Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

TrainingPeaks melder liiiige akkurat at jeg trænger til en hviledag. Men det bliver lortevejr i weekenden, så hvilen må falde dér i stedet.

Jeg nøjedes dog med en kort lille DDR-tur (trods fridag) på 2 blokke 30/30 ude på diget med enkelte afvigelser. Der var ikke SÅ mange folk derude men jeg synes det går for hurtigt i intervallerne til at overhale, medmindre det også var en MAMIL Det er mange (alt for mange) uger siden jeg sidst har siddet med painface og det var helt “sjovt”.

En lille omvej hjem omkring Fitness World, hvor jeg ville have meldt mig ind for juni og juli, så længe alle skal vise Corona-pas. Sløjt nok, så har regeringen endnu ikke sendt specifikke retningslinier til branchen, så det er ikke endegyldigt fastlagt. Så jeg meldte mig ikke ind, da der er ret lang bindingstid og jeg vil ikke ind og træne med risiko for at blive smittet, når der ikke bliver checket coronapas først. Det der med sprit, hensyn og afstand, det bruger vi ikke herude på Pestegnen :dry:

 

B34B53AB-B97B-4605-B57D-35A3C6E94DEC.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også været halvanden times tid i Fitness World og fik trænet en god fullbody

Squatten var virkelig ussel men jeg tænker meget af det var fordi jeg blev totalt nedstirret. At man skeler eller glor lidt på hinanden… sådan er det men det var meget. Og meget distraherende. Til gengæld var der god energi oppe på første sal med maskinerne. Jeg er ikke i tvivl om at jeg bliver grundigt øm i weekenden.


Når katten er ude….. hende der er det store navn på youtube hvad angår at undervise i hollandsk, gik ned med stress for små to uger siden. Nu har en af de små spillere på Insta sjovt nok lige åbnet en youtube-kanal. Meget anderledes tilgang, så forhåbentlig er der plads til dem begge i længden.
Projektet kører btw ultra skidt (jeg er for doven :blush:), så det er nok slet ikke tosset med en ny tilgang og ny energi. Håber også at bedre udsigter for kommer derned i 2022 motiverer lidt.

….

Denne uges musik en kopi. Mange har forsøgt. Stort set alle fejler og må hive en ekstra vejrtrækning for at have luft nok men hende her klarer den fint uden.

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Som planlagt en træningsfri weekend.
Da jeg vågnede i morges havde jeg stadig småDOMS i benene og var ret træt. Jeg kunne ikke falde i søvn går. Jeg fik omsider fortalt kollegaen at jeg har en vis mængde intervaller jeg vil gerne vil igennem og at jeg ikke synes det er fedt, når han laver aftalte interval-ture om til zone 3. Efter lidt skriv frem og tilbage hørte jeg ikke mere fra ham. Så tankterne løb på om han var blevet sur, såret eller???

Til morgen fik vi dog aftalt at jeg kørte intervaller alene og så kunne vi køre en times tid sammen bagefter - samme procedure som sidste år. Men så skulle han til lægen og aflyste. Og jeg kunne ikke lige tage mig sammen.

Men jeg kom ud og begyndte med en stribe 40/20. Hvad jeg ikke har i benene havde jeg i hovedet, for trods min dårlige form kom jeg op på de watt jeg kørte forrige år men ikke kunne sidste år. Til gengæld blev jeg også mere end alm utilpas og måtte holde en lang pause, før jeg hoppede ud i to tre-minutter på hhv lidt over 120% og 130%. Den sidste spurt var jeg vissen på men jeg tømte stængerne.
 

A9EF6D06-0658-4DF2-A681-A7F36A3BB5F9.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik som skrevet ikke sovet meget til i går. Det gjorde jeg så i nat - pænt over 9 timer. Jeg tror jeg har så været langt væk i drømmeland, at jeg ikke har roteret ret meget i søvne - normalt er det lettest at tage lagenet af og lægge det på igen, fordi det er totalt krøllet sammen men det var det ikke i morges.

