Forholdsregler ved start i styrkecenter


Zuffox
 Share

Recommended Posts

Et eller andet tidspunkt i den nære fremtid skal jeg begynde i det forbandede monopoludnyttende Form & Figur (Form & Finans, hvis I spørger mig).

Man hører fx ofte om instruktører, der ikke aner en dadel om ordentlig træning, så jeg tænke på, om der er nogle ting, jeg skal være påpasselig med, når jeg engang kommer ind i de svedige træningshaller? Er der nogle uskrevne regler for do's and don't's, som jeg bør kende til?

I parentes kunne også godt tænke mig at vide, om der er nogle ting, der er gode at indtage efter træning, ligesom man hører, at kakaomælk skulle være godt fx.

:wink:

Edited by Zuffox
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg kan kun anbefale dig at begynde i en klub, det være sig vægtløftning eller styrkeløft. Der er folk generelt meget mere venlige og rare og der er ikke rigtig nogen metroseksuel von Dutch se-mine-9000 kr-bukser atmosfære nogen steder.

Så hvis du ellers kan finde ud af at omgåes andre mennesker skulle det ikke være noget problem at træne et svedigt sted. Som jeg ser det er det en del nemmere end i de fise-fornemme frisørsaloner, hvor der er Vip medlemmer og hvad har vi ikke. En anden (og vigtigere) ting ved klubberne er at man kan blive skolet rigtigt i de store løft, hvilket er tæt på umuligt i de ovennævnte saloner. Så: ud med salon ind med klub!! :cooldance:

Drik proteinpulver og en stak druesukker i din shake efter træning. Søg evt. på emnet "shake", der kommer sikkert en masse guld frem. :smile: '

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Det behøver nødvendigvis ikke være så sort og hvidt som rommel fremstiller det. Der findes centre som placere sig imellem frisørsalonerne og Valhalla. Du må dog selv bevæge dig ned for at se om det er noget for dig. Jeg kører ca 20 minutter i tog selvom jeg kunne nøjes med 5 minutters gang.

Det med does and dosents skal du nok ikke tænke for meget over bare vær dig selv. Dog ikke hvis du kleptoman og blotter. De ting bliver der set ned på både i Valhalla og især i frisørsalonerne. De bliver pisse sure over at få stjålet deres 9000 kroners Von Dutch bukser :dry:

Link to comment
Share on other sites

Det behøver nødvendigvis ikke være så sort og hvidt som rommel fremstiller det.

:wink: Ved det godt, men der er altså noget om det. Mulighederne for at blive en dygtig løfter er en hel højere i en klub. :smile:

Og så er det billigt! :w00t:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Rommel Postet den I dag, 22:16

  Jeg kan kun anbefale dig at begynde i en klub, det være sig vægtløftning eller styrkeløft. Der er folk generelt meget mere venlige og rare og der er ikke rigtig nogen metroseksuel von Dutch se-mine-9000 kr-bukser atmosfære nogen steder.

Så hvis du ellers kan finde ud af at omgåes andre mennesker skulle det ikke være noget problem at træne et svedigt sted. Som jeg ser det er det en del nemmere end i de fise-fornemme frisørsaloner, hvor der er Vip medlemmer og hvad har vi ikke. En anden (og vigtigere) ting ved klubberne er at man kan blive skolet rigtigt i de store løft, hvilket er tæt på umuligt i de ovennævnte saloner. Så: ud med salon ind med klub!! 

Drik proteinpulver og en stak druesukker i din shake efter træning. Søg evt. på emnet "shake", der kommer sikkert en masse guld frem.  '

Rommel

Manden kan have andre ønsker end at blive viking måske bare komme lidt i form, selvom mormor vil af med den stive ryg tror jeg ikke hun går ned og dødløfter sammen med de lede sataner der er tilsmudsede i magnesium :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ledt men kan ikke finde tråden :blush:

Det har nu ved flere lejligheder været oppe og vende med ting med IKKE gør i motionscenter, men kan squtte huske mange af dem.

Der var i hvert fald noget med:

ikke at vade ind mellem trænende folk og det spejl de ser sig selv i imens

ikke bruge den eneste squat-stang til bicepøvelser hvor man kan bruge alle de andre stænger og hvor man ikke optager squatstativet

ikke gafle vægte og bænke mens dem der bruger dem puster ud - i hvert fald ikke uden at spørge om man kan køre ind i mellem

ikke at tale folk mens de er igen med et sæt

huske at tøre bænken af hvis man har oversvedt den

.

.

der var flere i den dur

man kunne måske tilføje, gælder nok kun hvis man træner i de "pænere" centre

ikke at lade vægtene ligge og flyde når man er færdig med dem

ikke at smide proteinbarpapir og tomme drikkeflasker/kapsler på gulvet

ikke at snotte/spytte på gulvet

Personligt finder jeg det også til træls når folk grynter højlydt allerede i opvarmningssættet :smile:

Edited by TF.
Link to comment
Share on other sites

ikke at vade ind mellem trænende folk og det spejl de ser sig selv i imens
Absolut svært når de tror at deres rygmaskine er vægtigere end min squat stang.
Det er desværre ikke alle der har mulighed for at træne i en klub, så det bliver i en 'salon' for nogle af os

Oh well... så er jeg nok også en ud af 3 der bruger squatracket så jeg skal ikke klage over noget..

