Hvilket tøj træner i?


Jonas
 Share

Recommended Posts

Ganske almindeligt træningstøj, som kan klare at blive svinet lidt til i magnesium. Husk også at det ikke skal sidde for stramt som mvp også nævner.

Lad vær med at komme i det nyeste poptøj, som mange idioter gør.......husk, du er i et træningscenter, og ikke til et modeshow ;)

Link to comment
Share on other sites

Kom dog bare i en alm. tshirt og et par træningsbukser med plads til begejstring.... personligt hader jeg fitnesscentre for deres poppede look som ikke signalere andet end "hey, jeg kan sgu ikke finde ud af at træne regelmæssigt men tilgengæld er jeg sharp når jeg endelig er her ..."

Jeg træner i et par gamle tshirts ..alle godt brugt med mindre huller etc og et par ganske alm. træningsbukser ...og så liiige skoene : hvis du har nogle sko med fast sål uden støddæmpning så brug dem ...løbesko er ikke de bedste at træne i ...

Blackice > faktisk så TRÆNER jeg i ny og næ i et par standard støvler fra forsvaret så ikke et ondt ord om det :0D  ....

Link to comment
Share on other sites

Hej Jonas

Jeg forstår godt du spørger, har vi ikke (næsten) allesammen prøvet at skulle et nyt sted hen og ikke vide hvad vi skulle ta' på?, den første gymnasie fest, det nye job, firmafesten i det nye job, starter man som murer lærling er det vist også ret vigtigt at man har hvide arbejdsbukser på når man tropper op første gang!!!!!!

Men ellers kan jeg tilslutte mig det de andre skriver, et par løse trænings buksker, så man kan røre sig, en t-shirt, og evt. en sweat shirt yderst, som du kan smide når du får varmen.

Go' fornøjelse på fredag, og husk det citat fra Albert Einstein som står på forsiden af MOL "Make it as simpel as possible, but not simpler"

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner i tshirt og shorts, da jeg sveder for meget i lange bukser. Det kræver, at jeg hiver op i shortsene før dødløft, og det ser sikkert usmart ud, men det er ligemeget, da min store mave i forvejen er usmart.

Det værste er faktisk skoene. Jeg skifter strømper hver gang før træning for at begrænse fodsved+lugt. (Jeg er ikke hardcore nok til at stinke af sved under træningen og hvave det godt med det)

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner som regel i den t-shirt jeg har haft på dagen før + et par løst siddende jogging bukser. Af fodtøj bruger jeg et par håndboldsko fra hummel da de har en solid så/bund som er bødvendigt ved f.eks squat. Det der med at styrketræne i Nike Air eller andre former for sko med bløde såler en dårlig ide.

Faktisk så skiller jeg mig noget ud fra mange af de andre i centeret, da det åbenbart af en eller anden grund er moderne at træne i cowboybukser og fancy stramtsiddende t-shirts. Rent faktisk er der en del som træner i tøj, man lige så godt kunne gå i byen med. Og det gælder også deres fodtøj, som kan være alt fra Buffalo (jeg vil lige pointere at jeg aldrig selv kunne finde på at gå i buff fodtøj :) ) til fine læder/lak -sko.

Mht XXXL trøjer og lign, så er det udemærket tøj at træne i, da det jo er syet så man har stor bevægelses frihed, men det er altså unødvendigt med mindre at man virkelig er stor! Og så er det for øvrigt heller særlig pænt hvis man spørger mig.

Link to comment
Share on other sites

Træner altid i undertrøje, da jeg synes at føles mest bekvemt. Ikke så meget der sidder i vejen så...

Ud over det træner jeg enten i shorts eller træningsbukser.. Skoene skal bare være godt flade.. Ellers må jeg squatte i bare fødder..

Og der er også en del i mit center som træner i Buffalo (addr) sko og andet gå i byen tøj... Og dem der træner i cowboy-bukser er med garanti ikke dem der træner ben ;)

Link to comment
Share on other sites

What jeg ville falde død om af grin, hvis jeg så en der trænede i cowboybukser - haha det lyder sjovt...

Hmm jeg har altid brugt løbesko til at træne i, måske jeg skulle prøve nogle flade sutter en gang. Men ellers som de andre skriver, shorts eller løse træningsbukser, t-shirt, undertrøje.. det er fint, gå ikke så meget op i det..

Link to comment
Share on other sites

Det sker faktisk tit at der kommer nogen i pæne bukser eller cowboybukser og begynder og træne - men med garanti det ikke er dem der squatter... ofte er de lidt mørklødede (ikke en racistisk udtalelse, bare en observation)

Jeg overvejer at få syet en Supermans dragt jeg kan fise rundt i når jeg træner - med plads til drikkedunk og det hele i bæltet :)

Link to comment
Share on other sites

Næste gang du ser det XAX, så inviter dem hen i squatracket, og hvis dem hvad træning indebærer... og hvorfor cowboybukser ikke er egnet til at træne i :devil:

Også når folk vimser rundt med hue på indenfor... jeg forstår det ikke. Personligt sveder jeg tran når jeg træner - hvis de virkelig har et problem med at holde varmen, må de da gerne deltage i dødløften eller squatten.