Til gengæld har det sædvanlige led i lænden sat sig fast. Det gør heldigvis ikke ret ondt men jeg er helt skæv. Tit løsner det sig når jeg træner, så har været gennem en omgang men ryggen er stadig låst. Heldigvis fik kiro´en lagt en tid ind efter lukketid i morgen - de lukker ellers allerede kl 13 om onsdagen men vi er er stykker der forsinker mandens fyraften :blush:

...

I dag tager man de nye DSB-klude i brug. Dejlig endelig at have noget på som ikke er totalt laset - det sidste halvandet år, har vi kun måttet lave helt akutte tøjbestillinger. Umiddelbart en underlig pasform med masser af plads i livet mens bukserne er små om røven. Lårene har heller ikke meget plads at boltre sig på. Men det er jo heldigvis lidt luksus, når pladsen er sær den vej rundt. Jeg måtte også i panik inden jeg skulle ud af døren, tage en saks og lave ekstra hul i bæltet for ikke at tabe bukserne. Det var så straffen for at antage at bæltets længde passede til bukserne og ikke afprøve det først.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fortrød næsten min kiropraktortid, for ryggen var meget bedre. Men den “knækkede” allerede i de små udtrætningsvrid før det store, så det var faktisk fint og jeg kunne også mærke stor forskel bagefter.

Cykelplanerne for i dag var fartleg på Amager men allerede efter 50 meter på cyklen stod det klart, at benene ikke var til noget i dag. Jeg prøvede med en lang opvarmning men det var ikke hul igennem. Jeg fik en håndfuld antrit på kontoen og så lidt turist-tril for resten.
Er spændt på i morgen da kollegaen har meldt sig klar til fartleg. Jeg håber at både han er klar og benene også er løsnet op efter i dag.



Efter turen et dejligt gensyn med den Apollo 11-dokumenter, jeg så i både bio og Planetariet forrige år. Tak til Henrik for opslaget på facebook; ellers havde jeg nok aldrig opdraget det. 

F85A540F-86FD-4E93-91FB-040F1C90519C.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

65 fine km i bogen i dag. Kollegaen meldte fra igen. Men hellere det end køre semi-tons hele turen.

Først 30/30 ud over diget. Jeg kyllingede desværre ud i utide. Jeg skulle overhale et par stykker lige da det var blevet rigtigt hårdt men uden jeg var kommet “i zonen”, så jeg kom aldrig i gang efter den ekstra pause.
Men ellers nogle godt blokke primært på omkring 130%FTP, bortset fra de sidste lange hvor lårene var godt møre.
Jeg mødte en fra cykelbanen på vej hjem og han og frue kørte i meget adstadig tempo, så et helt perfekt afrulning.26675EA3-761E-40AD-B68C-F345A7C48E97.thumb.jpeg.ab6024475d3c3b2ac46f438257fd4d9c.jpeg 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Den sædvanlige korte runde med kollegaen. 

God fart derned, da jeg som vanligt var sen på den. Han var så ved at bytte om på fordæk og bagdæk og skulle også lige i cykeltøjet. Da vi kørte, var wattmåleren tavs men den har også bedt om nyt batteri i et stykke tid, jeg bliver bare ved at glemme det. Har dog skrevet en STOOOOOR seddel, nu :-)

Jeg havde egentlig planlagt at køre en lille omvej hjem og udnytte tiden til jeg skulle på arbejde men der var ikke tid i overskud. Heldigvis kender jeg ham, så fik nævnt et par gange, at jeg var totalt smadret i benene efter i går. Så kører han altid en del hurtige end vanligt og han “hoppede også på den” i dag. Det var så rigtigt nok men jeg ville gerne have tempo på og det fik jeg så :wink:

