Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

91,5kg efter 2475kcal. Fint at vægten er lavere end normalt - jeg restituerer bare næsten ikke og har allerede igen DOMS i lårene.

Men jeg kom ud på diget og fik kørt to blokke 40/20 med syv i hver. Dertil 4 antrit på vejen hjem. 

De har ringet fra lægen (uden jeg fik talt med dem)... noget med en covid-19 test, før jeg skal lave pusteprøve til min LFU på torsdag. Jeg har prøvet at ringe tilbage. De første par timer kom jeg slet ikke igennem og her på vej til arbejde var jeg nr 18 i telefonkøen. Håbløst. Hvorfor skrev de ikke bare hvad jeg skulle eller ringede i bedre tid, så det ikke bliver sådan en gang sidste øjebliks heksen rundt - især fordi tiden har været aftalt siden starten af maj. 

Nå, skide være med det, jeg kan jo ikke rigtig gøre noget ved det :bigsmile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægten 100g op efter 3475kcal i går.
Før arbejde, den sædvanlige korte runde med kollega. Han var i hopla i dag og ude ved kamelbakken fyrede han godt op under kedlerne. Jeg var oppe og snuse til min absolutte peakpower men mere interessant, så fik jeg sat en dejlig 5 sek peak power alltime PR på 1580w. 
All time PRs hænger ikke på træerne i min alder, så det er totalt optur. 
Resten var også en fin tur med toplækkert vejr og stram kæde det meste af vejen. 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

92,0kg efter 3575kcal i går

Til formiddag skulle jeg have mødtes med en anden kollega end den sædvanlige i Farum. Skulle følges derop med sædvanlige kollega, der skulle på arbejde og ikke kunne lege med hele vejen rundt. Desværre var Ring 3 meget mere hærget af vejarbejde fra Letbanen end vi havde forestillet os, så mødetiden var urealistisk at nå og ham i Farum måtte køre alene. Jeg fulgtes så med kollegaen hjem - ad en anden rute! En hurtig kop kaffe ved ham og fruen og derefter hjem - 67,5km i alt
Udturen var relativ rolig. Hjemturen var der mere spræl i og det er vist første gang sædvanlige kollegaen har kørt med +200 watt i en time og 270 i NP, så det nærmer sig så småt en måde jeg ville køre på, hvis jeg kørte alene.

Da jeg kom hjem 3 sæt etbenståhævninger og lidt overkropstræning og så er jeg klar til en nuldag i morgen.
...

Klubtræning.... Greve Trim er fint men sent - jeg gider som tidligere skrevet ikke rigtigt at komme sent hjem. HvidovreCK er startet op efter Coronapause. Og jamen jamen. Alt det vi blev så skide uvenner over, jeg nævnte ikke var optimalt, har de rettet. Først delte de licens op i to grupper. Mere fokus på hensyn til biler - i hvert fald skrev de om det. Og nu har de også delt motion op i alm- og supermotion. Endda kører supermotion efter at lave det samme 4-5 gange i træk, så man har styr på hvad der skal ske. Indholdet af øvelser virker også tilforladeligt. Det lokker meget. Om jeg så alligevel synes det er federe at træne alene??? Omvendt kører jeg også meget med kollegaen og får alligevel ikke lavet en del af det jeg gerne ville, så??? Jeg må indrømme at jeg savner meget, at køre med hurtigere folk og komme “lidt ud og skide”. Omvendt er det dejligt ikke at køre i vejen for bilerne, som det bare ikke kan undgås, når man cykler i flok. Hmm, den er svær. 
 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

På 7/6/2020 at 20:06 , Gregers TF skrev:

Det VAR det... Jeg ville bare lige være sikker på, at det ikke kun var en tredages-dille og især at jeg ikke opgav, første gang jeg rendte ind i noget der er svært.

