Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Dagens træning afblæst - ligger underdrejet med let sygdom og håber at det kan tages i opløbet.

OT: efter at have været tiltagende syg i de sidste par år, smerteplaget og de sidste 6 måneder næsten ude af stand til at gå blev mor ringet op af Odense Universitetshospital for en time siden. En rygmarvsprøve (som en læge ville have lavet for to år siden men åbenbart ikke fik lov til men omsider blev taget forleden) har vist at hun har borelia og skal indlægges i morgen og 14 dage frem til 4 daglige indsprøjtninger med noget et eller andet. Dejligt at man endelig er kommet en diagnose nærmere, men hvorfor skulle det tage flere år?

Link to comment
Share on other sites

Borelia er noget stads. Hun har vist nok endda fået en variant som har sat sig på nervebanerne - det var den første udmelding. Et Problem er vel også er det nok er 4-5 år siden hun blev angrebet. Vi må se hvad de finder på, derovere i Ohn´se.

Egen sygdom: Jeg tror at jeg slap med skrækken - formodentlig "bare" lidt ubehag pga. søvnmangel nogle dage i træk. Det var næsten væk i morges og i morgen har jeg fridag - ve den djævel som ringer og vækket mig :devil:

Lidt ultrahurtig hjemmetamtam inden jeg skal til mormor.

3x(6 chinups, 12 lårcurl på swiss ball, 20 armsstrækkere, 10 ab-rolls)

Link to comment
Share on other sites

Min far fik også borelia for nogle år siden; det havde dog ikke nået at udvikle sig til det helt store, heldigvis, så det kunne slås ned med en relativ simpel penicillinkur. Hvad er behandlingsalternativerne egentlig hvis man har gået rundt med det så længe?

Link to comment
Share on other sites

Hvad er behandlingsalternativerne egentlig hvis man har gået rundt med det så længe?

:unhappy: ingen! De kan standse forværringen men hun skal ikke regne med at bliver bedre. Derfor ekstra bittert, at ham lægen alligevel ikke fortog prøverne i 2004 mens hun stadig "kun" var smerteramt men kunne bevæge sig rundt ved egen hjælp.

I min egen lille andedam går det noget bedre om end det gik gamle dage i den hos mormor i går - damn vi åd både kage, chokolade og is :4eat: Heldigvis kom jeg alt for sent i seng og sov helt til 11:15, så vægten i "morges" holdt sig alligevel under 93kg - akkurat.

Snot og halsonde er pist væk, så det var givetvis søvnmangel.

Jeg kørte en begynderspinning igen i dag. Var super motiveret og ville ikke ligesom sidst sidde med fornemmelsen af at kunne have kørt mere. Desværre gav jeg for meget gas i første intervalserie så stængerne syrede lidt til og ville ikke helt som jeg ville resten af timen som var en halv et´ ter da vi alle havde kørt før. Men absolut fed time selv om pulsen ikke kom højere op end sidst.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Træningen i går fik DSB aflyst - ligesom alle S-tog. Det lå i luften at der nemt kunne "ske ting" så aht til de manglende toiletforhold drak jeg kun en halv liter mælk til madpakken. At jeg så også lige op til fyraften blev fanget i mit groundede tog hjalp jo ikke. Heldigvis skulle en kollega ind og møde, så efter to timer fik han lov at overtage toget og jeg kunne arbejde mig hjem. Så indtil 18:50 havde jeg kun drukket den halve liter. Motionscenteret havde jo for længst lukket men jeg kunnet have kørt lidt spinning, men var alt for sløv og dehydreret.

I dag var jeg også noget tør, men mest kold. Jeg måtte stå på en perron og vente i en time og 15 minutter på et tomt tog jeg skulle have med og som jeg ikke umiddelbart kunne få da køreledningerne var overisede på depotsporene og togene ikke kunne flytte sig ud af flækken. Men måtte jeg gå i varmen imens - nejda, jeg "skulle se tiden an" så når toget kom skulle jeg jo være klar til at køre :cold:

Så tanken om at afise min bil som også var dybfrossen var ikke tiltalende, men af sted til træning ville jeg.