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg skal møde allerede omkring halv elleve i morgen. Jeg vågner sikkert tidligt pga varmen men skal ned i Spar og hente en pakke med koffeinfri kaffe til Senseo´en, plus det løse. 
Jeg havde ellers overvejet Fitness World men så alligevel ikke, da mit lokale center er elendigt ventileret og ulidelig varmt. Det strandede dog helt, da jeg lidt før fyraften fik en Corona-notifikation på smittestop-appen. Så jeg holder lav profil indtil jeg, forhåbentlig, er blevet frikendt med en PCR-test. 
Til gengæld giver det så god mening at jeg nu er den sidste, der går med mundbind i DSBs bygninger, når vi skal holde pause og gøre klar til dagens kørsel mm. Jeg har nemlig vundet håneretten, da selv Japan-Flemming har smidt det her i sommervarmen. Jeg havde ellers forventet at han ville vinde og være den sidste der slap det - eller beholdt det på permanent, ligesom i Japan.  

Nå men….
Jeg har styrketrænet i ca 40 minutter. Mine lår er rigeligt!!!!! trætte i forvejen, så dem sprang jeg over men ellers lidt af det hele. Lortelæggene fik også sin tur, selvom det på ingen måde kan ses :dry: Men de giver ikke de fibersprængnings-jag de har gjort før når jeg spurter, så noget godt gør det, selvom resultatet er usynligt.
Nuldag i morgen.
Søndag har jeg “nattevagt” fra 7 til 15 :4pooh: men hvis jeg ikke er zombie når jeg får fri, burde jeg nok trille en løsnetur, inden min vasketid.

 

Link to comment
Share on other sites

Øv. Allerede da jeg vågnede i går, havde jeg ondt i ryggen igen. Men det har fået mig til det, som jeg burde have gjort for 10-15 år siden. Nemlig at spendere en ny seng. Har udsat det, da det dels er bøvlet transportmæssigt men OK - det kan man betale sig fra. Og så er det et lotteri hvad man køber. At den er fin i en butik siger ikke en pind. Min TV-stol var også fin at prøvesidde men jeg sidder elendigt efter en time.
Nå… vi får se, når den en gang dukker op. Håber det bliver bedre end det gamle vrag jeg sover i i dag.

Efter fyraften fik jeg kørt en tur. Jeg måtte dog lige have en paniklur på 20 minutters tid.  Kroppen var sovetræt og jeg havde spist helt akavet i forholdt til hvad jeg normalt gør. Benene stadig smadrede efter intervalturen og ryggen gjorde ondt efter små halvanden times tid.
Ryggen løsner ellers tit op ved cykling men ikke i dag. Den har også lavet nogle sjove spjæt da jeg senere stod og foldede tøj sammen eller har trukket stolen helt ind til bordet. 
En stor jammerdal :tongue:
Men det bliver dejligt igen at stå op til normal tid. Så kan jeg igen holde varmen. Ikke være konstant sulten. Få maven til at køre som et nysmurt urværk, som den plejer. Gad vide hvor mange helbredsproblemer i den rige del af verden, der har rod i dårlig sovekultur?

Det var egentlig lørdag jeg skulle være musik-fjollet men det bliver så i dag.

 

C92173F9-F32F-4C0A-8597-199DE279885F.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Fin tur på cyklen Ryggen begyndte først at øffe efter 1t40m og der var jeg jo næsten hjemme.
Først lidt vo2max, hvor jeg holdt mig næsten indenfor de 120% - det tager meget af det muskulære pres væk, når man ikke er kæk og går over. De sidste intervaller skulle have været på FTP men der kom jeg lidt at runde en håndfuld watt op. 
Udover i ryggen, kom jeg hjem med overskud. Sprinten på Avedøre Havnevej var som sådan god nok men udover at vejen stiger lidt, var der også ren pæn modvind og så er oplevelsen jo lidt fesen.