Ideen kom faktisk fra youtube og det mærkelige musik jeg tit leder efter. Jeg stødte på hollandsk karnevalsmusik, der både er kikset men også humørfyldt.
Karneval virker sjovt at deltage i men det handler omvendt meget om at drikke alkohol og det er jo ikke lige mig.
Jeg støder på et nummer der ikke er super godt men hører det alligevel en dag, da videoen er ret spas. Titlen og omkvædet indeholder ordet “terug” og det lyder bare sjovt på hollandsk. Jeg leder efter andre sjove ord og lander på en gut med et sprogkursus, hvor kursisterne som en slags reklame bliver sat til alt muligt - også at udtale svære ord.
Jeg støder også på, at en hollandsk egenskab er at de stadig er venlige og sjove når de er fulde. Får den bekræftet hos ex´en, der har solgt udskiftninger af boreplatformsventiler i et selskab med hollandsk hovedsæde.
Jeg er som bekendt ikke ret eksperimenterende og det er 18 år siden jeg sidst har være på ferie, så jeg vil hade at være i et land, hvor jeg ikke forstår sproget.
Jeg har altid sagt at det kunne være sjovt at kunne hollandsk. Ligesom fransk eller spille på orgel, ukulele eller banjo.
Jeg zapper lidt rundt i diverse steder der mener at de kan lære en hollandsk og det virker ikke urealistisk svært. Jeg har dog erfaret at SÅ let er det altså heller ikke.
Samtidigt har jeg følt mig lidt som en slave at spillet HayDay, der “krævede” op til to timers indsats dagligt, hvis gårdene skulle passes optimalt og jeg trængte til at lave noget andet.

Så en række af tilfældigheder...... skal jeg til karneval, skal jeg i hvert fald fatte, hvad der sker omkring mig dernede, så det er indtil videre første målsætning.

Ham med sprogskolen kører den med sit eget lille hotel, så man køber en samlet pakke med ophold og undervisning. Enten er man et lille hold sammen i en weekend eller 11 dage. Det kunne egentlig også være ret sjovt, hvis jeg kunne kommunikere på hollandsk.

:hippy: :wub: Ihhh det lyder spændende. Stor respekt herfra. Det er et fascinerende sprog. Jeg kan huske, at jeg var til Bikram yoga i Amsterdam og en del af guidningen var på hollandsk, fx så var "arms over your head" "armen boven je hoofd" og det gav egentlig god mening. Rigtig god vind med det. Når det er sagt, så synes jeg simpelthen, at hollændere er imponerende gode til mange forskellige sprog og virkelig søde og nemme at tale med. Men bliver da super originalt, at du kan tale med dem på deres eget sprog. Keep it up :hippy: 

Link to comment
Share on other sites

92,3kg efter 3125kcal

Holland er, trods alt, nok ikke det sted jeg ville være mest ked af at havne i morgen - dertil ligner sproget et mix af dansk/tysk/engelsk for meget. Men typisk mig at vælge et nichesprog. Ligesom jeg ikke bare skulle cykle men tilhøre den lille skare på cykelbanen. Men vigtigst, så sætter det en lille smule gang i de parkerede små grå. Efter over 20 års togkørsel, er det ikke mange mentale udfordringer i det og hverken cykling, styrketræning eller HayDay kræver megen omtanke.

Ingen træning men jeg har brugt penge. Måske også sparet.

Dagen startet med at bestille en lang træningselastik, som forhåbentlig sammen med håndvægte, kan ordne en god hjemmetræning at benene, så jeg slipper for at have en lang vægtstang stående. Video følger, hvis det virker som jeg håber.
Håndvægtene er også bestilt. Jeg landede på disse der er i dyre ende men der er stativ med og de er mere handy end mange andre justerbare vægte:

På høje tid, da mine skuldre efterhånden øffer dagligt. Jeg mistænker at det er fordi jeg styrketræner resten af overkroppen hjemme mens de bliver sprunget over. Spejlet antyder i hvert fald, at de snart er visnet helt mens resten er i OK form.

Så en Covid-19-test. Astmachecket måtte man selvfølgelig flytte, da Covid-svaret ikke kunne nå at komme.