En rimelig fredelig omgang uden noget særligt at bemærke udover at jeg åbenbart fumlede med at overføre vægte ned fra det forrige træningsskema, så stort set det hele blev en gentagelse fra sidst - det opdager jeg først nu men det forklarer hvorfor det gik så nemt:

Lægpres i benpresmaskine 15x170, 15x170

Benpres 20x200, 20x200

Liggende lårcurl 20x80 20x80

Chinmaskine 15x140, 15x140

Bænkpres 12x60, 12x60 - kun 12 reps men slo-mo

Bicepmaskine 15x65, 15x65 - her kom faktisk mindre på end sidst

45 graders sidebøj 10, 10

Skulderpres 12x12, 12x12 - 11erne var optaget igen i dag

Lateralmaskine 10x60, 10x60

Bagskuldermaskine 15x35, 15x35

Rotator cuff, indad 14x14, 14x14

Tricepmaskine 15x60, 15x60

Mave på bold 14, 14 - ingen krampe i dag men stadig lidt DOMS fra ab-wheel´et forleden.

Hyperextensions 14, 14

Når nu det var så nemt i dag, bliver jeg næsten nødt til at træne på mandag inden jeg skal til massage og videre til mormor hvor jeg for en gangs skyld skal arbejde med værktøj :klemme-finger-smilie:

Link to comment
Share on other sites

Århh ha, jeg gider ikke komme med en masse dårlige undskyldninger. Men - hihi- jeg har haft en masse (også uforberedte) heldags- og fra-fyraften-til-sengetids-arrangementer. Jeg kunne nogle af dagene have trænet inden, men er uhyggelig længe om at komme i omfregninger fra morgenstunden. Om det er vejret, kosten eller noget andet ved jeg ikke. I dag slog jeg f. eks. øjnene op 9:45 men begyndte først at lave andet end at nulre rundt og hænge på internettet efter klokken 13.

DET HOLDER IKKE!! :devil:

I går var det ellers planen at køre min torsdagsbegynder-spin-time, men fik ændret mine arbejdstider til aftentjanser for resten af denne uge :unhappy: .

Næste torsdag skal jeg være hjemme til måleraflæsning. Kan være heldig, hvis jeg ligger først på ruten at jeg når det men så heldig er jeg næppe. Jeg har en lille desperat ønske om at komme op til en begyndertime i morgen, men det er fanme allerede klokken 9 og eftersom jeg ikke er hjemme før 1:30 i nat og også skal varmes op fra vinterkulden og falde i søvn tvivler jeg ærligt talt. Men håber.

I dag kom jeg dog ned og flytte lidt vægtskiver - stort set den samme træning som sidst. Lidt pudsigt var det da strømmen forsvandt i et kvarter. Selv flere at de som trænede vægttræning stoppede. Om det var fordi der ikke var musik til at overdøve de anstrengte lyde ved jeg ikke, men det virkede da underligt. At cardioafdelingen gik i stå var til at forstå, men det andet?

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Morgens plan A (styrketræning i motionscenteret) missede jeg - gårsdagens nattesøvn på tre timer sad i kroppen, så jeg sov en time mere.

Plan B var lettere morgenspinning. Men da 80% af mit madindtag i går blev indtaget mellem 19:30 og 20:00 var jeg faktisk ret frisk, så det udviklede sig undevejs til intervalspinning i stedet. Og med ny PR i maxpuls; 193 fik jeg klemt den op på. Jeg vil ikke udelukke at der måske er til 1 eller 2 mere, men jeg var ikke specielt langt fra at tømme mavesækken baglæns og var noget ør i knoppen, så tæt på grænsen var jeg i hvert fald.

post-1580-1138647717_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dagens program med let ristede stænger fra spinningen. Til gengæld er læggene helt friske og de brokkede sig jo heller ikke under spinningen i går. En eller anden dag snart, må jeg trampe igennem i 90 minutters penge for at prøve at fremprovokere lidt lægkrampe, men jeg tror faktisk at min nye gangart har båret frugt så det ikke vil ske. Om ikke andet så har det fået dem til at gro i et omfang som træningen ellers ikke har formået.

Nå men til dagens program. Da jeg ankom var der stopfyldt men det aftog i løbet af et kvarters tid.

Jeg er ved at være godt og grundigt træt at det hersens højrep-fullbody, så nu er det på tide at køre repsene ned i en fart så jeg kan komme i gang med det sjove.