 

59D8C1A0-28E3-40A8-A110-F9262670C40D.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er noget tid siden jeg har styrketrænet og lidt halvsent i går, måtte jeg ud med lidt energi og brugte en god halv time på
6 sæt kropshævniger
3 sæt dibs
2 sæt etbens tåhævninger
2 sæt mave
Ryggen tog det OK, lige indtil sidste sæt i dips. Det var lidt ærgerligt at den skulle brokke sig lige der - især fordi det er noget jeg har lavet masser af gange med ondt i ryggen, uden det har bøvlet.

Jeg havde overvejet en rulletur her til formiddag før arbejde. Men jeg kom lidt for sent i seng i går og derfor for sent op og ryggen er noget mere øm end den har været ellers. TrainingPeaks har mig lige på grænsen af en anbefalet fridag og vejret er alligevel småkedeligt. Det er altid godt med dårlige undskyldninger i skuffen :tongue:


Men ret underligt at sidde og have god tid før jeg skal møde og ikke hekse rundt for at nå træning, tøjvask osv.

Tilføjet: Men så fik jeg nusset mig sammen til at opsige min TV-pakke. Så må Chrome-casten og DR-appen klare de få øjeblikke jeg ser TV.

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Puh, jeg er træt. Jeg er vågnet, når jeg ville vende mig og har derfor sovet elendigt. Den ene gang, halvt i søvne, smider jeg topmadressen på gulvet og lægger mig til at sove der. Jeg er ikke sikker på at det var et godt byt, for jeg er ret plaget i dag. Heldigvis ikke SÅ meget i selve rygsøjlen men snart al muskulaturen rundt om. Ikke kun ryggen og ballerne men jeg er også blevet syre-øm i det nedre af maven og det øverste at quads.

Turen på cyklen blev kun intervaller og nix mere. Det gør hurtigt ondt når jeg holder i grebene men er faktisk OK nede i bukningen. Jeg er dog for fed og usmidigt til at sidde dernede alt for meget tid ad gangen.
3 antrit ud - første pedaltråd kunne mærkes i ryggen på to af dem. Svært at stole på det og give sig fuldt ud.

Første intervalblok inspireret fra Palmares, der havde lagt den op på Insta. 30/15 med 120-130% i den hårde fase. Det var dog alt for fesent, så jeg hældte 50-75w oveni.

Efter ca 8 minutters pause, kørte jeg en 30/30 på vejen hjem. Stoppede mens jeg havde et par stykke mere i tanken.

3 antrit mere. Fandt ud af at det kun gjorde ondt i ryggen, hvis første tråd var med højre ben. Det giver god mening, da det især er min højre side der er spændt helt op.

Jeg glæder mig til kiropraktoren kommer hjem fra ferie!!!!
Jeg prøver i aften at lægge et par håndklæder mellem madres og topmadres for at fylde ud, hvor min hofte synker ned i “hullet” med de slidte fjedre. Jeg skal i hvert fald ikke ligge på gulvet igen :tongue:
 

E15A86A9-1D13-4DF0-B42B-6C668F0AD3BB.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I morgen 25 juni kommer den længe ventede rapport fra Pentagon om UFOer. Den 25ende. Ret tankevækkende at det sker et halvt år før julen fejres i USA. Mon ikke finsk politi, muligvis uden at vide det, allerede har lækket resultatet:

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I er sgu ret friske i DSB S-tog. Jeg har en bekendt fra Haderslev-egnen, som er blevet lokomotivfører her nogle måneder, før han fylder 60 år. Imponerende. Men på den anden side: Han har måske 8-10 gode arbejdsår tilbage, det er jo i virkeligheden ret lang tid i samme job. 