Videre i Heino cykler og købe pedaler. Jeg har ellers været glad for Speedplay men det må stoppe nu. Jeg har før nævnt, at min venstre ankel er ustabil (hedder det instabil?), så foden sejler rundt. Kun midten af speedplaypedaler er metal, resten er plast og slides ned, så foden roterer endnu mere og til sidst begynder knæet at brokke sig. En pedal plejer at holde et års tid men den jeg satte på i foråret er ellerede helt skæv. 2-3 sæt speedplay om året er altså for dyrt, så nu er der Shimano klar i stumpeskuffen. Pedalerne fra tricyklen er sat på raceren, så jeg får malket  det sidste ud af dem, selvom de også allerede nu er småskæve.

Hvis mailen fra Garmin er som jeg læser det, så er deres service alligevel markant bedre end jeg havde forstillet mig. Men nu venter vi lige og ser, hvad der ligger i pakken når jeg får den hjem.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lige et spørgsmål til ringbanen, Gregers :)
Hvorfor er den træls/kedelig at køre? Er det strækningen der er uinteressant eller er det noget andet der gør det?
Jeg fejlede slemt på en vo2max workout for et par uge siden, den tænkte jeg var lige noget fordi, så jeg prøver lige at finde dem frem til dig snarest :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm, ja hvorfor er Ringbanen kedelig - det er nok lidt flere bække små.
Resten af S-banen har sæde på Hovedbanegården. Ringbanen køres fra Hellerup, så jeg føler mig væk fra det hele. Der er heller ikke mange kolleger at tale med i pauserne - hvis nogen overhovedet. 
Turen er ret kort med under en halv time hver vej og stationerne ligger tæt - flere steder er der kun et minut imellem. Så man skal bare op på 80 og skynde sig at bremse ved næste perron. Der er ret dårlig køretid, så man kører altid småstærkt og der er slet ingen planlægning i hovedet med om man kan køre lidt pænere eller spare kørestrøm ved lige at lade sig blive 20 sek forsinket et sted og køre lidt hurtige ned ad bakken bagefter. Eller regne ind hvornår der står en flok fra gymnasiet. Man skal bare køre.
Der er heller aldrig Ringbanepassagerer der lige søger øjenkontakten og nikker eller siger tak for turen, god arbejdsløst eller noget som helst.

Hvis du finder noget spændende med vo2max, så må du endelig skrive det. 

Link to comment
Share on other sites

91,9kg - kalorietælling fejlede i går. Der gik jeg tidligt i seng og sov som en sten.

Jeg skulle mødes med sædvanlige kollega og og ham jeg missede i forgårs. For at få det optimale ud af den sidste tid med Speedplay, ville jeg skifte “bundpladen” af klamperne (kontaktfladen med pedalerne) der også bliver slidt skæve. Det tog liiige lidt for lang tid, så jeg nåede ikke helt så meget interval før jeg mødtes med de andre. Men fik da hhv 6 og 7 stk 40/20. I stedet for den lidt mere løse tilgang som jeg har haft i år, så kom de over 150% (antaget) fpt og det gjorde ikke så stor forskel som frygtet. Jeg nåede også to spurter på 10sek, før vi kørte samlet. 63km i alt.

Den træningelastik jeg havde bestilt må lige vente - firmaet har sendt en forkert der er alt for kort, der slet ikke kan bruges til formålet. Styrketræning af benene har slet ikke prioritet nu, så det haster heldigvis ikke.

Til gengæld har jeg fået pakke fra Garmin. Jeg sendte dem jo min 810, 820 og Vivofit HR (et ur). Planen var jeg jeg skulle få det retur i fikset udgave mod at betale 840kr. Nu har jeg i stedet modtaget en Garmin 830:4jumpy:uden beregning :worship:
Man kunne indvende, at jeg så mangler et ur men det er faktisk super godt læst af Garmin, for jeg øffede lidt over at man sælger et så dyrt ur som simpelthen ikke KAN gå rigtigt. Kun timer og minutter indstilles mens sekunderne lever deres eget liv, uanset om der synkroniseres med tlf eller man prøver manuelt.