Lægpres i benpresmaskine (1ben) 12x180, 12x180 + 10x180 kun for venstre ben

Benpres 18x210, 18x210

Liggende lårcurl 18x85 18x85

Chinmaskine 14x150, 14x150

Bicepmaskine 12x70, 12x70

Bænkpres 12x65, 12x65

45 graders sidebøj 10, 10

Mave på bold 14, 14

Hyperextensions 14, 14

Bagskuldermaskine 15x35, 15x35

Skulderpres 12x12, 12x12

Rotator cuff, indad 14x14, 14x14

Tricepmaskine 15x65, 15x65

Link to comment
Share on other sites

STORE KVAJ - mig selv altså.

Skulle til mad og håndbold efter job, og tog cyklen - bare sådan for syns skyld (og så fordi det ikke var ALT for koldt), så ca. 2x12-15 minutters transportcykling. Det dumme indslag var da jeg skulle hjem og kørte om kap med ham der var i bil, mig ad banestien + gennem center og i bilen med noget bykørsel men med landevej i midten. Dels mødte jeg slet ikke den anden om end der var slukket lys i hans lejlighed, men den hastige kørsel gjorde at jeg var ret forpustet og da temperaturen jo trods alt kun er en enkelt plusgrad har jeg svitset mine bronkier af. Jeg har ondt i halsen og det piber når jeg trækker vejret. Det vidste jeg jo godt ville ske hvis jeg havde tænkt mig bare en lille bitte smule om :4slap:.

Håber det er væk i morgen, hvad for slags træning der kommer i hus afhænger af vandaflæseren som kommer mellem 16:40 og 18:40. Er han/hun ude af hytten inden 18:00 bliver det til en spinningtime, ellers vægttræning.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Aflæsermanden trådte ind ad døren 16:41, så det blev til spinning.

Desværre havde jeg haft bly i benene hele dagen og formodede at de ikke var på toppen. Det var så forkert, de var sprælske nok, så 1ste intervalserie blev kørt alt let. Til gengæld var der for en gangs skyld power til nogle fornuftige RPM i 2den intervalserie = siddende spurter. Jeg fik desværre kun trykket een gang på den røde knap på pulsuret, så timen er ikke registreret :nonono:

Og så lige en "morsom" oplevelse - den kan med lidt god vilje opfattes som en kompliment. Da jeg havde skiftet og trådte ind i mellemgangen hvor "vi" ventede på at den forgående time blev afsluttet var der sq en der spurgte om den var mig der var instruktøren :laugh::laugh::laugh:.

Næppe :tongue:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dagens formiddagstræning inden jeg smuttede til the og kage hos mormor (hvorfra jeg lige er kommet hjem):

Lægpres i benpresmaskine (1ben) 12x180, 12x180 + 10x180 kun for venstre ben

Benpres 16x230, 16x230

Liggende lårcurl 16x95, ca 16x95 - glemte at tælle midtvejs :blush:

Chinmaskine 14x170, 14x170 - hmm, 20 pund mere men kunne holde de 14 reps. De har vist været for lette før.

Bicepmaskine 11x80, 8x80

Bænkpres 12x65, 12x65

45 graders sidebøj 12, 12

Mave på bold 15, 15

Hyperextensions 15, 15

Skulderpres 11x13, 11x13

Bagskuldermaskine 12x40, 12x40

Rotator cuff, indad 12x15, 12x15

Tricepmaskine 12x75, 12x75

:crazy: klokken er mange -> hvor bliver jeg træt i morgen......

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hey Taurus; du kan tro at jeg holder fast denne gang. Ellers har jeg "lovet" mig selv at spare pengene til motionscenteret :devil:

Det med vægten er desværre ikke som håbet. Den ligger og svinger mellem 93 og lidt over 93 men havde jeg passet min nattesøvn var den garanteret dalet. Jeg har meget kraftige erfaringer med, at søvnmangel ikke gavner vægten - hvis man gerne vil reducere den. Men det gør heller ikke SÅ meget lige nu - når jeg snart spinger på split-træning har jeg tilladt mig at vægten stiger en smule.