Link to comment
Share on other sites

Ja efter hvad der er normalt, så det jo længe.
Det er (desværre) sådan at når man først er lokofører, så bliver man tit hængende. Dels fordi at det specielle arbejdsmiljø tiltaler en og også fordi man går i stå, rent udviklingsmæssigt. Der går lang tid mellem de milliard-dyre ændringer, så man hænger ret meget fast i fortiden. Vi plejer at omtale folk der har været ansat under 10 år som begyndere. Det er naturligvis lidt en joke men det gør vi faktisk og det er heller ikke HELT forkert.
Nu hvor togene begynder at køre automatisk er det jo ligegyldigt men det tager faktisk nok henad en 10 års tid, før man kender alle de drilske træer og buske så godt, at man tør køre ræs, selv når skinnerne er spejlglatte pga bladsnask. ….før man kender togets måde at glide på og før man kan høre på skinnelyden om der er glat på den ene eller anden måde. Der er jo også forskel på at køre bil i 10cm sne i 10 graders frost og 4 cm sjap. Men de evner er snart ligegyldige. Hov.. der kom jeg ud på et sidespor - tøhø.
Men dejligt at de ansætter folk i den alder. Der kan det ellers være vanskeligt at få nogen til at ansætte en.

….
Tricket med at lægge håndklæder mellem madres og topmadres virker og jeg sover uden ryggen gør ondt. Den trænger til at blive knækket løs men jeg kan sagtens trives med det, indtil kiropraktoren kommer fra ferie.

I dag en stille og rolig rulletur med kollegaen. Vi kørte tre spurter og ingen slinger fra ryggen. Pænt over 1500w over 5 sek, trods peak´en ikke er meget over, så ganske fint. Han har været doven i år, så jeg har bedre fat i ham end jeg plejer og selv i de første sekunder kan jeg spole ham ind, omend trægt. Jeg kan stadig ikke lide at køre for meget fra ham - det virker sgu arrogant på en eller anden måde.
Masser af snak og han har direkte bedt om at jeg skal koste rundt med ham, så vi får kørt intervaller, så det må jeg jo så hellere gøre.

Denne weekends musik ligger ude i off topic, da jeg har fundet hele fire numre jeg ikke kunne vente med at dele.

20D331F8-3104-4CC6-87AF-A45E849BBC0A.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

90km på rammen i dag - de 70 i midten med kollegaen. Ikke så meget interval, da turen var for lang til det. Men en god håndfuld spurter blev de til og det er også helt fint at det ikke er mere, når turen er så (for mig) lang. Efter en kaffe, en bolle og en masse snak, blev det dog til lidt lyskryds-fræs på vejen hjem.

Skal derover igen om lidt og gnaske grillmad.

 

DAD58C9D-CE81-47DA-89F3-6F9F6DEF9A32.jpeg

97729E77-7CB2-48F2-9B6E-5BA5DB3DED6E.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Planen var at cykle i går men jeg orkede ikke. Jeg var træt i skroget. Sikkert styrketræningen med de tunge vægte - jeg er i en fase hvor jeg kommer for sent i seng :bottom: - og muligvis lidt vaccinemathed, eftersom jeg har været en lille smule off efter stik nr 2. Hver for sig ikke så slemt men...

Til gengæld fik jeg for første gang nogensinde gåsehud af at se sport. Jeg kom fra pause da der manglede 6,6km af Tour-etapen og kunne se Cav køre først over stregen. Det var sgu stort med hans historie in mente. Havde det været en amerikansk snøftefilm, havde det været for langt ude men så er det virkelighed. Vildt.

Regnen pisser ned, så heller ingen cykling i dag. Jeg fik lavet lidt hjemmestyrk. Ikke alverden men det holder gryden simrende.

Link to comment
Share on other sites

Efter nogle dage uden cykling, er sløvheden begyndt at få overtaget. Mere ærligt: Da jeg skulle cykle, gad jeg ikke. Og det gik HELT galt, da jeg kom ud i vinden. Havde jeg skullet på arbejde bagefter, havde jeg sikkert fået en god tur men det sejler lidt på fridagene.
Jeg fik kørt nogle antrit, uden der var var hul igennem til hverken ben eller hoved. Derefter luskede jeg hjem. 