Cykelbanen er nu også åbnet op igen. Man prøver at holde sommeråbent for veteraner en gang om ugen, Det har man ellers aldrig gjort. Så må vi se om der dukker nogen op. Jeg er på arbejde den første uge men så skal det prøves. 
 

18B0FFDC-0D64-4884-A5DB-CEB277662A86.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I øvrigt..

Jeg har to sæt ubrugte speedplay klamper - de gamle der ikke er walkable. Der er kun det sorte mellemstykke med til det ene sæt (da jeg jo brugte det ene imorges)
Lidt af de blå wedges / kiler.
En fedtsprøjte
Tre højrepedaler der kun er let slidte.
Samletpris en 500-basse. Jeg prøver også at slippe af med det andetsteds men nævner det lige her.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg den rigtige elastik. Det går godt nok hurtigt med Burd Delivery. Man køber først på dagen og får det levet ml 18 og 22 samme dag.
De ansatte får feriepenge og betaler skat - så håber jeg at resten også i orden for dem. 
Masser af service med info-SMS´er undervejs. Både i går og i dag med et leveringsvindue på 5 kvarter. Der kunne de etablerede pakkefirmaer i hvert fald lære en del.

Nå men jeg har lige hurtigt testet et par reps uden håndvægte (de er på vej til Herlev, hvor jeg skal hente dem) og umiddelbart virker det til at det godt kunne fungere med følgende setup. Det burde også kunne varieres med gobble-squat.

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt faldet 100g til 91,8kg efter 4175kcal..... Tydeligt eksempel på at vægt og indtag ikke altid hænger sammen.

I går aftes fik jeg lavet tre sæt tåhævninger på hvert ben og for første gang herhjemme også to sæt siddende. Den nye elastik lægges dobbelt og kan akkurat vrides op og hvile på låret mens jeg træder på den og så kører det. God DOMS i dag et helt nyt sted.
Dårligt start på nattesøvnen da naboen fik støjende gæster og kæresten derinde kom op og slås med en eller anden. Til gengæld gik gæsterne hurtigt hjem og så blev der stille igen. 

Når dette er skrevet, sætter jeg mig en halv time på Zwift i zone 2 og spiser morgenmad bagefter. Så er jeg klar til arbejde og .... Ringbanen - heldigvis ligger det først på dagen, så det bliver overstået. Benene bliver forhåbentlig også klar på at få lidt tæsk de næste to dage. 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

91,2kg efter 3150kcal

Irriterende morgen. Jeg vågnede tidligt og skulle bare været stået op, for jeg faldt ikke i søvn igen. I stedet løb tiden fra mig, da jeg begyndte at rode med den nye cykelcomputer. Her kan jeg godt mærke at jeg er blevet gammel. For år tilbage havde jeg sat den op med det samme jeg havde fået den. Nu er det noget jeg udsætter :unsure:

Min tur måtte afkortes men jeg nåede 10 stk 40/20 på diget på udturen og syv mere på stykket ude ved lufthavnen. Og en lang midtzone vo2max hjem over diget. Resten var ret hygge og 47km i alt.

Når det bliver regnvejr, skal jeg have sommercyklen op på Tacx´en  og se om watt-tallene stemmer eller om wattmåleren er gået i udu. Et er at jeg sætter PR i spurt - i forvejen sært i min alder. I dag skulle jeg have sat en all-time PR i watt over 10 minutter. OK, jeg synes da jeg kører OK men ikke at jeg er som i “gamle dage”, da de andre i Hvidovre spurgte hvad klasse jeg kørte i - underforstået licens. Selvfølgelig svært når jeg ikke måler mig op mod andre men alligevel.

Tilføjet... Den PR er nu ikke så underligt alligevel. Før i tiden kørte jeg mine 40/20 med kun 8stk i hver blok og ikke 10. Reelle 10-minuttersintervaller har jeg aldrig gjort mig i og så giver det alligevel god mening.

D2045296-B11D-456D-8074-F2F65418DF1A.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt uændret efter 3175kcal.