Jeg lå desværre underdrejet søn/man. Jeg var så træt efter 10-12 dage med dagligt søvnunderskud at det til sidst gav mavekneb og kvalme, så middagsluren blev prioriteret højere :innocent:

Dagens træning:

Lægpres i benpresmaskine (1ben) 10x190, 10x190 + 10x190 kun for venstre ben

Benpres 10x250, 10x250 - ikke så meget, men agter at giver den totaaaalt gas til spinning i morgen og vil ikke have træthed liggende i lårene

Liggende lårcurl 12x110, ca 12x110

Chinmaskine 12x190, 12x190

Bicepmaskine 9x80, 9x80

Bænkpres 10x70, 10x70

45 graders sidebøj 12, 12

Mave på bold 15, 15 - supersættet med

Hyperextensions 15, 15

Skulderpres 11x13, 11x13

Bagskuldermaskine 12x40, 12x40

Rotator cuff, indad 11x16, 11x16

Tricepmaskine 11x80, 11x80

Ganske vist var jeg mentalt tændt til træningen, men kroppen var sløv og træt. Men så blev alt da lavet superstrikt og langsomt; ingen overskud til hurtige bevægelser.

Vivsen: hvis vi skal finde på noget fællesspining er mine arbejdstider således i den nærmeste tid (det passer vist ad HT :dry: )

t: 8:29 - 15:53 - er tilmeldt begynderspin 18:30 i Hørsholm

f: 6:05 - 13:18

l: håber på overarb

s: håber på overarb

m/13: 12:14 - 18:58

t: 9:29 - 16:30

o: 10:32 - 16:50

t: skal til mormor hele dagen

f: 18:38 - 0:41

l: 12:24 - 19:47

s: 15:47 - 23:59

m/20: 11:42 - 18:02

t: fri

o: 12:16 - 19:02

t: 9:29 - 16:30

f: 7:43 - 14:20

l: til fødselsdag

s: til fastelavn

- men fra ugen efter er der kun få mellem/aftenvagter og flere moderate morgenvagter. Til den tid er jeg nok også dreven nok til at køre med på ettere og ikke kun begyndertimer; der burde gøre udvalger af mulige timer lidt større....

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lillen:

Ja, denne gang skal der holdes fast. Det er jeg vist ikke alene om, nu....

Vivs:

Fedest... 21. feb. i templet - 1720 med Hammer ? - med efterfølgende dinner i slottet ?

:4thumbup: Den er noteret i kalenderen. Jeg glæder mig!

A propos kalenderen fik jeg sq overarbejde både lørdag og søndag. Hmmm, jeg kunne ellers godt bruge at få sovet igennem et par dage i streg (meget, vist :crazy: ) meeen omvendt kommer der lidt skejser på kistebunden aka i det store sorte hul - anyway fik jeg bestilt 15 kg proteinpulver så der også er til dårlige tider.

Jeg havde jo store planer for dagens spintime og der var ingen førstegangskørere på holdet, så vi fik det lidt hårdere end normalt og det passede jo perfekt. Desværre er jeg altså gennemtræt og havde sovet til middag i toget hjem og lidt mere 50 minutter inden timen - næppe optimalt.

Der kunne ikke presses mere effekt ud af mig i dag, smagte frokosten til sidst i anden intervalserie og sad med kulde og gåsehud til slut i begge de to sidste serier. Dog havde jeg gerne have kørt en intervalserie eller to mere. Og ikke mindst brugt mere nedvarmningstid - hev stadig noget efter vejret udstrækningen.

Efter 10-12 minutters TV-kiggen smuttede jeg i bad - forgæves. Inden jeg havde fået kluns på svedte jeg som en flæskesteg i ovnen.

post-1580-1139527570_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Knas i hjemtransporten umuliggjorde dagens træning - lige indtil jeg blev bedt om at dukke op til fredaghygge en time senere :4thumbup: I kampens hede fik jeg dog det forkerte træningspapir med og ikke det fra sidste træning, så nogle af øvelserne er kørt med uhensigsmæssig (mindre vægt end sidst) vægt og pga. mange mennesker i underlig rækkefølge.