Meget OT. Og meget “irriterende”. Jeg har lige erfaret at det ikke er korrekt at bruge udtrykket “for nu” (for nuværende, i øjeblikket). Det har jeg ellers gerne gjort men det må stoppe. Især da fejlen falder ind under samme kategori af sprogbæer som “kommentere på” og “kalde et resultat”, som giver mig rødt udslæt i ørene.
Omvendt opdagede jeg, at det er tilladt at begyndte sætninger med “men” og “og”. Det har jeg også altid gjort men ikke så tit som jeg gerne ville, da jeg troede at det ikke var OK. 
Ej for heller da :tongue: Det er næsten umuligt at skrive, når man begynder at tænke for meget over det :unsure:

 

AFDB85AB-A780-4FD2-BFB3-569201DE5A87.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Jeg gad heller ikke cykle i dag men det var pga regnen. I stedet var jeg lidt husligt og ville så i FW før arbejde. Ryggen er stadig lidt dum (uden det er et stort problem), så jeg ville maskintræne benene for ikke at lægge vægt på den - det går generelt også hurtigere.
Men benpressen var i stykker, så lidt meget forsigtig squat og frontsquat med 60kg. Ryggen rettede sig lidt når der kom vægt på men jeg står stadig med facon som en parentes med hoften forskudt mod venstre. Leg extensions kan man heldigvis altid træne. I øvrigt er jeg overrasket over at styrken helt generelt ligger på vinterniveau - så meget synes jeg heller ikke jeg gør ved det men kun dejligt at have fundet et sweet spot. Lænden dog undtaget - der er jeg godt nok historisk slap.
Ryggen i lille bedring i forhold til sidst, hvor den brokkede sig når stakken var ved at være i bund i mavemaskinen men intet at mærke i dag. Det må efterhånden også så småt nærme sig, at jeg hører noget til min nye seng.

Nuldag i morgen (lørdag) pga dum arbejdstid. Søndag skal jeg måde så tidligt (adr) at jeg sagtens kan nå at træne bagefter. Om der så er energi til det, er noget andet. Mandag er ligesom lørdag, så det er helt generelt en stille uge jeg er i gang med men det gør sikkert heller ingen skade.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom faktisk på cyklen - efter en lille lur efter fyraften.
Den vanlige tur sydpå. Jeg fik desværre ondt i ryggen undervejs. Den føles generelt lidt bedre, så jeg havde håbet at den ville opføre sig ordentligt.
Jeg lagde lidt forsigtig ud men skruede op undervejs. Umiddelbart er det ret træls at der ikke er mere at køre med. Men… Der forsvandt det meste af en måned i foråret, da min inhalator var defekt. Og der var ca 4 uger da jeg havde meget ferie, hvor jeg kun kørte ture uden den store kvalitet. Så kan jeg nok ikke forvente det anderledes.
Til gengæld TROR jeg at jeg satte en PR i peakpower, TrainingPeak kan desværre hverken søge på peak eller “2 sek”, trods den registrerer det. Heldigvis havde jeg “kalibreret” wattmåleren inden turen i dag, så den kan ikke måle bedre end gjorde.

Off topic har jeg været et fjols igen. Fra på lørdag har jeg en uges ferie. I rejsevejledningen er Holland lige blevet grøn. Og i den hollandske er Danmark lige blevet gul (fra rød). Og Delta plus varianten er ikke stukket helt af endnu - selvom det er lige oppe over..
Men jeg har hverken pas eller blåt sygesikringskort. Jeg kunne ellers godt trænge til en motivationestur men så sparer jeg da de penge.

Musiktemaet i disse ferietider må være hits (i DK eller hjemlandet), der ikke er på hverken dansk elle engelsk.