Før arbejde kørte jeg de 50,5km Amagerrunde. En serie 6/54 ud over diget og lidt spurter (af blandet kvalitet og længde) klemt ind hist og pist.

Egentlig skulle jeg have en hviledag i morgen men mit håndvægtssæt er klar til afhentning i Herlev, så mon ikke jeg komme til liiiige :blush:

Ellers trist for vægten af jeg nu skal have tre fridage. Især fordi jeg har besluttet, vægt eller ej, at jeg vil udnytte det gode vejr til at aftenhygge på altanen med lidt jordbær, vandmelon eller hvad jeg nu hitter på. Ja, måske endda lidt rosevin - det har jeg vist aldrig prøvet før på egen hånd men jeg husker det går godt i spænd med en lun sommeraften.

5039980E-BFA9-45A5-9F59-ECB6F3B203D6.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt uændret efter 2825kcal.

Cykelcomputeren er blevet rettet til. Jeg kørte med den på min sidste tur og der var nogle datafelter jeg manglede og/eller ville bytte om på.

Min kollega var ikke helt glad for mine planer om klubtræning, for han får ikke taget sig sammen til at køre alene. Han har aldrig før gidet at lade mig køre med hvad jeg nu kan og enten sidde på hjul eller at vi samlede op. Nu må vi se om jeg får lov, så jeg ikke ender med at køre med HCK i stedet for med ham. Det er muligvis lidt tarveligt “at spille smart” men det bare ekstremt kedeligt at sidde og brumme i 2-3 timer. Det er normalt ham der styrer tempoet, hvornår vi spurter og hvilke bakker vi trykker på eller lusker os over, så det er ikke fordi jeg vil være den onde diktator. Bare albuerum til at blive blæst igennem et par gange på de fleste af turene.

Håndvægtene er kommet hjem og sat op og skuldrene har får en forsigtig opstartstræning:
Arnold pres: 3 x 15 x 6,8kg
Laterals: 2 x 15 x 4,5Kg
men ellers har jeg ikke leget med dem.

Solen er på vej ned, så nu vil jeg snitte vandmelon, skænke et glas rose og Smutte ud på altanen. Det bliver godt nok underligt at pimpe på egen hånd. Nærmest syndigt :unsure:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

8 timer siden, Gregers TF skrev:

 Solen er på vej ned, så nu vil jeg snitte vandmelon, skænke et glas rose og Smutte ud på altanen. Det bliver godt nok underligt at pimpe på egen hånd. Nærmest syndigt :unsure:

:hippy: synes nu, at det lyder ret lækkert kære Gregers. Det smager så godt. 

Link to comment
Share on other sites

Vægt 91,5kg efter 3200kcal

Det var også lækkert. Det matcher bare ikke ret godt med min forkvaklede tilgang til alkohol. Jeg føler næsten det er kriminelt at drikke og når det endda er alene.

Om det var de to glas rose der gjorde det ved jeg ikke men jeg vågnede med ondt i hovedet. På cyklen var der ikke meget spræl i benene fra start men det var dehydrering nok en forklaring på. På de 69,9km Ll Skensved-tur, måtte jeg ind på en kirke og fylde efter med vand og jeg fik tyllet tre flasker. Min kollega var heller ikke mange sure sild værd. Kamel-spurten var ikke specielt powerfuld. Den ene gang jeg kørte vo2max, satte jeg ham fra hjul. Han var helt mut bagefter, så jeg fik ikke kørt flere men det er nu ret normalt. Måske skal jeg i stedet køre i forvejen - men jeg tror ikke han slipper mig. Eller jeg skal lade ham køre i forvejen og så indhente ham? Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal løse den her, uden han bliver mismodig. Omvendt vil han gerne med på så mange af mine tur som muligt, da han ikke får kørt hvis jeg ikke er med. Det er bare lidt træls at jeg mister intervaller på det. Jeg fik dog kørt et par gode lange spurter. Men det føles også lidt plat, nu han holder sig til de korte. Det er svært at være venlig på cyklen :unsure:

Hjemme med tidsreserve til punkteringer, før jeg skulle til astma-check og LFU. Både FEV1 og FVC ligger pænt over normalen især den ene var højere end ellers, så forholdet røg helt ned på 60. Lungelægen undrer sig stadig, også over at jeg piber, men trykker på pytknappen, da det åbenbart bare er sådan med mig. Hun overvejede at fjerne mine Singulair men trak i land, nu der ikke er særlige bivirkninger ved dem. Har jeg lyst, kan jeg prøve at stoppe til efteråret når der ikke er pollen men jeg tror ikke jeg har lyst til at pille ved noget der virker.