Jeg tror nu at Trim er en hel del mere cave-man-dinasaur-wrestler agtig end varde fitness det er... Bare tag og kom der ned igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu at Trim er en hel del mere cave-man-dinasaur-wrestler agtig end varde fitness det er... Bare tag og kom der ned igen 

Det er stadig et center, og hvis jeg ikke kan få en klub ala AK Thor, så vælger jeg klart VF fremfor Trim! :cooldance:

Folk er mere casual og nemmere at snakke til i vf fremfor nogle af de typer der findes i trim

Link to comment
Share on other sites

Rommel Postet den I dag, 22:16

  Jeg kan kun anbefale dig at begynde i en klub, det være sig vægtløftning eller styrkeløft. Der er folk generelt meget mere venlige og rare og der er ikke rigtig nogen metroseksuel von Dutch se-mine-9000 kr-bukser atmosfære nogen steder.

Så hvis du ellers kan finde ud af at omgåes andre mennesker skulle det ikke være noget problem at træne et svedigt sted. Som jeg ser det er det en del nemmere end i de fise-fornemme frisørsaloner, hvor der er Vip medlemmer og hvad har vi ikke. En anden (og vigtigere) ting ved klubberne er at man kan blive skolet rigtigt i de store løft, hvilket er tæt på umuligt i de ovennævnte saloner. Så: ud med salon ind med klub!! 

Drik proteinpulver og en stak druesukker i din shake efter træning. Søg evt. på emnet "shake", der kommer sikkert en masse guld frem.  '

Rommel

Manden kan have andre ønsker end at blive viking måske bare komme lidt i form, selvom mormor vil af med den stive ryg tror jeg ikke hun går ned og dødløfter sammen med de lede sataner der er tilsmudsede i magnesium :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh:

Jeg har skam søgt med lys og lygte efter andre fitnesscentre i omegnen - Rungsted-Hørsholm for mit vedkommende, og ja, så bliver det desværre ikke mere snobbet - og jeg har ikke fundet noget, der bare minder om andre træningssteder, derfor jeg tillader mig at kalde F&F nogle monopoludnyttende schiderikker. Så der er vist ikke meget andet for end at betale kassen og færdes blandt de bøvede typer, vi har her på Hørsholm-Rungsted egnen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner nede i Cirkelhuset og stemningen er ikke just noget at råbe hurra for. Det der man at småsnakke med sidemanden er der ikke meget af hvis man ikke kender ham i forvejen, det er noget med mellem sættene at finde en retning hvor der ikke er nogen og så se derhen. Der er ikke kun min opfattelse med også fra et par venner der har trænet der. Og hold da op hvor de glor når man kører dødløft. Og der er generelt alt for få frie vægte og for lidt plads i den afdeling. Men masser af maskiner og cardiopjank.

Så er der Harald i Nivå, der har jeg trænet engang. Stemningen er bedre - her taler man da sammen, men med mine skæve arbejdstider har jeg brug for så lange åbningstider som muligt; især at han lukker klokken 14 i weekend er kritisk.

Har vi overhovedet andre steder end det - udover mormorgymnastik?

Link to comment
Share on other sites

Man hører fx ofte om instruktører, der ikke aner en dadel om ordentlig træning, så jeg tænke på, om der er nogle ting, jeg skal være påpasselig med, når jeg engang kommer ind i de svedige træningshaller? Er der nogle uskrevne regler for do's and don't's, som jeg bør kende til?

:wink:

<{POST_SNAPBACK}>

mit forslag er:

Vælg et center hvor personalet er godt uddannet

både med træning og kost

Link to comment
Share on other sites

http://www.bjorns-wrestling.dk/konkurrence.htm

På asbjørns hjemmeside, er der en udemærket "artikel" som beskriver en god opførelse i et center.

Han mangler dog kun en ting

LAD VÆRE MED AT PIS I BRUSEREN OG DAMPBADET!

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor i al vernden skulle man lade være med det? :poking::blink:

.. Sparer både tid og unødvendig hygiejne.

Link to comment
Share on other sites

Man hører fx ofte om instruktører, der ikke aner en dadel om ordentlig træning, så jeg tænke på, om der er nogle ting, jeg skal være påpasselig med, når jeg engang kommer ind i de svedige træningshaller? Er der nogle uskrevne regler for do's and don't's, som jeg bør kende til?

:wink:

<{POST_SNAPBACK}>

mit forslag er:

Vælg et center hvor personalet er godt uddannet

både med træning og kost

<{POST_SNAPBACK}>

'amen, der ER jo netop ikke noget i nærheden, som også TF. siger.

Det eneste alternativ er nogle skumle pensionistfitnessprogrammer, som der er tilgængelige, hvilket er noget værre møg, når man tænker på, at både prisen og kvaliteten på F&F nok ikke er til at råbe hurra for.