Mht. rockerjuvelerne så er der sku noget fedt over det, hvis den vel og mærke har en god tykkelse... jeg snakker 1½+ cm.

Link to comment
Share on other sites

ARH hvad !?! ..jeg troede at det var enkelte kolbøtter der var faret vild når jeg så nogle i alm. tøj men det er åbenbart et almindeligt syn !?!   ...jeg så sågar i morges en i pæne sko og lærredsbukser ...ellers har jeg også set den med jeans etc. Det eneste jeg mangler at se er en der træner i skjorte ..... Gad vide hvad der helt nøjagtigt går galt med dem der lieg tænker "jeg tror sgu lige jeg vil tage ned og træne..skifte tøj ? det er der altså ikke tid til "

Link to comment
Share on other sites

Fair nok!!

Jeg mener absolut heller ikke at der er noget galt i at træne med lange træningsbukser. Jeg har også selv gjort det i en periode.

Jeg mener bare at kombinationen - lange adidas bukser og en hvid stram undertrøje er er så udbredt at det efterhånden er alle der træner i den kombination.

Jeg har det bare personligt godt med at træne i short, da de er bekvemme at have på (ikke noget med at de sprækker når man kører squat), fylder kun lidt i vasketøjskurven og i sportstasken. Desuden synes jeg ofte at det er for varmt at træne i lange bukser.

Alt dette er jo bare personlige holdninger, og jeg er dybest set egentligt ligeglad med hvad folk har på når de træner.

Men men...man kan dog ofte se på folk hvis de går mere op i hvor smarte de er i tøjet, istedet for at koncentre sig om at træne.

Cilius og Xax<< Jeg tænkte ikke specielt på så'en nogle mean heavy weight powerlifters som jer, der tydeligvis går op i jeres træning med liv og sjæl, men derimod "se mig jeg har lige fået barberet min boller og røvhår og fået lavet en ny tavovering og er lige begyndt på en AS kur på trods af at jeg kun har træne 2 måneder typen".

Link to comment
Share on other sites

Lige et par enkelte kommentarer vedr. de såkaldte kolbøtter som træner i jeans etc.

Ja de er også mørklødede der hvor jeg træner, igen ikke en racistisk udtalelse men en observation.

De træner ikke i cowboybukser fordi de ikke har tid til at skifte tøj, rent faktisk så skifter de tøj, fra cowboy bukser til cowboybukser!?!

De mørklødede jeans klædte kolbøtter jeg træner "sammen" med er faktisk nogle temmelig store typer, men det er ret tydeligt at det er AS som har givet dem deres størrelse.

Men de er nu alligevel nogle flinke fyre selv om de har en lidt sjov holdning til hvad man har på når man træner.

Mht lange bukser, så træner jeg altid i lange bukser pga jeg finder det mest behageligt, og det er helt sikkert at jeg har lange bukser på når jeg træner ben da der kommer rimelig mange tydelige vener frem, og det bryder de fleste sig altså ikke om, desuden hjælper det mig også til at holde benene varme. Desuden træner jeg ikke i starm undertrøje eller lign, men løstsiddende t-shirt. Jeg hader at have stramme t-shirts på.

Link to comment
Share on other sites

Det vigtigste er du træner i noget tøj du føler dig tilpas i. Altså ikke noget top moderne tøj, da dette virker lidt pop-smart.

Ellers er det bedst, hvis de tøj sidder til, så du kan se hvorledes du påvirker dine muskler under træningen. Og dette har intet at gøre med, at nu skal du lige vise de andre dine muskler, det gør bare din teknik bedre!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner i nogle gamle for små Nike Satin shorts, der er revnet i siden :). Af trøje bruger jeg altid den samme Napalm Death long-sleeve. Det er klamt, men det er lykke-trøjen. Jeg kan ikke huske hvornår den sidst blev vasket :D. Men det gør ingenting, vores center er et nede-på-jorden working class center, ikke for popsmarte møgsvin. Desuden...hvis nogen kommer ind i civil bliver de smidt ad helvede til...

Hvilke sko anbefaler I til squat, er Converse Chuck Taylor så gode, som WSB-gutterne påstår, eller skal man investere i nogle squat-sko til mange penge? Er det forresten et hit at dødløfte i mao-sko? Jeg har set Per Kyneb i sådan nogen eller magen til - "dødløft-slippers" - jeg har aldrig set noget lignende, men træklængden bliver selvfølgelig kortere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share