 

08D694E8-D350-47D9-9C76-E61AA9B7524C.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Fridag, men vejret indbød ikke til langtur. Da jeg var halvt i cykelklunset, lagde jeg rigtig mærke til hvor meget vinden hylede og ruskede i vinduerne. Træer blev revet op med rode og taget revet af nabohuset. Sådan da. Jeg tog cykelkludene af. Tyve minutters tid efter, tog jeg dem på igen og kørte ud på diget.
40/20 i modvinden, nusse lidt rundt og 40/20 hjem i medvind - de var sgu hårde den vej.
Jeg ville køre en omvej hjem og for vild i et kolonihaveområde ved Hvidovre Havn - vist nok. Endte i et industrikvarter med store brede dejlige cykelstier. Desværre har de nok aldrig set en fejemaskine og på under et sekund fes luften af bagdækket, der blev brutalt aflivet med en gigantisk flænge. Og ups - jeg troede at jeg havde en “lap” at lægge mellem dæk og slange men ak. Og 50’ eren, den blev jo brugt ved et bagerstop for flere uger siden. Så det tog lang tid og kostede en slange mere, at blive køreklar. Med lavt tryk og et dæk der ikke var hoppet på plads i fælgen, humpede jeg hjem.
Men jeg nåede faktisk hjem 3-4 minutter før himlen åbnede sluserne, så ikke helt uheldigt alligevel.

47F1186C-0A53-4178-884D-BE26E577C6E1.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg glemte hele tiden at spørge men nu…

For nogle dage siden var der en dansker (Kragh måske?) der blev overhalet på en bakke nede i det franske. I den danske kommentatorboks nærmest grinede de og sagde at han havde belgiermund.

Hvad hulen er en belgiermund?

Link to comment
Share on other sites

Dejlig start på dagen, da jeg vågnede mindre stiv i ryggen end længe. Og i stedet for at muskulaturen kun spænder op om det ramte sted, holdt den i dag indvoldene på plads, så jeg visuelt havde tabt 3-5kg. Cyklen passede også i størrelsen, eftersom ryggen kunne krumme sammen på den rigtige måde. Men...

Det er meget godt med logs og insta´er, hvor folk viser når de køber dyr cykel en gang om året, kommer på podiet og sætter PR. Og måske et påtaget anstrengt udtryk fra en paincave.  Det er bare for meget sødsuppe, uden de dumme oplevelser. Hermed en af de pinlige:

Efter mine vo2max-intervaller havde jeg god tid og ville rulle ekstra meget af og fortsat på stien mellen de to broer ml Kbh og Amager. Jeg ville på lille klinge inden jeg vendte, da jeg havde modvind hjem. Idet jeg u-vender på den smalle sti, falder kæden af og mit tyngdepunktet er lagt efter jeg skal træde og bang, så ligger jeg og roder midt på stien. Ej for helvede da. Udover at jeg fik krampe i maven da jeg faldt (ligesom i skovet da jeg kørte MTB med kollegerne) og en mistet luns hud på albuen, slap jeg med et skævt bremsegreb. Stadig skuffende med den MAMMIL der bare kørte forbi uden at høre om jeg var OK.

Ellers 9 fine intervaller på 3 minutter, alle lige over 120% af FTP. 2 min pause mellem de to første men ellers halvandet minut. Jeg troede egentlig at det var OK kørt men Garminen rettede min FTP 2 watt ned - den havde jeg ikke lige set komme i dag.

28F518A9-F145-485A-A15B-D9FC340A020B.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Naboen holdt mig vågen fra 2:45 til 4:30. Først tæskede han ind og ud af lejligheden og som kom gæsterne og den høje musik.

Så der blev trykket snooze et par gange, før jeg kom op for at køre sprinttræning med kollegaen. Han er noget rusten i at holde tempoet når det er mig der styrer det men det skal nok komme.
Først 6/54´erne og så tre godt lange spurter og dertil to lidt kortere improviseret på vejen hjem. Dejligt med lange spurter, til en forandring - de svitser benene så sjovt af.
 

6343649D-8D11-4518-A7C7-C9DD4CB51150.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share