Link to comment
Share on other sites

http://www.bjorns-wrestling.dk/konkurrence.htm

På asbjørns hjemmeside, er der en udemærket "artikel" som beskriver en god opførelse i et center.

Han mangler dog kun en ting

LAD VÆRE MED AT PIS I BRUSEREN OG DAMPBADET!

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor i al vernden skulle man lade være med det? :poking::blink:

.. Sparer både tid og unødvendig hygiejne.

<{POST_SNAPBACK}>

Fordi det er meget som tører af inde i brusen og dampbadet

:4ranting:

Link to comment
Share on other sites

http://www.bjorns-wrestling.dk/konkurrence.htm

På asbjørns hjemmeside, er der en udemærket "artikel" som beskriver en god opførelse i et center.

Spotter:

En "spotter" er en person som hjælper dig under et set med at

passe på, at du ikke blir siddende fast under vægtene,

og som eventuelt kan hjælpe dig å køre nogle "forced reps"

når du er for træt til å løfte vægtene selv, osv.

Gad vide om det er Asbjørn selv der har skrevet den side.

Link to comment
Share on other sites

Rommel Postet den I dag, 22:16

  Jeg kan kun anbefale dig at begynde i en klub, det være sig vægtløftning eller styrkeløft. Der er folk generelt meget mere venlige og rare og der er ikke rigtig nogen metroseksuel von Dutch se-mine-9000 kr-bukser atmosfære nogen steder.

Så hvis du ellers kan finde ud af at omgåes andre mennesker skulle det ikke være noget problem at træne et svedigt sted. Som jeg ser det er det en del nemmere end i de fise-fornemme frisørsaloner, hvor der er Vip medlemmer og hvad har vi ikke. En anden (og vigtigere) ting ved klubberne er at man kan blive skolet rigtigt i de store løft, hvilket er tæt på umuligt i de ovennævnte saloner. Så: ud med salon ind med klub!! 

Drik proteinpulver og en stak druesukker i din shake efter træning. Søg evt. på emnet "shake", der kommer sikkert en masse guld frem.  '

Rommel

Manden kan have andre ønsker end at blive viking måske bare komme lidt i form, selvom mormor vil af med den stive ryg tror jeg ikke hun går ned og dødløfter sammen med de lede sataner der er tilsmudsede i magnesium :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh:

Jeg har skam søgt med lys og lygte efter andre fitnesscentre i omegnen - Rungsted-Hørsholm for mit vedkommende, og ja, så bliver det desværre ikke mere snobbet - og jeg har ikke fundet noget, der bare minder om andre træningssteder, derfor jeg tillader mig at kalde F&F nogle monopoludnyttende schiderikker. Så der er vist ikke meget andet for end at betale kassen og færdes blandt de bøvede typer, vi har her på Hørsholm-Rungsted egnen...

<{POST_SNAPBACK}>

Et alternativ til ovenstående kunne også være Holte Atletik..

ok vægt forhold og træning når det passer en via nøglekort

vh

claus

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg bare skrive programmet her, når jeg får det, og se det blive bombarderet med kritik, så?  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

God ide. Men hvis dit center lever op til den utroligt høje standart i branchen, så ender det nok med at det hele bliver skrottet... :wink:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg nu skal være ærlig og en smule retfærdig over for centeret i Cirkelhuset (Harald kan jeg ikke vurdere, da jeg var dernede gled jeg ind sammen med en ven og dem han trænede med og sprang instrukserne over) tror jeg faktisk godt at du kan få et hæderligt program hvis du hjælper dem på vej.

Hvis du kommer og bare skal sættes igang stikker de dig et standartprogram med en masse maskiner og en smule frivægte. Men flere af instruktørerne fungerer også som PT og man kan jævnligt se dem følge deres PT-kunder rundt stort set kun træne med frivægte og enkelte maskiner. Hvis du fortæller fra start at du er kommet over maskinstadiet og gerne vil de frie vægte burde de kunne give dig noget fornuftigt.

Spørgsmålet er om du skal vælge en anden indgangsvinkel. Da jeg startede der bad jeg om at få erstattet programlægningen med en "den-her-bruger-du-til-det-her-og-sådan-skal-sædet-og-ryglænet-indstilles"-gennemgang. Men det afhænger jo også af hvor gammel en rotte du er i faget. For ved at bruge et par timer her på MOL evt. suppleret på GETBIG.DK hvor TJ har lagt nogle programmer ud kunne du jo selv strikke noget sammen.

Hvis du i forbindelse med frivægtstræning vil have chekket din stil i squat og dødløft tvivler jeg så ærligt på den store kompetance. Ved årsskiftet fjernede de dødløftpodiet og squatstativet, jeg har ganske vist ikke været der siden 1/4, men de virkede ikke som om de ville sætte det op igen, så lige der er der næppe den store fokus. De fine Rungsted-drenge med bobbet hår og i golfpolotrøje skulle jo nødigt få kridt på sig. Det er i øvrigt forbudt sammen med at slippe vægtene så de larmer samt høje udbrud=grynten. På det punkt meget popcenteragtigt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share