Så på genbrugsstationen med den solide emballage fra håndvægtene plus diverse. Som altid super flinke ansatte. Har aldrig forstået de folk der oplever, at de går og råber og skælder ud. Lidt tøjvask. Mad. Skuldrene fik samme tur som i går. Lidt internethygge. Pludselig er klokken 18:30. WTF skete der lige med den dag???

0BE045F4-9C2C-433D-87D4-FF6BA9B6FD00.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægten faldet næsten et kg til 90,6 efter hele 4050kcal... men jeg fik sovet længe og det er altid godt.

Benene var trætte, så jeg trak den til ud på eftermiddagen, før jeg kørte på diget og snuppede 10x30/30. Planen var at køre Ll Skensved bagefter men benene ville ikke rigtigt, så jeg nøjedes med den korte runde med den lille omvej, hvor jeg kørte 2 x 3 min vo2max. Det var her jeg droppede den lange tur. På det sidste stykke hjem, fik jeg vredet det sidste ud med lidt supra-vo2max mellem krydsene.

I morges havde jeg ideer om at fortsætte med styrketræning men jeg var totalt off, så det blev næsten ikke til noget.
3 sæt tåhævninger på hvert ben + 10kg
Jeg fik testet den øvelse jeg viste på insta længere oppe. Ingen tvivl om at jeg har belastning nok. Efter lidt opvarming tog jeg 40 af 50kg på vægtene samt elastikken og de tre reps var vist det - jeg tror ikke jeg havde fået den fjerde hvis jeg havde prøvet. Det er ustabilt i coren - ved ikke om den er træt efter cykling eller bliver trænet op “fra bunden”, når jeg starter vinteren op med lavere vægte. Elastikken er heller ikke super komfortabel men det er absolut brugbart.
Det kunne dog være lækker med en slæde på væggen, som et lodret hack-squat. Måske et feriepenge-selvbygger-projekt? 

Jeg er hærget i kroppen af træthed, så de næste to dage bliver nuldage. Regner så med lidt cykling på søndag og så banecykling på mandag.

3D4DE4F8-BF6A-454D-BA7F-6BAC5DBC84E6.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt steget til 90,9kg efter 4125kcal - men den er stadig under 91 jeg er kommet godt fra start i dag med maden og har lidt fedt (chokolade) med i madpakkerne til arb, så jeg håber at jeg holder indtaget godt nede i dag.

De 3 reps i går med elastikken var faktisk kun med 20 kg og ikke 40. Der er kommet lidt styrketræningsDOMS i quads (føles anderledes end DOMS fra cykling) men ikke ret meget - det er fint, for jeg er stadig virkelig træt i kroppen generelt.

Nå... toget er ved at harme sig Hovedbanegården, så jeg må hellere se om der er kommet lidt cirkulærer siden sidst.

Link to comment
Share on other sites

91,2kg efter ellers kun 2350kcal

Benene stadig små-off men kroppen ellers frisk. For frisk til at kunne finde ud af, at holde mig ro igen. Så lidt træning:
Tåhævninger på et ben: 3 x 20 +11kg
Kropshævninger: 10,9 lang tut
Bicepcurl: 2 sæt med 18kg til fail
Dips: 2 sæt til fail
Fransk pres: 2 x 10x9
Mavebøjninger: 2 x 40
Skulderpres: 2 x 15 x 7
Laterals: 2 x 10x5
Floor press: 2 x 15x25
 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg sidder i toget på vej til arb og kan ikke huske morgenvægten, andet end den er steget et par hundrede gram efter 3625kcal i går.

