts.

Om ik andet, så bare for sjov.

Jeg laver det i et squatrack, så jeg har ingen holdere, som stangen kan ligge på. Derfor startede jeg også alle reps i bunden, hvilket er lidt anderledes (og måske var årsagen til ømheden). De var de to 10'ere i 10 hul, som gav ømheden. Højdemæssigt svarer det vist til almindeligt boardpres, og den skulle svare til mit stickingpoint.

Måske kan jeg lave noget, som ligner rackout fra 13 hul, så burde passe nogenlunde i højden.

Jeg håber at kunne lave en single på 110kg i 12 hul næste uge, og så ca5 tunge sæt.

Link to comment
Share on other sites

SimonDJ> Egentlig boardpres kan jeg vist ikke lave i Thor, så det må blive pinpres. I hul 10 svarer højden vist også nogenlunde til alm boardpres.

Dagens træning: lørdag 29/10-2005

Rotator cuff

Dynamisk bænk m pause: 1x5x20 - 1x5x50 - 8x3x65

Cleans teknik: 4 serier fra hug m 40kg

Rumænsk dødløft: 4x6x65

Frontsquat: 1x5x50 - 4x5x65 - 1x1x80

Military(Smolovagtig dag 9): 1x5x30 - 4x6x40

God træning i dag, hvor Krebsen, Martin og Jeff også var der, lidt mere motiverende og lærerigt end solotræning.

Krebsen belærte mig om opvarmning og udstrækning, måske kan jeg bruge noget af det (bla udstrækning af achillessenen som Jeff bemærkede), men jeg gider ikke udstrække 30min som Ham.

Bænken var let og eksplosiv og med god stil.

I cleans gør jeg vist fremskridt med Krebsen som læremester, nogle af mine reps så vist ok ud. Jeg ender nok med at lære det.

I rumænsk dødløft fik jeg rettet min teknik til, hvilket gjorde den en del hårdere, så jeg venter nok lige en uges tid med at gå på 70kg. Jeg skal også snart bruge straps her, da det er tungt at holde i snatchgreb.

Efter de to ovenstående øvelser føltes lænden og det ene knæ ret smadret men Frontsquat gik fint med god kontrol og fornuftig teknik. Singlen var ikke så tung endda, så det må snart være tid til at prøve 90kg.

Military var meget nemmere end sidst, så kun sidste sæt var lidt hård.

Jeff satte i øvrigt ny 1RM i bænk, skadet og uden at have bænket i 3 måneder.. verden er uretfærdig :blush:

Jeg kom lidt sent til træning, da jeg havde draftet spillere til mit NBA fantasy league i nat til kl 2.

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share