Chinmaskine 12x170, 12x170 - Doh

Bicepmaskine 8x90, 8x90

Bænkpres 9x75, 9x75

Lægpres i benpresmaskine (1ben) 10x190, 10x190 + 10x190 kun for venstre ben

Benpres 10x270, 10x270

Skulderpres 10x14, 10x14

Liggende lårcurl 10x120, 10x120

Bagskuldermaskine 12x40, 12x40

45 graders sidebøj 12, 12

Mave på bold 15, 15

Hyperextensions 15, 15

Rotator cuff, indad 13x15, 13x15

Tricepmaskine 10x90, 10x90

Og i nat kan jeg nå at sove mere end de tre timer det blev til op til i dag :smile:

Hvis vaskekælderen er ledig når jeg kommer fra job i morgen aften kan jeg nok nå at klemme lidt hjemmespinning ind, ellers god weekend :smile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det blev ikke til spin i går :wink:

Efter en længere telefonsamtale panikkede jeg ned i centeret kort før lukketid. Med minimale pauser og nogle få set kørt lidt rigeligt hurtig, fik jeg skudt dagens program af på 35 minutter.

Lægpres i benpresmaskine (1ben) 10x210, 10x210 + 10x210 kun for venstre ben

Benpres 10x290, 10x290

Liggende lårcurl 9x130, 9x130

Chinmaskine 8x210, 8x210

Bænkpres 8x80, 8x80

Bicepmaskine 8x90, 8x90

Skulderpres 9x15, 8x15

Bagskuldermaskine 12x40, 12x40

Rotator cuff, indad 12x16, 12x16

Tricepmaskine 8x95, 8x95

45 graders sidebøj 12, 12

Mave på bold 15, 15

Hyperextensions 15, 15

:mad: bøvler lidt med vægten som nu ligger lige stabilt lige under 94. Overvejer lidt en cardiopræget uge for at banke den på plads :klø sig eftertænksomt i nakken:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det blev ikke til spin i går :wink:

Efter en længere telefonsamtale panikkede jeg ned i centeret kort før lukketid. Med minimale pauser og nogle få set kørt lidt rigeligt hurtig, fik jeg skudt dagens program af på 35 minutter.

Lægpres i benpresmaskine (1ben) 10x210, 10x210 + 10x210 kun for venstre ben

Benpres 10x290, 10x290

Liggende lårcurl 9x130, 9x130

Chinmaskine 8x210, 8x210

Bænkpres 8x80, 8x80

Bicepmaskine 8x90, 8x90

Skulderpres 9x15, 8x15

Bagskuldermaskine 12x40, 12x40

Rotator cuff, indad 12x16, 12x16

Tricepmaskine 8x95, 8x95

45 graders sidebøj 12, 12

Mave på bold 15, 15

Hyperextensions 15, 15

:mad: bøvler lidt med vægten som nu ligger lige stabilt lige under 94. Overvejer lidt en cardiopræget uge for at banke den på plads :klø sig eftertænksomt i nakken:

det er fan mig godt gået at lave dette program på 35 min. :4thumbup:

Jeg har desværre også måttet indse at cardio er vejen frem... :nonono:

så det er bare å ta benene fadt og komme ud å gå!!

silje

Link to comment
Share on other sites

det er fan mig godt gået at lave dette program på 35 min.

Synes også selv det var i orden, en pulskurve havde nok givet pæne udsving. Kan være man skulle prøve det en dag :cool: Men det kræver at centeret er halvtomt så man kan gå direkte fra den ene øvelse til den næste.

Dagen i dag startede med 1 liter saltvand og 30 minutters let spinning på puls 150-155 med rpm>100

Og så det værste: dagen har budt på kraftigt tiltalende ondt i halsen og tung fornemmelse i hovedet :ill::crybaby: Nu fedter jeg ind foran tossekassen og ser en Olsen Banden og derefter finder jeg termosokkerne frem og stiller elblæseren på max varme i soveværelset med lukket dør og så koger jeg mig søvn.

- GIDER IKKE AT BLIVE SYG NU!!!!

Capice?

Edit : rettede stavefejl + kom i tanke om hvor miljøskadet man bliver af at være herinde. Ved sidste vinterOL havde hurtigskøjteløberne nogle monstruøse (staveplade igen) lårbasser. Har lige set mændendes 500m og nu så de bare halvstore ud.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share