De vanlige ca 47km med kollega - ingen spurter i dag.
Da jeg gik i bag bagefter, opdagede at et modermærke er gået fra at være fladt til pludselig at have bær-facon og stikke en halv cm ud :cry:
Jeg var næsten på vej, drivvåd, ud til telefonen for at bestille tid til lægen men det er jo weekend. Det skal i hvert fald kontrolleres ASAP!!!!! 
 

1932E757-698C-48CD-B9DC-4B350EF96754.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

  1. Vægten faldet fra 91,4kg til 91,1kg efter 3250kcal.


Godt jeg ikke fik ringet til lægen i går. Jeg jeg kom hjem fra arbejde, blev jeg nødt til at kigge på modermærket igen. Men nu var det helt hårdt og nopret og ikke så dybt. Mellem skulderbladene er det svært at styre motorikken, så jeg fik puffet lidt til det og så faldt af :omg: og efterlod fin lyserød hud bagved. Jeg er ikke helt med på hvad der skete men fint at “det” faldt af og der ikke er noget synligt bagefter.
 

Til aften en gang banecykling - jeg var spændt på fremmødet men vi var syv og det er vel OK, årstiden i betragtning. Det er alle fire veteran-aftenhold der er slået sammen og ikke den træner jeg er vant til. I aften lavede han øvelser lige efter min smag.

Vi startede naturligvis med opvarming. Først for mig selv for at få gang i benene og derefter med de andre - jeg havde frygtet vildt tempo men det var behageligt.

Første interval var at tage en omgang til feltet. Først to gange som par og til sidst en alene.

Derefter udskilningsløb. Nu vi ikke var så mange, så var der godt nok udskilning hver omgang men det var først ved anden udskilning, man blev sendt af banen.Jeg startede sidst og antrittede mig frem de sidste 50-80 meter og det gik fint, indtil jeg ved en fejl røg ud og fik en tredjeplads. Jeg mente nok at jeg var kommet foran den anden men an troede at han var videre og fortsatte, Jeg var alligevel ved at være flad af de mange antrit, så det gjorde ikke meget at det stoppede her.

Så skulle vi køre cykelløb: 10 minutter plus 10 omgange. De 10 minutter var overkommelige men så stak hallens i særklasse hurtigste mand væk. Han havde et hul som jeg prøvede at lukke. Det kunne jeg glemme. Jeg trak ind på ham i begyndelsen men så gik gassen af og jeg kom ikke nærmere. Feltet var over en halv omgang bagude men jeg var for stegt til at holde hjem, så lod mig falde tilbage. Passende kunne jeg klapse ham af, som “tog min plads” i udskilningen.

To gang accelerationstræning fra felt i fart.

6 x 40/20 jeg kørte den kamikaze-style og døde med skoene på og 98% af maxpuls. Jeg kan ikke mindes jeg før har ligget deroppe pga intervaller - kun af spurt men  jeg var også godt ude og skide. Jeg blev på banen i et stykke til, bare stille og rolig, indtil jeg havde pulsen under kontrol.

Straks videre til afrulning - alt for hurtig til min smag men jeg plejer også at tulle mere end det fleste, hvis jeg får muligheden.

47km, hvor jeg røg i hegnet flere gange men der skulle knokles for det. Jeg faktisk overrasket over hvor godt kroppen tog imod tæsk, før den gav op. Man jeg skal HELT sikkert have en hviledag i morgen!
 

B03CC114-59DB-42FE-9EBF-01B9A7EEED5F.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægten faldet 100gram efter 3000kcal i går.

Helt hviledag skal det ikke være, for mine skuldre skal have lidt blid styrketræning. Måske er det tilfældigt men de har ikke gjort væsen af sig de sidste dage, så jeg må hellere fortsætte med at bruge dem - for en sikkerheds skyld.

Ellers mærkes det at banecykling er anderledes end landevejen, hvor jeg som regel holder i grebene og ikke sidder så dybt. Baglår og baller er godt brugte i dag (dog intet i forhold til mine stakkels quads) og jeg har en ganske let DOMS i biceps.
 

Selvom jeg lige har luftet min begejstring for helt almindelig musik, så tiltrækkes jeg stadig af det anderledes. Nummeret er ganske klassisk men instrumenterne er anderledes. Kinesisk er farligt men jeg vover pelsen alligevel

 

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

91,4kg efter ca 4000kcal i går. Hov - chips men nu var det jo skt hans aften, så....
Jeg “kom til” at træne det meste af overkroppen i går. Cyklen fik en overhaling og forgaflen spænd til - stille og roligt havde den løsnet sig efter nogle spurter. Næste gang jeg kører alene, skal jeg vist få styr på Shimano-pedalerne. Jeg vipper allerede ret meget rundt med venstre fod, så hvis jeg skal skifte inden jeg får ondt i knæet, skal det ikke være længe.

Over frokost kom jeg på cyklen. Planen var en gang DDR-vo2max men vejret var for godt, så jeg ville hellere køre tur til Roskilde. Dvs... det ville jeg ikke alligevel for så ville jeg få modvind hjem og det gider jeg trods alt ikke. Så alligevel ud på diget og køre 2 x 3/2 plus en sjat og så videre på Amagerrunden. Der fik jeg lagt et par vo2max´er mere, dog ikke så lange. Hjemover diget stod den på 2 x 3/1,5. Plus en sjat. Planen var at fortsætte ud på “den korte runde”, så ind på Shell og tanke vand. Det var naivt og optimistisk, for benene var kørt i bund og det gik langsomt og maven begyndte at rumle. Derfor vendte jeg om og landede på ca 94km.

3D480F93-BE8A-4AD6-A96A-F696A21861BB.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

91,7 kg efter for meget mad igen i går. Jeg var paniksulten som ofte efter en (for mig) lang tur - også fordi jeg skulle køre igen her til morgen.

Turen om Ll Skensved m kollegaen. Jeg havde forestillet mig en håndfuld gode spurter ligesom sidst men jeg alt for smadret i benene. Dog lykkedes det mig at sætte en ny peakpower-PR - dog så lidt at usikkerheden dækker over den. Trods lidt over 1550w over 5 sek, trak makkeren fra mig på kamelbakken. Ærgerlig at han ikke gider køre spurter side-by-side; det ville  ellers være spas at få klø og bliver endnu mere presset.

Efter turen fik jeg trænet skulder og lægge. I morgen har jeg ikke varmt vand mellem 9 og 12, så træning er afblæst. Håber måske (naivt) at få skiftet pedaler og evt fiflet sadelhøjden på plads bagefter, før kl 9.

FF01F317-A736-43E7-ADE7-C82620BF8095.jpeg

Link to comment
Share on other sites

... sætter vækketuret til 8:45 og kommer op med lidt kamp. Får taget astmamedicin og skyllet munden. Da jeg vil i bad er det varme vand væk 6-7 minutter før tid - det skulle være væk ml 9 og 12.
ca 10:30 er det varme vand tilbage. Dejligt. Jeg prøver at tænde nogle gange og der er fint med vand. Naivt venter jeg med at gå i bad til inden jeg skal med toget på arbejde, for der er det varme vand koldere end kuldslået.  Æv.

Benene er helt off. Ikke kun quads men jeg har også DOMS i baglår og baller. 
Note til mig selv:
Kort og hårdt... OK også nogle dage i træk
Tur på 2-3 timer... også OK et par dage i træk
Intervaller på en lang tur. NOGO.

Jeg er blevet inviteret til sprintstævne i Tyskland men har takket nej - også til flere invitationer fremover. Det er jeg for meget en kylling til - især med at skulle gå blandt fremmede og bede de holde mig på banen (stående start) før start, det er faktisk den største udfordring. Men jeg har fået grønt til at deltage i sprinttræning alligevel, så det må jeg se på mandag om er alt for underligt eller det er fint.
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share